{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Kære alle.

Der er noget jeg har undret mig over.

Hvorfor skal vi i de fleste tråde, opleve at minimum én person pr. tråd, skal stille spørgsmålstegn eller hakke på personen der stiller et spørgsmål, og ISÆR når spørgsmålet handler om bogstavet A og der blir spurgt ift bogstavet Q?

Jeg faldt over en tråd hvor jeg blev 'stødt' på trådstarterens vegne! Og havde det været min private sag var jeg nok blevet rigtig vred og skuffet, hvis jeg som denne person, blev spurgt om min kat overhovedet måtte noget. Vi er alle super forskellige - nogle katte-ejere, har mange regler om hvad deres katte må eller ikke må og andre har ingen regler. Men det synes jeg bare ikke man kan tillade at blande sig i .. Man kan råde osv, men jeg blir ærgerlig over at folk vælger KG fra, pga de synes de blir hakket på osv, fordi jeg selv ved hvor meget KG har kommet mig til hjælp når det var nødvendigt.

Kan vi ikke bare have en rar tone og finde ud af at hjælpe hinanden på en venlig tone - blir så øv over andet smiley :'( smiley :'( smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor?
  • #1   15. mar 2014 Det burde i en perfekt verden være sådan at det var muligt at holde en pæn tone, og i de fleste tilfælde syntes jeg også det lykkedes..

Men det hænder at tonen ændre sig og det sker jo ofte fordi vi alle læser og skriver forskelligt, det vil sige at den tone TS skriver i er det ikke sikker at alle læser den i, hvis man har negative øjne så bliver det positive TS har skrevet måske opfattet negativt, selvom det måske var meningen fr TS side at det skulle opfattes positivt..

Men det ville da være fantastisk hvis der altid var en god tone, men det tror jeg aldrig vil ske, dertil skal jo også nævnes at det ikke altid er dem der svarer i en tråd der er skyld i at der opstår en dårlig stemning, det sker alt for ofte at det er TS der farer op trods en ellers fin tone og ingen negative svar, men måske ofte blot er spørgsmål ind til det skrevne..

• #3   15. mar 2014 Nu har der efterhånden være MANGE tråde om tonen mm. her inde, især her den sidste uges tid, og denne her ender nok ikke meget anderledes end de foregående.
    Men her inde smider folk i den grad ansvaret fra sig når der opstår problemer i en tråd og smider skylden over på trådstarteren og så lige kommer med den der, "vi tænker bare på hvad der er bedst for katten" og så bruger den som undskyldning for at dunke folk i hovedet, så længe det er til katten bedste kan man sådan set skrive til folk som det passer en. Og så er der i den grad "Jeg er kun ansvarlig for hvad jeg skriver, ikke for hvad du forstår" mentalitet her inde (:
    Men ser man bort fra alt det er kattegalleri da et dejligt sted at være! Specielt når man kommer ind som ny og en anelse grøn på katte området! Og der er i den grad plads til forskellige meninger og holdninger her inde! smiley

• #5   15. mar 2014 Jeg syntes godt nok KG er en tynd kop the efterhånden - det handler mere om hvordan man mener de tobenede skal gebærde sig end om kattene ...

• #6   15. mar 2014 Somme tider er man jo nødt til at spørge uden om det stillede spørgsmål, da svaret kan have betydning for dette.

Derudover er jeg meget enig med Lis smiley

• #7   15. mar 2014 Jeg kan rigtig godt se at alt det I skriver er korrekt - men synes bare, ud fra den tråd jeg har oprettet denne tråd for, at nogle konstateringer, er ærgerligt formuleret - KG er jo som Liv B skrev et sted hvor 'grønne' katteejer kan og får meget hjælp - taler af erfaring. Men den gang jeg var 'ny' herinde, synes jeg bestemt også tonen kunne blive lidt som en løftet pegefinger, fremfor et godt/fantastisk råd. Nu er jeg ikke den mest sarte og er derfor også blevet, da jeg synes godt om de fede råd man får - men nogle gange skal man måske vende den om og se hvordan man selv ville have det med et 'hårdt' svar. Ikke at jeg siger det ikke kan være nødvendigt en gang imellem smiley

Nå håber I alle får en dejlig lørdag med dem I har kært og jeres misser smiley

• #8   15. mar 2014 Nille lige den kommentar du hentyder til i startindlægget så jeg først i går aftes, og den medgiver jeg dig i ikke var passende..

Og disse kommentarer vil altid forekomme uanset hvad, så kan man sige desværre, de kan opstå af forskellige årsager, -manglende hensyn, -ting der er skrevet i tidligere/ andre tråde, -misforståelser osv. burde de forekomme nej, kan det stoppes nej..

Det er da brand ærgerligt hvis vi mister nye medlemmer grundet en for hård tone, vi andre garvede må forsøge at springe dem over og måske sige hov hov det kunne måske have været formuleret anderledes, desværre er der blot den tendens til at hvis andre medlemmer blander sig i tonen i en tråd og man ikke er hj. admin så sker der ting og sager i tråden, fordi ingen f... skal fortælle hvordan bum bum skriver..

• #9   15. mar 2014 Heidi ~ synes bare det er super-øv, fordi jeg jo selv kan se hvilken fantastisk glæde jeg har fået af jer garvede, og især af fx dig og Momo smiley Som jeg også håber andre kan få.

derfor var det måske egentlig ikke ment som et helt spørgsmål, men både en ros og konstruktive kritik, som jeg synes altid man som menneske kan bruge til vores menneskelige udvikling, som man jo gør hele livet smiley

• #10   15. mar 2014 Jamen jeg forstår til fulde hvad du mener Nille, og jeg glædes over når nogen siger hvor er det dejligt at få så mange gode råd, jeg er selv meget glad for at være her på KG, havde du spurgt mig for 3 år siden om jeg nogen sinde ville befinde mig på et forum, så havde jeg sagt nej - bestemt nej, fattede ikke hvad jeg skulle bruge det til, og KG er også det eneste forum du finder mig på smiley

Og lige så meget som jeg glædes når en bruger bliver glad for gode råd, lige så meget ærgreres jeg over når en tråd går i skudder mudder fordi at enten opfattes råd forkert eller der opstår misforståelser, eller nogle bruger lige får formuleret sig forkert hvor jeg tænker ahh den var så ikke nødvendig, måske fordi jeg har lidt den indstilling at vi alle burde kunne være "venner", men indrømmet jeg har også kogt over nogle gange, jeg sidder ofte og skummer bag computeren, men forsøger at holde hænderne fra tasterne i sådanne situationer, det sker det ikke lykkedes, men jeg gør et forsøg smiley

• #11   15. mar 2014 Heidi ~ vi er jo også kun mennesker ikke? smiley

• #12   15. mar 2014 Nemlig og jeg tror dilemmaet ofte opstår, fordi vi er så passioneret overfor de kære små katte, de er vores svage punkt, både vores egne, men også dem som bliver uretfærdigt behandlet, og når vi så efter vores opfattedes høre om noget vi ikke finder fair over for katte så tænder vi af, og så er det måske ikke alle der lige når at tælle til 10 før de skriver og tænker over hvordan det de nu skriver kan blive modtaget, hvilket også kan være svært i nogle situationer..

• #13   15. mar 2014 Ja det kan godt være det er det. smiley

Nu fik jeg også bare lyst til at dele mit synspunkt på emnet, det var rart smiley

• #14   15. mar 2014 Jeg tror også det er sundt lige at få det op og vende fra tid til anden.. smiley

• #15   15. mar 2014 Mange gange spørges der til Q (og mange andre bogstaver i alfabetet), fordi problemet og løsningen til A ligger dér.

Spørgelysten tyder kun på, at man gør en oprigtig indsats for at finde en rigtig løsning og ikke bare kommer med et overfladisk svar.

Generelt synes jeg, at tonen herinde er god, men i de tilfælde, hvor en spørger finder den hvas, må vedkommende tage det med. De vigtigste er vel at få et brugbart svar.

• #16   15. mar 2014 Nille
    Ja tonen er hård sommetider og enige er man altid langt fra. smiley
    Men uenighed kan også være givende og vi lære alle noget.

Hvis folk holdt sig til reglerne og lod være med at kommentere tråde man syntes er helt ude i hampen, ligger bandeord på hylden er vi nået langt . smiley

Håber ikke det er utopi smiley

Kommentér på:
Hvorfor?

Annonce