{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Døjer med varmen? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Sidder der andre derude som også døjer med varmen?

Selvom jeg opholder mig indendørs og håber på at sommeren snart er forbi, så døjer jeg alligevel med utilpashed, kvalme og manglende appetit. Mine shorts som passede perfekt for en uge siden kan nu trækkes op over navlen... Pyh, håber snart vi får vinket farvel til den varme!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døjer med varmen?
  • #2   2. aug 2013 Jeg er ikke ret aktiv, varmen er ikke god for mit hovede smiley lige nu kan jeg så mærke temperaturen er på vej ned smiley

  • #3   2. aug 2013 Felis, dit forslag er hermed godkendt.. Hvis dog bare man kunne gøre noget ved det! smiley

    Jette L
    Puh, kan ikke mærke nogen dalende temperatur endnu smiley
    Har simpelthen også trykken i knolden og øjnene..


  • #4   2. aug 2013 For 3 timer siden var her 24,9 grader i stuen, nu er der 24,2 smiley lidt bedere smiley

  • #5   2. aug 2013 Hold da fast, kan du virkelig mærke forskellen? Eller aflæser du bare termometeret og køler ned ved tanken? smiley

  • #6   2. aug 2013 Jeg kan mærke det smiley og gik over for at se, min varme er digital styret her i lejligheden, så der er en måler i alle rum, soveværelset er ret køligt nu 22,5 men er også mod nord.
    Jeg er ret følsom over for den varme som er her nu, og får nemt epilepsi anfald når jeg ikke kan regulere varmen ned, det lyder skørt men når det ikke er så varmt kan jeg undgå et anfald som er på vej, ved at smide strømper og sko, og noget tøj, så jeg næsten fryser smiley det er ikke muligt nu her smiley


  • #7   2. aug 2013 Her er det faktisk helt ok (Hvidovre) - men jo, vi kan altid ønske bedre vejr. Uagtet temperaturen så er det dog pragtfuldt at nyde de sidste lyse nætter synes jeg. Elsker sommer-lyset!
    Elsker også at cykle på arbejde i kortærmede og nederdel uden jakke smiley


  • #8   2. aug 2013 Jette
    Orv, så varmen straks værre! smiley
    Og så brokker jeg mig over at være utilpas.
    Har du så ikke en blæser kørende?

    Jane H
    Jeg er 100% fortaler for efterår, vinter og det som mange betegner som møgvejr. smiley
    Her har den været oppe på de 30 grader idag.


  • #9   2. aug 2013 Jeg mødte også en MUR da jeg forlod arbejdet idag, mærkeligt nok, havde jeg ikke bemærket varmen indenfor (på trods af at jeg arbejder i loftsetagen under taget, hvor vi normalt kan mærke varmen, men først over middag heldigvis)
    Så jeg skyndte mig hjem i min hængestol under æbletræet smiley der var dejligt smiley
    Og Flocke var ovenud glad for at jeg kom hjem rimeligt tidligt og lukkede hende ud! smiley

    Jette L - uf, epilepsi, jeg kan da forstå, at det med varmen er alvor for dig, håber alt er vel!


  • #10   2. aug 2013 tr * hvil... Ja, 30 grader er da alt for meget i lille Danmark! Solskin og 22 grader ville være smukt!
    Generelt elsker jeg årstidernes skiften, man glæder sig så til forandringer. Den bedste tid er dog foråret synes jeg. Jeg får have-kuller og må bare ud og luge!
    Sjovt nok får jeg ikke sådanne flip om sommeren?!


  • #11   2. aug 2013 Jeg holder mig til regn, vind, sne og frostklare nætter smiley

  • #12   2. aug 2013 Jeg elsker efteråret hvor farverne skifter og det stadig er lunt smiley og foråret når det bliver grønt.
    Sne elsker jeg at kikke på, men syntes det er besværligt, at komme rundt smiley
    Almindelig dansk sommer kan også bruges.
    Ville ikke bo et sted uden årstider smiley


  • #13   2. aug 2013 Jeg har haft udevagt i sfo'en hele dagen så var pænt stegt da jeg kom hjem , skønt vi har aircondition i stuen smiley .

  • #14   2. aug 2013 Tak for kaffe, Tine J, men så har du formentlig også haft solcreme og solhat med?
    Og ungerne, syntes vel sagtens bare at det var pragtfuldt?


  • #15   2. aug 2013 Må nok også indrømme jeg ikke ville undvære årstiderne. Men hvis vinteren varede størstedelen af året ville jeg ikke klage! smiley

    Tine J
    Puha! Var der ingen du kunne skifte med?


  • #16   2. aug 2013 Jeg kan slet ikke holde varmen ud, og vi kan ikke få lejligheden kølig. Så vi koger helt vildt begge to her hjemme, ved slet ikke hvad vi skal gøre ved det, det er ikke til at holde ud!

    Håber det bliver noget køligere i morgen, da jeg skal være ude hele dagen. smiley


  • #17   2. aug 2013 Janne - ja masser af solcreme , desværre ikke solhat da det ikke passer så godt til mig hihi . Ja ungerne var helt vilde smiley mooncar ræs , sæbebobler og ansigtsmaling er bare lykken smiley .

    TR - jo af og til byttede jeg med de andre , gudskelov smiley .


  • #18   2. aug 2013 Hov undskyld Jane , skrev dit navn forkert :S hader selv når folk kalder mig for Tina smiley

  • #19   2. aug 2013 Det er helt ok Tine, jeg reagerer alligevel (har boet i holland hvor Jane på den danske måde i hvert fald ikke fandtes så jeg er vant til lidt af hvert smiley )

  • #20   2. aug 2013 Glæder mig også til lavere temperatur, det her er ikk til at holde til. Lige nu har vi 30 grader indenfor, og det er selvom der står en ventilator og køre, og har gjort det de sidste 4 timer. Og kl 22 var der stadigvæk 26 grader udenfor, vi var helt oppe på 33 grader i eftermiddags, og bor lidt udenfor holstebro. Så både mig, kattene og hunden er ved at gå til i varmen. Heldigvis kan kattene lidt bedre klare varmen end hunden kan, selv min langhåret main coon har ikk problemer med varmen, dog var de noget dovne udenfor, de lå mest i græsset eller på terrassen og slappede af.

  • #21   3. aug 2013 Jeg ELSKER dette vejr!
    Sol, varme, sommer....... jeg kan bare ikke få temperaturen ned indenfor smiley
    Jeg hader torden, regn, blæst, sne og kulde, for så bestiller jeg kun at være syg af astma.
    Nu kan man trække vejret frit, men for i Himlens navn hvor er det varmt.
    Hvis jeg kunne, så slæbte jeg min madras ud på plænen Inat og så sov jeg uden dyne derude!
    Men jeg ville nok blive noget forskrækket når et pindsvin lige skulle nærstudere mig smiley


  • #22   3. aug 2013 Sanne H
    Har i ikke en blæser? Mine forældre forærede os deres gamle, og så købte de en ny lækker blæser for kun 349,-. Den kan simpelthen køle en ned på nul komma fem. smiley

    Tine J
    Åh, pyha! Troede lige du havde stået ude hele dagen. smiley

    Anne Marie H
    Nej, det er aldrig sjovt for dyrene i den varme. smiley

    Marianne
    Sjovt, min astma (som dukker meget periodisk op), kommer først om sommeren, når luftfugtigheden driller.
    Haha, ja det ville være skønt hvis man kunne det, helt uforstyrret smiley


  • #23   3. aug 2013 Nej vi har ingen blæser. smiley Så det er kun åbne vinduer der kan gøre bare lidt.

  • #24   3. aug 2013 Nej det er det ikk. Vi havde 28 grader i soveværelset hele natten og det var selvom at vinduet stod åbent, og allerede nu er der 25 grader udenfor

  • #25   3. aug 2013 Sanne
    Nå for søren, hvordan kan det være? smiley

    Anne Marie
    Hold da fast! Det må ha' været en meget varm nat! smiley


  • #26   3. aug 2013 Jeg har en dejlig kølig lejelighed, så jeg er lige ved at få hedeslag hvis jeg går ud *puf* det er varmt..

    Og så har jeg et vindue åbent på hver side af lejligheden (Med sikkerhedsdimser på)

    Og hvis det går helt galt, så tænder jeg blæseren


  • #27   3. aug 2013 Ja det var det også, sov kun med få timers mellemrum også vågnede jeg igen, hunden lå og pustede ved siden af hele natten, men heldigvis kom der lidt kølig luft ind fra omkring kl 3. Så det hjalp lidt, men temperaturen faldt stadigvæk ikk.
    Kattene sov inde i stuen, vil ikk have de er ude om natten så får at jeg kunne have vinduet stående åben i nat så blev de henvist til stuen hvor der også var køligere.
    Var den yngste godt nok ikk helt tilfreds med, han vil gerne ligge og sove sammen med mig.
    Men er ikk sjovt at sove sammen med en langhåret kat når det er så varmt når han skal ligge helt op af mig, også fylder han det halve af sengen smiley


  • #28   3. aug 2013 Hvis ikke det var fordi, jeg meget let får soleksem af solen, og let får hovedpine og migræne, og hævede hænder, fødder og blodårer af varmen, så ville jeg elske det her sommervejr med høje temperaturer. Der er nu noget over sommervejr og hedebølger ... smiley

  • #29   3. aug 2013 Puha Det var næsten uudholdeligt i går ,skønt med varme ,men max 25 gr smiley

    Men det værste er da jeg ikke kan sove i den hede smiley
    Ellers elsker jeg sommer ,strand ,ferie sol osv smiley


  • #30   3. aug 2013 TR - Det er skam bare fordi vi synes der er andre ting der er vigtige at få frem for en blæser, så må vi nøjes. smiley

  • #31   4. aug 2013 Jeg tror nu det er meget godt at vi mennesker ikke kan styre vejret, for er det noget man kan blive uenige om så er det da vejret..

    Jeg hader sne og kulde, ja ja det er da pænt nok at se et snedækket landskab, men at skulle ud i det og rydde fortov og køre på isglatte veje nææhh tak det kan jeg godt undvære hvis jeg fik lov smiley

    Indrømmet at de her 28-32 graders varme vi har haft på det sidste, det er lige en tand for meget, men 20-25 grader det er fint for mig, jeg elsker sol, sommer og de lyse aftner/ nætter, det giver mig energi og lyst til livet, kulde og mørke giver mig blot lyst til at sove dagen væk og vente på at lysere dage kommer..

    Og at sove i denne er varme er ikke det store problem for mig, nu hvor jeg har vænnet mig til varmen, og jeg har da dage hvor der er 30 gader i soveværelset, det er lige i overkanten, men når først jeg lukker øjnene så sover jeg..
    Tøsen ligger dog ikke i senge sådanne dage, der foretrækker hun gulvet ved siden af sengen smiley men være hvor jeg er det vil hun, selvom der er køligere i underetagen smiley


  • #32   4. aug 2013 Jeg er sååå glad for min lejlighed, jeg har passet Emma og Diesel, og fordi Diesel ikke kan med alle de ukendte lyde her og bare gør når vi skal sove, så sov vi i min datters lejlighed/ rækkehus hold op hvor var der varmt smiley ( og om vinteren koldere end her) sådan nogle 20 cm isolerede væge og lavenergi vinduer kan godt nok både holde varme inde og ude + mine vinduer får ikke aftensol.
    Jeg har altid gerne villet have lejlighed i den anden længe, fordi der er morgen sol på den ene side og aftensol på den anden,, nu er jeg pludseligt meget tilfreds smiley


  • #33   4. aug 2013 Jeg smed en isterning i hver af missernes vandskål.. Sådan en er helt sikkert farlig mente de.. Daskede forsigtigt til den, og når den bevægede sig gik de et par skrid tilbage *g*

  • #34   4. aug 2013 Phu, har lige tilbragt hele dagen på Tivoli sammen med den 3årige. Er godt kogt. Hvad skete der med alle de skyer og kun 22grader det blev lovet???

    Det var dog en meget hyggelig dag - men hold da op hvor kommer jeg at sove godt inat - med blæser på... smiley


  • #35   4. aug 2013 Jeg nyder, at Emma på 2 1/2 er hentet smiley hun er skøn men en håndfuld, hun er nøjagtig som sin mor i den alder, det giver mange minder og en masse arbejde smiley

  • #36   6. aug 2013 Sanne
    Uf, der er vi vidst af forskellige holdninger. Jeg sætter stor pris på blæseren, men det gør kattene i den grad også! smiley



  • #37   6. aug 2013 Ja det er vi nok. smiley Men vi klare os da. smiley

Kommentér på:
Døjer med varmen?

Annonce