4.582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Smøre tatovering Smøre tatovering

Jeg har været en tur under nålen idag.. I min fart på vej ud fik jeg slet ikke spurgt om de havde panthenol creme (som jeg har brugt til de andre) på lager, som jeg kunne købe med..

Så nu aner jeg ikke hvad jeg skal smøre den med. Kan først få fremskaffet det på mandag... Jeg har helosan (delte meninger, men nogen der har erfaringer) vaseline (også delte meninger), diverse fugtighedscremer - dog med parfume som jeg antager jeg ikke skal bruge og ellers googlede jeg mig frem til at nogle slet ikke smører og blot pakker stedet ind i husholdningsfilm og lader huden fugte sig selv.

Hvad ville I gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smøre tatovering
  • #1   16. feb 2013 Pakke det ind i film et par dage til du kan købe salven... Du skal ikke begynde at smørre alt muligt på... da det kan gøre mere skidt end gavn smiley

• #2   16. feb 2013 G. H - Uden noget smørelse? Det var også min umiddelbare tanke at gøre det sådan, i stedet for at smøre med alt mulig jeg ikke ved om gavner eller det modsatte smiley

• #3   16. feb 2013 Jeg rettede lige mit indlæg smiley

• #4   16. feb 2013 Ja uden noget... kun film og lad huden hele naturligt smiley

• #5   16. feb 2013 Panthenol er jo for at der ikke skal gå infektion i såret... så filmen er med til at beskytte det mod urenheder og bakterier *S*

• #6   16. feb 2013 Super, jeg tager dit råd til mig og går ud og pakker det ind smiley tak

• #8   17. feb 2013 Min veninde tattovær . Det skal have luft . Har du børn ?

• #9   17. feb 2013 Du må endelig ikke pakke det ind

• #10   17. feb 2013 Lise h

Det er der så delte meninger om...

• #11   17. feb 2013 Helosan! Det har jeg brugt på alle mine (7 stk) jeg kan nemlig ikke tåle panthenol cremen fandt jeg ud af med en af dem:-\
    Jeg har en lille panthenol liggende du er velkommen til at hente hvis du bor i nærheden...

• #12   17. feb 2013 Helosan trækker noget af farven ud af tatoveringerne! jeg har sommetider heller ikke haft noget creme men har ikke pakket det ind eller noget, har bare ladet det vente til jeg ku få noget creme .. men du ku jo tage på et døgn apotek og få noget?
    Jeg har 11 tatoveringer, og haft 5 tatovøre hvor alle har sagt man absolut ikke må bruge helosan...

• #15   17. feb 2013 kun en af mine er blevet pakket ind, og når de bliver pakket ind får man samtid afvide at når man kommer hjem skal det pilles af og man skal skylle tatoveringen så den bliver renset, og må give lise ret den skal have luft, det er lige som et sår. men tilgengæld skal man hurtig få fat i noget creme.

• #16   17. feb 2013 Mine er ikke blevet afbleget af Helosan og til de 5 første var det Helosan alle tatovører udleverede. Det var først til d 6 at de havde skiftet til panthenol. Holder på at Helosan er bedre end ingenting, da en udtørret tato revner og det bestemt ikke er godt for den. Det kan skade farvningen...

• #17   17. feb 2013 Ville personligt ALDRIG bruge helosan, har set flere tattoo hvor der var blevet brugt helosan og der var farven det rene lort.
    og det gør ikke noget hvis en tattoo tørre lidt ud engang imellem.. men som sagt før syntes jeg bestemt man skal køre på et døgn apotek efter panthenol, hvis man da ikke kender nogen har har lidt man kan få.
    mine har altid fået lov at tørre lidt ud sommetider inden jeg har smurt ellers kan man rende og smørre rigtig mange gange på en dag ...
    (følger selv det tatovørene siger, og de fraråder ALLE helosan! min eks er tatovøre og følger nu også hva han fik afvide da han var i lære)

• #18   17. feb 2013 Matas har noget at smøre den med.:)

• #19   17. feb 2013 Her er intet døgnapotek i nærheden og har en syg dreng hjemme, så kan ikke smutte udenbys. Ja jeg har barn?

Ninna, det var sødt af dig at tilbyde, hvor bor du henne?

Den har været pakket ind i nat og den er ikke tørret ud eller noget som helst, men nu får det lov at få luft.

Dk NewHope - Matas har jo heller ikke åbent før i morgen (ligeså vel som apoteket)

• #20   17. feb 2013 Ville ikke pakke ind, den skal ha luft. du kan lige vaske den med sæbe uden parfume. Helosan skader ikke, bare en enkelt dag, så skift til det andet, kommer altså an på hvor den er og hvor stor den er os, for Nej de skal ikke bakkes ind i mere end nogle timer eller et døgn, alt efter størrelse. Har selv 4.

• #21   17. feb 2013 Jeg har aldrig smurt mine, men behandlet dem som et alm. sår, dog uden at kradse i det

• #22   17. feb 2013 Lad den få luft og smør den eventuelt med vaseline for at give lidt fugtighed.. det har jeg gjort ved dem jeg har og de er flotte og klare i farverne smiley

• #23   18. feb 2013 Jeg har aldrig pakket nogle af mine ind. Det vil tatovøren ikke gå med til.
    Det er ikke sundt og JO det skal nemlig have en masse luft! Bum.

Kommentér på:
Smøre tatovering

Annonce