1.395 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar

9. mar 2012 Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
E-Book reader. E-Book reader.
Hej folkens. Jeg overvejer at ønske mig en e-book reader til min runde fødselsdag. MEN jeg har ingen idé om hvilken én jeg skal ønske mig.
Har kigget lidt på Kindle, men er virkelig på bar bund.
Håber der sidder nogen bag skærmen som måske selv har sådanne en e-book reader, ligegyldigt hvilket mærke, vil bare gerne hører lidt nærmere om nogle af alle de forskellige slags der findes. Og ja, jeg ved jeg kan læse meget på nettet, men vil gerne hører nogle personlige meninger.
0 synes godt om
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Jeg læser rigtig mange bøger på e-bog,den er super praktisk,
Jeg har en Sony Reader PRS-T2 ,har det rette lys, osv
Jeg er bibliotikar og på biblioteket gvor jeg arbejder låner vi også sony e.-bøger ud.
Du kan også bruge ipad,eller andre tablets.
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Må lige kigge nærmere på Sony Reader PRS-T2.
Jeg læser nemlig mange bøger, men min bogreol er blevet for lille, og der er simpelthen ikke plads til at opgradere med en ny - større reol. Så derfor havde jeg øje for e-book readers nu.
Forresten, lige et lille sidespring, nu hvor du fortæller du er bibliotekar.
Er det ikke et super hyggeligt job? Det var min største drøm som barn, fordi jeg altid har læst så mange bøger og brugt meget tid på biblioteket som barn. Er bare nysgerrig.
aug 2012
der kan ligge mange bøger på den
jo jeg synes det er et dejligt job,er på et lille bibliotek hvor der bare er rart at være
I dag er vores job meget andet end låne bøger ud
underviser i bla nem-id og andre it services
Du kan da sagtens nå at blive bibliotikar kan se du er ung
mar 2012
Ahh, det lyder hyggeligt. Ja, tanken har nogle gange strejfet mig - da jeg p.t sigter efter at komme på en bestemt linje på UNI, men chancerne er desværre ikke så store da mit snit i matematik skal være forholdsvis højt.
Hvad kræver det egentlig? Har aldrig hørt om nogen uddannelse til at blive bibliotekar.
aug 2012
så skal du lave et adobe id derefter installere Sony eBook Reader Library.
også kople læseren til computer,så kan du downloade bøger fra bib.
Uddannelsen tager 4 år ,skal ha en studenter eksamen og gode dansk kundskaber,
Skal heldivis ikke være god til Mat :-)for så ville jeg aldrig blive bibliotikar
Slutter KG nu,vist ved at være min sengetid ;.)
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 117
Jeg ved at når denne er fuld så vil jeg have en til :o)
Det er de bedste penge jeg har givet ud. Jeg får en masse bøger gratis gennem Amazon, inkl. alle klassikerne og ellers kan jeg jo downloade hvad jeg vil gennem FLAG :o)
Den kører over whispernet (gratis) og det tager kun få sekunder at hente en ny bog lige meget hvor man er :o)
okt 2007
Der er selvf. audio i Kindlen (ved ikke om der er det i den danske?) så den kan læse op for een hvis man ikke lige har mulighed for selv at læse :o)
aug 2012
Giver dig helt ret Felis
,udvalget bliver kraftigt reduceret ,da bib og forlagene
ikke kunne blive enige om en ordentlig aftale øv
Men stadig mange bøger i udvalg
mar 2012
Den Kindle jeg godt kunne tænke mig er Kindle Paperwhite mener jeg den hed. Men af hvad jeg kunne se, så sender de ikke til danske adresser endnu.
Men er det ikke kun engelske bøger du kan få gennem Amazon?
Og man kan vel sagtens købe e-bøger online til en dansk e-reader?
okt 2007
Det er underligt de har lavet det sådan men sådan er det.
Med Kindle kan du læse de over 35.000 forskellige e-bøger som de har på Amazon. Har ikke kigget efter danske da jeg yderst sjældent læser danske bøger men jeg ved der er tyske, spanske etc.
Har tjekket og der er ikke vildt mange på dansk. Men så vidt jeg ved så er det endnu meget få bøger man kan købe herhjemme gennem E-bogslæseren eller?
Derudover kan man gennem en side der hedder FLAG downloade fanfiction etc. og man kan jo dele bøgerne og sende dem til hinanden :o)
Der er sikkert mere man kan men har ikke lært det hele endnu :o) Har for travlt med at læse når jeg har den i hånden til at læse instruktionerne :o)
Det er en HuG'er der har lært min hvad jeg ved om Kindle. Gudskelov for alle de dejlige mennesker derinde og alt den hjælp man kan få til hvad som helst :o)
aug 2012
Det der E-reolen, hvordan foregår det helt præcis?
Kan se at felis har beskrevet det
jeg har også skrevet hvordan i denne tråd ;-)i går kl. 22:26
du skal downloade Adobe Digital Editions ( gratis program )
så skal du lave et adobe id derefter installere Sony eBook Reader Library.
også kople læseren til computer,så kan du downloade bøger fra bib.
Gælder kke Kindle,den ( som Felis skriver ) ikke understøtte DRM filer.
bibliotekets e-reol har omk 1600 titler man kan låne
mar 2012
Jeg har intet imod engelske bøger, men nu mener jeg om de er oversat til dansk, eller om de med engelske titler står skrevet på engelsk?
Mener du bestille fra USA eller købe den i USA?
okt 2007
Jeg har købt min gennem Amazon.
Bøgerne er på engelsk. Og bøger på originalsprog er altid billigere end de oversatte :o)
mar 2012
Hmm.. Overvejer stærkt om det bare skulle være en tablet jeg ønsker mig istedet. MEN fordelen ved e-readers er at de er meget bedre for øjnene at læse på.. Må hellere hoppe i tænkeboks. Eller sætte min bror på sagen.
aug 2012
Det er nemlig ikke det samme program til Sony som med de andre e-bogslæsere på det danske marked,
Det har du ret i
På bib hvor jeg er bibliotikar, låner vi en sony E-book reader ud, ogjeg har den selv
så det er den jeg ved mest om
E-Book reader.