jeres jule tradisoner {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg kom til at sidde og kigge på jule hjemme sider, og kunne godt tæke mig at høre hvordan i måske fejer, holder jul?
personlig er det første år, min kæreste og jeg skal holde jul hos os, det plajer at være mine forældre der står for det.
men ellers plejer jeg at pynte op ca. sidste søndag i november, og lave dekorationer lørdgen inden 1 advent eller december.
juletræ heneter vi 2 weekend i december.
jule aften,pynter vi træ, laver mad sammen min mor og jeg, går i kirke og ellers skal der ses disney jule show kl 16.
igår indføre vi så pakke leg. så vi kan fordrive tiden lidt. da der ikke er små børn eller børn med ud over min kæreste og far. behøver det hele jo ikke gå så stærkt.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Juleaften holder jeg aldrig selv, så intet juletræ her i huset, det er altid en af mine søstre der holder juleaften, så den 24. dec foregår med at vi sover lidt længe, hygger med morgenmad, jeg plejer at hygge mig med at pakke julegaver ind, og andre småting, så skal der ses disneyshow, derefter skifter vi til det fine juletøj
Til dessert ris a la mande, hvor vi sidder og prøver at gennemskue hvem som gemmer på mandlen
Så bliver der ryddet af, puttet gaver unde træet, lavet kaffe.
Der bliver danset og sunget omkring juletræet og altid afsluttet med "nu er det jul igen"
Efter juledansen, bliver der dækket op til kaffe og småkager og konfekt bliver sat på bordet, og så går julegave oppakningen ellers igang, og der er altid alt for mange pakker, så vi sidder og pakker ud (1-2 af gangen så alle kan se hvad hinanden får) til klokken er 1-2 stykker om natten.... Super hyggeligt..
Jeg elsker julen og juleaften
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Og julemanden kommer forbi til de yngste(:
Vores mad består dog også af brune kartofler (:
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
sep 2012
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 210
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Det er første som udeboende i december, og den skal bare ha' en skalle med nisser og julepynt (jeg har tonsvis af julepynt, og det ligner altid en omgang Gertrud sand når jeg er færdig, men sådan kan jeg bedst lide det).
Anyways, hele december måned skal der jules, men film, musik og hvad der ellers hører julen til.
Juleaften holder vi med mine forældre i år, da vi holde jul med kæresten familie sidste år. Der gives ikke julegaver til andet end børnene (selvom det var planen til at starte med), der bliver lavet pakkeleg med seriøse pakker. (Mine forældre har dog snakket om at min bror og jeg får julegaver af dem stadig). Nå men, vi tilbringer hele dagen sammen, nogle af os tager i kirke - og det vil jeg også i år (selvom det egentlig er noget pjat kun at gøre til jul). Så ser vi jule-tv mens min mor kokkere. I år er det så første gang jeg skal have vegetarisk julemad, så skal nok selv en tur i køkkenet. Så spiser vi, og slår maver. Senere står den på ris'ala mande, og så plejer vi at danse om juletræet og synge julesange inden der åbnes gaver. Men i år står den jo så på pakkeleg. Så bliver der stillet alverdens godter og lækkerier frem, og så sidder vi og hygger og snakker til kl. bæ, og går derefter i seng.
Kæresten og jeg har snakket om at holde jul alene næste år, det synes vi kunne være rigtigt hyggeligt at prøve.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
sep 2012
jan 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 119
Jul hos min familie er med en masse småbørn - børn så der er gang i den med en masse legetøj og gaver til dem.
Vi pynter så vidt muligt op inden første advent eller så selve 1 advent, jeg har altid en hyggefridag med min mor på et tidspunkt i december hvor vi shopper gaver til de forskellige og en weekend hvor vi bager og laver en masse konfekt og skråler med på en masse julemusik..
ELSKER JUL!!
iår er julegavene allerede købt alle sammen, så ingen stress herfra, kun nydelse og en maaaaaaasse julehygge
jeres jule tradisoner