Depression- Han forstår ikke {{forumTopicSubject}}
Jeg er den "heldige" at være blevet ramt af en depression.
Er i behandling med medicin og har nu taget det i 12 dage.
Min kæreste forstår ikke hvordan jeg har det, har prøvet at fortælle hvordan jeg har det, og om han ikke vil bære over med det, indtil jeg har det bedre.
men alligevel bliver han sur på mig, og for mig til at føle det hele er min egen skyld.
Hvad skal jeg sige, eller gøre. ?
Det er så slemt at han bliver ved med at true at han ikke gider vores forhold mere. (men vi har overlevet værre ting) Og det sidste jeg har brug for er at vi skal gå fra hinanden.
Håber nogen har nogle råd
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jan 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 31
jan 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 31
Og det er det jeg prøver at forklare, men han hører ikke rigtigt efter.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Hvis han ikke gider støtte dig ,nu du har så hårdt brug for det,er
han simpelthen ikke værd at samle på
Du prøver at forklare ham, hvordan du har det,men han høre ikke efter
Tro mig der kommer svære tider,men han viser ingen empati
Det er synd for dig,men jeg er rystet over hans opførelse.
Han har vist mest ondt af ham selv
aug 2012
Den måde han opføre sig på,kan få dig længere ind i depressionen
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Jeg har selv været i samme situation som din kæreste!
At elske en person som har en depression er ikke det nemmeste i verden.. man prøver og prøver og prøver igen at forstå hvad det er der sker og hvorfor alting pludselig er så anderledes og svært..
Selv små ting er pludselig noget den man elsker har svært ved at klare eller overkomme..
Jeg ved selvfølgelig ikke hvor alvorlig din depression er og det er også ligegyldigt.. Min kæreste led at en svær depression og på dårlige dage kunne selv det at stå ud af sengen være mere end han kunne overkomme!
Mit råd til dig er: Få fat i ALLE de informationer på papir du overhovedet kan og lad din kæreste læse dem.. få din læge til at indkalde ham til en samtale i begge skal deltage i hvor lægen kan fortælle ham hvad det vil sige at have en depression og hvad den gør ved dig.. det hjalp mig utrolig meget til at forstå hvordan min kæreste havde det...
Hans reaktion med vrede er faktisk normal.. det er et udtryk for den afmagt han føler fordi han ikke forstår hvad det er der sker med dig..,, giv ham en chance til at prøve at forstå din situation..
Jeg ønsker dig rigtig god bedring og husk altid at tro på at det skal nok blive godt igen
aug 2012
Jeg kender nogle der har lidt af depression,men har heldigvis fået støtte hjemmefra
Så jeg køber simpelthen ikke teorien om,at hans opførsel er nomal
Han gider ikke lytte,og han viser overhovedet ikke skyggen af empati
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Det er ikke særligt nemt at være kæreste med en person der har en depression.. ved godt det heller ikke er nemt for venner at være vidner til men alligevel er der en forskel..
Når din ven siger: jeg orker ikke besøg i disse dage, accepterer du det fordi du ved de har det svært
Når din kæreste for 3 dag i træk siger: jeg orker ingenting, jeg er bare så træt.. så forstår du ikke helt hvad der sker, for hvordan kan man blive ved med at have det sådan?
Når den ene aftale efter den anden må aflyses fordi din kæreste ikke kan overskue noget, føler man afmagt fordi man ikke kan gøre noget og fordi man ikke kan sætte sig ind i hvordan det er..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men hvis han er villig til som Irene foreslår at komme til en samtale med din læge, læse en masse informations materiale, så giv ham en chance, men han skal bestemt ikke pille selvtillid ud af di, han skal støtte og hjælpe, ellers dur han ikke til noget, så må i holde en pause fra hinanden..
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Jeg lider af fast depression og en snert af manio-depressiv.
Det har resulteret i to selvmordsforsøg og siden da har jeg taget antidepressiv medicin.
Det er fire år siden jeg kom på medicin , og det har været en kamp at forlige mig med min dianogse (staves).
Jeg er stadig ikke vild med at være maria med depression, men det er en del af mig, og det gør det kun værre at hade det.
Med hensyn til din kæreste.
Jeg svinger ind og ud af depression, nogle måneder kan jeg være helt "normal" andre trist. I de perioder hvor jeg er trist sover jeg enormt meget og vil intet. Det er for min kæreste (som jeg bor sammen med) enormt svært at acceptere. Men han ved godt at jeg aldrig slipper af med det og det har han forstået og accepteret.
Det er aldrig nemt for andre at forstå hvordan man har det, og jeg tror du skal sætte dig ned og prøve at fortælle ham hvordan du har det, hvad det gør ved dig, og hvad det også gør ved dig når han ser dig som overdramatisk fx.
Måske forstår han det bedre end du tror og det er dig som har svært ved at acceptere diagnosen?
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Hvis han er sådan skal han da bare gå væk, det gør det jo kun værre for dig?
Skal lige siges at jeg altså har et velfungerende liv selvom jeg har en del fortid og en masse diagnoser(: kan måske godt lyde sådan når man bare læser alt det her uden at kende mig (:
Depression- Han forstår ikke