20.923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Rengøring af frituregryde Rengøring af frituregryde

Jeg har fået foræret en brugt frituregryde..
Men hold da op hvor er den ulækker... Både indeni og udenpå...
Har I nogle smarte tips og tricks til at få sådan en fætter ren igen?
Det er sådan noget VIRKELIG klistret stads den er smurt ind i.. Lidt ligesom det lag fedt man finder oven på en emhætte der ikke er gjort ren i flere år smiley
Og filtret (billede nr. 2) - kan det rengøres på en eller anden måde? Det kan tages ud.

PS. Det er så klistret at man ikke kan få det af hænderne med varmt vand og sæbe/opvaskemiddel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring af frituregryde
  • #1   24. aug 2013 Filter

profilbillede
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #2   24. aug 2013 Hej Lotte

Du kan prøve at smørre brunsæbe på og lægge
    husholdningsfilm over så det er dækket. Lad det ligge 1-2 dage ved
    stuetemperatur. Så burde det være let at skylle væk. Håber det vil hjælpe. smiley

Det er også godt til gryder og stegefade.

• #3   24. aug 2013 Mange tak Janne, det skal da helt klart afprøves smiley

• #4   24. aug 2013 normal rengøring af en frituregryde er meget varmt vand, sæbe(opvaskemiddel eller brunsæbe) en opvaskebørste og knofedt.
    filteret ville jeg smide i en opvaskemaskine hvis du har det? det skal det kunne holde til, og den skal nok have et par gange, eller er det også med opvaskebørsten og varmt vand og knofedt.
    vær sikker på at alt vand/sæbe er væk inden du bruger den, da det ellers vil samle sig i bunden af gryden under olien og så er det at det bliver farligt.
    at det klistre meget lige nu er bare fordi det er gammelt fedt der sidder på.
    (er uddannet kok har stået mange år i et køkken og har rengjort mange frituregryder;) ) Min personlige erfaring er at det er den bedste måde at gøre det på. det kan tage mange omgange men den vil blive beskidt igen, når du bruger den smiley så hver gang man skifter olie så rengør den i bund.

• #5   24. aug 2013 Jeg er gået i gang med at skille den så meget ad som muligt smiley

Selvfølgelig har jeg ikke noget værktøj der passer til den møtrik der sidder i bunden, så må se om jeg selv kan fixe et eller andet til at løsne den med smiley
    Måske en fladtang...

Jeg er vant til at finde på sjove løsninger til at skille elektriske apparater ad med, da jeg selv arbejder med noget lignende smiley

Der kan man finde mange sjove ting folk har brugt til at samle deres apparater med, hvis de selv har været i gang med at skille tingene ad smiley

• #6   24. aug 2013 Da pomfritter er en national stolthed hernede i Belgien, så har jeg heldigvis en frituregryde i aluminium som kan skilles ad meget nemt og enkelt og alt kan gå i opvaskemaskinen så det er kun varmelegemet der skal rengøres i hånden smiley det er så dejligt nemt smiley

• #7   24. aug 2013 Ahh ja, sådan en vil jeg også have på et tidspunkt smiley

• #8   24. aug 2013 Hov... Sådan noget brunt sæbe...
    Vil det ikke også bare æde symbolerne uden på plastikken?

• #9   24. aug 2013 hehe det er i hvert fald nemt smiley
    og hernede spiser de gerne mindst en gang pr uge pomfritter. du skulle se deres ansigter hvis den blev pakket væk mere end en uge smiley

• #10   24. aug 2013 Har også sådan en stålfætter - mine kolleger synes set er lang ude, at have en frituregryde... Men det smager da kanon?!
    Bruger den dog ikke så meget mere efter at jeg har fået en tefal-dims (nærmest en bordovn) hvor man ikke skal bruge olie.
    Elsker pomfritter!

• #11   25. aug 2013 Jeg må indrømme at jeg gav op og smed den ud smiley

Når jeg får løn går jeg ud og investerer i en ny smiley

Kommentér på:
Rengøring af frituregryde

Annonce