{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

"Navnekrig" {{forumTopicSubject}}

Da vi venter os en søn til april, er kæresten og jeg naturligvis havnet i den modbydelige "navnekrig", og er nu nået til et punkt hvor det hele er gået i hårdknude, og ingen af os er hverken til at hugge eller stikke i!

Følgende navne har været på bordet;

Alexander
Andreas
Casbian
Joshua
Lucas
Lukas
Basti
Bastian

Alexander, Andreas, Lucas & Lukas sagde jeg prompte nej til, da jeg ikke mener at mit barn skal hedde "H" da 25 andre børn deler hans navn! (Lucas er dog på tale til mellemnavn).

Joshua sagde han nej til, da "danskere" ikke kan udtale det, og det kunne jeg egentlig også kun give ham ret i.

Hvilket efterlader os med Casbian, Bastian, og Basti, (indtil en af os finder på et nyt navn i hvert fald).

Casbian har jeg valgt, da jeg synes det er pænt, det kan udtales nogenlunde ens på dansk og engelsk (vigtigt når min familie bor i England), måske også fordi jeg har en svaghed for Narnia, og fordi det er et ret sjældent navn.

Han mener dog ikke at det skal være Casbian, og efter at have søgt på google, hvor Urban Dictionaries sagde at Casbian var slang for casual lesbian vil han slet ikke flytte sig. smiley

Bastian/Basti har han valgt, da de stadig kan udtales på både dansk og englesk, og fordi han "synes det lyder pænt".

Jeg synes derimod at de lyder for meget som kælenavne, bliver for almindeligt og "poppet", og ligger for tæt op ad Sebastian som jeg ikke bryder mig om.

Er der nogen der har en ærlig mening, eller et bud, eller på anden måde kan redde os ud af det her?! Jeg er ved at løbe tør for argumenter, navne, og kreativitet!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Navnekrig"
  • #1   17. dec 2012 Uha, den er altid svær. Da jeg ventede mine, jeg kendte kun kønnet på den yngste, havde vi også lange lister med navne. Men det endte med at ungerne kom til at hedder noget der slet ikke stod på listerne, men kom til at hedde noget der passede bedre til den lille personlighed de var.

• #3   17. dec 2012 Marianne - Det er lige før jeg håber det bliver sådan. Men kan simpelthen ikke gå rundt uden at fumle rundt i navne! Noget skal ungen jo hedde smiley

CCD - Casbian betyder jo også helt, og der er en hel bog skrevet om ham - Hvilken bedre måde at opfordre til at læse? smiley Jeg synes i hvert fald Casbian er smukt.

Joshua er lidt svær, da de fleste i DK udtaler det "Yoshva", hvilket jeg synes er hæsligt!!

Og Leander kan det jo ikke blive når han skal ligge i leandervugge? Det ville da bare være forkert. Plus, det går han aldrig med til!

• #5   17. dec 2012 Jeg er slet ikke til sådan et navn som Caspian, så kan du lige så godt kalde ham Gandalf eller Legolas, det er alt for "eventyr" til min smag smiley Hvorfor ikke bare kalde ham Casper? smiley

Og Joshua er for udenlandsk for min smag.

Navne må gerne være specielle, men de kan også blive FOR specielle, hvis du forstår smiley

• #7   17. dec 2012 Hvad med Christopher? Er lidt vild med det navn og syntes det er en flot navn når det staves på denne måde smiley

• #8   17. dec 2012 Når jeg hører ordet Casbian, for det mig til at tænke på en uformelig klum(hvorfor ved jeg ikke)

Forældre skal også tænke på at barnet skal leve med navnet i 18år. I mit erhverv har jeg oplevet at nogle at de sjove navne børn har fået er de rent faktisk kede af

• #9   17. dec 2012 Nej, men jeg er bare mere til navne som man kender og ikke er for "specielle", derfor mit forslag smiley Og jeg synes Casper er et sødt navn smiley

• #10   17. dec 2012 Camilla - Nu er Narnia, og især ikke prins Casbian ikke nær så stort som Ringenes Herre. Jeg kan absolut følge det med det "eventyrlige", men vil dog ikke mene at Casbian hører dertil. Og ja, navne kan blive for specielle og sære, men nu er jeg jo ikke ved at kalde ham "Dreng" eller "Enis" (vil ikke vide hvordan det udtales!)

Mht Casper har CCD vist svaret for mig (; Samtidig er Casper ikke nær så internationalt som Casbian er - Mht min engelske baggrund kunne jeg ligeså godt kalde ham Søren som jeg kunne kalde ham Casper (;

CCD - Thanks (; Og ja, vi burde da hellere omdøbe leandervuggen smiley

Irene - Den har også været oppe og vende, og flot er det på papir, men det synes jeg ikke så meget det er i den danske udtale. Og igen frygter jeg at vi er ude i de mere populære navne. smiley

• #11   17. dec 2012 Vent da til barnet kommer smiley Min søster og hendes mand har været i "navnekrig" hver gang. Når barnet så er kommet, har de begge gange valgt et navn de overhoved ikke har snakket om smiley

• #13   17. dec 2012 Alice - Åh nej da smiley Det er jeg da ked af at høre! (;

Men igen må jeg gentage, at det med om det er for specielt er blevet tænkt over og snakket om mange gange, da jeg da ikke vil udsætte mit barn for den samme situation som jeg selv er i (Bruger ikke mit fornavn overhovedet, og reagere heller ikke på det mere, da jeg er rigtig ked af at hedde det - Og det er endda et normalt navn).

Vi er jo ikke ved at give ham et helt umuligt navn - Og lyd mæssigt er det jo ikke langt fra Bastian, som folk åbenbart betragter som normalt?

Men det kunne godt være jeg skulle overveje det endnu en gang, hvis det virkelig ville blive betragtet sådan i DK smiley

• #14   17. dec 2012 Sorry havde overset at du har familie i England, så forstår jeg bedre det udenlandske og så synes jeg også bedre Joshua kan gå an smiley Det jeg synes er lidt underligt er, når folk der er pæredanske skal kalde deres børn noget engelsk eller amerikansk..

Hvad med Jason eller Justin? smiley

• #16   17. dec 2012 Navnet Elliot kan jeg også rigtig godt lide smiley

• #17   17. dec 2012 Marie - Det tør jeg da ikke. Tænk hvis jeg også sidder fast til den tid! (;

Camilla - Da jeg er englænder som er født og opvokset i England, og bor i DK grundet kæresten synes jeg da det ville være underligt hvis jeg valgte en pæredansk navn smiley

Jason var navnet på en jeg gik i skole med i England, og han var altid snottet og nyste på folk :S Tror ikke jeg kan forbinde navnet med andet! Justin er nok også bare en smule "lige ud af landevejen" for mig.

CCD - Det mente jeg nu heller ikke de gjorde, men måske tager jeg fejl (;

• #19   17. dec 2012 CCD - Åh gud ja! Den havde jeg slet ikke tænkt på! Ja det er da en no-go!

• #20   17. dec 2012 Navne er en MEGET personlig ting, men siden du spør får du da input smiley

Må sige jeg ikke ser Bastian som et 'normalt' navn - får mig straks til at tænke på om personen mon i virkeligheden hedder Sebastian smiley

Med den betydning der åbenbart er med Casbian med casual lesbian, så ville jeg personligt aldrig vælge det. Fx hed Nobel da vi fik ham Nuggi. Jeg er sikker på den gamle dame der havde ham tænkte på nougat pga hans farve, men det er også (måske ret ukendt) slang for numsehul... Og det vil jeg bare ikke ha min kat skal associeres med smiley

Selv hvis du var født og opvokset i DK, så forstår jeg godt du gerne vil have et navn der virker internationalt. Jeg har boet i alt 1½ år i Australien, og 'Lykke' er bare et helvedes navn at udtale (for andre end japanere, sjovt nok)...

Hvad med Noah?

• #21   17. dec 2012 Gud ja... Med Justin tænkte jeg 'Timberlake'... Må være alderen smiley

• #23   17. dec 2012 Hehe.. Der er jeg helt enig smiley
    Ville selv holde mig fra navne der gav associationer til folk der er 'oppe i tiden' smiley

• #25   17. dec 2012 Det ville jeg nok være ligeglad med, når det er pop døgnfluer vi snakker om smiley Men ja, associationer er svære at slippe af med, nok også derfor jeg ikke er til de der "eventyrnavne" smiley

• #26   17. dec 2012 Lykke - Ja det er personligt, men ved at spørge undgår man netop at lave en kæmpe brøler fordi man lige havde overset at navnet kunne udtales anderledes, eller betød noget på et andet sprog man ikke var klar over det!

Og netop når Bastian og Sebastian ligner hinanden så meget har jeg svært ved at skelne. Desuden synes jeg at kæresten kender maaange der hedder Bastian. Tilgengæld synes jeg det er sjovt, at folk ikke har kommenteret Bastian herinde smiley

Vi kan godt blive enige om, at det ikke er den bedste betydning at have på sit navn, på den anden side er UB ligesom wiki, enhver kan gå ind og skrive, så er lidt i tvivl om, hvor meget der bliver lagt i det. Derudover udtales det heller ikke sådan på dansk - så ved ikke om det er en forbindelse man ville lave? Vi søgte jo altså også virkelig grundigt før vi fandt det, så det er ikke noget det ligger på spidsen af folks tunger lader det til (: (Forøvrigt, søger man på Bastian/Sebastian på Urban Dict. siger den at det betyder nazi tysker som er grådig, selvcentreret, og ubehøvlet - Man kan jo finde skidt på alt!)

Internationalt er altid godt, især hvis en fars er meget britisk, gift med en fra slovakiet, ens "onkel" er franskmand, og man derfor tit opholder sig i alle tre lande, og andre, samt DK (familien er generelt spredt over hele verden) - så duer det jo ikke at hedde Søren eller Henning (; Eller helt tarveligt ville det være hvis ungen hed Børge smiley

Noah synes jeg er sødt, men jeg synes det er sødt til andres børn. Ved ikke om det giver mening (: Og så forsøger jeg også at undgå de meget bibelske navne - Det dutter jeg ikke til (:

• #27   17. dec 2012 Helt enig der smiley
    Jeg er fx vild med navnet Victoria pga betydningen... Og selvom der er Victoria Beckham, så bliver navnet altså brugt hvis det kommer til at passe til fremtidsbarnet smiley

Navne er bare så dybt personligt... Så den enes 'meh'-navn er den andens perfekte navn - og heldigvis for det da smiley

Nestea - Jeg håber dig og kæresten bliver enige om et navn der bare passer perfekt til den lille ny smiley Husk, I trods alt har 5-6 mdr efter fødslen til at finde et før staten tager over smiley

• #28   17. dec 2012 Tænkte forøvrigt også selv på Timberlake først, man han er jo heller ikke helt oppe længere, så det ville ikke gøre noget .. Men skulle jeg have noget af det der beleiber fever hajs hægtet på mit barn ville jeg da dø indenvendig! Tror bare vi bliver enige om, at celebrity navne ikke funker her i huset (;

• #29   17. dec 2012 Min lillebror hedder joshua til mellemnavn, og han kan ikke engang selv udtale det smiley

Men må nok sige at jeg er lidt vild med Lucas smiley eller Luca (:

• #31   17. dec 2012 Nestea
    Dit svar var ikke lige kommet da jeg skrev før smiley

Lyder også smart lige at vende det når nu man er til de 'lidt mere specielle', hvis du forstår smiley

Det har du ret i (med Bastian). Jeg undrede mig også over ingen havde sagt noget, for jeg reagerede i hvert fald på det som 'specielt'.

Hehe.. Lyder til der er masser af sprog at tage højde for smiley
    Min bror og svigerinde har også tager højde for engelsk, selvom de aldrig rejser (så de har Laura og Sebastian), bare i tilfælde af at barnet gerne vil rejse (som faster jo gør ;))

Jeg ved ikke hvor meget der skal lægges i de 'negative betydninger' af navne - for jo, så kunne man jo ingen navne bruge.

Forstår hvad du mener smiley Kan selv bedst li Noah til 'andres børn' smiley

Forresten, hvorfor Casbian og ikke Caspian?

• #32   17. dec 2012 Min lillebror hedder joshua til mellemnavn, og han kan ikke engang selv udtale det smiley

Men må nok sige at jeg er lidt vild med Lucas smiley eller Luca (:

• #33   17. dec 2012 Lykke - Victoria er måske også mere udbredt, Det ville jeg da kunne leve med.

Det er jo nemlig vildt personligt, men jeg ville da ønske at mine forældre havde spurgt andre inden de navngav mig! Det er nu ikke ensbetydende med at jeg smider alt overbord fordi en herfra siger det smiley

Ja selvfølgelig er der noget tid, men vi vil gerne at han bliver døbt tidligere (noget med vejr, familiens dåbskjole str og at hans søster også er gravid dog en måned bagefter, så vi prøver at distancere os fra hende så meget som muligt!).

Han skal da nok få et navn lige meget hvad, man da han ikke engang får mit efternavn vill jeg blive rigtig ked af hvis jeg blev helt udelukket fra navngivningsprocessen!

• #34   17. dec 2012 Kan han ikke få to efternavne ?

Hvad med liam? Jeg elsker det navn(:

• #35   17. dec 2012 Man skal lige tænke på, at de skal også kunne "bære" navnet når de er 70 og her synes jeg at Basti, Bastian og så Caspian skal sorteres fra.
    Jeg kan godt lide Joshua og der er da ingen der analyserer så meget på det.
    Alexander kunne jo også blive til Alex???

• #36   17. dec 2012 Ja Lucas (Graham) det er et flot navn.

• #38   17. dec 2012 Maria - Min søn bliver opbragt som bilingval ligesom hans moaar, så udtale burde ikke være et problem (:

CCD - Du skal måske også have en Joshua nu? smiley

Lykke - Jeg kender det, synes det går hurtigt med svarene idag! Det kan være at folk ikke kan forholde sig til Bastian?

Åh yup, der er mange (: Og, som du siger med din bror, så er det også fedt hvis de skulle beslutte sig for at rejse.

Casbian er pænere på skrift - Der er vægt med høje og lave bogstaver (; Jeg er lidt bestemt med sådan noget smiley Derudover forsøger jeg generelt at undgå K, P og F, så heller C, B og PH .. Medmindre det absolut ikke giver mening selvfølgelig!

• #39   17. dec 2012 Jack! Det er også et fint internationalt navn smiley

Bastian, er det specielt?? Er det ikke bare en forkortelse af Sebastian?

• #41   17. dec 2012 Nestea
    Bliver mere og mere nysgerrig med HVAD dit fornavn er smiley

Nej, man skal ikke smide alt væk fordi en siger imod! Nøj hvor ville alle navne være ens så! smiley
    Og self skal du da være med til navngivningen!

Forresten med Joshua og udtale... Tror folk kan fejle på alle navne.. Min kusine hedder Julie (som jo er meget normalt) og min bedstemor udtaler det konsekven Julje :S

• #42   17. dec 2012 Marianne - Jo, men jeg har ikke mit efternavn på skrift, og mit engelske efternavn vil jeg ikke videregive. Samtidig vil kæresten gerne videregive hans mellemnavn da det tilhørte hans mor som døde da han var 8. Så han har mellem navn og efternavn fra hans far, og så fornavn og mellemnavn oven i? Jeg har 4 navne, og synes det er langt, kan ikke rigtig byde ham 5. Plus, alle vores efternavne starter med H, det ville da blive noget værre kludder!

Og, er der nogle navne der paser til en på 70? Mit gør da ikke smiley

Liam bryder jeg mig ikke om. Alexander elsker jeg, men det er for populært smiley

• #43   17. dec 2012 Camilla - Jeg ved ikke om det er specielt eller hvad det er. Har som sagt svært ved at skelne mellem Bastian og Sebastian!

CCD - Enig, men kunne godt gå med til Bastian hvis alt andet fejlet og kæreste ikke rykker sig!

Åh gud, hele tre? Vil gerne have den første overstået først smiley

Lykke - Mit fornavn er såmænd Natasha. Desværre kan jeg ikke forholde til det, og har ingen tilknytning til navnet. Og ingen tror på at det staves sådan. Var det ikke fordi det kostede penge, fik jeg det sletttet, men også her stiller herren sig på tværs (: Det ikke nemt!

Og, ja der kan komme mange fejl i udtale, men man må undgå de værste! Nogle af dem bliver altså slemme!

Åh, jeg skal til scanning om en time, og sidder stadig i PJ's i sofaen - Jeg må hellere komme igang!!! smiley

• #45   17. dec 2012 Vi må krydse fingre for scanningen viser trillinger så CCDs navne kan blive brugt smiley

Hmm... Synes ellers Natasha stavet på den måde giver fin mening... Men ja, der er jo risiko for at barnet ikke 'falder for' sit navn, ligesom dig...

• #46   17. dec 2012 tænkte nu også mere på alle de børn i dk som ikke ville kunne(:

• #47   17. dec 2012 Jeg ELSKER navnet Ingrid! Hvis jeg får en datter står valget på det eller Carolina !

• #50   17. dec 2012 CCD - Aldrig i livet, nogensinde! Det kan jeg ikke!

Lykke, desværre er der kun en - Så må jeg tag dem en ad gangen smiley Jeg synes også det er den bedste måde at stave det på, men jeg er ikke gladere for det af den grund. Blev faktisk kaldt Alex i al den tid jeg gik på efterskole fordi folk ikke kunne finde ud af, at jeg hed Natasha.

Maria - Hvis man er i kontakt med det dagligt kommer det vel også? Jeg ved det ikke! På den anden side er der jo mange børn der ikke kan udtale deres navne pga s, f, t eller r (; Carolina er da også pænt.

• #53   17. dec 2012 4??? Du ved godt jeg også skal have flere selv da han også har lovet mig en datter, ikke? Nå, jeg var da glad for min krop da jeg havde den! (;

Er forøvrigt enig med udtale også! Inden for rimelighedens grænser, ikke?

• #54   17. dec 2012 Ja jeg er seriøs kan du ikke forestille dig en lille mini udgave af mig med krøller og store brune øjne ved navn Ingrid ?(: det er for cute !!

Ccd: du må lave nogen selv(;

• #57   17. dec 2012 jeg kan rigtig godt lide navnet "David" - og så kan det udtales smukt på både dansk og engelsk (: og så er navnet godt både som ung og gammel + der ikke er så mange børn der hedder det i DK d:

og ellers så synes jeg Dimitri er utrolig pænt, og det er kan også det hele, og det er der kun 52 i DK der hedder d:

• #58   17. dec 2012 Maria - Jeg er desværre enig smiley Man kan hedde Ingrid når man er 70, men som baby??

CCD - Det er da til at overskue. Og, jeg kan generelt ikke finde ud af at udtale danske navne, så jeg holder mig det de engelske. Har da stadig ikke fundet ud af hvordan man udtaler Agnes?

Linda - Åh, den går ikke, det hedder min far! Sikke en ballade der så ville blive! smiley

• #60   17. dec 2012 Linda - Hov, den anden del nåede ikke lige med på Tlf skærmen! Dimitri er også pænt, men kommer sådan til at tænke på Anastasia! Er Dimitri så også russisk? Det er mit navn nemlig smiley

• #61   17. dec 2012 det er også der fra jeg har navnet d: men tror desværre ikke så mange børn kender til den film mere d:

navnet stammer fra grækenland (:

• #62   17. dec 2012 Linda - Ja det kommer ikke til at ske her i huset, alle børn bliver tæsket igen alt Disney og alle de gamle klassikere (; Der er bare ikke noget bedre!

Gud ja, selvfølgelig er det det. He, hjernebøvs fra min side (;

• #65   17. dec 2012 Ccd: har du aldrig set den??????

• #68   17. dec 2012 En af mine veninder er fra Etiopien og hendes lillesøsters navn var for svært at udtale åbenbart, så nu selvom hun er 13 år bliver hendes navn stadig sagt på en forkert måde som sfo'en ændrede det til...

• #69   17. dec 2012 Hun heder huria udtales hu-di-a men i sfo'en bliver det udtalt hu-ria , så grimt smiley

• #72   17. dec 2012 Ja haha smiley
    Ej jeg forstår bare ikke at hun selv har accepteret det, for det bliver jo stadig udtalt sådan idag(:

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #73   17. dec 2012 Jeg har nogle drengenavne som jeg synes er gode og lette at udtale. smiley

Olander
    Nathan
    Cilas
    Boas
    Miklas
    Marvin
    Nicas
    Lian
    Timmi
    Matti
    Nicko
    Rubin
    Leander
    Milas
    Zander
    Marcus
    Elias
    Jannis
    Marcel
    Damian
    Ruben
    Kasmir
    Theo
    Todi
    Mikey
    Selias

• #75   17. dec 2012 Elias er også(:

• #77   17. dec 2012 Bliver helt skruk af den her tråd smiley

• #78   17. dec 2012 Altså huria er jo så også lidt mere eksotisk(;

• #79   17. dec 2012 Anastasia er ikke en Disneyfilm smiley

Det med utale har ikke noget med talebesvær/hørehemning at gøre.. Der er bare ting som kan være nærmest umulige at udtale hvis man ikke fra barnsben er vænnet til sprogets lyde...

Eksempler er fx spansk Jorge (gået i klasse med en - og ingen sagde det rigtigt), japansk Haruka (udtales Haløka - men det kan australiere ikke sige) og dansk Lykke... Ligemeget hvor mange gange folk gentog mit navn, så blev det aldrig til den rigtige udtale.. hvis de endeligt fik ø lyden, så blev der a til sidst, og ellers hed jeg looga, lugi, lijka, likki etc etc... Og er på ingen måde fordi mine venner ikke forsøgte smiley

• #80   17. dec 2012 Ok min mening Casbian lyder som en italiensk pastaret og hvis du virkelig vil have din dreng mobbet så skal du da bare kalde ham det.. Sorry men det tror jeg altså bare..

Bastian lyder som et kælenavn..

Syntes godt om Alexander..

Jeg har ikke rigtig nogle alternative bud, måske Vincent eller Benjamin dem kan jeg faktisk godt lide.. Men nu nok lidt gammeldags smiley

• #81   17. dec 2012 CCD + Maria - Anastacia er en Fox animation studies film (;

Louise - jo, det er helt sikkert med i overvejelserne, og derfor den egentlig også var røget af listen (;

Maria - Det er også træls når folk ikke kan finde ud af at udtale det, men endnu mere når de gør det "bevidst" fordi de ikke vil lære det!

Janne - Det må da kun være danskere der kan udtale cilas? Jeg kan i hvert fald ikke! Men en god liste none the less!

• #82   17. dec 2012 Heidi - Min fætter hedder Benjamin, så den duer heller ikke, og synes Vincent lyder som en skurk (;

Kan tilgengæld godt forstå hvad du mener, på den anden side udelukker det jo de fleste navne. Mit navn baglæns er ah satan, ikke fedt i folkeskolen :S Eller gode danske navn Frederik, flytter du rundt på nogle bogstaver har du timevis af sjov. (Slet r, indsæt P længere henne, behøves vist ikke skrive det). Så hvor hår grænsen?

• #83   17. dec 2012 Kan godt lide Alexander. Det hedder min nevø. smiley
    Vi er så en svensker og en inder der bor i dk - så vi skulle også finde navne der alle kunne udtale. ( ingen i min familie inkl mig kan udtale min mands navn, og svigerfamilien kan ikke udtale mit...). Mit førstevalg til drengenavn var Thor, men det fald hårdt på at det er umuligt for manden at ens komme nærheden af at sige...

Vores søn hedder så Alvin. Synes det er rigtig smukt, og så var vi så heldige at det passede perfekt til ham da han kom ud. smiley

• #84   17. dec 2012 Bogstavleg tror jeg ikke børn er super gode til... Er vist mere 'lyden'...
    Fx ka jeg huske Janus med lynets hast blir til Anus :S

• #85   17. dec 2012 Maria - Min lille bror hedder Elias, den anden Silas, så de dur heller ikke. Og også derfor fra søgte jeg Alexander, da Silas hedder det til mellemmavn. Og kan godt forstå dig, hvis jeg kunne blive gravid igen nu, gjorde jeg det nok (; Sidder også bare og kan slet ikke vente på, at ham her bliver færdigbagt, hvad han så end kommer til at hedde smiley

• #86   17. dec 2012 Lykke - Tror kæresten har en anden opfattelse, han hedder nemlig Frederik smiley

• #87   17. dec 2012 Det va nu ikke på den måde jeg tænkte på mobning, mere i hvilken symbolik navnet giver mange vil jo nok tænke på tegnefilm og eventyr når de hører navnet, også børn, hvis jeg lukker øjnene og tænker på navnet Casbian og forestiller mig en person, så sorry så ser jeg en slapsvans der tror han er noget..

Jeg tænkte ikke på mobning på at bytte rundt på bogataver eller lign. det kan alle blive drillet med..

• #88   17. dec 2012 Heidi - Morsomt hvordan folk opfatter ting anderledes. I mit hovede er Casbian helten. Ligesom Bastian er helten i Never Ending Story, men det er der ingen der kommentere på.

Ville da 20 gange hellere min søn blev forbundet med en fantastisk bog (og forfatter) og en helt, frem for en profet i biblen eller lignende. Men måske der bare er mig (;

• #89   17. dec 2012 Ah... Jeg har bare kendt et par Frederik'er, og der er aldrig blevet lavet om på navnet på den måde smiley

Hm, jeg tror ikke Never Ending Story er så vildt stor i DK.. Jeg har fx kun set den en gang fordi min x ku huske den fra da han var lille (og han er 10 år ældre end mig)

• #90   17. dec 2012 Jeg kan kun tale for mig selv og mine søstre som alle har specielle navne.... og det er ski godt nok ikke let....
    Man skal altid stave sit navn når man ringer forskellige steder hen... jeg skal altid gentage mit navn når jeg møder nye mennesker og så kan de ikke huske det alligevel .... jeg har skulle ombestille hævekort, falckkort osv fordi mit navn har været stavet forkert ... mine søstre har haft samme oplevelser....
    Det er ikke lykken at have et særligt navn!
    Man skal tænke sig godt om, for børn har faktisk ikke lyst til at skille sig ud.
    Det er vores behov for at være noget særligt, som vi overføre på vores børn*S*

• #91   17. dec 2012 Husk at vælge et navn der er nemt at råbe, når barnet er ved at løbe over vejen eller bliver væk i Bilka *GGG*

• #92   17. dec 2012 Jeg tror helt ærligt at vi tillægger navne de associationer som vi får når vi hører dem, altså tænker på personer i kender/ har mødt eller fra historier/ bøger vi har læst eller film vi har set, derfor vil det jo være individuelt hvad folk tænker på når de hører et navn smiley

• #93   17. dec 2012 G.H det har du faktisk ret i, havde jeg ikke tænkt over.Men jeg har altid hadet mit navn Maria, synes det er kedeligt og grimt smiley

• #94   17. dec 2012 Til gengæld hedder jeg Christina til mellemnavn og det elsker jeg!

• #97   17. dec 2012 Personligt kan jeg godt lide
    Immanuel (mandens mellem navn)
    Sejr ( mandens fornavn)
    Wille
    Elijah
    Joshua
    Asmus

• #98   17. dec 2012 Jeg kommer da også med en lille liste

Alvin smiley
    William
    Oliver
    Alexander
    Matthew
    Matt
    Emanuel
    Samuel
    Elias (men dem er der riiiiiigtig mange af)
    Elliot

Dem synes jeg allesammen er smukke navne der vil fungere i uk og dk og andre steder. smiley

• #99   18. dec 2012 Har altså ikke fået læst hele inlægget.... smiley

Syns at Casbian er flot smiley

Derudover er jeg vild med navnene:

Zander
    Liam
    Elias
    Sebastian

smiley

• #100   19. dec 2012 Nu bliver det for uoverskueligt at svare alle! Jeg takker for de mange forslag, men skriver lige en ekstra gang navne det ikke kan være da folk i familien hedder det:

Elias (bror)
    Silas (bror)
    Benjamin (fætter)
    Sebastian & Alexander (brødres mellemnavne)
    David (far)

Alle andre forslag tager jeg glædeligt imod! (;

• #101   19. dec 2012 GH - Med fare for at gentage mig selv, har jeg samme problem som du, og jeg har ikke et specielt navn. Ingen kan stave det, de færreste husker det, og generelt skaber det kun problemer. Kan godt se din pointe, men det er altså ikke kun specielle navne! Min egen familie skriver stadig mit navn forkert på breve og kort smiley

• #103   19. dec 2012 Forslag til andre, også lidt specielle, navne:

Janus
    Villads
    Liam
    Luka
    Noam
    Matthis
    Valdemar
    Legolas

• #104   20. dec 2012 Tillykke med jeres kommende søn smiley

Med tanke på din "kontakt" til det engelske har jeg følgende forslag:

Noah (er min favorit :))