{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Synes de går for langt.. {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen.

Jeg sad lige og kiggede på min facebook da en af min fars veninder havde lagt et link ud fra BT om endnu en hundelov der skal til at komme. Efter min mening er de fandme gået for langt nu, der er sikkert mange der er uenige med mig. Men lige på det punkt tror jeg vi har hver vores mening.

Linket er her: http://www.bt.dk/danmark/vil-draebe-alle-hvalpe-uden-stamtavle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synes de går for langt..
  • #1   9. jan 2013 Det kan jeg kun give dig ret i smiley Det er sku gået for vidt !

• #2   9. jan 2013 Det eneste de vil få ud af sådan et tiltag er da at folk ikke får deres uægte papirløse hunde chippet.. kan ikke se hvordan de vil styre en sådan lov..hvordan vil de holde øje med om min blandingstæve blev passet op at en ukendt hanhund?

Hvis en sådan lov bliver vedtaget vil jeg da ihvertfald ikke henvende mig til en dyrlæge hvis min hund pludselig var drægtig.. jeg ville da aldrig kunne dømme uskyldige små hvalpe til døden bare fordi en flok idioter derovre på borgen har bestemt at de ikke må leve!!!!

• #3   9. jan 2013 Artiklen er fra 2009, altså før de andre liste-love er indført.. Rooolig folkens smiley

• #4   9. jan 2013 Jeg kan kun give dig ret irene N, der kommer ikke noget godt ud af det. Jeg har altid haft blandings racer af hunde, lige udover en igennem hele mit liv. Jeg forstår ikke hvorfor man overhovedet kan tænke på at lave sådan en lov, jeg synes det er det dummeste jeg nogensinde har hørt. En blandigsrace har jo ikke noget at gøre med muskelhunde, selvfølgelig kan de muligvis have nogle gener der føre tilbage til dem, men i mit hoved er det den i den anden ende af snoren, der bestemmer hvordan ens hund bliver, med mindre den virkelig fejler noget oveni. Men det er så bare min mening. smiley

• #5   9. jan 2013 Arrh, lad os nu se.. Det er trods alt BT - og det er trods alt kun en enkelt mand der (som det forlyder her) mener det. Jeg tror ikke på det reelt set kommer til at blive sådan. smiley

• #6   9. jan 2013 Skal man le eller græde? :-S

Men som Cawani nævner, er den fikse ide vist passé nu. Heldigvis da. Det er slemt nok med den listehundelov, det blev til dengang :-/.

• #7   9. jan 2013 Ja nemlig. Jeg så ikke lige selv hvornår artiklen var fra, det må jeg ærlig indrømme, men alligevel, det er pointen i at dem på borgen sidder og laver love om hunde, som jeg synes er latterlige.

• #8   9. jan 2013 Havde ikke lige set at den var fra 2009.. aheem he he ups..
    angående hundelisten, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der ligger til grund for de enkelte racer er på den liste.. nogle af dem kan jeg måske nok gennemskue fordi det er hunderacer der har været problemer med, men mange af dem er jo hyrdehunde og ved at der er ihvertfald en af racerne som der ikke er nogle registrerede overfald fra...

• #9   9. jan 2013 Sanne H, Desværre er det ikke ualmindeligt, at der sidder nogen og laver love og regler uden at have forstand på det, som de laver love og regler om. :-S (og jeg skal nok lade være med at dreje tråden hen på boligforeningers husdyrregler ;-))

• #10   9. jan 2013 Du må dreje denne tråd alt det du vil. smiley For jeg synes skam også nogle boligforeninger er stramme med deres regler ang husdyr, jeg ved dog ikke hvad din mening er om det. smiley

• #11   9. jan 2013 Hehe, lad hellere værd at spørge om min mening (den har forresten været luftet nogle gange her på KG).

• #12   10. jan 2013 Jamen, jeg er jo nysgerrig om din mening, jeg kan godt li at høre andres meninger om de er ligesom mine. smiley

• #13   10. jan 2013 Jeg mener, at dem, der sidder i boligforeningerne og laver husdyrregler, generelt ikke har en dyt forstand på katte. Pisselorteregler kommer der ud af det, og det gør mig eddersur! smiley

• #14   10. jan 2013 Ja, altså jeg skal være den første til at indrømme jeg ikke helt har overholdt den regel, vi må kun have en kat, men jeg har altså 2. For vores anden kat ødelagde vores lejlighed fuldstændig og efter vi har fået nummer 2, sker der intet..
    - Så hvad synes de der er bedst? At en kat ødelægger deres lejligheder eller at man har 2 og intet sker?
    Her hvor jeg bor, må du også kun havde hund hvis du har haft den 2år inden du flytter her ud. Det synes jeg der er ret så ringen.

• #15   10. jan 2013 Der er ingen der skjal blande sig i MIT kattehold!, så jeg har også haft to katte i samme bolig de sidste 5½ år - og dermed én forbudt. Nu er der så lige blevet givet tilladelse til to.

MEN:
    er der krav om neutralisering? Næ nej.
    Krav om mærkning og registrering i katteregister? Næ nej
    Krav om halsbånd? Jaja.
    osv osv :-S

Jeg havde ellers før leveret en afhandling om katte til den bestyrelse, samt forslag til fiks og færdigt reglesæt. "men det var blevet væk for dem" ÅRRRRHHHHHHH smiley

Og i en anden afdeling herude er det gudhjælpemig tilladt at lade fertile katte rende frit. Feeeeedt mand eller nowet :-/.

(Haha, så fik du mig alligevel startet).

• #16   10. jan 2013 Altså der vil jeg så lige give vores boligforening positiv respons.

Her er kravende:
    Skal være neutraliseret
    Skal være øremærket
    kan ikke lige huske om der er flere, jo de skal være inde.

• #17   10. jan 2013 Ja jeg fik dig startet, men det er jo også godt nok at få snakket om. smiley

• #18   10. jan 2013 Så mangler der bare tilladelse til to. Hvilken boligforening er det?

• #19   10. jan 2013 Det en der hedder BSH(boligselskabet Holstebro), men tvivler på vi nogensinde for tilladelse. smiley

• #20   10. jan 2013 Tja, det er jo nok desværre risikabelt at forsøge, når man allerede har to - nogen kan få ondt bagi.
    I kan håbe, at der flytter sådan en beboer ind som mig smiley der forsøgte at få indført tilladelse til to katte, inden jeg overhovedet selv havde kat.

• #21   10. jan 2013 Ja det er det nok. Ja tvivler på der nogensinde gør det. Der er mange der slet ikke troede man måtte have kat. smiley Så folk har ikke styr på reglerne her ude. Men man kan vel altid håbe bare lidt. smiley

• #22   10. jan 2013 Tilladelse til to katte er jo da blevet indført i flere afdelinger i min boligforening (Alboa) inden for de seneste par år - men for hulan altså, noget makværk :-/. Jeg forudser at det såmænd nok skal blive helt forbudt at holde kat i den afdeling, hvor fertile katte må løbe frit :-(.

• #23   10. jan 2013 Ja, mon ikke. Altså vi skal have vores neutraliseret fordi der er så mange vild katte her omkring, så hvis ens kat nu skulle smutte ud, så for at undgå killinger. Men synes også det er fair at de kræver det. smiley

- Men forstår slet ikke de regler med husdyr i boligforeninger.. Men ja hvad kan jeg gøre ved det? Ingenting..

• #24   10. jan 2013 Ja, det er bestemt fair og fornuftigt, at der er krav om neutralisering.

Du kan gå med til beboermøderne, og håbe, at der er en beboer, der stiller forslag om tilladelse til to katte. smiley

Jeg var blevet så rasende på bestyrelsen (pga noget tidligere sjufteri med husdyrregelforslag), at jeg ikke var med til sidste beboermøde, hvor der (mærkeligt nok) blev vedtaget tilladelse til to katte. Det møde burde jeg jo have været med til....

• #25   10. jan 2013 Ja, men det lyder som sådan en typisk ting. Når man ikke møder op til noget så sker der det man gerne vil have der skal ske når man selv er der. smiley

Synes desværre jeg er lidt ung til at tage med til sådanne møder. smiley

- Men det er mest den type folk her ude som ikke gider sådan noget, og er ligeglad med hvad andre gerne vil have og sådan, de tænker kun på sig selv.

• #26   10. jan 2013 Der var blevet sendt forslag til et husdyrregelsæt ud inden mødet, og det var så skandaløst elendigt, at det fik mit blodtryk i vejret. Så jeg blev væk (og var desuden p*ssesur i forvejen).
    Men nogen havde så åbenbart fået tilføjet det med tilladelse til to katte under mødet. Havde jeg vidst, at dette kunne komme på tale, var jeg da mødt op for at kunne stemme ja til det ...... og få rettet i det andet crap med halsbånd osv.

Jeg synes bestemt du skulle møde op og stemme, HVIS tilladelse til to katte skulle komme til afstemning. Når du selv har en "ureglementeret" kat, så vil det da være dumt ikke at gøre det.

• #27   10. jan 2013 Vi får heldigvis en seddel om hver gang hvad der vil blive taget op til næste møde, så kunne jeg jo holde øje med om der kom noget med det. smiley
    For skal nok ikke selv komme med forslaget, for så bliver jeg sgu nok tjekket, så skal passe lidt på med hvad jeg gør. smiley

• #28   10. jan 2013 Ja nemlig, bedst at lade andre om det, når man selv har en kat mere end tilladt.

• #29   10. jan 2013 Ja. Min kæreste var den der type inden vi flyttede sammen der slet ikke kunne fordrage katte, så fik vi Jax som han slet ikke kan undvære nu. Men da han så begyndte at ødelægge vægge og sådan, prøvede vi jo alt for at lave det om. Men han kom så også så langt at vi skulle have en mere, nu kan han ikke undvære nogen af dem. For mit vedkommende er det jo heldigt, for han var heller ikke tryg ved til at starte med at få nummer 2, da vi ikke må have den. Men det er en chance man må tage, og kan ikke se hvem der skulle opdage det og sladre. smiley

• #30   10. jan 2013 Uh, opdaget kan det nu nemt blive. Dog nok de færreste der kan finde på at klage over det, når kattene ikke generer nogen. Men der er desværre emsige regelryttere til, så man kan ikke vide sig sikker. smiley

Det er ingen hemmelighed, at jeg har to katte, men der er ingen, der har klaget direkte til mig. Ad omveje har jeg dog hørt, at et par stykker har haft ondt i røven, men åbenbart ikke ondt nok, til at have klaget til boligforeningen.

• #31   10. jan 2013 Nej, men jeg tror nu heller ikke folk herude vil gå til boligforeningen, den eneste der høre noget til dem er vores underbo når du leger helt vildt, men hun har selv sagt at det ikke gør noget. smiley
    - Men ja selvfølgelig kan det blive opdaget.

• #32   10. jan 2013 Jeg har lige hørt rygter om at de overordnede regler i min boligforening skal lempes - jeg håber på at det betyder 2 neutraliserede katte - og Tinka jeg er heller ikke helt lovlydig i det henseende ").

Viceværterne ser igennem fingrene med det, men problemet er jo, at ansvarsløse ødelægger deres lejligheder og kan/vil ikke betale regningen.
    Jeg har hørt, at en katteejer skulle flytte, der måtte totalt tapetseres om og gulve slibes ned, det var ødelagt af pis.
    Sådan nogle scenarier samt gamle sure damer ødelægger alt!

• #33   10. jan 2013 Der har du helt ret Marianne, nogen skal bare ødelægge det for alle andre. Det er skide træls, men så må vi bare tænke på at det heldigvis ikke er os. smiley

• #34   11. jan 2013 Marianne **Jeg har lige hørt rygter om at de overordnede regler i min boligforening skal lempes **

Var det ikke i din boligforening, man ikke måtte sætte hegn op? For så kan man da håbe, at den regel bortfalder.
    Hvis det skulle handle om regler for kattehold, så håber jeg da - selvfølgelig udover tilladelse til to katte - at neutralisering og mærkning bliver et krav. Har du nogen mulighed for indflydelse?

• #35   11. jan 2013 Jow, det er her det skal være så strømlinet så der ikke må komme hegn op ")

Rygtet (og lkun rygte) er mht. dyrehold.
    Det bliver vist noget med neutralisering og dyrehold i etagebyggeri.
    Jeg tror at det bliver en "grundlovsændring" der skal foretages på højeste plan, for der er hovedregler - også mht. dyrehold.... og så kan de enkelte afdelinger selv afgøre hvad de vil, men indtil nu, har det ikke handlet om at stemme for 2 dyr - næææhh enten eller!!!
    Så jeg har så meget og skal have sagt meeenn............. jeg kan ikke lade være med at udbrede kendskabet til DB, IK og KV's anbefalinger om at man gerne skal have 2 sammen...

• #36   12. jan 2013 Jeg mente: Jeg har ikke så meget at skal have sagt

Kommentér på:
Synes de går for langt..

Annonce