9. jan 2012 Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hundelorte på min grund.. Hundelorte på min grund..
Hej alle på KG..
Nu har jeg siddet og læst om, hvor ofte frit løbende katte kan være en pestilens, selvfølgelig mest på Hundegalleri, jeg kedede mig en dag, så satte mig og læste en masse tråde, hvor hunde ejere brokkede sig over katte og katteejere..
Nu vil jeg være med i kampen
Jeg har nemlig et problem med hundeejere her i denne lille landsby jeg bor i, jeg vil lige starte med at sige at jeg altså ikke har problemer med hunde, jeg kan meget godt lide hunde og ansvarlige hundeejere, jeg har bare ikke selv en lyst til at have hund..
Her kommer så min irritation:
Jeg bor på et hjørne og har indkørsel til begge sider, vi bor ca. 2-3 meter fra vejen og lige ud for et busstoppested. Der er vel omkring 40-50 husstande i denne lille landsby, hvoraf der vel er omkring halvdelen der har hund, resten har ingen dyr eller har kat… (bare lige for at beskrive hvordan det nogenlunde ser ud her)
Jeg har gentagne gange oplevet at finde hundelort i min indkørsel, enten midt i indkørslen, foran postkassen eller ved/ foran vores skraldespande..
Det syntes jeg er pænt irriterende, ulækkert og ret så respektløst over for mig som husejer..
Det kan godt være at vi bor på landet, og hundeejere dermed ikke mener at de bør samle op efter deres hund, men helt ærligt når det er midt i min indkørsel, eller foran min postkasse og skraldespand, så er det altså helt ærligt min private grund, det syntes jeg altså ikke er ok..
Nå men det jeg egentlig vil med denne tråd, der jo sådan set at høre om der er nogle der har et bud på hvordan jeg får fortalt disse hundeejere, at det faktisk ikke er ok, at de ikke samler deres hundelort op på min grund?? Jeg tror ikke sådan et lille skilt med en hund der skider, hvor der står ”NO” på hjælper en dyt, så det skal nok være lidt mere kreativt..
Det skal lige siges at jeg ikke med 100% sikkerhed ved hvilke hunde og hundeejere der er synderen, jeg har set ca. 4 hundeluftere som går forbi vores grund, den ene ved jeg 100% det ikke er, og har mistanke om 1 måske 2 af dem, men ved så stadig ikke præcis hvor de bor, eller om det er dem, for jeg har jo ikke fanget dem i gerningen, for så var problemet jo ikke eksisterende, da jeg klart så havde påtalt det, jeg er langtfra bange for at konfrontere, hvis jeg fanger dem i gerningen, men kan jo ikke anklage nogen jeg ikke er sikker på er skyldig..
Jeg har set dette skilt på FB (billedet), og overvejede at lave et tilsvarende på dansk, men tænker bare, at det nok er en anelse provokerende
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så er her en nogenlunde oversættelse:
<i>Til dig, der ikke kan samle afføring op
efter din hund!
1. Sådan ser poserne ud som fås
mange steder!
2. Put lorten i posen!
3. Smid posen i en skraldespand!
Har du spørgsmål om det?
Ring gerne på, så kan
Jeg eller min 18 måneder
forklarer dig det.</i>
jan 2012
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Man skulle simpelthen gå zigzag på den sti, når vi skulle til dagpleje og en dag fik jeg simpelthen nok! Ikke at det har hjulpet synderligt, men håber at jeg gav et par hundeejere grim smag i munden... (fjernede selvfølgelig bleen igen selv
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 67
Vi har en nabo som har hund.- Intet problem med den. Du bemærker ikke at der bor en
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 25
jan 2012
Jeg kan jo ikke sidde på lur 24/7 for at fange personen i gerningen, samt det er jo ikke hver dag det sker, men jævnligt..
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 25
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 73 Svar: 262
Og har endda taget nogle af dem, og råbt ud af køkkenvinduet at de skulle samle op. Hvor nogle af dem, nærmest er løbet væk og ikke har vist sig i noget tid, mens andre siger de kommer tilbage og samler op *Ja og grise kan flyve!*
Har haft et skilt oppe med den hund der sidder og laver, hvor der står NO.
Hjælper overhoved ikke...
Ihh altså hvor har jeg bare tit lyst til at samle bæen op og så følge efter personen hjem, og smide det på dørtrinet og ringe på og sige de har tabt noget.
jan 2012
jan 2012
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Jeg forstår altså heller ikke at de tør, for får hunden øje på noget spændende, ja, så er den ligeglad med ejeren, så er den stukket af.
Jeg synes at det er respektløst!
Men klage over katte - det kan de finde ud af
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 29
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Hunde ejere er selvfølelig forskellige men så har du markeret overfor dummies.
Der er forskellige kategorier af hundeejere. Dem der aldrig samler op og dem, der gør det engang imellem blot for derefter at smide en plastik indpakket lort . De mere sjældne er så dem, der altid samler op.
Her hvor jeg bor var der en gammel hejre, der engang gik og satte flag i alle de hundelorte hun kunne finde rundt om i beboelsen, om det hjalp ved jeg ikke. Uanset hvad du gør kan du risikere at personen bliver voldsomt fornærmet. Hvis jeg kigger tilbage på mig selv som hundeejer synes jeg det virker bedst når folk siger direkte " jeg vil ikke ha din hund skider her." Eller vil du være venlig at samle op efter din hund. På den anden side er det også voldsomt irriterende, når nogle ikke kan skelne mellem dem der så samler op og dem der ikke gør det. Jeg har en ven der altid samler op efter sin hund og hver eneste gang. Han er ofte blevet overfuset af vrede haveejere og det er jo heller ikke rimeligt.
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Ville godt nok blive tosset!
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Virker det bedre at skrige folk ind i hovedet ?
Jeg valgte så bare at sætte et hegn op.
jan 2012
Igen må jeg sige at jeg ikke ville have et problem med at sige det til hundeejeren <b>hvis jeg vidste hvem det var</b> men jeg ved ikke hvem det er da der er ret mange hundeejere her i byen, og jeg har bestemt ikke lyst til at anklage en uskyldig..
Jensen: Lyder super at du er blevet inspireret, giv lige en melding tilbage om det virker
Hundelorte på min grund..