{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.920 visninger | Oprettet:

Mads - en helt særlig kat {{forumTopicSubject}}

Jeg har voldsomt lyst til at fortælle Mads´historie. Den er lang, så god læselyst.
Sommer 2002. Min terrasse var overbefolket med herreløse katte og de havde deres hieraki. Nederst var Mads. Dog tog de sig lidt af ham. Han var ung, tam og forladt. Min egen kat Mickey var ude nogle timer hver dag og alle var bange for det røde apparat - med god grund.
Mickey var syg. Havde klippekort til dyrlægen og han tog af med tiden. Der var bestilt en rejse til Mallorca og ugen efter jeg kom måtte han aflives. Jeg lå med sorg og lungebetændelse i min seng hvorfra jeg kunne se ud på terassen. Dagen efter Mickeys død, slæbte jeg mig ud af sengen for at fodre dem på terrassen, kl. var 23.30. Opgivende kiggede jeg mig rundt og spurgte: Er der nogen der skal have mad - og der stod så en radmager Mads. Han fik lov til at gå med ind for at hente sin mad, men da jeg slukøret kom tilbage til stuen, fandt jeg ham i min seng. Jeg prøvede at lokke ham ud, men nej, han ville ind. Jeg puttede mig sammen med ham og vi sov sødt. Mads sov i 3 dage kun afbrudt af besøg på kassen og ved madskålen. Han havde fundet et hjem. Han blev selvf. fremlyst, men ingen henvendte sig. Så blev han vurderet, undersøgt, rettet op og neutraliseret.
Han havde en fantastisk psyke. Jeg skulle flytte 14 dage senere, det tog han med ophøjet ro og da han 1 md. senere fik Emil, tog han sig kærligt af ham.
Han blev ugens charmetrold i Ude og Hjemme, fandt sig i alt og elskede naboens børn.
Katastrofen indtraf den 6.1.2008 da Emil faldt død om uden varsel. Mads gik i chok og var ikke i sturn i 3 uger. Min daværende redningsaktion Tarzan fik ham på ret køl igen. Mads var glad for alle andre katte. Men han begyndte at skrante ug på min fødselsdag i 2008 ssad jeg hos dytlægen med ham, Mads avde astma. Han blev reddet på et hængende hår men hans nye kammerat døde nov.2008. Mads gik ned igen. En ny redningsaktion flyttede ind og Mads kvikkede op. Desværre døde Trold aug. 2009 af FIV og Mads blev testet. En ny aktion ventede og Elvis flyttede ind 14 dage efter at Trold var væk. Traditionen tro blev Elvis budt velkommen og de hyggede sig med hinanden. Sept. 2009 fik Mads sukkersyge og Elvis voksede op på diætkost. Mads var yndlingspatient. Dyrlægen kunne tage nok så mane blodprøver og lægge ham i drop,han fandt sig i det. Da han med tiden skulle på insulin, syntes han også at det var fint nok.
Mads døde af AIHA den 23. aug. 2010.
Det er uden tvivl den smukkeste personlighed jeg har haft og ingen kan gøre ham det efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mads - en helt særlig kat
Kommentér på:
Mads - en helt særlig kat

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce