{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hygge tid! :)
  • #2   19. jul 2013 Jeg har haft en rigtig slap af dag på sofaen, så jeg klager overhovedet ikke. smiley

Sker der noget specielt i morgen siden der kommer gæster? smiley

• #3   19. jul 2013 Nåårrrhh så er det tid til en fredags hyggetråd smiley

Jeg må nok indrømme at hvis den trækker ud til de sene nattetimer, så tror jeg skisme jeg er faldet i søvn smiley

Min dag er gået med at være på arbejde fra 8 til 15, men var dog så letsindig at jeg først daffede i seng kl. 0.30 i går, bla pga lukkevagt smiley så det blev kun til 6 timers søvn da jeg er nød til at stå op 6.30 pga transport tid..

Efter arbejde mandede jeg mig op til at køre i træningcenteret og tog lige 45 min der, så hjem og lade lidt op, inden aftensmaden skulle laves, og nu er jeg bare brugt og sidder og stener til speedway på dk4 smiley

Men nu ser jeg frem til en uges ferie i sommervarmen smiley

• #5   19. jul 2013 C C D - Det er da også super hyggeligt. smiley

Heidi - Det lyder også som en hård dag, hvis det var mig der havde haft den havde jeg allerede sovet nu, jeg var <b>aldrig</b> kommet i træningscenter. smiley

• #6   19. jul 2013 Jeg er faktisk også lidt stolt af mig selv smiley men har sat mig for at jeg skal op og træne mindst 2 gang om ugen og det var i dag efter arbejde eller i morgen tidlig, og så lokkede det at sove længe bare ret meget smiley

Men vil dog indrømme at træningen i dag måske ikke var den mest effektive, men svede kom jeg da til og fik da også ømme muskler smiley
    Men det var ikke let at presse sig selv, når man ikke har så meget energi og frokosten bestod af 2 stykker groft franskbrød 1 time før træning..

• #7   19. jul 2013 Jeg synes også du skal være stolt af dig selv! smiley meget endda.

• #8   19. jul 2013 smiley

• #9   19. jul 2013 Men det er lidt vigtigt at jeg kommer op og træne, ikke kun fordi jeg gerne vil tabe 10 kg, men også fordi arbejdet i Rema er ret hårdt mht løft og slæben på ting, og jeg har en lidt svag ryg, så det er vigtigt at jeg får den trænet op og holdt det ved lige, så jeg ikke pludselig får lavet en skade igen, jeg lavede for nogle år siden en forstrækning i ryggen som aldrig rigtig er blevet god, så det er vigtigt at mine rygmuskler bliver holdt forholdsvis stærke, for at kompensere for de dele der er svage..

• #10   19. jul 2013 Uha det kender jeg godt, jeg har en skæv ryg, så laver jeg noget jeg ikke er vant til, så arbejder musklerne opad den med at holde den så lige som muligt, skide øv! smiley

• #11   19. jul 2013 Puha, alt det børneopsparing pjat er forvirrende! øv øv..

• #12   19. jul 2013 Børneopsparing?? Hvorfor er det forvirrende??

• #14   19. jul 2013 Heidi, det er simpelthen fordi at den står i min afdøde mors navn, og min familie har fået denne der bog væk hvor der står hvad der er på den, og der er tvivl om hvilken bank den er i, så det er ikke nemt at undersøge det, og ingen kan fortælle mig om jeg kan få den udbetalt selvom vi ikke har den der bog, så det hele er super bøvlet. smiley

• #15   19. jul 2013 Jamen hvis det er din børne opsparing så må dit navn da figurere på den, får du ikke kontoudtog fra den en gang om året??

• #16   19. jul 2013 Nej det gør jeg ikke. Og har jeg aldrig gjort. For selve kontoen mener jeg står i min mors navn, og min ældste bror fik den udbetalt da min mor døde, selvom vi først kunne få det når vi er 21 mener familien, så det er forvirrende det hele synes jeg.

• #17   19. jul 2013 Hmm det lyder underligt syntes jeg..
    Jeg mener da ikke man kan lave en børneopsparing hvor barnets navn ikke står på, men ved det ikke da jeg aldrig har haft en børneopsparing, men kan din bank ikke hjælpe dig, bankerne kan jo snakke sammen hvis de gider smiley

Og jo jeg vil ikke mene der er problemer med at få den udbetalt uden bog, for du har jo både dit personnummer og din mors personnummer..

• #18   19. jul 2013 CCD du har helt ret man skal passe på sig selv, og det lærte jeg på den hårde måde, det kostede 4 sygedage og mange smerter da jeg lavede en forstrækning af nogle muskler i ryggen, siden har jeg lært at lytte til min krops signaler og lært at sige stop når kroppen brokker sig, derfor er det vigtigt for mig i min branche at opretholde de muskler jeg har og gerne forbedre dem også..

Men det har jo så også taget mig omkring 10-15 år i branchen at erkende det smiley

• #19   19. jul 2013 Jeg har ikke min mors personnummer, men har da min egen. Men skal også have ringet til banken, og have fundet ud af hvad jeg lige gør. Synes bare der er så mange ting når man fylder 18. smiley

• #20   19. jul 2013 Du kan vel din mors fødselsdato og de sidste 4 cifre kan du se på dine forældres vielsesattest, eller få oplyst enten hos kommunen eller hos din læge for det står også på din fødselsattest mener jeg, så person nummeret er da det mindste at få oplyst..

Men ja der er mange ting man skal tage højde for og sætte sig ind i når man bliver myndig..
    Ingen sagde det var let at blive voksen smiley

• #21   19. jul 2013 Ja, det kan jeg da. smiley Mine forældre var skilt så tror ikke de har sådan en, og min far ville aldrig gemme sådan en. smiley Men jeg må tage en dag, hvor jeg får ringet til alt det jeg nu skal.

Men ja der er sgu mange ting og man bliver lidt forvirret af og til synes jeg, men nej det er ikke nemt og bliver voksen smiley

• #23   19. jul 2013 Hvis du ved hvilken kirke og dato samt år for vielsen så kan du finde den i kirkebøgerne, enten ved henvendelse til pågældende kirke eller hvis de er fremme i skoene og har fået scannet kirkebøgerne ind på nettet så på nettet, det kommer an på hvor længe siden det er at dine forældre er blevet viet..

Her kan du finde kirkebøgerne: http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside

• #24   19. jul 2013 Uha de blev gift på rådhuset og har ingen idé om hvornår, jeg var ikke så gammel. smiley

Nej C C D ved godt der er meget mere, men mit lille hoved kan ikke holde til det. smiley

• #25   19. jul 2013 Nej men ved nærmere eftertanke så tror jeg faktisk heller ikke at hele person nummeret står på vielsesattesten, men du kan i hvert fald få den oplyst på kommunen er jeg sikker på..

• #26   19. jul 2013 Okay, jeg må få det hele tjekket, lidt efter lidt. Det er jo kun en lille uge til jeg bliver 18 nemlig og skulle gerne have styr på det meste der. smiley

• #27   19. jul 2013 Jamen så ved du jo hvad du skal få ugen til at gå med Sanne smiley

• #30   19. jul 2013 Ja det er en almindelig børneopsparing, men jeg er forvirret over det. Det er forvirrende det hele.

• #31   19. jul 2013 Enig med Felis smiley den skal stå i dit navn, ellers indgår den i din mors bo, og det er vel opgjort.
    Min dag har været lang, men hyggelig og mega hårdt, jeg har været i dyrehaven med datteren og barnebarnet på 2 1/2 år, sikke en energi den lille har i alt, over alt og lærte lige, at klatre på træstammer og hoppe ned, ikke til at stoppe, eller få med i den rigtige retning, hun slår rigtigt sine folder smiley mor har jo en dårlig fod og går med krykker, så skaldet rigtig gåes til den, for bedste ( mig) kan ikke holde til at løfte de 17 kg vildbasse som kaster sig bag ud og vrider og vender sig, jeg nøjes med at passe på hun ikke slår hovedet når hun smider sig,,, Gud hvor hun ligner sin mor smiley og elsker dem begge, jeg er bare super træt når jeg har været sammen med dem en hel dag.

• #32   20. jul 2013 Hmm. smiley Ja så må vi se hvad jeg finder ud af. smiley

- Men lyder som en dejlig dag Jette!

• #33   20. jul 2013 Tjahh.... hvad har jeg lavet?
    Været på arbejde, shoppet en smule på vejen hjem, lavet mad og faldet i søvn både ved spisebordet (denne gang med et øre på kanten, den blev lidt rød....) Så så jeg lidt TV -for igen at falde i søvn og nu er jeg på vvej i seng, for i morgen går turen til Vorbasse Marked.

• #34   20. jul 2013 Hahahaha Marianne du kan da det der med at falde i søvn på uheldige måder smiley

• #36   20. jul 2013 <i>Har I hørt om hende den fantastiske Talia Joy?</i>

Nej hvem er hun???

• #37   20. jul 2013 Øh hende havde jeg heller ikke hørt om, men måtte jo lige Google hende... Man er vel nysgerrig. Hatten af for en pige der har overskud på trods og lever livet (levede livet). Jeg kan godt forstå at det inspirerer
    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70154856:13årig-inspirerede-tusinder-nu-er-hun-død.html

• #38   20. jul 2013 Nåårrhhh hende..
    Ja hende havde jeg hørt om, men vidste bare ikke hvad hun hed smiley

Fantastisk livskraft, må man sige..
    Tænk at skulle leve halvdelen af sit liv med en dødsdom hængende over sit hoved..
    Man skal dælme være stærk for ikke bare at give op....

• #39   20. jul 2013 Jubii Sanne
    Hyggetråd smiley
    Vi er i et lækkert sommerhus på Tåsinge 14 dg ,vejret er skønt og ungerne og jeg aktive i vandet smiley
    Har set på masser af tøj i Svendborg ,desværre alene,da drengene og mand altid går 50 skridt foran mig ,fordi jeg standser for at kigge smiley suk smiley

Heidi
    Ja pas på de tunge løft ,ingen takker dig hvis det går galt smiley
    Sanne
    Når du har lidt overskud så kontakt banken ang børneopsparing smiley

Nedenunder
    Daniel på vej i vandet smiley

profilbillede
  • #40   20. jul 2013 Utroligt at hun kunne forblive så glad, men godt klaret af hende. smiley

• #42   20. jul 2013 Tine: det ser hyggeligt ud, den kommende uge sætter vist også super rammer for en sommerhusferie. havde selv een uge med ok vejr og en uge med super vejr - som vejret er i disse dage er det næsten for varmt efter min smag!
    Men det rådede vi så bod på men en lille kajak-tur på kalveboderne, uhm... Tænk, sidste år var vi slet ikke ude at ro! (vi er mageligheds-kajak-roere - det skal gerne kunne kombineres med badning = godt vejr). Nu har vi sat kajakken foran døren... Jeg tror vi skal afsted igen i morgen smiley

• #44   20. jul 2013 Jeg synes også det var helt henrivende lækkert I SKYGGEN - stakkels dem der havde noget for i solen...

• #47   20. jul 2013 Ja så må du da også have "læderhud"/langærmet/ eller flere lag solcreme på for ikke at fortryde det nu. smiley men enig, det er med at nyde det gode vejr nu det er her! Kan selv tåle en del sol (50 min kl 12) og jo, der var til tider en dejlig brise...

• #49   20. jul 2013 Jeg har i den grad været i stegende sol i dag og ligner en krebs trods solcreme!
    Jeg har vandret på Vorbasse Marked hele dagen og prøvede at overtale min kammerat til at drikke noget, men næh nej!
    Nå, men han fik da ikke solstik - og det gjorde jeg heller ikke smiley

Jeg fandt heller ikke noget interessant og minihestene gad ikke at snakke med mig...
    DB havde en stand lige ved siden af dyrene og på et tidspunkt blev der råbt i højtaleren, at bilens ejer skulle hente sin hund!
    Håber at DB og politiet stod og ventede på ejeren for det er bare ikke okay i denne hede!
    Der var ABSOLUT ingen skygge.
    Nå, men vi fik da set Sussi og Leo og de sang så falsk så vi ikke kunne synge med smiley
    De ødelagde totalt Gasolins Stakkels Jim - ikke engang teksten kunne de...
    Men det har da været en dejlig dag og nu smutter jeg ud og vander nogle blomster smiley

• #50   21. jul 2013 Marianne
    Stakkels hund smiley
    Visse folk har intet mellem ørerne ,

Susi og Leo
    Nej de kan IKKE synge,men underholdende det er de smiley

Jane
    God tur ,det lyder skønt smiley :-)

• #51   21. jul 2013 Hmmm nu kan jeg jo så ikke lade være med at komme med en lille advarsel til alle jer sol elskere..

Pas nu på den sol for hulan og dette kommer fra en som har en kusine der har kæmpet med hud kræft i nok 15 år og en søster som fik hudkræft i ansigtet for 2 år siden men dog heldigvis er helbredt - min kusine kæmper stadig kampen, kræften bliver ved med at vende tilbage og hun skal have skrabet hud af..

Så pas på med solen, hudkræft kan ramme alle og det er bare ikke sjovt...

• #52   21. jul 2013 Jeg har gjort store fremskridt mht. solbadning smiley
    Jeg har ALDRIG brugt solcreme. Det gør jeg nu og min søster har også lige fået fjernet noget hudkræft i ansigtet.

• #55   21. jul 2013 Jeg hviler i skyggen, og er i solen når det er nødvendig fra A til B og kan jeg vælge en side af vejen hvor jeg kan være i skyggen, så gør jeg det smiley

Det er ikke så meget på grund af solen, selv om det er et + mere,, men jeg kan ikke holde den her temperatur, og skal passe på ikke, at blive så varm så det ender med epilepsi anfald smiley men så har jeg en god grund til intet at lave smiley

• #56   21. jul 2013 CCD jeg siger intet om at man skal holde sig inden døre, det mener jeg bestemt ikke, man skal blot huske solcreme og sørge for man ikke bliver forbrændt, altså have et fornuftigt forhold til sol og solbadning..

Sidder den dobbeltmoralske lige og siger smiley idet jeg har været så letsindig at opholde mig 3 timer på Køge Marina og glemt solcremen, så er nu blevet lettere rød på overarmene og på brystkassen smiley

• #58   21. jul 2013 Ja Jow
    Tror det eller ej ,jeg er oppe endnu smiley

Siger som Heidi pas på solen.

Min mor blev kraftigt solskoldet som barn ,...I dag har hun hudkræft heldigvis den milde form,men det betyder hun flere gange om året for fjernet noget hud,og smøre
    sig i en creme ,der er så stærk hun får feber smiley

Lægen siger en enkelt solskoldning er nok ....

• #60   21. jul 2013 Uuu jeg har en datter, som har ekstrem lys hud, som en rødhåret, hun har haft nogle skoldningers som barn smiley hun var med min søster og hendes børn på stranden, og da min var nogle år ældre end hendes egne børn, troede min søster hun kunne klare lidt for meget selv, hun kom hjem med anden og tredie grads forbrændinger på ryggen smiley det var først da andre på stranden spurgte om hun ikke skulle gøre noget, så fik hun en for lille T- shier på, den dækkede ikke hele ryggen, nej hvor Line havde ondt og sår og vabler.
    Hun bliver af og til set efter hos lægen, for hun har så mange fregner og modersmærker.

• #61   21. jul 2013 Jette
    Tror bestemt ikke din datter får kræft ,det var ikke meningen at skræmme livet af nogle...
    Tror helt sikkert det er sjældent det går så galt som med min mor.
    Som CCD siger er der risiko ved alt...
    Men jeg træffer mine forholdsregler og smøre drengene ind i høj faktor .( det hader de smiley ) men vil ikke forhindrer at de leger og bader i høj sol smiley

• #62   22. jul 2013 Hun har fået fjernet 3 modersmærker smiley og min fætters datter er blevet skrællet for modersmærke siden hun var under 1 år og fik alligevel kræft idet, men er kommet igennem det for denne gang, så jo jeg er skræmt men ikke af dig smiley
    Det er jo sikke et held ikke mange som fødes med et modersmærke der dækket hele bagsiden og delvist om på fronten, min datter har bare mange små i forhold til det.

• #63   22. jul 2013 Tine det du beskriver med din mor lyder ret meget som det min kusine går igennem..

Hun er blot det jeg lidt vil kalde selvforskyldt, hun er rødhåret, har mange fregner og indtil hun fik hudkræft en kraftig dyrker af solarier smiley (også kaldet cancergrill hos os)..

Min søster brugte også solarier, men dog mere moderat, hun er også stoppet efter hun fik en meget mild form for hudkræft, det var et lille sår der ikke ville hele i tindingen, hun fik det fjernet og siden er det ikke kommet i gen det er 2 år siden og hun er blevet erklæret rask og fri, så ikke mere kontrol, men stadig passe på solen..

• #64   22. jul 2013 Jubiii fandt min børneopsparing, eller banken gjorde! smiley Så er der da styr på det.

• #66   22. jul 2013 Min mor er også rødhåret.
    Men som CDD skriver er vi alle mennesker ,der tænker det sker nok ikke her smiley
    Min mor er faktisk den eneste der har elller har haft kræft i familien.

Jeg har taget vildt meget sol da jeg var yngre smiley

At det var usundt viste jeg godt ,men stoppede jeg ? nej !
    Idag bevæger jeg mig aldrig hen til et solarium.,men så langt tænkte jeg ikke dengang smiley

• #68   22. jul 2013 Cdd

Kloge ord smiley
    Lever man i frygt for sygdom ulykker mm ,så lever man kun halvt smiley

• #70   22. jul 2013 Ja den er forbandet smiley

Men der bliver heldigvis flere og flere der overlever.
    Har en veninde der fik sidste omgang kemo og stråler i sidste uge
    Men overvandt den forbandede sygdom smiley

• #72   22. jul 2013 Jeg ved det er lidt hård at sige at hun (min kusine) er delvis selvforskyldt, men man kan tage solarie og så kan man tage solarie, min kusine tog solarie næsten hver dag mindst 3 gange om ugen, og det er altså i overkanten og hun beskyttede sig aldrig når hun tog til sydens sol eller solbadede hjemme..

Kræft er desværre en ret udbredt sygdom i min familie, så derfor er jeg nok også lidt ekstra obs, få har overlevet, men mange er døde..

Nåhh men kan vi ikke lige skifte emne det her er skisme da for depri smiley morale var blot at man skal tænke sig om og passe på sig selv smiley

Jeg har i dag været i "Den blå planet" det var da meget interessant, men det tog noget kortere tid at se end jeg havde forventet..

• #74   22. jul 2013 Nu siger du i nærheden smiley næhh det vil jeg ikke mene jeg gør men bor da på Sjælland så det tager da blot en god time at køre til Amager..

Så nej jeg har ikke været på ferie, jeg har ferie og tager nogle endags ture, tilfældigvis går næsten alle til KBH området, i morgen går turen til Zoo og regner med på torsdag til Kronborg slot..

Onsdag aften tager vi til observatoriet Brorfelde (det fra julekalenderen) der kan man kigge stjerner kl. 22 hvis det er stjerneklart..

• #76   22. jul 2013 Jeg bor lidt udenfor Slagelse på Vestsjælland..

Ja det er rigtig mange år siden jeg sidst var i zoo, da jeg var der sidst var de ved at bygge elefantanlægget, tror det er over 10 år siden eller der omkring..

Så glæder mig ret meget jeg elsker dyr og zoo og der er jo netop kommet løveunger og der kom elefant unge i februar smiley

• #78   22. jul 2013 smiley nu skal i ikke komme for godt i gang smiley jeg har ikke været i Zoo i KBH siden jeg gik på HF i Høng, for et halvt liv siden smiley

• #80   22. jul 2013 Ja jeg måtte faktisk Google for at se hvornår det stod færdigt..

Jeg har godt hørt de har lavet en savanne, så glæder mig til alt det nye der er sket smiley

• #82   22. jul 2013 Det skal jeg nok, det kan være jeg skal oprette et lille album med billeder fra Zoo og Den blå planet smiley

Ja jeg er også vild med de zoo som rent faktisk tænker på dyrene, husker da jeg var i Aalborg zoo for en menneske alder siden hvor de havde sådan en savanne, jeg var så overvældet og syntes det var så fantastisk, lige som jeg elsker at komme i Givskud løvepark, der har dyrene også oceaner af plads smiley

• #84   22. jul 2013 Aj CCD det er da ikke rigtigt....
    Givskud Løvepark er simpelthen et besøg værd, vi buger en hel dag der ovre, og kunne nemt bruge 2 dage, men vi bruger også gene en hel dag i zoo, og Givskud er jo dobbelt så stort mindst..

• #85   22. jul 2013 CCD:
    Det skulle du prøve!
    De har nogle vildt-flotte anlæg og når du går ind til aberne, ja så er der sådan nogle små nogen der bare løber frit omkring fødderne på dig :).
    Jeg har været med til aftenfodring og har aet et næsehorn og gået blandt løveburene.
    Der var en lille pige med inde. Løverne fulgte hende med stoooor interesse, hun var en lækker lille steg ;).
    Så af sikkerhedsmæssige årsager, blev pigen og hendes forældre sendt ud.

• #87   22. jul 2013 Ja KBH zoo ville være hyggeligt, men Re park er jo meget tættere på, og at rejse med Emma er lidt af et mareridt, hun gider ikke side stille så længe af gangen smiley

Jeg har en aftale med min søster, om at hun vil køre os der ud i august, de andre spændende tungemål vente til Emma er ovre trods alderen, hun er rigtig slem til at smide sig og skrige helt vildt dement besværlige steder,,, kuren heder du må gerne skrige og smide dig,, hun får bare ikke sin vilje smiley

• #89   22. jul 2013 Ja hvorfor tage til KBH hvis ænderne i parken og fårene hos Bedstes naboer nu gerne vil spise gulerødder og man kan kravle som et tusindben hen ad gågaden i Århus og overdøvede alle med hysteri i toget fra Malling til Århus smiley
    Og forøvrigt tabte hendes mor lige en stor sten ned over foden, dagen før Emma fik 14 dages ferie, så det er blevet til camping i egen have og bedste kommer og hjælper, en tur i dyreparken, hvor hun lærte, at kravle på træstammer og hoppe ned, i dag var vi i Viby, og hun har rullet gennem hele centret og tror alt er tag selv.
    Jeg elsker den unge, men glæder mig til hun skal i vuggestue og mors fod bliver i orden igen smiley

• #91   23. jul 2013 Jette
    Børn i trodsalder smiley især min den yngste kunne blive så hys ......
    Men alligevel er børn skønne smiley
    Kan huske en af de gange vi var i løveparken ( bor tæt på )
    gik drengene mest op i ænderne der havde fundet vej til et bassin smiley smiley

• #92   23. jul 2013 Trine:
    Det er da også en meget usædvanlig ting smiley

• #93   23. jul 2013 smiley smiley

• #94   23. jul 2013 smiley ja der er krudt på hende, idag var vi i den gamle by, pyyha et arbejde, hun ligner sin mor mere for hver dag der går smiley
    Måske er det mere end bare trodsalder? Begge hendes forældre har ADHD men man kan jo håbe det bare er trods, det kan ikke siges endnu, fordi den her alder minder en del om ADHD og hvert barn har sit forløb.
    Idag fik hun lært at kravle på låger, da vi ventede på grand moster og hendes dreng smiley

profilbillede
  • #96   24. jul 2013 Hov ja Sanne hvor var det godt at din børneopsparing blev fundet, din oplysning og glæde forsvandt helt i mængden smiley

Er det en god børneopsparing du har, så det giver lidt frihed smiley

• #97   24. jul 2013 Nej, det er ikke noget specielt det er på den, så den giver ikke noget frihed som sådan. smiley Men det er bedre end ingenting. smiley

• #98   24. jul 2013 Ja det er jo det, lidt er bedre end ingenting smiley

Men hvis der heller ikke er sat ind på den siden din mor gik bort, så kan jeg godt se det må være begrænset..

• #99   24. jul 2013 Det er der ikke, og ved heller ikke hvor længe hun har betalt ind på den. smiley Men det betyder heller ikke så meget.

• #100   24. jul 2013 Jette
    Skøn tøs ,ved ikke så meget om ADHD ,kun at diagnosen gives som aldrig før .
    Men mon ikke bare hun er en almindelig pige med krudt i ........ smiley

• #101   24. jul 2013 Det er håbet smiley men når far og mor har det begge to, er arveligheden stor smiley men hun er skøn smiley

profilbillede
  • #103   24. jul 2013 Sikke et held har hun en god vuggestue og hendes faste pædagog har stort kendskab til området, og de har været fuldt informeret og henter opbakning i PPR, så de holder øje og lader hende udvikle sig.
    Hun har jo også nok, at forholde sig til, hun er skiløjet og bruger + 4,5 i briller og er lige opereret her i foråret for polypper og fået dræn i ørene, så nogen skal jo have styr på hvad der er hvad, og ikke strø med diagnoser.
    Min datter fik først diagnosen som voksen efter en trafikulykke.

• #105   24. jul 2013 Jo du kan tro hun ikke bare var let og passede ind smiley og meget tid gik helt klart fra mine 2 ældste børn.
    Skolen var i hendes øjne et langt helvede, ordblindhed er en trofast følge i vores ( min mors) familie, og side stille kunne hun ikke, de fleste piger har jo ellers en mere stille form af ADHD, men ikke min datter.
    Jeg var med hos lægen som gav hende diagnosen, og jeg rødmede ret meget fordi han roste min opdragelse af hende, og mente det var min fortjeneste af hun ikke havde et misbrug, ingen dom og hun har gennemført en uddannelse ( tandklinik assistent ) men hvad pokker hun har en høj IQ, det er bare ikke altid man kan bruge den godt nok, med de problemer hun har.

• #107   24. jul 2013 Det er en hårfin balance smiley
    Min datter ville ønske hun var blevet stemplet tidligere smiley hun har stor gavn af medicin, og hun ser de ting som ville have været anderledes hvis hun havde fået en diagnose, hvad pokker hun kunne ikke være blevet mobbet mere end det hun blev, hun ville gerne have fungeret bedre med venner, og ikke kun dem som de andre ikke må lege med smiley
    Jeg forstår ikke helt hvorfor det kun er psykiatere som bruges til at stille diagnosen, når det rent faktisker muligt at skande hjernen ( noget hvor man kan se hvilke centre som er aktive) og ligefrem se fejlene, og det er ikke noget som bare bliver hentet op af en hat.
    Jeg er sikker på der laves fejl i diagnoserne, men dem som virkelig har ADHD har altid været der, de har haft mange navne, alt fra familiens sorte får, til MBD, men den skole form som er i dag passer dårligt til dem, og vores arbejdsmarkede har også svært ved at rumme dem, og uddannelses kravene er også steget, idag kan du jo knapt få et rengørings arbejde uden uddannelse/ kurser.
    Jeg husker hvor fornærmet min mor blev, da hun skulle på kursus for, at lære at støvsuge smiley hun havde været hjemmehjælpere i en del år, efter mine forældre var blevet skilt og så pludseligt skulle hun på kursus....

Kommentér på:
Hygge tid! :)

Annonce