Dagpenge - sige nej til jobtilbud!? {{forumTopicSubject}}
Hej kattemennesker
I er altid så gode til at hjælpe herinde, så jeg tænkte jeg lige ville lufte nogen tanker jeg har.
Sagen er den at jeg har søgt et job som ligger over 3 timer væk med offentlig transport. De indkaldte mig så til jobsamtale - de skal bruge 3 sommer vikarer hvoraf de vil vælge den ene som elev fra oktober måned.
Jobbet matcher min branche, jeg er uddannet i branchen (assistent), men får jeg elevpladsen vil jeg blive "færdig uddannet" indenfor branchen, med speciale.
De havde indkaldt 5 til de 3 pladser, kun 3 af os dukkede op. De havde gjort det sådan at der først var info om virksomheden og derefter kom vi ind max 7 min hver hvor vi skulle præsentere os selv uden de ville stille spørgsmål eller noget, derefter ville der være en lille rundvisning på stedet.
Vi får så info, hvor de faktisk kun kigger på den ene af os, derefter kommer jeg så ind alene til selve samtalen, hvor jeg med det samme bliver afbrudt (selvom jeg skulle præsentere mig selv). Og så til sidst rundvisningen.
Men, generelt, det er MEGET langt væk (jeg vil være væk hjemmefra minimum 15 timer i døgnet pga. den lange transporttid), stedet skuffede mig, både professionelt (synes ikke vi havde fået nok info i forvejen i forhold til der var bestemte ting vi f.eks. ikke måtte have været i nærheden af inden + stedet er 2 steder i den by, hvis vi går ind det ene sted er der karantæne fra det andet sted i 7 dage - det ene sted ligger før det andet, på samme vej, og vi alle 3 var tæt på at gå derind, men gik dog videre, heldigvis da), og så bare generelt stedet og personerne, det var som om jeg bare kan mærke jeg ikke vil kunne føle mig tilpas der.
Men hvad så nu? har jeg "ret" til at takke nej til dem, hvis de ringer og siger de gerne vil have mig? eller skal jeg bare tage de 10 uger (som er tilbudt inden evt. elevplads), eller generelt, synes I jeg skal give stedet en chance, nu hvor det er indenfor min branche? jeg ved virkelig ikke hverken ud eller ind her, hvad jeg lige skal gøre og hvad jeg har lyst til?
Jeg ved godt det måske er et "luksus problem" i forhold til al den arbejdsløshed der er, men der er bare et eller andet ved det sted der... :S
Jeg håber nogen vil give nogen gode svar, evt. hvis nogen har stået i en lignende situation
Det skal siges jeg går på Handelsskole nu, og klare mig godt der og vil rigtig gerne det, fik for eksempel 12 i sidste uge i en stor opgave
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 240
men jeg kunne bare mærke i mig selv at det her sted skal jeg ikke arbejde! så jeg skrev en høflig mail til dem og fortalte dem præcist hvordan jeg havde det og at jeg allerhelst ville ha et afslag. Det fik jeg og fik afvide de var rigtig glade for min ærlighed da de helst vil ha glade ansatte.
så jeg vil råde dig til at sige det som det er. læg alle dine kort på bordet!
så derefter kan de vælge den de mener er bedst til jobbet.
apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132
Tak for dit svar
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så din version til fagforeningen skal blot være at du har fået afslag, færdig bum..
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 240
og jeg gjorde som heidi skriver, fortalte ingen om min mail til firmaet, før jeg fik et afslag vel og mærke.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Dagpenge - sige nej til jobtilbud!?