5.035 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hundelorte på min grund.. Hundelorte på min grund..

Hej alle på KG..

Nu har jeg siddet og læst om, hvor ofte frit løbende katte kan være en pestilens, selvfølgelig mest på Hundegalleri, jeg kedede mig en dag, så satte mig og læste en masse tråde, hvor hunde ejere brokkede sig over katte og katteejere..

Nu vil jeg være med i kampen smiley
Jeg har nemlig et problem med hundeejere her i denne lille landsby jeg bor i, jeg vil lige starte med at sige at jeg altså ikke har problemer med hunde, jeg kan meget godt lide hunde og ansvarlige hundeejere, jeg har bare ikke selv en lyst til at have hund..

Her kommer så min irritation:
Jeg bor på et hjørne og har indkørsel til begge sider, vi bor ca. 2-3 meter fra vejen og lige ud for et busstoppested. Der er vel omkring 40-50 husstande i denne lille landsby, hvoraf der vel er omkring halvdelen der har hund, resten har ingen dyr eller har kat… (bare lige for at beskrive hvordan det nogenlunde ser ud her) smiley

Jeg har gentagne gange oplevet at finde hundelort i min indkørsel, enten midt i indkørslen, foran postkassen eller ved/ foran vores skraldespande..
Det syntes jeg er pænt irriterende, ulækkert og ret så respektløst over for mig som husejer..
Det kan godt være at vi bor på landet, og hundeejere dermed ikke mener at de bør samle op efter deres hund, men helt ærligt når det er midt i min indkørsel, eller foran min postkasse og skraldespand, så er det altså helt ærligt min private grund, det syntes jeg altså ikke er ok..

Nå men det jeg egentlig vil med denne tråd, der jo sådan set at høre om der er nogle der har et bud på hvordan jeg får fortalt disse hundeejere, at det faktisk ikke er ok, at de ikke samler deres hundelort op på min grund?? Jeg tror ikke sådan et lille skilt med en hund der skider, hvor der står ”NO” på hjælper en dyt, så det skal nok være lidt mere kreativt..

Det skal lige siges at jeg ikke med 100% sikkerhed ved hvilke hunde og hundeejere der er synderen, jeg har set ca. 4 hundeluftere som går forbi vores grund, den ene ved jeg 100% det ikke er, og har mistanke om 1 måske 2 af dem, men ved så stadig ikke præcis hvor de bor, eller om det er dem, for jeg har jo ikke fanget dem i gerningen, for så var problemet jo ikke eksisterende, da jeg klart så havde påtalt det, jeg er langtfra bange for at konfrontere, hvis jeg fanger dem i gerningen, men kan jo ikke anklage nogen jeg ikke er sikker på er skyldig..

Jeg har set dette skilt på FB (billedet), og overvejede at lave et tilsvarende på dansk, men tænker bare, at det nok er en anelse provokerende smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundelorte på min grund..
  • #1   21. feb 2013 Hvis der er nogen som ikke kan læse svensk,
    Så er her en nogenlunde oversættelse:

<i>Til dig, der ikke kan samle afføring op
    efter din hund!
    1. Sådan ser poserne ud som fås
    mange steder!
    2. Put lorten i posen!
    3. Smid posen i en skraldespand!

Har du spørgsmål om det?
    Ring gerne på, så kan
    Jeg eller min 18 måneder
    forklarer dig det.</i>

• #3   21. feb 2013 Fedt skilt, ja det er nok også en grundejer der er træt af hundelorte..

• #4   21. feb 2013 Jeg har sidste år lagt en lorteble fra min søn på stien bag vores lejlighed!
    Man skulle simpelthen gå zigzag på den sti, når vi skulle til dagpleje og en dag fik jeg simpelthen nok! Ikke at det har hjulpet synderligt, men håber at jeg gav et par hundeejere grim smag i munden... (fjernede selvfølgelig bleen igen selv smiley )

• #5   21. feb 2013 Hundelorte er så klamme.. Her er de desværre sået til på mange fortorve :S og SÅ langt er der hverken til pose eller skraldespand

• #6   21. feb 2013 Har lidt samme problem.. Vi bor i rækkehus og har en ende bolig.
    Vi har en nabo som har hund.- Intet problem med den. Du bemærker ikke at der bor en smiley og en anden nabo med en måske 2 hunde. De er som så heller ikke noget problem men efter de er kommet så er der begyndt at dukke hundelort op på vires grund! De bliver ikke samlet op.. Og de tisser på vores grund når de kommer med over til skaldet (samme med lorten).

• #7   21. feb 2013 Hvordan du præcist kommer det til livs, har jeg ikke et bud på. Da jeg (heldigvis) ikke har det problem. Men jeg tænker at det som udgangspunkt, vil være det bedste at forsøge dig på venlig vis. Jeg tror at nogle mennesker vil lade sig provokere af dine provokationer, hvis dette var tilfældet og lade deres hundes efterladenskaber ligge der i større omfang.

• #8   21. feb 2013 Jo tak ville da gerne gribe det venligt an, men er jo lidt svært når jeg ikke ved hvilken hund og ejer det drejer sig om..
    Jeg kan jo ikke sidde på lur 24/7 for at fange personen i gerningen, samt det er jo ikke hver dag det sker, men jævnligt..

• #9   21. feb 2013 Nej, det kan jeg godt se. Mener også bare provokerende skilte, som det billede du har vist:)

• #10   21. feb 2013 Kender det der alt for godt, bor ned af en privat vej og vi har et stort stykke græs mod grusvejen som folk tror de kan lufte deres hunde på...

Og har endda taget nogle af dem, og råbt ud af køkkenvinduet at de skulle samle op. Hvor nogle af dem, nærmest er løbet væk og ikke har vist sig i noget tid, mens andre siger de kommer tilbage og samler op *Ja og grise kan flyve!*

Har haft et skilt oppe med den hund der sidder og laver, hvor der står NO.
    Hjælper overhoved ikke...

Ihh altså hvor har jeg bare tit lyst til at samle bæen op og så følge efter personen hjem, og smide det på dørtrinet og ringe på og sige de har tabt noget.

• #11   21. feb 2013 Jeg er godt klar over det er provokerende, det har jeg jo også skrevet, derfor spørger jeg jo også efter andre løsninger smiley

• #12   21. feb 2013 Præcis DK Juvena, det er sådan jeg har det, det er så respektløst af dem..

• #13   22. feb 2013 Jeg har lige brokket mig over det samme i frustrationstråden, men det er jo ikke nemt at fange ejeren når han går tur kl. (hunde)lort om morgenen smiley

Jeg forstår altså heller ikke at de tør, for får hunden øje på noget spændende, ja, så er den ligeglad med ejeren, så er den stukket af.
    Jeg synes at det er respektløst!
    Men klage over katte - det kan de finde ud af smiley

• #14   22. feb 2013 skriv et sødt brev til ejerne smiley

profilbillede
  • #15   22. feb 2013 Jeg synes du skal lave et skilt, hvor der står på en pæn eller humoristisk måde, at man skal samle sin hunds lorte op.
    Hunde ejere er selvfølelig forskellige men så har du markeret overfor dummies.
    Der er forskellige kategorier af hundeejere. Dem der aldrig samler op og dem, der gør det engang imellem blot for derefter at smide en plastik indpakket lort . De mere sjældne er så dem, der altid samler op.
    Her hvor jeg bor var der en gammel hejre, der engang gik og satte flag i alle de hundelorte hun kunne finde rundt om i beboelsen, om det hjalp ved jeg ikke. Uanset hvad du gør kan du risikere at personen bliver voldsomt fornærmet. Hvis jeg kigger tilbage på mig selv som hundeejer synes jeg det virker bedst når folk siger direkte " jeg vil ikke ha din hund skider her." Eller vil du være venlig at samle op efter din hund. På den anden side er det også voldsomt irriterende, når nogle ikke kan skelne mellem dem der så samler op og dem der ikke gør det. Jeg har en ven der altid samler op efter sin hund og hver eneste gang. Han er ofte blevet overfuset af vrede haveejere og det er jo heller ikke rimeligt.

• #16   22. feb 2013 Kan sgu da heller ikke være rigtig at man ikke kan have sin private grund i fred, for egoistiske hundeejere... Ville være fløjtende ligeglad om skiltet var provokerende eller ej - det fortjener de da. Kan ikke se man skal gå i en venlig dialog med folk der ikke tænker længere end at lade deres dyr lægge en lort på privat grund..

Ville godt nok blive tosset!

• #17   22. feb 2013 Der er så meget her i verden, der ikke kan være rigtigt. Det er jo et individuelt valg om man vil være aggresiv eller prøve med venlighed først . Uanset hvad man vælger, er der uansvarlige hundeejere. Jeg har lige selv for nogle måneder siden måtte lukke min have med hegn overalt pga hunde, der render løse .En af hundeejerene var så venlig, at fortælle mig at hans hund jævnligt jagede min kat op i et af mine træer når den sad ude i haven. Men han pointerede at hunden bestemt ikke gjorde den noget.
    Virker det bedre at skrige folk ind i hovedet ?
    Jeg valgte så bare at sætte et hegn op.

• #18   22. feb 2013 Stine T og Britt L..
    Igen må jeg sige at jeg ikke ville have et problem med at sige det til hundeejeren <b>hvis jeg vidste hvem det var</b> men jeg ved ikke hvem det er da der er ret mange hundeejere her i byen, og jeg har bestemt ikke lyst til at anklage en uskyldig..

Jensen: Lyder super at du er blevet inspireret, giv lige en melding tilbage om det virker smiley

Kommentér på:
Hundelorte på min grund..

Annonce