Erfaringer med vikarjob som pædagogmedhjælper? Erfaringer med vikarjob som pædagogmedhjælper?
Hej Er 22 år (23 til sommer) og er lige nu igang med et grundforløb til dyrepasser. Desværre ser det ikke ud til at jeg vil være i stand til at finde den elevplads jeg skal bruge for at må fortsætte, så har måtte tænke i nogen andre baner af hvad jeg så vil. Flytter også hjem her i starten af sommeren.
Nu overvejer jeg som sagt lidt forskellige ting og hvad jeg så skal lave efter sommerferien. Min veninde foreslog så at tage en uddannelse til pædagogmedhjælper, da jeg er en meget social og barnlig sjæl og elsker at lege og lære med børn. Det er faktisk noget jeg havde overvejet før, men ville prøve alle mine muligheder af med dyr først, da det nok er dem jeg brænder mest for
Så nu er tanken som pædagogmedhjælper kommet tilbage til mig. Har læst om uddannelsen og set artikler og blogs om folk der har snakket om jobbet. Blandt andet at man kan søge uopfordret og ofte få et fod indenfor hvis man har været tilkaldevikar hos en børnehave eller lignende.
Så nu er planen egentlig at få mit grundforløbsbevis som dyrepasser til sommer, og så når jeg er fri fra mit studie at søge noget arbejde som deltid eller tilkaldevikar på fyn. Kommer til at bo i Svendborg når jeg flytter hjem igen, men har egen bil så jeg hurtigt kan komme afsted når det kræves. Så vil nok mest søge i Svendborg og omegn. Også så jeg kan få noget erfaring inden selve uddannelsen og en mulighed for en elevplads, som jeg jo også kommer til at have brug for Har også læst at mange har gode erfaringer med at være tilkaldevikar og har kunne få rigtig mange timer om ugen og endda blive tilbudt deltid/og eller fuldtid senere
Hvad er jeres erfaringer med dette? Har i selv været ude i en lignende situation eller kender nogen :)? Prøver at samle så meget info om hele emnet, inden jeg går igang
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 13
Jeg har så kun været i gymnasiet og en lille kort tur på uni bagefter ;P Fandt hurtigt ud af at de tunge boglige uddannelser ikke er mig. Var også mere familiens ønske...
Udover pædagogmedhjælper har jeg også overvejet noget HGS forløb og blive uddannet indenfor enten butik eller kontor. Bager har også strejfet mig
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 13
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
Erfaringer med vikarjob som pædagogmedhjælper?