5.135 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Nymfeparakit er deprimeret... Nymfeparakit er deprimeret...

Min nymfeparakit er blevet meget deprimeret og sidder bare og kigger ud i luften, det er lige startet her til 'vinter' så jeg tænkte på om han kunne have sådan en vinter depression (hvis en fugl kan få det! c:) han har boet hele sit liv i danmark, men race kommer fra Australien. Jeg har haft ham siden foråret.han plejer ikke at fløjte så meget igen, men han larmer dog en del...han får alle de vitaminer han skal have og frugt og grønt osv...her i går prøvede jeg at hænge grene med blade og små æbler op i hans bur, men han rørte det knap nok.(det skal lige siges han er vild med at gnave i pinde og blade)

eller kan det bare være fordi han savner en ven af hans egen race. for han står helt alene i sit store store bur. da jeg købte ham stod han i et bur med godt 20 af samme race.

hjælp! skal jeg bare købe en ny ven eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nymfeparakit er deprimeret...
  • #1   3. nov 2012 Jeg vil nok hælde til, at han er syg. Desuden så er en Nymfeparakit ikke ideel at holde som enefugl.

(link fjernet)

• #2   3. nov 2012 Jeg har også en nymfeparakit Fiona, hun begyndte så i modsætning til din at skrige hver gang vi gik og hun ikke kunne se os.
    Hun har nu fået en ven og er blevet den gladeste fugl igen..

Dette forum http://fugletossen.dk er et helt fantastisk fugle forum og de er meget behjælpelige, men de fleste fugle har det bedst med en artsfælle da det er nogle enormt selskabelige dyr.

Som regel anbefales det at anskaffe to, medmindre man ønsker de er tamme så er det bedst at starte med en også når det er lykkedes få en til.

Hvor gammel er den ? det ligner mere en hun end en han da den er så grå i hoved hannerne er gule i hoved ...

• #4   3. nov 2012 Man ved ikke præcis hvor gammel fuglen er, men jeg fik ham som ung, han var pjusket og lidt skaldet på vingerne(se billedet) som han ikke er mere, men han er dog stadig pjusket. han er en han for han er begyndt at blive gul om næbbet.

jeg er meget sammen med ham men han er lidt af en bangebuks med men bliver gradvist mere tam. men han vil ikke leget med tingene bare side..jeg skifter legetøj jævnligt.

profilbillede
  • #5   3. nov 2012 det skal lige siges at det var der vor jeg lige havde fået ham(billedet)...og det er self ikke det bur jeg har idag...

• #6   3. nov 2012 Hvor længe har du haft fuglen?

• #7   3. nov 2012 Lone A - siden foråret.:)

• #8   3. nov 2012 Så vil jeg tillade mig at påstå, at det er en pige.

• #9   3. nov 2012 Både nymfeparakitter og undulater er flokfugle, der sjældent lever alene uden at udvise adfærdsproblemer.

Og at de kun bliver tamme, hvis de holdes alene, holder ikke stik.
    Vi havde, da jeg var barn og ung, et stort flyvebur med undulater, der også kom ud i stuerne, og de var alle tamme.

• #11   5. nov 2012 Lone a - nej, han er ikke en pige..;)

Mega- det med at du siger de kun bliver tamme når de er alene er ikke rigtigt, nymfeparakitter kan sagtens blive tamme hvis de står to eller flere sammen. Det kan dog sagtens hænde, at de ikke bliver tamme hvis man har dreng-pige sammen da de oftes danner par for livet..;)

Felis- da du lyder til at have styr på fugle vil jeg følge dine råd! smiley

• #12   5. nov 2012 Hannen er gråblå med hvide vingedæksfjer. Selve hovedmasken og toppen er gul, mens ørepletten er gulorange. Halsstriberne under øret er hvide. En nymfehans hale og vinger er sorte på undersiden. Fuglens øjne er sorte, fødderne gråsorte og næbbet mørkt gråt.

Hunnen ligner hannen, men hendes grå fjerdragt er mere mat end hannens. Hunnen har også en mere grå top end hannens og hendes hovedmaske er grågul. Selve ørepletten er også mattere end hannens. Det hvide vingefelt er i nogen tilfælde mere gråligt. Det, der klart kendetegner hunnen, er hendes halefjer. For hunnens underside af halen er nemlig gul med lodrette grå striber.

Ungerne ligner hunnen, når de forlader reden. Hannerne kan i nogle tilfælde have en kraftigere farvet hovedmaske end hunnerne. Den kan også have nogle mørkere ørepletter. Hannerne er ofte større og kraftigere end hunnerne. Det er svært præcist at sige, hvad køn nymfeunger er, før de har skiftet til deres voksendragt. Dette gør de i en alder af 9 måneder.

Jeg har haft Nymfeparakitter i mange år. Og i mange farvevarianter.

• #14   5. nov 2012 Lone a - kenneth, som han hedder er en dreng, og hvis du læste mit oplæg ville du vide at disse billeder er fra første dag jeg fik ham... Idag er han meget gulere og næbbet og er ved at blive gul i hele ansigtet...han har en meget kraftig øreplet...
    Og hvis du har haft nymfeparakitter så kan jeg ikke forstå du ikke ved at nymfeparakitte kan have mange, mange forskellelige farver og mønstre.:)

• #15   5. nov 2012 Mathilde (TS)
    Jeg skrev netop, at de GODT kan være tamme, selv om man har flere sammen.

• #16   6. nov 2012 Så er det mig der har misforstået noget...:)

• #17   11. nov 2012 Nu har jeg købt en lille nymfe mere og kenneth er en helt ny fugl! De tager godt imod hinanden, og jeg tror de bliver perlevenner!

• #18   11. nov 2012 Det var en rigtig god løsning Mathilde smiley
    HVIS det skulle knibe med sammenføringen, er det en god idé at sætte dem i hver sit bur op ad hinanden.

Glæder mig til at se billeder!

• #20   11. nov 2012 Mega- ja, den første dag stod de i hvert sit bur, først lide væk fra kenneths bur og så derefter tættere og tættere på! smiley

Felis - ja, jeg var faktisk ved at være ret bekymret om han var syg! :s

Kommentér på:
Nymfeparakit er deprimeret...

Annonce