734 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Erfaringer med vikarjob som pædagogmedhjælper? Erfaringer med vikarjob som pædagogmedhjælper?

Hej smiley Er 22 år (23 til sommer) og er lige nu igang med et grundforløb til dyrepasser. Desværre ser det ikke ud til at jeg vil være i stand til at finde den elevplads jeg skal bruge for at må fortsætte, så har måtte tænke i nogen andre baner af hvad jeg så vil. Flytter også hjem her i starten af sommeren.

Nu overvejer jeg som sagt lidt forskellige ting og hvad jeg så skal lave efter sommerferien. Min veninde foreslog så at tage en uddannelse til pædagogmedhjælper, da jeg er en meget social og barnlig sjæl og elsker at lege og lære med børn. Det er faktisk noget jeg havde overvejet før, men ville prøve alle mine muligheder af med dyr først, da det nok er dem jeg brænder mest for smiley

Så nu er tanken som pædagogmedhjælper kommet tilbage til mig. Har læst om uddannelsen og set artikler og blogs om folk der har snakket om jobbet. Blandt andet at man kan søge uopfordret og ofte få et fod indenfor hvis man har været tilkaldevikar hos en børnehave eller lignende.

Så nu er planen egentlig at få mit grundforløbsbevis som dyrepasser til sommer, og så når jeg er fri fra mit studie at søge noget arbejde som deltid eller tilkaldevikar på fyn. Kommer til at bo i Svendborg når jeg flytter hjem igen, men har egen bil så jeg hurtigt kan komme afsted når det kræves. Så vil nok mest søge i Svendborg og omegn. Også så jeg kan få noget erfaring inden selve uddannelsen og en mulighed for en elevplads, som jeg jo også kommer til at have brug for smiley Har også læst at mange har gode erfaringer med at være tilkaldevikar og har kunne få rigtig mange timer om ugen og endda blive tilbudt deltid/og eller fuldtid senere smiley

Hvad er jeres erfaringer med dette? Har i selv været ude i en lignende situation eller kender nogen :)? Prøver at samle så meget info om hele emnet, inden jeg går igang smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med vikarjob som pædagogmedhjælper?
  • #2   21. jan 2014 pædagogjob/medhjælper hænger desværre ikke på træerne da man har skåret kraftigt ned i de fleste kommuner. Men da jeg var færdig med min uddannelse som pædagog i 2001 søgte jeg 40 job før jeg fik et. Det var en pædagogstilling som sommerferievikar. Da jeg havde været ansat i 14 dage som vikar blev jeg fastansat så jo det kan lade sig gøre man skal bare ikke være kræsen. Jeg gad egentlig ikke arbejde i bo og naboskab men jeg blev rigtig glad for det.

• #3   21. jan 2014 Det er hårdt at være dyrepasser studerende. Jeg havde mest interesse i job i dyrehandel, da jeg ved hvor hårdt det var at få noget i zoologiske anlæg. Ingen fra min årgang har endnu fået elevpladser hellere D: Ret surt de tager så mange elever ind til en uddannelse der ikke er nogen stor fremtid i at kunne færdiggøres..

Jeg har så kun været i gymnasiet og en lille kort tur på uni bagefter ;P Fandt hurtigt ud af at de tunge boglige uddannelser ikke er mig. Var også mere familiens ønske...

Udover pædagogmedhjælper har jeg også overvejet noget HGS forløb og blive uddannet indenfor enten butik eller kontor. Bager har også strejfet mig smiley

• #4   21. jan 2014 Kristina@ Har også hørt det kan være svært at finde noget, hvis man er uddannet. Er bange for det er sådan med mange jobs efterhånden D: Men hvad jeg kan læse mig frem til er der alligevel en del der har haft held ved at søge "bare" som tilkaldevikar og derved få en fod indenfor smiley

• #5   21. jan 2014 Ja det er en god ide. Ikke være kræsen og søg alt hvad der er, nogen gange lykkes det at få job når først de har set en an.

Kommentér på:
Erfaringer med vikarjob som pædagogmedhjælper?

Annonce