{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Livmoderhalskræft vaccine
  • #1   4. feb 2013 Jeg har fåt de to første sprøjter af vaccinen og jeg er ikke blevet syg, og kender heller ikke nogen der er blevet syg af den smiley

• #4   4. feb 2013 Har fået den første af dem for nylig, og der var intet, og har heller ikke hørt om nogen hvor der var bivirkninger. smiley

• #5   4. feb 2013 Har fået de første to og har ikke mærket noget som helst

• #6   4. feb 2013 Okay, alle tiders smiley Ville bare lige høre om det var en bivirkning man kunne risikere. Men det lyder ikke sådan. Jeg skal have de. Første i morgen smiley

• #7   4. feb 2013 Har fået dem alle, og det er efterhånden nogle år siden, og jeg blev ikke syg smiley

• #8   5. feb 2013 Det ved jeg ikke om man kan...

Jeg har fået 2 nu, og blev ikke dårlig eller noget smiley

• #10   5. feb 2013 Har også fået de 2 første, ingen sygdom...
    Kun lidt ømhed og snurren omkring injektionsstedet, men det gik over inden for et døgn smiley

• #11   5. feb 2013 Jeg besvimede ved den første..

• #12   5. feb 2013 Der er 18.000 bivirkninger fundet - meget sjældne, meget alvorlige.

• #13   5. feb 2013 Du kan altid risikere at reagerer på en vaccine, men det er sjældent det er alvorligt. Mest almindeligt er at man er øm omkring indstiksstedet.

De beder altid en om at blive 10 min efter en vaccination i tilfælde af at får en allergisk reaktion som kan være ret alvorlig - det er heldigvis yderst sjældent, men det kan ske og så er man bedre stillet at hjælpen er nær smiley

• #14   5. feb 2013 Michaela - Det er ren procedure, for hvis man er allergisk overfor en vaccine er Babu babu med det vuns!

• #17   5. feb 2013 Det er ikke alle livmoderhalskræftformer, hpv vaccinen beskytter. Dog de 4 mest forekomne.
    Og ja, nogen aldre gør faktisk klogest i ikke at få den.

• #19   5. feb 2013 Præcis.

Man kan ikke vide sig sikker endnu fordi vi kender slet ikke langtids udsigterne for vaccinen.
    Den har været på markedet ret længe faktisk, men slet ikke så man på et samfunds og sundhedsmæssigt plan kan sige noget om langsigtede garantier for bivirkninger

• #20   5. feb 2013 Alt hvad der har en virkning kan også have bivirkninger...
    Om det så er vacciner, piller, salve... You name it...

Alle vaccinerne i børnevaccinations programmet kan også fremkalde nogle grimme bivirkninger, men vi lader jo vores børn vaccinere alligevel...

HVIS det var så farligt, var vaccinen nok ikke blevet frigivet.

• #21   5. feb 2013 jeg skal have nr. 3 her i feb. den første fik jeg vildt ondt af i min arm.. kunne ikke bruge den ordentlig i nogle ugers tid (lidt ligesom at man får ondt hvis man glemmer at strække ud efter træning bare i 3 uger i træk..)
    nr. 2 mærkede jeg intet til..

• #24   6. feb 2013 Okay, det lyder da vildt med epilepsi. Men der er selvfølgelig altid risici ved vacciner med hensyn til allergi. Jeg har selv fået et anafylaktisk chok, da jeg blev vaccineret jævnligt mod græspollen, men jeg var mere interesseret i almindelige bivirkninger. Som man har hørt meget om med fugle - eller svineinfluenza - kan ikke huske hvilken. Men tak for de mange svar. Var hos lægen i går og der var slet ingenting.

• #25   6. feb 2013
    Min søster på 23år fik livmoderhalskræft for 11½ år siden, blev behandlet og har nu fået tilbagefald (har en svulst på ca. 14cm), og TRO mig, jeg vil ikke ønske min værste fjende får den forfærdelige sygdom....

Så kan den vaccine hjælpe bare en smule, at folk ikke udvikler livmoderhalskræft, så syns jeg bestemt man skal få den.....

Og så kan man forresten undre sig over hvorfor kun piger over 25år, bliver trilbudt screening.......:(

• #26   6. feb 2013 Jeg blev tilbudt screening som 23-årig, ligesom alle andre kvinder jeg kender.

Men der er ingen der forhindrer dig i at tage kontakt til din læge og bede om en screening, selvom du er under 23 smiley

• #29   8. feb 2013 Jeg sidder og undre mig.. Min læge har ikke bedt mig blive 10 min efter de vacciner jeg har fået.

• #30   8. feb 2013 Så har h*n nok ikke tænkt over det.
    Jeg gør det af mig selv - uanset hvilken vaccine, der er tale om.

Min søster nægtede at vaccinere mig hjemme hos vores forældre for HPV, da HVIS der kom en allergisk reaktion er jeg død inden vi når på hospitalet ude på det bøhland.

• #31   8. feb 2013 Jeg har ikke mærket noget ved de 2 første jeg har fået smiley

Jeg skulle også sidde bagefter (min læge siger så 15 min)

Og den beskytter ikke kun imod livmoderhalskræft, den beskytter også imod kønsvorter og lign.

• Tina B
    Tina B Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #32   26. apr 2013 Der er sjældne bivirkninger ved alle vacciner, men de er altså netop - sjældne! Læste også en artikel i politiken forleden om en der har fået meget hovedpine og var blevet svimmel af vaccinen. Ok, fair nok, men hvor mange har fået den uden overhovedet at få bivirkninger? Og hvor mange undgår på den bekostning at få livmoderhalskræft og alt hvad det fører med sig? Inkl. evt død! Så du skal ikke være bange. Jeg fik min gennem Lægernes Vaccinations Organisation ( www.sikkervaccination.dk/hpv-vaccination), og her var lægen rigtig god til at fortælle mig om det. Kan varmt anbefale deres klinik på Nørrebrogade i København. Knus Tina

Kommentér på:
Livmoderhalskræft vaccine

Annonce