{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Råd omkring make-up {{forumTopicSubject}}

ja sagen er den at jeg aldrig går med makeup og aner faktisk ikke rigtigt hva jeg skal stille op når jeg kigger på den afdeling i matas.
og tør ikke at spørger i butikken af forskellige årsager.
så håber i dejlige kattefolk kan hjælpe smiley

flere har nævnt at de syntes jeg kunne se lidt bedre ud og virke friskere hvis jeg nu tog lidt makeup på, så jeg ikke ligner noget der lige er stået op. og det er vel sandt når de nu er så flinke at sige det til mig.
jeg er ledig og skal ud "Sælge" mig selv. og har hørt det hjælper at se frisk og pæn ud smiley

det er en jungle i matas og på nettet.

så.... hvad siger i til en nybegynder? hvor skal jeg starte?
jeg kan sige at det ikke er noget jeg har tænkt mig at smide i ansigtet hver dag, kun til samtaler, fester og familie tamtam.
jeg har normal hud, ingen store problemer med bumser eller andet. lidt fedtet hud. tager mig meget til ansigtet. har altid enten helt tørre eller røde løber(så meget folk altid er venlige og tilbuder noget creme til dem, som de lige har i tasken eller badeværelset)

bare spørg ind hvis i skal vide mere smiley

på forhånd tak /Mel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd omkring make-up
  • #1   10. maj 2013 Jeg kan varmt anbefalde dig at læse lidt på http://pudderdaaserne.dk/ smiley

• #2   10. maj 2013 En lys øjenskygge i en grå/brun tone og en marcara er alt du behøver for at friske lidt op omkring øjnene... Evt en eyeliner for at se mere "vågen" ud smiley

Sørg for at bruge en god creme til ansigtet.

Og til dine læber vil jeg anbefale denne : http://www.matas.dk/elizabeth-arden-eight-hour-nourishing-lip-balm

Den virker LYN hurtig på tørre læber smiley

Det er vigtig at du øver dig en smule... så det ikke er noget du lige skal klaske på 10 min før en samtale smiley

• #3   10. maj 2013 ellers kan du også næste gang du er ved frisøren bede om at få farvet øjenvipper og øjenbryn og få dem plukket (det er det jeg gør) er for doven til makeup, men at få det gjort når man skal til fester osv.. (bryn holder ca 3 uger, vipper ca 6) så ser man mere frisk ud og så bare en lipgloss på læberne smiley men ellers ja de skal jo være hele så lipbalm eller som nævnes længere oppe til at få læberne hele først smiley

• #4   10. maj 2013 Beltane: er allerede gået i gang med at læse smiley

G.H: marcara har jeg et sted, dog klistre mine øjne hele tiden sammen smiley
    Creme? hvilken kan du anbefale? jeg kunne jo prøve smiley
    ja elizabeth arden er fantastisk smiley dog... virker det ikke hos mig, da jeg skifter hud på min læber ca hver anden dag. slemme dage kan det ske 2 gange om dagen.
    har været til 3 forskellige hudlæger nu og alle sagde "guuud, du har jo ikke hud på dine læber" mit svar efter 7 år med det "no shit sherlock?:D"

• #5   10. maj 2013 judith: farvet øjenvipper? må lige spørger min frisør om hun gør det smiley
    og ja jeg skal jo holde mine stolte skovsnegle fra hinanden smiley

• #6   10. maj 2013 ja jeg har selv lyse bryn meget lyse bryn og så har jeg utroligt lange vipper, så macara har jeg en pæn rande midt på kinden og på øjenlåget af når jeg lægger det...så er gået over til dette istedet for, da det er nemmere og ser mere "naturligt" ud smiley altså det klumper ikke og skal ikke fjernes til nat = ikke mere tør hun til mig pga at skulle fjerne makeup...

• #7   10. maj 2013 smart smiley jeg har brunt hår men gad godt vide om det kan ses.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #9   11. maj 2013 Har ikke læst nogle af de råd der er indtil videre men smider lige min rutine ind smiley

For det første sørger jeg for at pleje min hud godt, jeg har købt en vaske og creme serie på apoteket der passer til min hud, der kan det anbefales du får en hudanalyse (Og nej det er ikke noget vildt og voldsomt smiley ), og jeg kan love dig en god creme og en god sæbe til din hud kan gøre underværker!

Jeg sørger også for at bruge en god øjencreme da jeg har tendens til fakta poser under øjnene, de er ikke pæne -.- Men der er det igen hudtype det kommer an på.

Og når først du får en god rutine i at vaske din hud og påføre creme (Gør det når du alligevel er i bad) så tager det dig maks 5 min ekstra om dagen.

Hvis du vil gå all out med makeup, altså både foundation, pudder, mascara, øjenskygge osv. så kan jeg kun anbefale dig at teste, teste og teste.

Når du skal teste foundation skal du teste på din hals, lad endelig være med at test på håndleddet, din hals er som oftest en tand lysere end dit ansigt og det er derfor bedst at bruge en foundation der er samme tone som halsen, så det nemmere at få et jævnt og naturligt resultat uden at skulle male sig selv til.

Personligt køber jeg altid en foundation der har en matterende effekt da jeg i nogle områder har en olierende hud desværre.

Af pudder bruger jeg altid det der kaldes en nude eller sheer. Dvs. den har ikke nogen reel farve men bruges kun til at mattere med så man ikke får "våde pletter".

Når det kommer til mascara foretrækker jeg en stor børste der ikke applikere særlig meget af gangen da man så ellers risikere at få voldsomt klumpende øjenvipper, men det er igen kun at teste sig frem, og der kan man desværre ikke engang teste i butikken man skal købe.

Hvis du gerne vil have at dine øjne ligesom popper mere frem eller ser mere levende ud kan jeg anbefale dig at bruge en hvid kohl streg på den nederste våde linje, og i den inderste krog af øjet, det gør du automatisk ser mere frisk ud, sort gør øjet mindre og har en mere skarp effekt.

Ellers kan jeg anbefale dig at bruge youtube, der er rigtig mange gode tutorials der viser lige præcis hvordan du gør, hvilke produkter du skal bruge og self. resultatet smiley

Held og lykke i junglen, du skal være velkommen til at smide en besked hvis der skulle være noget smiley

• #10   11. maj 2013 Hvis du ikke vil stå med en hel krigsmaling, men blot vil friskes op så har jeg følgende råd:

Inden du går i seng, så smider ud lige to teskeer i køleskabet.
    Når du så står op næste morgen, så holder du skeerne under øjnene (hvis du har tildens til poser under øjnene).

Når du skriver du har tildens til lidt fedtet hud - så kan jeg varmt anbefale Matas ''de stribede'' Skin tonic (utrolig billig og effektiv). Cremer nytter ikke noget, selvom de lover at man får mindre fedtet hud - det hjælper ikke at tilføje fedt på fedt. smiley

En god concealer kan hurtigt friske dig op, under øjnene. (Den skal altid være en lille bitte smule lysere end din normale hudtone).

En lækker mineral pudder, er let og frisk (vil ikke anbefale foundation, da det hurtigt kan blive tungt og kaget at se på, ikke mindst om sommeren!) Jeg bruger Lily Lolo mineral foundation - det er ligesom pudder i konsistensen. Til at påføre det, er en Kabuki brush god.

Blush/kindrødt (ikke nødvendigvis rødt), kan hurtigt få en til at se lækker og frisk ud, en ferskenfarvet, en mild pink, ja der er utallige lækre blushes på markedet. Det handler om at finde de(n) farve(r) du foretrækker til din hudfarve.

OG, hvis du har tildens til at brynene sidder lidt for tæt på øjet, eller at du ser træt ud, så påfør lidt concealer under det kvarte af brynet yderst. Det giver et flot løft.

Hvis du vil hører nærmere, så skriv endelig. smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#11   11. maj 2013 TR - Arh den med huden er altså en skrøne.
    Grunden til man får fedtet hud er simpelthen fordi ens talgkirtler er større og man producere mere end normalt. Hvis du renser din hud med skin tonic etc. og du så stopper med at bruge fugtgivende creme så vil din talgkirtler automatisk danne mere talg (Aka olie som giver fedtet hud).

Hvis du sørger for at rense din hud godt, exfoliere en til to gange om ugen og bruge en god fugtighedscreme (Ikke olie da det ikke er olie huden mangler men vand) så vil din talgproduktion også falde og du vil have mindre tendens til fedtet hud.

Man skal bare sørge for at anskaffe sig en olie fri creme der beskytter i daglig dagen.

• #12   11. maj 2013 Maria S

Jeg vil nu ikke kalde egen personlig erfaring for en skrøne. smiley Det handler vidst bare i bund og grund om hvilken type hud man har. Skin tonic virker for fedtet hud, at du så erfarer andet, fred være med det.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#13   11. maj 2013 Min bestbuddy (Hverdagstrunten alt bliver vendt med) er uddannet hudlæge og grunden til at huden er fedtet er talg som udskilles som olie. Huden har ikke brug for olie og det er videnskabeligt bevist at hvis du stopper med hudcreme og udtørrer din hud med produkter som skin tonic osv. der som oftest indeholder alkohol, ødelægger det din hud over en længere periode.

Når ens talg produktion stiger er det ensbetydende med at huden føler den skal have ekstra beskyttelse, så at fjerne det fedtlag er skadende for din hud da den så derved ikke længere er beskyttet.

Jeg har selv været acne barn og også haft voksen acne og der var min hud samtidig voldsomt fedtet, jeg har den dag idag ingen acne, milde bumser fra tid til anden hvis jeg får lidt for fed mad, men det er også det. Og jeg har ikke på noget tidspunkt købt dyre produkter, jeg har holdt mig til en billig ansigts creme til 20 kr, uden parfume og uden olier.

Jeg syntes bare det er en smule, ja undskyld ordet kunne ikke lige finde andre, dumt at anbefale folk at fjerne deres hudbeskyttelse smiley

• #14   11. maj 2013 Jamen, tror slet ikke du helt gider at læse hvad jeg skriver.
    MIN personlige erfaring.. Selvom din ''hverdags trunte'' er uddannet hudlæge, betyder det vel ikke at det ikke virker for mig?? smiley

Apropos skrøner, - den der med fed mad og bumser er en af dem.

Desuden vil jeg lige påpege, at øget produktion (OG tilføringen) af hudfedt (talg) medvirker til at give bumser. Så jeg vil stadig ikke anbefale en creme.

Jeg lader den ligge her, og så må det være op til TS hvilke råd hun vil følge. Tror ikke vi bliver enige her. smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#15   11. maj 2013 Jeg har skam læst hvad du har skrevet, og jeg kan skam også sagtens se det er DIN personlige erfaring, men det er ikke ensbetydende med at din hud ikke er blevet mere disponibel for skader ude i fremtiden.

Og nej fed mad og bumser er bestemt ikke en skrøne, fed mad, navnligt med meget sukker (Altså glukose) har en forværrende effekt på huden, hvidt brød er især en af de store syndere, og det er hvad jeg ser som fed mad, eller sodavand for den sags skyld.

Og ja en høj talg produktion er netop også med til at forværre huden, og det er netop derfor man skal have nedsat sin talg produktion ved at tilføre sin hud ordentlig fugt som findes i fugtgivende cremer der indeholder vand og ikke olie. Så der modsiger du dig selv eftersom en ordentlig creme er med til at nedsætte talgproduktionen smiley

Og om vi bliver enige eller ej er ikke så vigtigt for mig smiley

• #16   11. maj 2013 Maria s
    Der er ingen beviser for at fed mad giver bumser, derimod er det hormon styret.

Men igen, jeg har sagt jeg lader den ligge, tror ikke det gavner ts noget, at der sidder to unge mennesker og kører i den samme plade.
    Kan du nu have en forsat god dag. smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#17   11. maj 2013 Det er der faktisk jo smiley

Og god dag til dig også smiley

• #18   11. maj 2013 ja fik jeg læst det hele igennem og tusind tak for alle svarene smiley
    mig og kæresten vil nu (snart) drage ind til århus og prøve at finde nogen af de ting der blev nævnt, og måske tage mod til mig og spørger en ansat i matas.

jeg har fugtig og fedtet hud og jeg tror det er sådan den skal være smiley
    jeg har ingen problemer med bumser og den fedtede hud bliver lige vasket med en våd klud og så er det løst smiley

tjaa det kan vist diskuteres i evigeheder om hvad der er rigtigt at gøre for at mindske bumser og fedtet hud eller hvad der er skyld i det.

vi er heldigvis alle forskellige smiley så hvad der virker for den ene, virker måske ikke for den anden. jeg prøver mig frem ang. cremer ^^

• #19   11. maj 2013 Mel
    Det er en rigtig god idé at spørge de ansatte til råds, hvis man føler sig på bar bund. Det er jo også en af grundene til de er der, det er for at hjælpe. smiley
    Pøj pøj med det. smiley

• #21   11. maj 2013 så har vi fået i byen smiley fik endelig spurgt en ansat og hun var rigtig flink. jeg fik købt pudder, en ny mascara, lidt forskellige farver øjenskygge og redskaber dertil.
    og ca de samme råd som jeg har fået her inde smiley nemlig øvelse og youtube!
    så nu øver jeg mig for spejlet og kattene er selvfølgelig med så de kan vurdere resultatet ^^

• #22   11. maj 2013 CCD: jeg blev enig med mig selv om at vi lige prøver mascara først. kan ikke så godt finde ud af det, tog mig 6 min om det venstre øje, da jeg er højre håndet ^^
    jeg har brunt hår og øjenvipper så damen i matas sagde at jeg godt kunne klare det sorte. og jeg er helt enig efter at have prøvet det på.

problemet med min læber er at jeg enten har død hud eller ingen hud på mine læber.
    creme kan godt blødgøre det døde hud når det er slemt men dagen efter falder huden af og så langsomt danner mine læber ny hud som tørre, dør og falder af igen. og om igen.
    hudlægerne ved ikke hvad de skal gøre så jeg har lært at leve med det smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#24   11. maj 2013 Mel nu ved jeg self. ikke om det er noget du har prøvet eller om du har mod på at prøve.

Men jeg har også døjet rigtig meget med tør og sprukken hud på læberne, jeg har vandeksem og det går udover mine hænder, fødder og læber desværre.

Jeg er begyndt på at eksfoliere dem med en tandbørste når der er rigtig meget død hud, jeg kører tandbørsten på mine læber i en cirkulær bevægelse meget blidt med en smule lunken vand på børsten (Kan med fordel gøres i badet), når jeg er færdig tager jeg en god læpepomade der ikke indeholder vand og giver mine læber et ordentligt lag.
    Det hjælper virkelig i hverdagene og kan mærke en klar forbedring smiley

• #25   11. maj 2013 CCD: den hedder lash accelerator, var lige ude og finde den på badeværelset. den er vist nok fra rimmel london.

Maria: har desværre prøvet det. det virker rigtigt godt men efter en halv time tørre det bare ind igen og blev følelsesløst. jeg bruger til hverdag logobase's repair creme, det bløder det op(men kan stadig ikke mærke noget) så jeg ikke får ond pga det.
    jeg har engang prøvet at blødgøre det med creme og ikke pile det tørre af men bare blive ved med at blødgøre det i ca en uge. men hver morgen havde mine læber lavet et nyt lag hud uden på døde hud og SÅ efter en uge, så sprækkede de helt ned til købet, av for satan, gør det aldrig igen.
    efter jeg har fået min bøjle af er min overlæbe lavet normal sådan cirka da ^^ det er jeg rigtig glad for. smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#26   11. maj 2013 Æv det var da ligegodt træls smiley
    Håber at de måske med tiden bliver bedre smiley

• #27   11. maj 2013 ja det håber jeg også lidt de gør smiley
    jeg fandt lige en hvid kohl som er gaaaammle og kunne sgu finde ud af det smiley yay lille sejr på badeværelset!!

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#28   11. maj 2013 Haha det kører da for dig med det makeup der smiley

Så syntes jeg næsten vi har fortjent lidt billeder *GG* (Joke smiley )

• #29   11. maj 2013 kan godt være jeg gør det i morgen efter jeg har været i bad. så kan i få før og efter billeder smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#30   11. maj 2013 Så vil jeg da bestemt lige holde øje smiley

• #32   11. maj 2013 hold da op, ja fandt lige den gamle sort kohl og f*** hvor ser jeg træt ud med sort streg.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#34   11. maj 2013 Ja den sorte gør desværre sjældent noget godt. Derfor jeg er gået over til hvid da det virkelig åbner op for øjet smiley
    Sort bruges kun som flydende streg langs vippekanten øverst smiley

• #36   11. maj 2013 prøvede også lige over vipperne, puha.... ser ikke godt ud. jeg holder mig til hvid!!

• #37   12. maj 2013 yes godmorgen alle sammen. i skal nu se billeder af dagens makeup eksperiment. her er før billede.( jeg ser ganske frisk ud i dag)

profilbillede
  • #38   12. maj 2013 og så med lidt på. vil helt klart virke bedre på de dage hvor jeg ser ud af H****** til.

profilbillede
  • #40   12. maj 2013 CCD: ja har skam overvejet det men kan ikk gøre det selv og ikk alle jeg betror mine skovsnegle til.

• #44   12. maj 2013 Nellie: jeg fik mascara i øjet og kom til at blikke så kom det vist på de nederste smiley
    jeg vidste at på et eller andet tidspunkt måtte de tynde øjenbrun gå af mode, så nu kan jeg vise dem frem uden problemer smiley
    af en eller anden grund gør der herre nas hvis jeg selv gør det, kan kun lige klar det lige i midten men hvis andre gør det, er det helt cool.

vi kigger lidt på sådan en brush, (kæresten kigger lidt med og nikker til jeres svar ^^)

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#45   13. maj 2013 Mascara tynger først på de nederste øjenvipper når man overplasker dem, jeg har endnu ikke oplevet jeg skulle se ældre ud og jeg har mascara på de nederste øjenvipper smiley Man skal bare kun tage lidt på.

Det ser rigtig fint ud Mel, du er ved at have det smiley

Kommentér på:
Råd omkring make-up

Annonce