313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Lægesektretær Lægesektretær

Hej,

Jeg søger lidt information. Jeg overvejer at uddanne mig til lægesektretær. Jeg vil bare høre om der er nogen herinde der har erfaring med jobbet?

Hvordan er forskellen på, at arbejde på hospital og i almen lægepraksis?
Skal man have uniform på? Må man have smykker og neglelak på?

Der står på nettet at man evt skal have regnskab. Hvordan hænger det sammen?

Hvis der var nogle det ville skitsere en hverdag for en lægesektretær både i læge praksis og på hospital så ville det hjælpe mig rigtig meget smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lægesektretær
  • #1   18. nov 2013 Jeg kan desværre ikke udtale mig så forfærdeligt meget, men min kusine er lægesekretær, først på hospital og nu i privat praksis hos en øre, næse, hals læge, det var også på øre, næse og hals afdelingen hun var på sygehuset..

Jeg tror største forskel fra sygehus til privat for hende har været at på sygehuset der skrev hun journaler og bookede tider til klienter, i den private skriver hun stadig journaler og booker tider, men hun hjælper også med at dræne øre osv. hun har en minifunktion som assistent for læge også, så hun går til hånde med patienter, og der er nogle ting som lægesekretærene tager sig af som lægen ikke er med til, småting, men hun assistere også ved operationer der foregår på klinikken, så i den private praksis er arbejdet mere alsidigt..

Og ja de har uniform på, smykker osv ved jeg ikke noget om..

Men hvorfor kontakter du ikke en praksis og spørger om du evt må komme i praktik, eller stille de spørgsmål du ønsker svar på, tror da godt hvis du spørger pænt at de vil svare dig hvis de har tid..

• #2   18. nov 2013 Okay, tak. Det er jo interessant at høre om.

Jeg kan ikke komme i praktik (er i gang med social og sundhedshjælper uddannelsen) men ellers var det faktisk en rigtig god ide. Der er jo ingen ide i at starte på noget, hvis man ikke vil det. Måske kan jeg når jeg er færdig.

Jeg har aldrig set en sekretær hos egen læge med uniform på. Det kan godt være det lyder latterligt, men det betyder enormt meget for mig ikke at have uniform på.

• #3   18. nov 2013 Jeg tror der er forskel på de forskellige lægepraksisser, det afhænger nok også om der kun er en sekretær ansat eller det er en større lægepraksis, der hvor min kusine er er de 3 ansat foruden lægen, 2 fuldtids og en deltids, deres uniform er blot at de har blå cowboybukser på og ens polo-tshirt, hos min egen praktiserende læge mener jeg heller ikke sekretæren har uniform på..

Må jeg spørge hvor uniformen er vigtig eller rettere mangel på samme???
    Som sosu assistent har du da også uniform på..

Jeg har som butiksansat altid haft uniform, jeg syntes det er rart, for så slider jeg ikke på mit eget tøj, det kan skisme blive en dyr affære at have sit eget tøj på, på arbejde, så er det jo mig selv der betaler hvis det bliver slidt, man spilder ned af sig, eller hvad der nu kan ske med ens tøj på arbejdspladsen..

• #4   19. nov 2013 Har heller ingen erfaring, men 'min' lægesekretær har alm tøj og smykker på. smiley
    Vil tro at hun primært tager telefonen i telefontiden, og ordner journaler om eftermiddagen. Hun hjælper også med blodprøver, og andre små ting. Den gang min søn fik vaccine mod rotavirus (gives oralt), var det også sekretæren og ikke lægen der gav den. smiley
    Tror det kan vare et ret spændende job.

Kommentér på:
Lægesektretær

Annonce