{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Er alle okay efter stormen i går? {{forumTopicSubject}}

Vil bare lige forhøre mig lidt, om alle er okay og har det godt efter gårdagens stormvejr.

Jeg har været nede hos mine forældre og jeg skal nok se frem til at være her den næste uges tid eller to og hjælpe til. De har omtrent 40 væltede træer og en ramponeret hestefold. Så hestene skal på efterårs ferie hos veninden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er alle okay efter stormen i går?
  • #1   29. okt 2013 Vores hestefold er væltet, drivhuset smadret, tagsten er fløjet af.. Det er hvad jeg lige har overblik over nu..
    Min svigermors træ i haven har tabt sig en del og noget af hendes stråtag er blæst af, men det værste og det eneste jeg kan bekymre mig om lige nu er at den ene kat er væk.. Jeg fik alle de andre ind i går, men trods flere timers eftersøgning, fandt vi aldrig den sidste.. Håber bare han har ligget i stalden sammen med hestene, men der kunne jeg heller ikke finde ham i går aftes.. Min far så ham, men tog ham ikke med ind og bagefter var han bare VÆK..

• #2   29. okt 2013 Jeg krydser fingre for han er okay og bare gemmer sig et sted og kommer hjem inden så længe!!

• #3   29. okt 2013 alt i orden her i Holstebro smiley Stormen ramte os slet ikke som den ramte resten af danmark !

• #5   29. okt 2013 Dejligt at der har været stille på vandet.. Jer kunne jeg ellers godt have ondt af hvis i skulle sejle i det vejr.. Her grinte jeg godt nok også noget af "stormen" indtil kl. 14.30 hvor jeg fik fri.. Der skal ellers nok love for at Svendborg blev taget med storm..
    På vej hjem blev bilen ramt af en stor gymnastikbold, en flyvende øldåse og jeg nåede lige at afvige et vejskilt og en olietønde der kom tumlende..

• #9   29. okt 2013 Gode billeder Susan smiley

Ja her mistede vi så 2 vinduer, 2 tagplader og 1 vindskede smiley det ser ud til at tagstenene på huset holdt denne gang smiley

Jeg har så måttet vente den halve nat på at Falck kom og dækkede vinduerne ind, smiley taget gjore de intet ved, for de havde ingen tagplader med smiley så nu kan jeg sidde her og se på isolering der bliver drivvådt smiley de skulle komme og dække det ind, men hvornår ved ingen, og jeg tager ligesom på arbejde senere, så nu må vi se..

• #11   29. okt 2013 Ude hos os har private med motorsav måtte gå i gang med at skære træer op og smide tilside for falck kan slet ikke følge med.. Til gengæld har jeg hørt fra en sælger af skadesforsikringer til private at salget inden for det sidste døgn er steget 100 % af normalen..

• #13   29. okt 2013 Susan jeg ved godt de har travlt, men jeg er nok bare uforstående overfor at de ikke dækkede ind i nat, jeg er kun glad for at de overhovedet kom i nat og lukkede vores vinduer, men derfor er det stadig frustrerende at sidde i uvidenhed, overvejer at kontakte vores tømmerkammerat og høre om han ikke lige vil dække vores tag ind hvis han har tid smiley

• #14   29. okt 2013 Det tog mig 3½ time at komme hjem fra uni. En tur som normalt tager 40 minutter. Da jeg kom med metroen til Nørreport, fandt jeg ud af, at der ikke kørte nogen tog. Jeg fik lige ringet til min kæreste, som gerne ville komme ind efter mig i bil, og så døde min telefon - typisk.. Så jeg spiste på McD, fik lov at låne en oplader af en sød pige, hang ud på min gamle arbejdsplads, hørte om at butiksruden på den anden side af gaden bare var gået pga. vinden - intet var fløjet ind i den. Og så kom kæresten efter mig, og vi kørte den vildeste omvej hjem. Store dele af motorvejen var lukket, og det som var åbent, ville han (selvfølgelig) ikke køre på. Egentlig var jeg okay med det hele, lige indtil vi skulle gå igennem vores gård på vej hen til opgangen. Jeg blev simpelthen så bange for at der skulle ryge tagsten ned i hovederne på os. Og da jeg endelig var ind, lagde jeg mig bare under dynen og vrælede:p I dag bliver jeg bare hjemme - skal sgu ikke nyde noget af offentlig transport lige nu. Desuden er stationen her i byen smadret, så jeg ville heller ikke komme så langt..

• #15   29. okt 2013 Det er mine forældres forhenværende kæmpe grantræ, som ingen troede på ville vælte. Taget har det ikke særligt godt på den bygning!!

profilbillede
  • #16   29. okt 2013 Og det er så den anden side af det.

profilbillede
  • #17   29. okt 2013 Hold da op Karen, det er da ikke små træer der er røget der smiley

• #18   29. okt 2013 Og det her er så den forhenværende sti ud til hestefolden der ligger bag det hegn.

profilbillede
  • #20   29. okt 2013 Her gik det nu stille og roligt. Vi bor på en boulevard, så har to rækker træer lige udenfor grunden. Og så har vi kæmpe vinduer ud imod, men der skete heldigvis ikke noget. Det larmede dog en hel del på vinduerne, når de blev ramt af smågrene og hvad ved jeg.

Men ellers ser det hele ud som det plejer smiley Min mand var i Rema omkring kl 20, og han sagde der var masser af folk på gaden, selvom det ikke var løjet af her i KBH endnu. Men vi er måske også lidt mere beskyttet på nogle områder, end ude på landet i det fri smiley

• #22   29. okt 2013 Alt næsten vel.
    En måtte skal efterlyses og et solidt fuglehus er skåret op med en dåseåbner. Møbler er væltede i en stor stak, men det er døde ting det hele.

Mine forældre har mistet stakit, en kammerat har ofret 3 tagsten, 3 fag stakit, vinduerne i drivhuset - og ja, det er i flertal smiley

Ellers er vejene pyntet af grene der endnu ikke er fjernet.
    Ha' en god dag.

• #24   29. okt 2013 Hos os er der heldigvis ikke sket noget, men har familie hvor et træ vældede ned i bilen, huset og det helt nye skur, rigtig surt.

• #25   29. okt 2013 Tak for rosen af mine billeder. Men nej, situationen er ikke særlig fed. Slet ikke hvad den gamle kæmpe angår! Det store grantræ der ligger hen over taget på en bygning. Skal i gang her i efter middag med motorsavene og have ryddet op her, men har endnu ikke HEEEELT hittet ud af hvordan vi fjerne den gran der uden at det lægger yderligere vægt på taget.

Skal nok have fat i nogle professionelle til at fjerne den, da vi ikke ønsker det braser igennem taget og ned gennem muren. Skærer man den ved roden, vil hele træet jo svinge op og lægge sig oven taget med sin fulde vægt. smiley

• #29   29. okt 2013 Her er heldigvis heller ikke sket noget Voldsomt min havedør er blæst i smadder og et lille træ har måtte lade livet vores flotte vin ligger også på jorden nu :(...

Min mor har mistet en havelåge nogle tagsten en tagrende og et par crocs

Min kæreste mistede presseningen til hans trailer på lastbilen..

Men ingen skader på hverken mennesker eller dyr

• No name
    No name Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 72
    #31   29. okt 2013 Var overhovedet ikke slemt her i struer. Vi har kun set et par knækkede grene :o)

• #32   29. okt 2013 En forfærdelig masse regn, kraftig blæst og en masse mere regn.. Det var hvad vi fik her i Gedsted smiley Jeg havde glemt at tage mine have møbler ind så var lidt bekymret for om de ville blive stående, men de står stadig fint på terrassen, de har højst flyttet sig en lille halv meter smiley

• #34   29. okt 2013 Ja vi har pejs. Sjovt nok stod vi faktisk og manglede brænde til vinteren, hvilket man jo kunne sige at det gør vi vidst ikke længere. Dog kan træet ikke bruges som brænde før end til næste år, på grund af harpiksen i træet. Kan så vidt jeg ved ætse skorstenen indvendigt på en eller anden måde, hvis det bliver brændt før det er 100% dødt på grund af harpiksen. Er ikke helt sikker på det, men er hvad vi har hørt.

• #36   29. okt 2013 Uha CamillaJuul det ser mig noget vildt ud smiley

• #37   29. okt 2013 Her hos mig er alt ok, men jeg har været en tur til Århus og tilbage igen, og har set mange træer som har helt eller halvt givet op, og plader fra en overdækkede terrasse, og en masse grene.
    Godt det er overstået for denne gang, og godt i er i live, og det trods alt kun var materielle ting det gik ud over, og jeg håber i er godt forsikret alle sammen.

• #38   29. okt 2013 Her er vi sluppet ikke bare billigt, men tæt på gratis. En enkelt hængedims til blomster faldt ned smiley
    40 meter væk fra os har nogen mistet et halvt hegn smiley
    Heldigvis er vores have beskyttet at naboens hus. smiley

På mit arbejde har vi fået lavet udluftning smiley
    Vores fine pil er flækket og halvdelen bankede ned i huset og lavede flere huller i vores fine, nye tag smiley
    Kryds fingre for tørvejr i ugens løb, for det varer i hvert fald nogle dage inden de fjerner træet...

profilbillede
  • #39   29. okt 2013 Hos os ruskede det også godt og grundigt smiley
    der er væltet et par træer ,og har mødt et par trampoliner på min vej smiley

Jesper

forstår godt dine forældre :P.....
    Bliver du aldrig søsyg ?

• #40   29. okt 2013 Der hvor der er grønt på billedet oven over, er vores kælderskakt og stien om til vuggestuen.
    Her er et mere

profilbillede
  • #42   29. okt 2013 Jesper
    Jeg bliver sgu helt søsyg af det klip! smiley Kan slet ikke tåle skib+vind. Jeg bliver søsyg, bare jeg står på en badebro og det blæser smiley

• #43   29. okt 2013 Hold da fast Jesper!
    Det minder mig om en bette tur fra Ystad til Rønne, hvor flere og flere blev meget blege og tallerkenerne kunne ikke stå helt stille på bordene smiley

• #44   29. okt 2013 Øv, kan ikke se flash på ipAd'en...
    Her fik vi lidt hjælp til at få de sidste æbler ned fra træerne smiley
    Kæresten nåede hjem inden den offentlige transport gik i stå - jeg havde et arrangement i byen, så jeg kørte først hjem 20.30. Der var mange mennesker på gaden, selv det første jeg hørte i radioen var en beredskabsmeddelelse om at blive inde...

• #45   30. okt 2013 Ja jeg må også indrømme at jeg nærmest blev søsyg bare af at kigge på klippet smiley

• #46   30. okt 2013 Læste i går aftes at stormen var den hårdeste og værste storm siden man begyndte at måle den slags i Danmark tilbage i år 1800 et eller andet. Kan ikke huske hvilket præcise årstal, men i al fald stod der at denne storm var den værste Danmark nogensinde har haft!

• #47   30. okt 2013 Jesper
    Inden jeg ser det klip igen tager jeg lige en pille mod søsyge ,hold da op smiley

Jane H
    Jeg er selv på IPad du kan downloade en gratis app Oplayer HD lite smiley , så kan du sagtens se klippet.

Meteorologerne siger stormen var værre end i 99 ,det forstår jeg ikke smiley
    Husker 99 stormen som meget mere ødelæggende !,,

• #48   30. okt 2013 Uh, Tine. Tak for tippet. Synes det er så irriterende mange videoklips jeg ikke kan se på iPaden. smiley

Tror dog jeg undgår søsygeklippet. smiley Er virkelig ikke meget værd hvis jeg forvirrer mig ombord på en båd...

• #49   30. okt 2013 Den manglende kat kom hjem i nat :D.. Stort set uden at være påvirket.. Lidt mere reserveret end han plejer og gik direkte op i min lillesøsters seng og sov, men har spist og er allerede ude igen..

• #50   30. okt 2013 Puuuhaaaaa Jesper.. Jeg blev helt rundtosset af at se på det der smiley
    Og sikke da nogle "hyggelige" lyde smiley

Tine, jow denne orkan var værre end den i '99, hvis man kigger på vindstyrker...
    Grunden til at den i '99 føltes værre, er at den stod på i længere tid, og derved kunne ødelægge mere..

Cawani, godt at høre at missen er hjemme igen smiley

• #51   30. okt 2013 Cawani hvor er det godt at høre at din sidste kat kom hjem smiley

• #52   30. okt 2013 Øv, hvor er det synd for jer, der har fået så mange skader på hus og have. smiley

Århus syd er vist sluppet billigt. Det eneste jeg skal døje med er at lappe lidt på udhænget af hegnet. Nå ja, og så ligger tagstenene (der ellers blev rettet for et par uger siden) lidt i uorden, men det lader da til at de bliver liggende, trods skævhed.

Og Jesper: Hvordan kan man sove i den larm smiley på det skib?!!

• #53   30. okt 2013 Jeg var i Beder i dag, syd for Århus, der lå mange grene og nogle halve træer på stisystemet mellem Malling og Beder, og parken i Beder med mange store gamle træer var godt nok hårdt ramt.
    Et kæmpe birketræ med 2 stammer, var væltet, træet er sundt og fejlfrit men hele rodklumpen er vippet op som er hængsel, roden er højere end en grand voksen mand, og mange jeg har talt med har haft skader, mest træer og udhuse.

• #54   31. okt 2013 Jeg har hørt at der kommer en omgang mere på mandag smiley

• #55   31. okt 2013 Ja, der er snak om endnu en storm på mandag smiley

Håber bare at det bliver et kraftigt blæsevejr og ikke andet...

• #56   31. okt 2013 Jeg tager den ikke så tungt den på mandag.. Snakker de stadig om det lørdag/søndag, så bliver der gjort klar til at dyrene kan komme ind igen.. Men der kan immervæk ske meget vejrmæssigt på 4-5 dage.. Om ikke andet, så melder det ikke om vind af samme styrke..

• #57   31. okt 2013 Det er rigtigt...
    Jeg tror heller ikke på det før de bekræfter det i løbet af weekenden..
    Danmark ligger på et meget usikkert sted, vejrmæssigt, som gør at det er rigtigt svært at forudsige det danske vejr..
    Det kan gå begge veje helt frem til dagen før..

Kommentér på:
Er alle okay efter stormen i går?

Annonce