{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.055 visninger | Oprettet:

PayPal - overførsel til udlandet, gebyrer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Nu er det virkelig lang tid siden at jeg har brugt paypal og selvom jeg har browset på deres hjemmeside og læst op på deres regler er jeg stadig en anelse i tvivl. Jeg håber derfor at der måske sidder nogle eksperter derude.

Jeg skal overføre et stort beløb til en "ven" i england. Eller rettere et deopistum og husleje.
Gør jeg det via min bank er der mindst et gebyr på 200 kr og gør jeg det med paypal er der et tilsvarende gebyr. Medmindre jeg bruger PayPal-saldo og/eller en bankkonto.

Jeg ved dog at der er et crossborder fee og et conversion fee selvom der står det koster 0 kr. Jeg har meget svært ved at gennemskue hvad det løber op i.

Ud fra denne tabel er det vidst 0.5% i crossborder fee og 4% for Currency Conversion Fee. Dvs, 4,5% i alt og så er det pludeslig over de 200 kr som banken tager med det belød jeg er ude i.. Kan det virkelig passe?
https://cms.paypal.com/dk/cgi-bin/marketingweb?cmd=_render-content&fli=true&content_ID=ua/UserAgreement_full&locale.x=da_DK#Schedule%201.%20Table%20of%20Fees

Jeg troede ellers fidusen ved PayPal at det skulle være nemt og billigt så jeg er derfor i tvivl. Også fordi jeg generelt har svært ved at forstå brugerbetingelser fordi de ofte er skrevet i et kringlet sprog. Håber der er nogen der kan dele deres viden smiley

Lige en sidste note. Der er ikke de samme regler for at købe ting med paypal som at lave en almindelig pengeoverførsel til venner/familie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PayPal - overførsel til udlandet, gebyrer?
  • #2   17. sep 2012 orv det var godt nok ikke meget.. hvilke banker er det du har?

Jeg har danske bank.

• #4   17. sep 2012 Manden har danske bank og vi bruger altid den til overføringer til udlandet, da de 20 kr er meget billigere end min (Nordea). Dog kommer der gebyrer på fra modtagerkontoen også, så det løber tit lidt op alligevel, men tror aldrig vi varet oppe i de 200...

• #5   17. sep 2012 Jeg har ogsaa en 24/7 konto og valgte at bruge banken frem for paypal da jeg ikke ville risikere at betale for meget i gebyrer naar jeg havde saa svaert ved at gennemskue det.

De skal lige siges at jeg har valgt at betale for alle udgifterne mht. transaktionen. Det er mugligvis derfor det er saa dyrt.

Her er lige lidt fra deres betingelser:
    Hvis du vælger at betale alle omkostninger,
    tager vi udover vores standard gebyrer et
    tillægsgebyr på 200 kroner. Hvis modtagers
    omkostninger overstiger tillægsgebyret, kan
    vi hæve meromkostningen på din konto.
    For overførsler, der er underlagt Lov om
    betalingstjenester, kan denne fordeling kun
    vælges, hvis beløbet skal veksles.

Gad vide om jeg stadig skal betale alle 200 kr hvis nu modtagerens omkostninger er lavere. Det finder jeg nok ud af inden laenge

• #7   17. sep 2012 Det vil jeg da lige huske til naeste gang. Tak for tippet!
    Isaer fordi jeg nok ogsaa kommer til at overfoere penge fra min danske konto til min egen engelske konto naar jeg faar oprettet min egen.

smiley

Kommentér på:
PayPal - overførsel til udlandet, gebyrer?

Annonce