1.777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Piratfisk Piratfisk

Dette er lidt udenfor selve hjemmesiden, men jeg har på et af mine småjobs, set en der har en piratfisk i en bowle på sit skrivebord og fik at vide at det ikke er ondt for fisken, idet den kan ånde (der var en masse bobler på toppen af vandet) og at den ikke havde brig for mere plads! Ok... syntes jo at det så ret skægt ud og fik så den ide at det kunne jeg da egentlig godt tænke sig.. MEN... vil være sikker på at det IKKE er ondt for fisken med så lidt plads, at den faktisk KAN ånde uden en masse renseanlæg og samtidig har jeg altså 3 katte...1 Ragdoll, 1 Main Coon og 1 huskat.... vil de mon prøve at fiske????

Sikkert åndssvage spørgsmål, men vil hellere spørge.. selvom det er en fisk, skal den jo have et godt liv smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piratfisk
  • #1   12. jun 2014 Hvorfor en piratfisk?
    Ja, dine katte vil sikkert prøve at stikke en pote ned i en bowle.

Jeg synes at hvis du vil have fisk, så få dig et ordentligt akvarium, så både fisk og katte kan leve i samhørighed smiley

• #2   12. jun 2014 Se:
    http://akvarie.bazoom.com/dk/

• #4   12. jun 2014 Min storebror der er saltvandsfisk entusiast, er meget i mod at holde fisk i bowle.
    Jeg kan ikke huske den reelle grund, men forhøre mig selvfølgelig gerne hvorfor smiley

Vil hellere anbefale at anskaffe et eks. 60 liters akvarium og så få fisk deri.

IMHO høre piratfisk til i akvariums der er meget større, så de har en svømmefrihed.

• #5   12. jun 2014 Udover det er det en stimefisk om man vil.

• #7   12. jun 2014 Hihi.. Mon ikke fishy fishy er ligeglad *G*

• #8   12. jun 2014 det er synd når du har en bowle, idet fisken kun har mulighed for at svømme rundt og rundt.
    de vil nu gerne have lidt mere plads.
    syntes jeg engang hørte fra en som havde forstand på fisk, at det var kun meget små bitte fisk som endelig kunne bo i en bowle

• #9   12. jun 2014 Ja jeg vil kalde det dyremishandling, da piratfisk er en stimefisk og de holdes som regel i store stimer. De skal samtidig have meget plads. Mindst et 325 liters akvarium. Så nej jeg vil absolut ikke anbefale det.

Hvis du gerne til have akvarie, så vil jeg også mene du skulle investerer i et 54 liters.
    Man kan få så mange flotte fisk som sagtens kan gå i et 54 liters akvarie.

• #10   12. jun 2014 En piratfisk bliver pænt meget større end en bowle

• #11   12. jun 2014 Jeg har selv akvarium.. Og kunne aldrig i livet drømme om at putte fisk i en bowle...
    Den ville jeg hellere bruge til at fylde op med slik smiley

Men HVIS jeg absolut skulle putte noget levende deri, ville det ikke blive til andet end lidt rejer smiley

Og SLET ikke slørhaler/guldfisk, som mange dyrehandlere ellers prøver at lokke folk til.. Det er det rene mishandling, da de kan blive op til 25 cm store, og kræver akvarier på min 200-250 liter til bare nogle enkelte stykker..
    Ved godt de i butikkerne siger at fiskene ikke vokser sig større end de har plads til, og det er til dels også korrekt.. Udvendigt vokser de ikke mere end at de kan være der, men deres organer vil fortsat vokse, hvilket vil resultere i en meget smertefuld død..

Lidt uden for emnet - i forhold til dit spørgsmål - men syntes bare lige det var en vigtig fact at få med... smiley

• #12   12. jun 2014 piratfisk smiley O_o

Hver sin interesse.

Og jo det er synd at have fisk i bowle,
    Og piratfisk lever i stimer

• #13   12. jun 2014 Kan se at en af brugerne på akvarium ,synes vi på KG er hysteriske tø hø

• #15   13. jun 2014 Har selv haft pirat fisk da jeg var ung ... og i takt med de blev større og deres akvarium blev mindre åd de hinanden.. (jeg viste ikke bedre)
    Til sidst havde jeg 2 store.. ca 15 cm til at gå sammen og de fik unger...
    Men det er nok den fisk der sviner allermest.. de skal jo have råt kød hver dag eller levende fisk... og det sviner hurtig et akvarium godt og grundigt til.. så de kræver en masse rengøring... og det er ikke så nemt, når de er så tamme at de spiser af hånden smiley smiley :D smiley :D

Bowler er direkte dyreplageri !!

• #17   13. jun 2014 I de sydamerikanske floder finder man den røde piratfisk. Den er frygtet af mange for dens voldsomme temperament, når den i flok går løs på et bytte.
    Rød piratfisk hører til familien Characidae, der kun inkluderer ferskvandsfisk.
    Ved daggry og skumring går den op til 33 centimeter lange fisk på jagt efter insekter, orme, fisk og endda planter og ådsler. De svømmer oftest i små stimer á 20-30 individer, hvori der hersker et stærkt hierarki.
    Som piratfisk i en stime skal man ikke vide sig for sikker, for de er også kannibaler og kan derfor finde på at æde en artsfælle. De yngre piratfisk ynder at tage stykker af finner fra andre fisk. Heldigvis gror finnerne ud igen, så fiskene tager ikke varig skade af angrebene. Den røde piratfisk benytter sig af bagholdsangreb.
    Den gemmer sig blandt vandplanterne, og når et bytte svømmer forbi, overrasker den byttet. Piratfiskens bid kan forårsage stor skade på grund af de skarpe savtakkede tænder og dens kraftige kæbemuskulatur.

• #18   13. jun 2014 Her kan du se hvor store de bliver ... og hvad du går ind til smiley

https://www.youtube.com/watch?v=st-vwxwzlFo

• #20   13. jun 2014 Tø hø smiley

Kommentér på:
Piratfisk

Annonce