Dagpenge - sige nej til jobtilbud!? {{forumTopicSubject}}
Hej kattemennesker
I er altid så gode til at hjælpe herinde, så jeg tænkte jeg lige ville lufte nogen tanker jeg har.
Sagen er den at jeg har søgt et job som ligger over 3 timer væk med offentlig transport. De indkaldte mig så til jobsamtale - de skal bruge 3 sommer vikarer hvoraf de vil vælge den ene som elev fra oktober måned.
Jobbet matcher min branche, jeg er uddannet i branchen (assistent), men får jeg elevpladsen vil jeg blive "færdig uddannet" indenfor branchen, med speciale.
De havde indkaldt 5 til de 3 pladser, kun 3 af os dukkede op. De havde gjort det sådan at der først var info om virksomheden og derefter kom vi ind max 7 min hver hvor vi skulle præsentere os selv uden de ville stille spørgsmål eller noget, derefter ville der være en lille rundvisning på stedet.
Vi får så info, hvor de faktisk kun kigger på den ene af os, derefter kommer jeg så ind alene til selve samtalen, hvor jeg med det samme bliver afbrudt (selvom jeg skulle præsentere mig selv). Og så til sidst rundvisningen.
Men, generelt, det er MEGET langt væk (jeg vil være væk hjemmefra minimum 15 timer i døgnet pga. den lange transporttid), stedet skuffede mig, både professionelt (synes ikke vi havde fået nok info i forvejen i forhold til der var bestemte ting vi f.eks. ikke måtte have været i nærheden af inden + stedet er 2 steder i den by, hvis vi går ind det ene sted er der karantæne fra det andet sted i 7 dage - det ene sted ligger før det andet, på samme vej, og vi alle 3 var tæt på at gå derind, men gik dog videre, heldigvis da), og så bare generelt stedet og personerne, det var som om jeg bare kan mærke jeg ikke vil kunne føle mig tilpas der.