{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.345 visninger | Oprettet:

Er du planfadder? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre erfaringer fra nogen der er planfadder, da det er noget jeg går og overvejer at blive smiley

Fx kan man være sikker på, at pengene havner i rette hænder?
Kan man sende pakker til sit barn, og være sikker på at de bliver modtaget?
Hvor tit får man meldinger om hvordan barnet har det?

Håber på, at nogen kan hjælpe lidt. Del meget gerne alle dine erfaringer/viden om at være planfadder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du planfadder?
  • #3   23. aug 2013 På et tidspunkt var Planfadder faktisk i mediernes søgelys eftersom kun en ganske lille andel af de penge du donerer går til barnet.

    Jeg har hørt at der er mere tjek på SOS Børnebyerne - men jeg ved det ikke da jeg ikke er fadder.


  • #4   23. aug 2013 Jeg har et sponsorbarn igennem Børnefonden. Det er rigtig godt og man er med til at støtte både det barn man er sponsor for, samt medvirke til udviklingen af lokalsamfundet, da både sponsorbørn og søskende får mulighed for skolegang og sundhedsfremme. Du kan skrive breve til dit barn og sende det små gaver. Jeg skriver til Fulbert ca. hvert halve år - leveringstiden er jo lidt lang.
    Hvert år modtager jeg rapport om hvordan det går med barnet og hvilke fremskridt der er på det udviklingscenter han er tilknyttet.

    Du kan læse mere på Børnefonden. dk - jeg er i hvert fald rigtig glad for det og må sige at jeg synes jeg får meget for de 220 kr om måneden ( eller dvs. Barnet gør) En fordel ved at støtte den slags projekter er, at pengene altså rækker til meget mere dernede. Så synes ikke man skal udelukke det, fordi der er nogen herhjemme som også trænger, de problemer de har dernede er af helt andre dimensioner end hvad man kan sammenligne med problemer herhjemme.


  • #5   23. aug 2013 Vil gerne afkræfte det med unicef.
    Har foretaget interview derinde og næsten al deres møblement kommer fra ikea - der har doneret det til dem.

    Du kan aldrig være sikker på, at pengene havner det rette sted. Det kan man efterhånden ikke med noget. Men man skal gøre det man føler for - du gør det jo i god tro smiley


  • #6   23. aug 2013 Okay kan se der er lidt blandede meninger omkring det smiley
    Jeg har også læst mig frem til, at det IKKE er tilladt at sende pakker til barnet. Man må kun sende hvad der kan være i en A4 kuvert, der ikke må veje mere end 150 g. Det er jeg lidt skuffet over, for det var jo bl.a. det jeg godt kunne tænke mig. At sende lidt gaver en gang i mellem. Man støtter heller ikke som sådan et bestemt barn, men lokalsamfundet. Det ved jeg ikke helt hvad jeg skal syntes om. Så aner jeg jo i princippet ikke helt hvad pengene går til.
    Men det er så sådan det fungere hos Planfadder, jeg har ikke studeret Børne fonden endnu, det kan være det er anderledes der.
    Jeg kunne da også godt tænke mig, at høre fra barnet mere end en enkelt gang om året. Men sådan fungere det vidst desværre ikke smiley


  • #7   23. aug 2013 Kan man ikke få en plankat eller planhund i stedet? smiley

  • #9   23. aug 2013 Jeg har sendt to trøjer, det kunne godt være i en kuvert. Men du kan ikke sende store ting, men postkort, tusser, klistermærker, lidt tøj og mange andre ting kan du sagtens sende. Du kan også sende en pengegave som de kan købe mad og andre forsyninger for. Det har jeg gjort og fik et takkebrev hvor der også stod hvad de havde brugt pengene til.
    Det tager op til 4 måneder at få svar på et brev, fordi det simpelthen er så længe undervejs, samt det skal oversættes. Jeg har haft brevudveksling ca. 2 gange om året, fordi leveringstiden nu engang er som den er.
    Jeg kender ikke planfadder, men som sagt kan jeg anbefale Børnefonden smiley

    *Kan man ikke få en plankat eller planhund istedet?*
    Det ved jeg ikke, men jeg støtter Greek Cat rescue, som er en organisation som hjælper hjemløse katte på Samos i Grækenland. Jeg har været på ferie på Samos i år og synes det er rigtig godt at den slags organisationer findes, da der er mange katte som har brug for hjælp. De giver kattene dyrlægehjælp og neutraliserer dem, for at bringe antallet af katte ned, samt de giver dem mad.
    Jeg støtter også Kattens Værn herhjemme smiley


  • #10   25. aug 2013 Camilla - Tak for info smiley Hvis jeg skal have et sponsorbarn tror jeg at jeg vil vælge Børne fonden i stedet smiley

  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   4. apr 2019 Jeg var planfadder flere år - men pludselig hævede de prisen over 20 0/o procent.... Uden at give besked om det, Da blev jeg sgu da lidt sur, ikke fordi det væltede min økonomi, men princippet. Pludselig havde mit "støttebarn" så skiftet alder - og udseende, åbenbart fordi ham jeg havde støttet og betalt til i mange år var fyldt 18.... Det er bare ikke ok - så det gør jeg ALDRIG mere... Gad iøvrigt nok vide, hvad cheferne indenfor Planfadder og lignende hæver i løn. Jeg har hørt omkring 2 millioner - plus det løse.. Og en del til familie og venner.... Jeg er dybt skuffet, og meget meget ked af det, troede jeg gjorde noget godt.

Kommentér på:
Er du planfadder?

Annonce