{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

Vi skal giftes men i hvilken kjole {{forumTopicSubject}}

Hej, min kæreste og jeg er de sidste par dage nået frem til vi endelig vil giftes.

Jeg står så i den situation at jeg er en stor pige ( har født to børn og er normalt en str 46 i buks og xl i bluse) jeg er 176 cm høj. Det meste sidder på maven og vil tro hvis ikke man kendte mig vil folk tro jeg er gravid jeg for noget medicin der gør jeg desværre har meget svært ved at tabe mig så har indset jeg nok ikke komme i den str 38 jeg var i engang, før medicinen. Og så har jeg en stor barm.

Mit spørgsmål er så, jeg har fundet et sted (salando.dk) som forhandler nogle billige kjoler som jeg rigtig godt kan li, men hvilken vil dække maven mest og " slanke" mig.

http://www.solando.dk/bolden-kjole-satin-stropper-knapper-naturlige-feje-brudekjoler-store-st%C3%B8rrelser-p-3533.html

http://www.solando.dk/images/296-3/Bolden-Kjole-Taft-Stroplos-Lynlas-Naturlige-Feje-Brudekjoler-Store-Storrelser.jpg

http://www.solando.dk/images/296-3/Bolden-Kjole-Satin-Stropper-Lace-up-Empire-Feje-Brudekjoler-Store-Storrelser.jpg

http://www.solando.dk/images/296-3/En-Linje-Chiffon-V-hals-Lynlas-Naturlige-Feje-Brudekjoler-Store-Storrelser.jpg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vi skal giftes men i hvilken kjole
  • #1   13. maj 2013 Kjole nr 4 i et nr 48 selvom du bruger 46 så skal du ikke regne med at det er det nr du bruger men et større et

• #2   13. maj 2013 Ved den skal være større kan se de har et måleskema hvilket jeg selvfølgelig vil gå ud fra smiley

• #3   13. maj 2013 Det er rigtig svært at svare på, jeg vil abefale dig at gå i nogle brudebutikker og prøve nogle kjoler der har nogenlunde samme snit som dem du godt kan lide og så se hvilken der ser bedst ud..

Men umiddelbart vil jeg nok sige at nr. 2 er den der skjuler bedst, min veninde er str 46-48 i normalt tøj og hendes overvægt sidder også primært på maven og hun har stor barm, da vi var ude at købe brudekjole til hende for nogle år siden da var det også en med drapperinge på skrå der klædte hende bedst og som slankede mest, vælg aldrig noget der skære lige over midt på maven, det fremhæver, så nr 1 mener jeg er udelukket, og nr. 4 vil helt sikkert få dig til at se gravid ud, pga empire snittet. (min mening)

Men hvis du er meget bredskuldret så vær obs på at halterneck får dig til at se bredere ud for oven så det er et spørgsmål hvor du vil fokus skal være..

Men jeg vil helt klart anbefale dig at prøve nogle stykker, der er ingen købetvang smiley og så skal du lige være obs på at brudekjoler ofte skal bestilles en størrelse større en man bruger normalt tøj, min veninde skulle op i en str 50 og det sagde de i forretningen at det var meget normalt..

• #4   13. maj 2013 Nr 4 ses bagfra her http://www.solando.dk/en-linje-chiffon-vhals-lynlås-naturlige-feje-brudekjoler-store-størrelser-p-3534.html

Den syntes jeg også er rigtig smuk.

• #5   13. maj 2013 Er dog også bange for nr 4 vil få mig til at se gravid ud da den skær over maven.

Jeg er rimelig bredskuldret

• #6   13. maj 2013 Nadia der er ingen tvivl om at nr. 4 er meget smuk, men jeg er bare bange for at den vil fremhæve maven mere, og det er jo det du netop ikke ønsker, derfor vil jeg anbefale dig at prøve nogle kjoler med lignende snit smiley

Jeg kan lige prøve om jeg kan finde et billed af min veninde i brudekjolen og lægge ind smiley
    For den var lidt i stil med nr. 2 bare ikke halterneck.

• #7   13. maj 2013 Hej Heidi jeg er desværre også bange for den for mig til at se gravid ud.

Den jeg bedst ka li er nr 2 ville bare ønske den ikke havde strop i nakken, da jeg som sagt er bredskuldret

• #8   13. maj 2013 Kan dog også godt li nr 1 da den har de rigtige stropper. Hvorfor var det du mente den ikke ville du altså nr 1?

Hvad jeg kan se med mål skal jeg helt op i en str 50 smiley

• #9   13. maj 2013 Ved du hvad Nadia det var skisme nok for di jeg ikke så ordentligt på den første gang smiley jeg syntes det så ud som om at den ligesom var skåret midt over lige på maven, men klikkede lige ind igen og ser nu at den også har drapperinger på skrå, så jeg tror nu altså at nr. 1 og nr. 2 er bedste bud smiley

Min veninde prøvede også en med halterneck og den kunne hun selv bedst lide, pga halterneck, hun er også ret bredskuldret og nogenlunde på din højde, og jeg syntes faktisk ikke at det gjore noget den havde halterneck, den var bare dobbelt så dyr og langt over deres buget som den hun valgte smiley

• #10   13. maj 2013 http://www.jjshouse.com/da/Brudekjoler-c2/

du kan også kikke her inde smiley

• #11   13. maj 2013 Men det med de brede skuldre det ser man selvfølgelig også tydligere når man er tynd, nu det jo som om det har udlignet sig smiley hvis du forstår.

Fx hvis jeg dengang jeg var tynd sku købe en jakke i str 36 - 38 så kunne mine skuldre ikke være der men det kan de i de jakker jeg køber i dag. Så måske det slet ikke er så slemt med en strop ved nakken ....

Det var de to kjoler vi kiggede på i går kæresten og jeg og han kunne også bedst li nr 2

• #12   13. maj 2013 Han syntes det var Somom de ikke havde haft nok stof til at lave nr 1 hihi

• #13   13. maj 2013 Tak Kathja har også kigget den side men kan ikke lige finde nogle hvor de viser kjolen på en lidt større pige end idealet. Og næsten alle kjoler sidder jo pænt hvis man er tynd pige det noget anden når den kjole så bliver lavet større ... Sådan tænker jeg hvertfald

• #14   13. maj 2013 uden at have set dig og uden at vide hvad du er til.
    Ville jeg sige du skal finde en kjole med empiresnit og chiffon for neden og pynt for oven.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #15   13. maj 2013 Nr 2 tror jeg bestemt ikke ville være pænt til en stor mave og barm.

Jeg har også selv gang i et større vægttab og er begyndt at tænke meget over hvordan jeg klæder mig.
    Umiddelbart havde jeg sagt nr 1 eller 2.
    Nr 1 er super fin hvis den er stiv i stykket på overkroppen, hvis der er snørre bag i så er det endnu bedre (Ikke at man skal snørres helt ind), hvis den er stiv, evt. med stivere, i stykket på overkroppen skjuler det også det der blævrer (Kender det alt for godt selv)
    Nr 2 er super fin da der er detajler på bryststykket så den trækker fokus op.

Personligt havde jeg nok taget nr 1 smiley

• #16   13. maj 2013 Mel det tror jeg også vil fremhæve min mave hvilket jeg ikke er int i smiley

• #17   13. maj 2013 Jeg fandt lige nogle billeder af min veninde, de er måske knap så gode, da de er scannet ind fra normal papir billeder smiley og jeg har skåret hovedet fra da jeg jo viser billederne uden hendes viden på offenligt forum smiley

profilbillede
  • #18   13. maj 2013 Nr 2 men brudebuketten er jo foran smiley

profilbillede
  • #19   13. maj 2013 Maria nr 3 har snører i ryggen.

• #21   13. maj 2013 Heidi den ser utrolig smuk ud og kan godt se hvad du mener med snittet. kan godt se den skjuler maven smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#22   13. maj 2013 Jeg syntes bare umiddelbart ikke nr 3 er pæn. Efter min mening har den et for højt bryststykke og de "juveler" (Eller hvad det er) trækker fokus ned mod maveområdet.

Hvor stort er dit budget? smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#23   13. maj 2013 Og i mit første indlæg er der en fejl. Jeg har i første linie skrevet "Nr 2 tror jeg bestemt ikke ville være pænt til en stor mave og barm."

Der skulle self. stå "Nr 4 tror jeg bestemt ikke ville være pænt til en stor mave og barm."

• #24   13. maj 2013 Ja nr 3 er også rigtig flot, jeg tror bare når man har en stor barm, så gør de der mange drapperinger på brystet at fokus vil være der og barmen bliver endnu større smiley

Jeg tror nok at de skrå drapperinger omkring maven vil skjule maven fint nok, jeg er blot bange for at barmen vil få for meget fokus..

• #25   13. maj 2013 På kjolen eller hvad ??

Kjolen må max koste 1500 så har ikke meget at rygge med.

Jeg har en svigermor som er skrædder hun har faktisk tilbudt at lave en så jeg kan godt mixe disse kjoler og så få min egen smiley hun regner med at vi kan gå i silkebutik og stadig holde os på ca 1000 kr.

Tænkte bare at det jo er et kæmpe arbejde og når nu jeg har fundet dem så billigt så kunne det være det bare skulle være en af dem.

• #26   13. maj 2013 Hvad ville i gøre ?? Kan jeg "tag" lidt inspiration fra hver kjole og så få hende til at lave den ??

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#27   13. maj 2013 Nadia ja det det var på kjolen jeg mente.

Men nu du siger din svigermor er skrædder vil jeg sige du har et super godt udgangspunkt smiley Hvis du tager (Som eksempel bruger jeg bare den første) nr 1 og bestiller i størrelse for stor, så kan din svigermor sy ind og rette til der hvor den trænger til det smiley
    Så egentlig er det bare at finde din kropstype og finde ud af hvilket snit du skal bruge smiley

Nu ved jeg ikke lige hvor du er bosat, men i f.eks. Odense har vi brudebutikker med kjoler til store piger, hvis der ligger en i nærheden af dig kan du jo tage ind og få en snak med dem, finde nogle kjoler og se hvad der klæder dig bedst, så kan du jo sammenligne med dem på billedet og se hvilken der ligner mest smiley

• #28   13. maj 2013 Jeg bor på Sjælland.

Så du ville købe en at disse og så få hende kun til at tilpasse den ?

• #29   13. maj 2013 Nadia
    Jeg syntes at Marias forslag er rigtig godt smiley

• #30   13. maj 2013 jeg ville helt klart få en til at lave kjolen i stedet for at handle på nettet smiley

• #31   13. maj 2013 Hvis din svigermor før har prøvet at sy brudekjoler, så hælder jeg faktisk til at du får hende til at sy den, så bliver den jo også præcis sådan som du ønsker, min kusine fik sin kjole syet hos en skrædder, og hun havde så mere eller mindre designet den selv sammen med skrædderen, den var super flot og unik, fordi ingen anden har en magen til, og den kom ikke til at koste en bondegård, og du får oveni købet gratis arbejdskraft fra sviger smiley

• #32   13. maj 2013 Ja plus det bliver sikkert mere lækkert stof smiley hun har vist ikke lavet en brudekjoler men gallakjoler og aftenkjoler plus vores ungers dåbstøj hvilket jeg også selv fik lov at designe

profilbillede
  • #33   13. maj 2013 .

profilbillede
  • #34   13. maj 2013 5 generationer

profilbillede
  • #35   13. maj 2013 Sikke en sød dåbskjole smiley

Jamen hvorfor så ikke give det en chance, gallakjoler er jo ikke så meget anderledes end brudekjoler, tror jeg smiley og hvis hun har modet på det, så må det vel være fordi hun mener at hun kan smiley

For øvrigt Tillykke med jeres forestående bryllup, det glemte jeg helt i al denne brudekjole snak smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#36   13. maj 2013 Jeg havde nok købt en som passede min figur som den skulle, også ændre på den så designet er mit smiley

Men hvis svigermekanikken kan sy en brudekjole så er det jo et helt perfekt valg for dig smiley

• #37   13. maj 2013 Tak:)

Tror jeg for hende til det og så lidt ala nr to hvor stoffet går på skrå smiley
    Så tror jeg jeg vil ha snører bag i i den farve vi vælger skal være gennemgående, formentlig lys lilla

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#38   13. maj 2013 Og i al kjolesnakken har jeg da helt glemt at sige tillykke smiley

Håber i får en helt fantastisk dag og mange år sammen fremadrettet smiley

• #39   13. maj 2013 Hun har helt sikkert mod på det, hun har lige ombetrukket vores sofaer til læder( det mere praktisk med børn) og det ligner sofaer der er købt på denne måde smiley det er så flot

• #40   13. maj 2013 Plus hun kan kniple så det bliver sløret;) tak Maria

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#41   13. maj 2013 Øj det er altså også bare smukt sådan noget! Elsker knipleværk (Siger man det? smiley )

• #42   13. maj 2013 Hihi det ved jeg ikke smiley

• #43   13. maj 2013 Man kan ikke købe en brude kjole på nettet!

Du skal simpelthen tage din mor eller veninder under armen og gå amok i div. brude butikker...

Og når du så finder den perfekte skal den tilpasses dig, så den sidder som den skal smiley

Jeg lejede min kjole.. den blev tilpasset efter mig... faktisk 3 gange ... den blev afleveret møgbeskidt tilbage ( øspis regnvejr og fest på en mark )
    og den kostede 1600 kr
    Det var en virkelig god løsning til mig smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#44   13. maj 2013 G. H - Det kan du da se man kan smiley

• #45   13. maj 2013 Jeg hælder mest til Nr 3, da draperinger gør både mave og barm mindre overvældende. Den har så vidt jeg kan se snører i ryggen, så den kommer til at sidde fint, hvis du husker at tjekke målskemaet;-)

• #46   13. maj 2013 Jeg vil sige nr 2 eller 3

• #48   13. maj 2013 Personligt er jeg mest til kjole 1 eller 2 smiley

• #49   13. maj 2013 jeg vil sige tag din svigermor med dig ud og se på kjoler i de brude butikker du kan komme i, se hvad du falder for der, brudekjoler er specielle og du kan ikke vælge dem kun ud fra billeder, det kan man bare ikke!! så tag hende med dig ud og se og når i så har fundet den facon der passer dig så kan hun lave den lige som du vil have den, så se ikke på pris mens i kigger men se på hvad der klæder dig bedst smiley det vil være mit råd til dig og et kæmpe tillykke til dig på dagen.
    ps. tænk også over at det ikke klæder alle lige godt med kun hvid kjole så måske det lilla på ryggen du snakker om skulle komme om foran også?
    jeg havde vinrød i min og jeg fik en halterneck påsyet, da den ellers blev for hvid til min hudfarve smiley så tag ud og kig (og denne kjole kostede faktisk ikke så meget igen, da det var "sidste årsmodel" mener det var 2900(normal pris et godt stykke over 8000), så udsalg sker også i brudebutikker )

profilbillede
  • #50   13. maj 2013 her kan du se den bagpå, havde også de samme sten i sløret

profilbillede
  • #51   14. maj 2013 Prøv at gå ind på http://www.meng-international.dk/

Han har de smukkeste kjoler (dog forhandler han dem ikke selv, men der er en liste på hans hjemmeside over folk der gør :)). Du kan få lidt inspiration derinde smiley

Men - hvis jeg var dig (jeg er selv en stor pige pga. medicin), så ville jeg kigge på en kjole som nummer 1 - den dækker din mave, oh holder det ind smiley

• #52   15. maj 2013 Hej piger tak for alle jeres svar. Jeg har i tirsdags beslutte IKKE at købe en kjole hos salando da de er lavet at noget stof jeg ikke bryder mig om.

Jeg har været i stofbutik med svigermor og fundet ud af hvilke stoffer der skal bruges så nu det bare at finde modellen smiley bare og bare...

• #53   15. maj 2013 Vil du ikke love at sætte et billede ind af kjolen når i er blevet gift, jeg personligt er i hvert fald efter alt dette meget nysgerrig på hvordan den kommer til at se ud, jeg syntes det lyder spændende at din svigermor skal sy den.. smiley

Har i forresten sat en dato for den store begivenhed??

• #54   15. maj 2013 Jo jeg skal nok sætte et billed ind, vi har tegnet lidt du kan da få et billed af tegningen til en start smiley

Det bliver i starten af det nye år smiley

• #55   15. maj 2013 Den bliver med drapering og så med blonder for oven og bagpå

profilbillede
  • #56   15. maj 2013 Den bliver enten med små roser i lilla eller bånd det ved jeg ikke endnu

profilbillede
  • #57   15. maj 2013 Det ser da godt ud indtil videre..

Ihh hvor er det bare spændende smiley smiley

• #58   15. maj 2013 det ser da godt ud og kan godt lide at du har valgt at tage lidt farve ind i kjolen smiley

• #59   15. maj 2013 Tusind tak smiley har lavet et andet indlæg om mad til festen, kender du nogle der evt kan hjælpe.

• #60   15. maj 2013 Jeg har skrevet i den tråd Nadia smiley

• #61   15. maj 2013 he jeg lavede selv maden til mit smiley men jeg bor i Belgien nu så lidt for langt for mig at køre smiley men ja du kan se det på min kjole at jeg kan lide farver og ikke ren hvid LOL

• #62   15. maj 2013 http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/15536-bryllup_den_27_dec_11
    her er lidt flere af min kjole samt mine brudepigers smiley husk at få lavet en lille snor i så du kan binde den op når du skal danse smiley det er yderst træls at folk træder på den smiley min kom i hvert fald hurtigt op og "hænge" så slæbet ikke blev trådt på smiley

• #63   15. maj 2013 Den er super flot judith øv du bor så langt væk nu smiley

• #64   15. maj 2013 ja ellers ville jeg gerne have hjulpet smiley er skam uddannet kok smiley hehe

Kommentér på:
Vi skal giftes men i hvilken kjole

Annonce