{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Min mor døde 5 januar {{forumTopicSubject}}

Har det godt nok af helvede til..

Hun var 58 år og meget syg, men det svingede frem og tilbage, hvordan det Jeg ved godt alkoholikere ikke er gode ved sig selv, så er klar over, det på mange måder er selvforskyldt... Men det er svært alligevel.. Min mor elskede os 3 børn. Det var vi aldrig i tvivl om.. Og hun var næsten altid glad og havde dejlig humor..
Hun havde sclerose 15 år og selvfølgelig dårlig lever.. For et års tid siden fik hun KOL og blodsygdom og i løbet af de sidste måneder også en tarmsygdom..

Hvordan er det normalt at kroppen reagerer - Jeg har forsset og rystet... Kan det være sorg???

Hvor længe synes I, man kan tillade sig at være væk fra arbejde. Mor blev begravet den har uge, og jeg har fortalt til min arbejdsgiver, at jeg ikke kommer den her uge..

Jeg er bipolar og nogen gange mere følsom end andre.. Jeg er i flexjob 20 timer om ugen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min mor døde 5 januar
  • #2   14. jan 2014 kondolerer!
    enig med Felix i, at du skal tale med nogen om, hvordan du kan tacle det. Jeg håber du også kan tale med dine søskende - I har jo et fælles minde - og sorgen går jo ikke bare over. Så når du er klar, skal du tilbage på arbejdet - men at det evt tager mere end en uge, før du kan overskue det, er vel ok. Det vil altid være individuelt. Jeg håber, at de er forstående på din arbejdsplads.

• #4   14. jan 2014 Lotte... Ja, jeg har også tænkt på at starte på nedsat tid..
    - Er bange for at komme til at græde foran børnene, men så må jeg fortælle dem, det er fordi min mor er kommet i himmelen.. Og selvfølgelig få en af de andre ansatte til at overtage, der hvor jeg er, hvis det er muligt..

Jeg har p.g.a. alkohollen altid vidst, det ikke var sikkert, jeg havde min mor så længe.. Den sidste tid, hvor hun kunne tale sagde hun ikke andet end undskyld..
    Ved ikke om det var pga. vores barndom, eller fordi hun vidste, hun skulle afsted..

Da min lillebror tog hjem til Sønderjylland 3½ time inden, snakkede hun om at komme hjem..

• #5   14. jan 2014 Kondolerer Lonnie.

Jeg mistede selv min far for snart 15 år siden. Jeg var lige blevet 18 år. I sidste ende var det også p.g.a. alkohol! Det skete meget pludselig og her var ingen forvarsel. Det tog en uge fra han "blev syg" til han døde.
    Det tog hårdt på mig, og jeg kæmper stadig i dag med sorgen. Måske fordi det kom som et lyn fra en klar himmel.
    Jeg kæmper selv med psykiske lidelser af forskellig art, og jeg vil sige at du skal mærke efter inden i dig selv, hvornår du er klar til arbejde igen. Evt. lave en aftale om, at hvis det bliver for meget, må du bare gå hjem igen!

Du er mere end velkommen til at skrive til mig, hvis du skulle få brug for det. Jeg har før stillet mig til rådighed for andre i samme situation.

• #6   15. jan 2014 Åhh Kondolere..

Det er altid en stor sorg at miste sine forældre, og kroppen kan reagere på alle mulige måder både fysisk og psykisk..

Hvornår du skal starte på arbejde igen, når du føler dig klar, dine kollegaer ved forhåbentligt hvorfor du har været væk og vil formentlig have stor forståelse for at du ikke føler du kan rumme så meget andet i en tid og måske er nød til a gå tidligere hjem end normalt..

Men det kan være en stor hjælp at komme på arbejde, så tankerne kommer andre steder hen, det er nemt at sidde hjemme og have ondt af sig selv, og kan faktisk gøre ondt værre, men har man tankerne andet sted så kommer man videre..
    Jeg har selv mistet min mor for 16 år siden..

• #7   15. jan 2014 Kondolerer!
    Vil faktisk sige det samme som Felis og du har jo før fortalt om hendes sygdom.
    Alkohol er hårdt ved kroppen, men KOL kan ramme alle - også dem som ikke ryger.

Du er helt sikkert i chok! Husk at spise! Jeg synes at du skal bestille en samtaletid hos din læge, for h*n kender dine problemer og hvornår du kan komme på arbejde, ja det er når du er klar til det.
    Tanker herfra og pas godt på dig selv.

• #8   15. jan 2014 Jeg har været hjemme siden 25 november, hvor hun blev indlagt.. Har været på arbejde en dag men det gik bare ikke, så jeg meldte mig syg i gen dagen efter..

• #9   15. jan 2014 I dag er jeg vildt svimmel - Man jeg har spist.. Har taget de 10 kg på, som jeg tabte i sommer. Mine venner siger, jeg ikke skal bekymre mig om det, og at jeg på et tidspunkt vil får motivationen tilbage igen.

• #10   15. jan 2014 Synes det var fint du prøvede at gå på arbejde. Så fik du også bekræftet, at det var for tidligt!

Og jo sorg kan også komme til udtryk fysisk. Som hovedpine, svimmelhed osv.

Og op i r*ven med de 10 kg. Der ligger dit fokus ikke lige nu, men det kommer det forhåbentligt til igen smiley Jeg tog også på efter min fars død.

• #11   22. jan 2014 Det er jeg rigtig ked af at høre, mange tanker fra mig!
    Jeg mistede selv min mor 28 april 2013, efter 4 års kamp med kræft. Jeg er kun 14 år så jeg har haft et hårdt år også smiley selvom det ikke er det samme, så blev jeg hjemme en uge for skole og startede så, der var ingen som snakkede om det så det var som om det aldrig var sket, men på den anden side er børn også meget anderledes end voksne. Selvom jeg startede hurtigt så har jeg holdt et par fridage især op til jul, hvor jeg har været helt knust og løbet hjemmefra midt om natten så min far blev nødt til at ringe til mine bedsteforældre. Jeg ved hvad du gennemgår og håber på alt det bedste for dig!

Kommentér på:
Min mor døde 5 januar

Annonce