Nytårs desserter? {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået den tvivlsomme ære, at være den der står for nytårs desserten i år...
Jeg ELSKER at være i køkkenet, jeg ELSKER at udfordre mig selv og jeg ELSKER at overraske folk med lækker mad, kager og des lige...
Men... *DOOM*
Jeg er helt blank for ideer angående nytårs aften.
Jeg ved at forreten kommer til at bestå af hvidløgssmør grillede jomfru hummer.
Hovedretten aner jeg intet om...
Har i ikke nogen knald gode ideer til en fed, flot, lækker, super, kanon, *indsæt selv flere positive ord her* ide til den helt rigtige nyttårs dessert??
Billeder må også gerne flashes, så jeg kan se hvordan det skal se ud i virkeligheden og ikke bare i mit hovede
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Jeg synes lige jeg slettede indlægget og lavede det i en ny, Off Topic kategori!! Nu står den igen under generel diskussion... Kan nogen rette det?!
jul 2009
Det smager SUPER lækkert! Folk var ellevilde, og var en god dessert ovenpå noget ellers lidt tung mad (eller også havde vi bare spist for meget)
Men synes ikke jeg kan servere det igen allerede... havde trods alt fødselsdag d. 10 december
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
http://www.arla.dk/opskrifter/Islagkage-med-noddebund/
Og pynter den desuden med chokolade-"kunst" (Man spænder et stykke bagepapir udover et skærebræt, smører en lille bitte smule neutral madolie på, smelter chokolade og laver mønstre med en ske, putter det i fryseren ca. 15 min og derefter har man nogle flotte chokolade-stykker, man kan pynte kagen med).
Den er virkelig, virkelig god og flot!
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Så er tråden kommet i kategorien Off Topic.
God jul til dig.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117
denne opskrift er god
http://www.hendesverden.dk/mad/Pavlova/opskrift-59
jul 2009
Gid jeg spiste dessert hver dag
Men den der islagkage med nøddebund ser godt nok lækker ud!
jan 2010
Det tager tid at lave den, men den er ikke svær at lave.
Guldstøvet er svær at få fat i (lad være med at bruge de der guld/sølv-kugler istedet, det funger simpelthen bare ikke) - men det kan du bare undlade. En gang imellem (jeg har lavet den et par gange efterhånden, folk er ret vilde med den, hehe) har jeg købt guldstøvet på nettet, men det er de færreste butikker man kan finde det i.
Jeg har købt det her, og bruger to poser til en kage (så der både er til inden i isen og til pynten ovenpå) :
(link fjernet)
Det er selvfølgelig meget at købe en hel flaske kahlua bare til det, men så kan man bruge resten til white russians eller sådan noget.
jan 2010
Det er ikke sikkert man lige skal rå-æde ti poser, men det er lavet til formålet - og man kan sagtens putte det i desserten.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Men sikke da en fornem forret I skal have:)
jul 2009
Hmm.. måske skulle man lave sådan en treenighed... en lille fromage, en lillechokoladekage og et eller andet til sidst? hmm hmm hmm... såå mange gode ideer!
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Det kaldes en dessertsymfoni:)
Nytårs desserter?