{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.030 visninger | Oprettet:

BCKL
BCKL
Tilmeldt:
26. apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132

Tandlæge i Nordjylland {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde på kattegalleri smiley

Jeg er flyttet tilbage til Aalborg området (Nørresundby) og vil derfor høre om der er nogen herinde der kan anbefale en god tandlæge i Nordjylland, helst omkring Aalborg smiley

Jeg har læst på nettet at nogen tandlæger bruger laser bor, hvor man kan undvære bedøvelsen og også slippe for larm fra de almindelige bor osv smiley da jeg ikke er særlig begejstret for tandlæger og slet ikke lyden og vibrationen fra bor, ville jeg høre om nogen kender en god tandlæge mod tandlægeskræk, som gerne vil bruge tiden på at berolige en, fortælle en hvad han/hun laver og evt. holde et par korte pauser eller i det mindste lige stoppe et par sekunder hvis man har brug for det? og som gerne også har laser bor smiley

Jeg har aldrig rigtig haft nogen huller, kun nogen få, til gengæld synes jeg det har været en grim oplevelse at få dem lavet og jeg frygter at gå til tandlægen nu... især efter sidste gang, hvor jeg skulle have en rodbehandling over flere omgange, hvor jeg den sidste gang jeg var inde ikke blev bedøvet fordi tandlægen mente det ikke var nødvendigt - det var det så! smiley og det gjorde pænt AV! og var ikke en særlig rar oplevelse, bare jeg tænker på det eller nogen snakker om tandlæger så får jeg stadig "ondt" og kan mærke den omgang igen smiley

Jeg er "ligeglad" med prisen i forhold til hvis det er en der virkelig vil "tage sig af en" og det er MEGET vigtigt for mig det er en der er dygtig til at lave fyldninger, da jeg har fået knækket et lille stykke af en "sidetand"? (dem ved siden af fortænderne), så det er utroligt vigtigt for mig at den bliver lavet rigtig flot igen - den tand der blev rodbehandlet (som heldigvis er bagerste kindtand) er fyldningen virkelig dårligt lavet! smiley

Håber nogen vil komme med nogen gode svar, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandlæge i Nordjylland
  • #1   25. jan 2014 Min mor var skrækslagen for tandlæger og havde af den grund ikke været ved tandlæge i flere år. Jeg anbefalede hende min og satte ham ind i situationen. Efterfølgende tog hun det afslappet, når hun skulle på besøg hos ham. Han hedder Jørgen Bjarkam og bor på Grønlands torv. Han har en bror, der også er tandlæge, ham kender jeg dog ikke.
    Men jeg kan varmt anbefale min gamle tandlæge Bjarkam.


  • #2   25. jan 2014 kirsten og ole buskbjerg på vesterå i ålborg er skide gode..
    og i nogle tilfælde bruger de laser bor, men hvis det fx er en tand med sølvplumpe i, så kan laseren nemlig ikk bruges..
    jeg har brugt ole siden jeg var 18, og skal ikk ind til en anden tandlæge.. jeg har lidt tandlæge skræk.
    min far som har mega tandlæge skræk, har intet problem med at køre til tandlægen, efter han kom ind til kirsten og ole

    de er bare så skide søde der inde


  • #3   25. jan 2014 Mange tak for jeres svar smiley dejligt i vil hjælpe smiley Pernille, dem du bruger, ved du om de bruger laser bor til almindelige behandlinger (altså som i mit tilfælde, hvor det handler om et lille stykke af tanden der er knækket af) og har du prøvet laser bor? kunne nemlig også godt bruge at vide hvordan det er at få det lavet med sådan et? smiley

  • #5   26. jan 2014 så snart det er muligt bruger ole laser på mig...
    hvilket han er gjort mange gange faktisk til alle mulige skader på tænderne, både huller og knækket tænder.. men sig det evt gerne selv at du ønsker laser.. jeg plejer og spørge om det er muligt og bruge laser...


  • #6   26. jan 2014 Mange tak for alle jeres svar smiley

    Jeg tror jeg hælder mest til Kirsten og Ole, da jeg er meget "tændt" på ideen om det laser bor der. Pernille, hvordan er oplevelsen når han bruger laser bor? kan man høre det? mærke det? osv? hvis du har lyst til at dele lidt oplevelser med mig smiley og mht. fyldninger, nu har du jo f.eks. knækket tænder osv? laver de det flot igen, eller er det meget tydeligt der er en fylding? det er jo en meget synlig og vigtig tand jeg skal have lavet, så er meget interesseret i at den bliver så flot som muligt, koste hvad det koste vil smiley


  • #7   27. jan 2014 du kan svagt høre en klik lyd syntes jeg, og så får man nogle briller på, og gør det ondt, gør man lige tegn til det, så skruer han ned for laseren, så det ikk længere gør ondt..

    og nej syntes faktisk fyldninger er rigtig pæne.. mine fortænder er lavet med plastik efter de bliv knust, og det kan slet ikk ses at det er plastik


  • #8   27. jan 2014 Mange tak Pernille smiley det lyder meget lovende smiley jeg vil prøve at ringe og snakke med dem og få en tid smiley jeg håber de tager flere ind! smiley forøvrigt, jeg har læst andre har skrevet om at det er muligt at se hvad tandlægen laver på en skærm eller sådan noget, sådan man kan følge med i behandlingen af tanden mens han laver det, ved du også noget om det? jeg håber ikke du er træt af alle mine spørgsmål, det er bare vigtigt for mig at finde et sted hvor jeg kan være 100% tryg smiley

  • #9   27. jan 2014 han bruger nogle gange en skærm ved siden af.. men prøv da og spørg.. de er rigtig søde..

    haha har engang fået ole til at grine så meget at han ikk kunne arbejde videre i 10-15 min(i mens lå jeg med åben mund, var ved at få trukket en tand ud), og både kirsten og tina(sekretæren) måtte ind og se hvad der skete.. tihi..

    jeg havde også tandlægeskræk da jeg startede der inde, og skulle altid have min mor med mig.. men kommer jeg bare alene, og ligger mig i stolen uden problemer... ringer jeg der ind, og er det tina der sidder ved telefonen, behøves jeg ikk sige mit efternavn, eller min fødselsdato, hun kan simpelthen huske mig..
    de er bare så søde og rare der inde, og der er aldrig nogen problemer


  • #10   27. jan 2014 nu er jeg hestepige, og kirsten har også hest..
    ole er jo så engang i mellem med hende ude og ride(de er mand og kone). HAHA hold da op nogle historier han kan komme af med.. har rigtig svært ved at lade være med at grine når jeg ligger inde i den stol.. haha


  • #12   27. jan 2014 hvordan han stiger af hesten, fordi den ikk ville gå under en bro, eller hvordan de tager sig en galop, og han glemmer og dukke sig under en gren. tihi

    puha jeg har fået mange historier både af ole, og kirsten.. tihi

    skal du have ole til at grine, så giv ham en kage "den du ved nok" der var derfor han skrald grinte af mig, da assistenten nævnte den kage, den havde han så ikk hørt om før, og hver gang han kiggede på mig, flækkede han af grin(jeg lå bare stille og roligt i stolen, og ventede på at få den skide tand ud)..

    HAHA jeg har faktisk haft mange gode stunder der inde. tihi


  • #13   27. jan 2014 Hehe smiley hvad er det for noget med en kage?

  • #14   28. jan 2014 hehe.. tog bare lidt gas på ole...
    assistenten havde snakket om en kage der hedder "den du ved nok", det havde ole ikk hørt om før, og begyndte og grine, og hver gang han satte sig til og skulle arbejde videre på mig, flækkede han af grin igen..
    gangen efter besluttede jeg mig for at tage gas på ham, og ville finde den kage, men endte med en brunsviger i stedet for, og da jeg kom ind, gik jeg hen til ham med kagen, og sprugte hvor meget jeg fik i rabat... smiley og endnu engang endte han med at grine


  • #15   28. jan 2014 Hehe, det lyder som en sjov omgang smiley jeg vil se frem til at få en tid derinde, hvis de tager flere ind smiley mange tak for hjælpen allesammen smiley

  • #16   28. jan 2014 kirsten er hende der er nemmeste og får tider ved, mens ole tager sig af sådan de fleste større ting.. ole kan der godt gå næsten en måned(har jeg før gået) for at komme ind til, men kirsten kan man tid for en tid inden for en uge, og er det MEGET akut, får man meget hurtigt en tid....

    men syntes helt klart at ole er værd er vente længe på.. der er INGEN andre der får lov til at rykke tænder ud på mig, ud over ole


  • #17   28. jan 2014 Den tand jeg skal have lavet er "akut" og vigtig at få lavet hurtigst muligt, samtidig til nød kan jeg godt vente 1 måned hvis Ole er så meget bedre end Kirsten at vente på smiley er der kæmpe forskel på de 2s måde at lave tænder osv, tænker mest kvalitet og tid mht. tandlægeskræk?

  • #18   28. jan 2014 nej nej kirsten er skam også rigtig god.. ole var bare den første jeg kom ind til derfor er det kun ham der får lov, da det er ham jeg er mest tryg ved, og kender bedst...

    men begge er faktisk så gode, at de har kunder helt fra viborg


  • #19   28. jan 2014 Ok smiley det lyder godt smiley vil ringe derind imorgen smiley

  • #20   28. jan 2014 vil da gerne høre om din oplevelse med dem der inde

  • #21   28. jan 2014 Jeg skal nok give en update herinde, evt med før/efter billeder også, hvis det har interesse at se min tand med hul i smiley

  • #22   19. feb 2014 Hej igen smiley

    Så har jeg haft min første tur derinde, ved Kirsten. Hun er super sød! jeg fik taget røntgen billeder, lavet tandrensning, almindeligt tjek og slebet en fyldning som generede lidt smiley hun opdagede et mere hul, og skal derop igen på fredag og have lavet de to huller, det ene med laserbor og det andet med almindeligt bor smiley

    Har endnu ikke mødt en tandlæge som hende, som virkelig tog sig tid, startede med at lære mig at kende og under hele behandlingen var hun god til at holde pauser, fortælle hvad hun gjorde og hvorfor og samtidig fortælle sjove historier om f.eks. fisk! smiley jeg er MEGET begejstret smiley

    Skal nok fortælle mere på fredag smiley


  • #24   19. feb 2014 det var godt du havde en god oplevelse.. de er nemlig RIGTIG søde der inde...

  • #25   19. feb 2014 Hej igen smiley

    Jeg var derinde i tirsdags klokken 13.50 og indtil ved 15 tiden smiley
    Du har da været virkelig uheldig Lisbeth smiley men godt du har fundet Ole i det mindste, som også forstår hvad du gennemgår! det er heldigt for dig smiley
    Personligt er jeg rigtig glad for Kirsten (har ikke mødt Ole), jeg er helt tryg ved hun skal lave de 2 huller på fredag, faktisk tæt på jeg endda glæder mig! smiley så det er dejligt smiley var ellers godt nok nervøs da jeg skulle derind... og alt gik bare galt.. lige fra jeg stod op og til jeg stod i Vesterå og tabte mit hoved og ikke kunne finde nr. 4.... ved ikke lige hvad der skete for det :(.. og da jeg kom op til min bedste ven bagefter rystede jeg mange timer efter... på trods af Kirsten har gjort alt for at give mig en god oplevelse, men det var også en overvindelse fra min side at komme derind.. så nok derfor :/.. jeg er sikker på jeg er mere rolig på fredag smiley
    Jeg skal nok skrive hvordan det er gået på fredag, så hurtigt jeg kan, skal dog siges jeg står og skal flytte på søndag, så jeg har pænt meget at se til ligenu med at pakke osv, da jeg har været heldig at finde en der kan overtage fra 1/3, så er nødt til at flytte i weekenden og male osv i næste uge.. smiley men hvis det hele lykkedes spare jeg da lige 2 måneders husleje smiley


  • #26   21. feb 2014 Jubiiiiiii smiley så er bisserne lavet! smiley og Kirsten fik lavet min side-tand (ved ikke hvad den hedder, men nr 2 ved siden af fortænderne, den der kan ligne en hugtand) rigtig flot! smiley vi fik den endda lavet uden bedøvelse smiley og så fik hun også lavet et hul i en kindtand smiley
    Men min konklusion, efter hun brugte laserbor lidt i kindtanden er at det er ikke det værd... hverken tidsmæssigt eller prismæssigt. Når der alligevel skal bores så meget ellers, så gør de 5 min med laser altså ikke den store forskel, og så nev den mig også i læben, så var ikke det mest spændende at få gjort.. Men så er det prøvet, vi er blevet enige om den bliver lagt på hylden igen smiley jeg har fået en ny tid den 18 oktober smiley Og hun kunne godt huske dig Pernille, da jeg nævnte det med kagen smiley
    Lisbeth, jeg krydser fingre for du også får en god oplevelse derinde, du må meget gerne skriv om det hvis du har lyst smiley
    Og igen, mange tak til jer alle for at hjælpe, det er klart et sted jeg vil holde fast i at komme! smiley


  • #27   22. feb 2014 hehe jaa de skulle gerne kunne huske mig, selvom det er lang tid siden jeg har været der inde..
    tina plejer og kan huske mit navn og fødesldato og det hele bare jeg siger hej det er pernille i telefonen


  • #28   23. feb 2014 hmm noget tyder på at jeg vist også snart skal ind til ole og kirsten.. av for F.. da en tandpine jeg har mig.. hehe så er der vist ingen vej uden om

  • #29   23. feb 2014 Øv øv Pernille smiley du må hilse Kirsten hvis det er, og du er velkommen til at skrive hvordan det gik smiley jeg håber ikke det er noget alvorligt smiley

  • #30   24. feb 2014 jeg skal ind til ole den 10 marts, og have lavet et overslag på ALT hvad der skal laves i min mund...

  • #32   25. feb 2014 hehe så kan jeg drille ham lidt den 10

  • #33   6. mar 2014 måtte lige akut ind til ole i dag, pga af kraftige smerter.. han brugte lige halvdelen af hans middags pause på mig.. kirsten kom ind og sagde mange tak for at jeg havde anbefaldet dem..
    hehe og tina stod oppe ved skranken og kaldte mig for musse tihi, og mia snakkede om hest med mig.. lidt sjovt at de kan huske alt det om mig, når det er 2 år siden jeg har været inde ved dem


  • #34   6. mar 2014 Det lyder ikke godt Pernille, fandt de ud af hvad der var galt? smiley

    Og, ja, det er mega sjovt de kan huske dig smiley men tror også på en måde det følger med branchen - kan da selv huske da jeg arbejdede i dyrehandel, at jeg kunne huske stort set alle kunder, hvad de sidst havde købt, hvilke dyr de havde osv - de var altid begejstrede over det og gjorde de tit kom igen og igen smiley så det er en fordel i og med de så føler sig mere velkommen og "specielle" smiley


  • #35   6. mar 2014 Forøvrigt, held og lykke imorgen Lisbeth. Jeg håber det går godt! smiley

  • #37   6. mar 2014 Aaaaaaaaav smiley krydser fingre for det går godt smiley

  • #38   7. mar 2014 det var et hul der var blevet for stort.. hehe boret ole brugte til min tand var 2 cm langt.. shit det var stort hehe...

  • #39   7. mar 2014 Shiiiit, hvis de kommer med så stort et bor tror jeg at jeg løber ud af bagdøren smiley Lisbeth, er du ok? nu ved jeg ikke hvad tidspunkt du skal/skulle derind idag, men du må lige give en update hvis du har overskud/lyst på et tidspunkt smiley

  • #40   7. mar 2014 jeg spærrede også øjene lidt op... syntes godt nok det var stort... jeg havde åbenbart en lang tand... hehe..

    lisbeth, hvilke kager skulle ole og mia have og spise i dag.. i går skulle de have medaljer. hehe

    mia var lige nede og købe en cd for ole i går.. haha "vi sætter cd'en på, det er jo "bare" pernille der er her.. tihi


  • #42   8. mar 2014 hehe.. jeg snakkede også om vores tråd her inde.. men kunne bare ikk helt huske hvad I andre hed

  • #43   10. mar 2014 Hej igen smiley

    Beklager jeg først svare nu, der har været masser at se til med den nye lejlighed osv smiley

    Jeg håber godt nok ikke de nogensinde hiver sådan et bor frem når jeg er derinde smiley har aftalt med Kirsten jeg kommer hver 8 måned, i håb om at undgå større behandlinger.. smiley

    Øv at du ikke fik skruerne i Lisbeth smiley jeg havde også snakket med deres telefon dame om om de lavede min "hugtand" samme dag jeg kom, og det satsede de da på, men jeg fik jo også en ny tid smiley

    Hvad sagde Ole så til vores tråd? smiley

    Shiiiit nogen rødder Lisbeth smiley smiley

    Hehe, jeg havde samme problem Pernille, dog mente jeg nok der var en Pernille og en Lisbeth, men var ikke sikker - men Kirsten, hun vidste da liiige hvad jeg snakkede om (i hvert fald mht. dig Pernille) smiley


  • #44   11. mar 2014 hehe jaa jeg er vist efterhånden et kendt ansigt der inde.. tihi men har også været kunde der inde i i hvert fald 9 år, og har anbefaldet dem mange gange og sådan... tihi... men de er også nogle gode tandlæger og der er en god stemming der inde

  • Blerim C
    Blerim C Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #45   24. mar 2015 Jeg kan anbefale, at du finder en tandlæge på http://www.tandbud.dk/

    Håber det kan hjælpe,


  • #46   24. mar 2015 Hej smiley

    Jeg ved ikke om det er mig du mener, men jeg kan fortælle at jeg ALDRIG skifter tandlæge igen smiley jeg har næsten lige været derinde (går ca. hver 4 måned efter forhandlinger med Kirsten), og jeg vil IKKE have en anden i hvert fald smiley og har også fået en veninde derind nu og snart en af mine venner også smiley men tak for dit input smiley


  • #47   25. mar 2015 hehe kirsten og ole er nemlig rigtig gode, vi er også rigtig glade for dem i vores familie.. om jeg så flyttede til sjælland, eller mars haha ville jeg ikke skiftes tandlæge

Kommentér på:
Tandlæge i Nordjylland

Annonce