{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring skovkatten {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg er ny herinde og har nogle spørgsmål omkring skovkatten. Det er især dens stærke nerver, der har gjort mig interesseret i den smiley

Jeg har forøvrigt aldrig haft kat smiley Kun hund.

Hvor meget pelspleje er der på en skovkat?
Hvor ofte børster I og hvor længe? (er hyggebørstning generelt nok?)
Når skovkatten fælder, samler det sig så i totter eller er det mere enkelte hår der kommer alle vegne? Hvis den har adgang til indhegnet have, er pelsen så svær at holde? Er der forskel på hvor meget pels, der er i linjerne eller er det bare sommerpels/vinterpels, jeg har bemærket?

Hvordan har skovkatten det med aktivering?
Nogen der bruger klikkertræning til deres skovkat?
Kan den lide problemløsningsopgaver? (tænker spil eller lignende) er total fan af f.eks. denne: http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/foderskaal_plast/231595

Racebeskrivelsen kalder den energisk og livlig. Betyder det at den næsten hele tiden er i bevægelse eller hvordan skal det forstås? Kan den også lide at ligge i en vindueskarm og skue ud over stuen? Hvad med hygge i sofa? Har den tid til det?

Hvor selvstændig er den? Har den "klister-kat" tilbøjeligheder overfor den "udvalgte" (altså sådan lidt besidderisk/anmassende) eller finder den gerne selv på noget at lave? Spørger fordi jeg har en klister-hund, der sjældent er mere end 3 m væk - max *GG*

Det er en ret stor kat (synes jeg), kan den komme igennem en almindelig kattelem såsom en Sureflap?

Hehe, det blev lidt af en smøre - håber I bærer over med mig smiley

På forhånd tak:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring skovkatten
  • #1   14. sep 2011 Pelspleje. den skal børstes og redes, ellers får den knuder, der man skal huske er under forben, og mave og bag på bagben..
    Ja der er forskel, nogen har mere pels og underuld end andre..
    Det ligger sig totter..

    Smiler skovkatten er en klog kat, så jep klikker og sådan noget kan du godt.i

    Den kan godt ligger og hygge.. og lege selv..

    Den kan være selvstændig, det er ikke en klister klister kat, men den kan godt lide at putte..

    Den kan godt komme igennem en kattelem..
    ler det kunne min border ind tl den var 6 mrd.



  • #3   14. sep 2011 Pelsplejen lyder umiddelbart meget lig med den cavalier king charles spaniel jeg har haft... Der skulle man så også huske på på bagsiden af ørerne smiley Til gengæld flyver der så ikke samme mængde løse hår op i ens morgenkaffe eller marmeladen på bordet *GG*.

    Hov, det er forøvrigt en korthåret collie, jeg ejer smiley så det er små stride hår, der kan bore sig lodret ned i en sofa smiley


  • #5   15. sep 2011 Vi børster helst vores kat hver dag eller hver anden dag ...
    Jeg børster ham et par minutter, da han plejer at gå når han ikke gider mere ..
    Det pels han smider rundt omkring er de fleste gange i store totter, men der er altid pels på mit tøj .. hehe ..

    Don er ikke så aktiv som da han var killing, men han vil gerne lege om natten .. de norske skovkatte jeg kender, elsker alle sammen at ligge på et høj sted, så de kan se ud over det hele ..

    Don går altid med mig ud på toilettet ind i soveværlset og ud til guffe skabet, så der er han klistret.. haha ..

    men jeg tror at inde katte er mere klistret end ude katte .. smiley

    hilsen Tenna .. :b


  • #6   15. sep 2011 Tak for svar, alle sammen smiley

  • #7   15. sep 2011
    Hvor meget pelspleje er der på en skovkat?
    Hvor ofte børster I og hvor længe? (er hyggebørstning generelt nok?)
    Når skovkatten fælder, samler det sig så i totter eller er det mere enkelte hår der kommer alle vegne? Hvis den har adgang til indhegnet have, er pelsen så svær at holde? Er der forskel på hvor meget pels, der er i linjerne eller er det bare sommerpels/vinterpels, jeg har bemærket?

    - Tja jeg har tre stk skovkatte og de har forskellig pels alle re. Hunkatten (moren til de to andre) har meget pels, men hun filtrer aldrig, men hun bliver børstet ca 1 gang ugentlig da hun elsker det. De to hankatte filtrer heller ikke, den ene har en meget tæt og rimelig kort pels og den anden knap så meget underuld så han er ikke særlig bamset.

    Hvordan har skovkatten det med aktivering?
    Nogen der bruger klikkertræning til deres skovkat?

    - Tja har pt 4 katte så de aktiverer vidst sig selv hehe, men synes de er gode til at lege selv.

    Racebeskrivelsen kalder den energisk og livlig. Betyder det at den næsten hele tiden er i bevægelse eller hvordan skal det forstås? Kan den også lide at ligge i en vindueskarm og skue ud over stuen? Hvad med hygge i sofa? Har den tid til det?

    - Jeg synes ikke skovkatte er mere livlige end andre racer, men de virker rimelig intelligente synes jeg.

    Hvor selvstændig er den? Har den "klister-kat" tilbøjeligheder overfor den "udvalgte" (altså sådan lidt besidderisk/anmassende) eller finder den gerne selv på noget at lave? Spørger fordi jeg har en klister-hund, der sjældent er mere end 3 m væk - max *GG*

    - Tja klisterkat ved jeg ikke, men mine er da meget menneskeglade.

    Det er en ret stor kat (synes jeg), kan den komme igennem en almindelig kattelem såsom en Sureflap?

    - Min hunkat er meget alm. i str (4 kg) og de to hanner vejer ca 5 - 6 kg så vildt store synes jeg ikke de er.


Kommentér på:
Spørgsmål omkring skovkatten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce