20.923 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Rengøring af frituregryde Rengøring af frituregryde
Jeg har fået foræret en brugt frituregryde..
Men hold da op hvor er den ulækker... Både indeni og udenpå...
Har I nogle smarte tips og tricks til at få sådan en fætter ren igen?
Det er sådan noget VIRKELIG klistret stads den er smurt ind i.. Lidt ligesom det lag fedt man finder oven på en emhætte der ikke er gjort ren i flere år
Og filtret (billede nr. 2) - kan det rengøres på en eller anden måde? Det kan tages ud.
PS. Det er så klistret at man ikke kan få det af hænderne med varmt vand og sæbe/opvaskemiddel
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Du kan prøve at smørre brunsæbe på og lægge
husholdningsfilm over så det er dækket. Lad det ligge 1-2 dage ved
stuetemperatur. Så burde det være let at skylle væk. Håber det vil hjælpe.
Det er også godt til gryder og stegefade.
okt 2007
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
filteret ville jeg smide i en opvaskemaskine hvis du har det? det skal det kunne holde til, og den skal nok have et par gange, eller er det også med opvaskebørsten og varmt vand og knofedt.
vær sikker på at alt vand/sæbe er væk inden du bruger den, da det ellers vil samle sig i bunden af gryden under olien og så er det at det bliver farligt.
at det klistre meget lige nu er bare fordi det er gammelt fedt der sidder på.
(er uddannet kok har stået mange år i et køkken og har rengjort mange frituregryder;) ) Min personlige erfaring er at det er den bedste måde at gøre det på. det kan tage mange omgange men den vil blive beskidt igen, når du bruger den
okt 2007
Selvfølgelig har jeg ikke noget værktøj der passer til den møtrik der sidder i bunden, så må se om jeg selv kan fixe et eller andet til at løsne den med
Måske en fladtang...
Jeg er vant til at finde på sjove løsninger til at skille elektriske apparater ad med, da jeg selv arbejder med noget lignende
Der kan man finde mange sjove ting folk har brugt til at samle deres apparater med, hvis de selv har været i gang med at skille tingene ad
jun 2011
okt 2007
okt 2007
Vil det ikke også bare æde symbolerne uden på plastikken?
jun 2011
og hernede spiser de gerne mindst en gang pr uge pomfritter. du skulle se deres ansigter hvis den blev pakket væk mere end en uge
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Bruger den dog ikke så meget mere efter at jeg har fået en tefal-dims (nærmest en bordovn) hvor man ikke skal bruge olie.
Elsker pomfritter!
okt 2007
Når jeg får løn går jeg ud og investerer i en ny
Rengøring af frituregryde