Piratfisk Piratfisk
Dette er lidt udenfor selve hjemmesiden, men jeg har på et af mine småjobs, set en der har en piratfisk i en bowle på sit skrivebord og fik at vide at det ikke er ondt for fisken, idet den kan ånde (der var en masse bobler på toppen af vandet) og at den ikke havde brig for mere plads! Ok... syntes jo at det så ret skægt ud og fik så den ide at det kunne jeg da egentlig godt tænke sig.. MEN... vil være sikker på at det IKKE er ondt for fisken med så lidt plads, at den faktisk KAN ånde uden en masse renseanlæg og samtidig har jeg altså 3 katte...1 Ragdoll, 1 Main Coon og 1 huskat.... vil de mon prøve at fiske????
Sikkert åndssvage spørgsmål, men vil hellere spørge.. selvom det er en fisk, skal den jo have et godt liv
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Ja, dine katte vil sikkert prøve at stikke en pote ned i en bowle.
Jeg synes at hvis du vil have fisk, så få dig et ordentligt akvarium, så både fisk og katte kan leve i samhørighed
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
http://akvarie.bazoom.com/dk/
maj 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 16
Jeg kan ikke huske den reelle grund, men forhøre mig selvfølgelig gerne hvorfor
Vil hellere anbefale at anskaffe et eks. 60 liters akvarium og så få fisk deri.
IMHO høre piratfisk til i akvariums der er meget større, så de har en svømmefrihed.
maj 2014
maj 2014
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
de vil nu gerne have lidt mere plads.
syntes jeg engang hørte fra en som havde forstand på fisk, at det var kun meget små bitte fisk som endelig kunne bo i en bowle
jun 2010
Følger: 14 Følgere: 24 Katte: 4 Svar: 61
Hvis du gerne til have akvarie, så vil jeg også mene du skulle investerer i et 54 liters.
Man kan få så mange flotte fisk som sagtens kan gå i et 54 liters akvarie.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Den ville jeg hellere bruge til at fylde op med slik
Men HVIS jeg absolut skulle putte noget levende deri, ville det ikke blive til andet end lidt rejer
Og SLET ikke slørhaler/guldfisk, som mange dyrehandlere ellers prøver at lokke folk til.. Det er det rene mishandling, da de kan blive op til 25 cm store, og kræver akvarier på min 200-250 liter til bare nogle enkelte stykker..
Ved godt de i butikkerne siger at fiskene ikke vokser sig større end de har plads til, og det er til dels også korrekt.. Udvendigt vokser de ikke mere end at de kan være der, men deres organer vil fortsat vokse, hvilket vil resultere i en meget smertefuld død..
Lidt uden for emnet - i forhold til dit spørgsmål - men syntes bare lige det var en vigtig fact at få med...
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Hver sin interesse.
Og jo det er synd at have fisk i bowle,
Og piratfisk lever i stimer
aug 2012
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Til sidst havde jeg 2 store.. ca 15 cm til at gå sammen og de fik unger...
Men det er nok den fisk der sviner allermest.. de skal jo have råt kød hver dag eller levende fisk... og det sviner hurtig et akvarium godt og grundigt til.. så de kræver en masse rengøring... og det er ikke så nemt, når de er så tamme at de spiser af hånden
Bowler er direkte dyreplageri !!
okt 2011
okt 2011
Rød piratfisk hører til familien Characidae, der kun inkluderer ferskvandsfisk.
Ved daggry og skumring går den op til 33 centimeter lange fisk på jagt efter insekter, orme, fisk og endda planter og ådsler. De svømmer oftest i små stimer á 20-30 individer, hvori der hersker et stærkt hierarki.
Som piratfisk i en stime skal man ikke vide sig for sikker, for de er også kannibaler og kan derfor finde på at æde en artsfælle. De yngre piratfisk ynder at tage stykker af finner fra andre fisk. Heldigvis gror finnerne ud igen, så fiskene tager ikke varig skade af angrebene. Den røde piratfisk benytter sig af bagholdsangreb.
Den gemmer sig blandt vandplanterne, og når et bytte svømmer forbi, overrasker den byttet. Piratfiskens bid kan forårsage stor skade på grund af de skarpe savtakkede tænder og dens kraftige kæbemuskulatur.
okt 2011
https://www.youtube.com/watch?v=st-vwxwzlFo
aug 2012
Piratfisk