{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Navneændring og reglerne {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge hoveder,

Jeg står i noget af et dilemma - Og håber virkelig der er en af jer der kan hjælpe eller give lidt vejledning!

Sagen er den, at jeg er gravid (vi satser på, at 4 gang er lykkens gang), og derfor skal have taget mig sammen til at ændre efternavn. Dette har længe været målet, og da jeg gerne vil bære samme efternavn som mit barn, og barnet ikke skal arve mit oprindelig efternavn, skal efternavnet ændres til min danske families efternavn.

Dette er dog lettere sagt end gjort. For det første, er jeg født og opvokset i England, og derfor er alle dokumenterne engelske - Altså, ingen dåbsattest, blot fødselsattest. Skal man have begge?

For det andet, har min mor brændt originalerne af mine fødselsattester (i England har man 2) så jeg har kun kopierne som nåede at blive reddet inden min mor brændte dem. Hvad gør jeg så hvis kopierne ikke bliver godkendt?

For det tredje, har min mor fået efternavnet skrevet ind i hendes navn, og da det ikke er et frit navn skal jeg have skriftlig godkendelse. Jeg har ingen kontakt til min mor, og har ikke haft det længe, af hensyn til min egne, dem omkring mig og nu også mit barns sikkerhed - Men det betyder også jeg ikke kan få hendes underskrift. Er det tilladt at få tilladelse fra bedsteforældre eller andet medlemmer af familien som også har navnet? Hvis ikke, kan jeg så intet gør?

Det betyder altså meget for mig at få efternavnet ændret, da mit nuværende er forbundet til noget negativt fra fortiden, og hverken en jeg selv har lyst til at bære, og vil byde mit barn at bære, men føler lidt, at det hele er lidt håbløst!

Er der nogen der ved noget om det her, eller kan henvise til nogen/et sted der gør?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Navneændring og reglerne
  • #1   31. aug 2012 Du skal gå ned på dit lokale kirkekontor og snakke med dem..

Men det er ikke gratis mere

• #2   31. aug 2012 Jeg er godt klar over det ikke er gratis, det koster nemlig 480,-. Problemet ligger i alt det andet. Og når jeg nu ikke har fået mit sygesikring (vi er lige flyttet), og det ser ud til at tage laaang tid grundet læge osv, er det så stadig mit lokale - Eller skal det være hos det gamle lokale?

• #3   31. aug 2012 Du skal heller ikke bruge nogen sygesikring, du skal møde op nede på dit kirkekontor

• #4   31. aug 2012 Jamen jeg mener at jeg ikke har noget kirkekontor. Når jeg ikke er blevet flyttet inde i systemet, vil det at gå ned til min lokale være det samme som at gå til en eller anden random kirke - det var egentlig det jeg spurgte om jeg kunne?

• #5   31. aug 2012 Hvis du har ændret din folkeregister adresse, så HAR du et kirkekontor..

• #7   31. aug 2012 Jamen jeg har udfyldt flytningsblanktter, meldt flytning, og alt det der skal til, det der mangler er, at den bliver godkendt og går igennem - Det er den del jeg mangler. Vil bare gerne vide hvor jeg kan finde de nødvendige oplysninger, således at jeg kan skaffe dokumentationer samt underskrifter fra de pågældende. Hvis dette skal gøres ved kirken, jamen så er det jo mit svar (; Er bare nysgerrig mht hvad man gør når man stadig venter på godkendelse!

• #9   1. sep 2012 Lotte - Fantastisk, mange tak!

Og ja, det er nu nok nemmere at få sådan noget gjort over nettet nu, men jeg er simpelthen sådan en kegle til sådan noget, at jeg er overbevist om, at jeg ville komme til at flytte til Afrika istedet - Og det vil jeg helst ikke (;

Kommentér på:
Navneændring og reglerne

Annonce