{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

Når telesælgere går over stregen! {{forumTopicSubject}}

Ej hvor sidder jeg i mit eget raseri lige nu!
Godt der er katte at putte med!
Bliver ringet op af teleselskab, som jeg selv har accepteret måtte ringe til mig med et bedre tilbud hvis muligt.
Denne telesælger starter med den sædvanlige salgstale og jeg siger at talen ikke interesserer mig og spørger hvad de kan tilbyde, for at komme videre i samtalen.
Sælgeren kommer så med en masse ting at vælge imellem (intet der overhovedet interesserer mig, da jeg er intra i samme tale og gb til en billigere pris, eller mere for samme). Her begynder han så at presse på og siger at jeg altså er forpligtet til et af tilbudene, da vi nu har brugt så lang tid (2 min) på at snakke sammen.
Jeg takker venligt nej tak og sælger begynder bare at presse mere og mere på til jeg lægger på... Sælger ringer så igen (ja jeg er dum nok til at tage den) og forklarer mig højlydt hvor uhøflig og spild af tid jeg har været!
Jeg ligger på igen og har besluttet ikke at tage telefonen med hemmeligt nummer igen...
Mega ubehagelig oplevelse og er godt sur/fornærmet/utryg over at folk kan opføre sig sådan...
Tror ikke jeg ville noget, bare ud med frustrationen og måske spørge om andre har oplevet lignende før?
Jeg bliver tit ringet op af sælgere og de har altid været venlige når man siger at deres tilbud ikke interesserer en...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når telesælgere går over stregen!
  • #1   25. feb 2015 Tager aldrig min tlf, når det er hemmeligt nummer, så det er længe siden jeg har talt med en sælger.

    Men det dér synes jeg godt nok er frækt! Det kan man da ikke.... H*n skal da ikke bestemme, hvad du skal eller ej. Fordi du har sagt ja til de må ringe er jo ikke ensbetydende med, at du så er forpligtiget til at sige ja til tilbuddet!!!
    De er sgu da lidt grove efterhånden!


  • #2   25. feb 2015 Hvis jeg havde været ude for det, så tror jeg, at jeg havde bedt om sælgerens navn og så havde jeg ski klaget over det.

    Når jeg bliver ringet op af en eller anden sælger, så starter jeg som regel med at sige nej tak på en pæn måde og jeg bliver ved at at sige det med stadig stigende stemmeleje, så plejer de at fatte det til sidst.


  • #3   25. feb 2015 Jeg tager altid hemmeligt nummer, da flere fra min familie er tilmeldt det, så det kunne være dem der ringede.
    Synes også det var lige lovlig groft, burde nok have fået navnet, men det tænkte jeg ikke lige over, ville bare gerne have ham ud af røret -.-'
    Er efterhånden også begyndt at få mange 'pranks' på hemmeligt nummer, og er ved at være godt træt af det. Overvejer at informere min familie om at de skal sende en sms elle rlignende inden de ringer, så jeg ved det er dem, men det virker også dramatisk synes jeg...


  • #4   25. feb 2015 og nu er jeg lige blevet ringet op af dette nummer: +5874576 ???
    Det da ihvertfald ikke dansk? Ringer ihvertfald ikke tilbage smiley


  • #5   25. feb 2015 Ring ind til det telefonselskab han er fra og fortæl dem med blokbogstaver at du bestemt er MEGET utilfreds med den behandling du har fået af deres sælger.

  • #8   25. feb 2015 Kan da godt høre jeg er heldig. Det sker måske en gang hver tredie måned, der bliver ringet til mig fra hem. nr.

    God idé med at informere familie om at de må sende en sms inden de ringer. Ellers må de lægge en besked, så I kan ringe tilbage.


  • #9   25. feb 2015 Hvad er robinsonlisten?
    Kan man ringe til selskabet når man ikke kan huske sælgerens navn?


  • michelle p
    michelle p Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Svar: 8
    #10   25. feb 2015 Man kan sagtens ringe til selskabet også selvom man ikke har sælgers navn. Mange selskaber ved selv hvem der har ringet dig op da de har uddelt de tlf nummere der har sagt ja til en opringning. Synes bestemt du skulle klage

  • #11   25. feb 2015 Jeg synes bestem også du skal klage!
    Det er garanteret en "stakkels" studerende der er telefonsælger, oftest under meget dårligt psykisk arbejdsmiljø og pres om at sælge. sikkert derfor at han bruger albuerne for at kunne tjene en nogenlunde hæderlig løn
    Men derfor er det ikke ok - så klag endelig til den virksomhed han repræsenterede og fortæl om den dårlige behandling. Ellers holder de aldrig op med at bruge de skide telemarketingvirksomheder, som ikke behandler deres medarbejder godt.

    En god service kommer kun fra en glad medarbejder - og det har de tydeligvis ikke.


  • #12   25. feb 2015 Det bedste du kan gøre er at skrive dig på kommunens Robinson-liste. Så må de ikke kontakte dig hverken Per post eller telefon

  • #13   25. feb 2015 Hvis vedkommene ringer igen, og opfører sig på samme måde, så giv endelig en ordenlig svada igen

  • #14   25. feb 2015 Har aldrig hørt om denne robinsonliste?
    Vil da helt sikkert prøve at klage til dem så de bliver opmærksomme på problemet.
    Har ikke noget imod at modtage opkald, sålænge det er i god tone og af høflige sælgere som måske kan give mig en bedre løsning end det jeg har i forvejen smiley


  • #15   25. feb 2015 Du kan tilmelde dig Robinson listen via kommunens hjemmeside

  • #16   25. feb 2015 Ej hvor væmmeligt.. smiley

  • #17   25. feb 2015 Jeg har fået en sælger til selv at knalde røret på. Ja, jeg skældte ud da han ikke respekterede en høflig afvisning

  • #18   25. feb 2015 Jeg falder i engang imellem på de der spams med udfyld dette spørgeskema og vind xxx men jeg udfylder altid forkert nummer og krydser altid af at jeg ikke vil kontaktes af de andre firmaer både under gen. Betingelser og i selve spørgeskemaet. På det tidspunkt havde jeg endda taletidskort. En dag ringede min telefon med hemmeligt nummer og det var så et telefonselskab med en af de meget flinke sælgere der begyndte sin lille tale med at jeg havde krydset af at jeg gerne ville ringes op. Jeg sagde til ham at det havde jeg ikke. At jeg iøvrigt ikke havde oplyst mit nummer så ville gerne vide hvor han havde fået fra. Han blev lidt stille. Og prøver at sælge igen. Jeg var så hidsig.

  • #19   25. feb 2015 Stine, utroligt de så alligevel har fået dit nummer, men husk på at det kan godt være et skema du udfyldte for to år siden eller mere, hvor du satte et kryds forkert smiley
    Jeg blev også ringet op af en som ringede i forhold til en undersøgelse jeg havde svaret på for halvandet år siden, det grinte mig og sælger lidt af smiley
    Men tit så køber de nummre hos dit teleselskab, facebook eller fra andre medier, så de kan komme i kontakt med folk -.-'


  • #20   25. feb 2015 Jeg bor til leje privat og min husvært har haft holdt avis, det lider jeg under et par gange om året, hvor de viiiildt gerne vil give mig den gratis eller billigt.
    Læser ikke avis..


  • #21   26. feb 2015 Jeg spørger sælger hvor h*n har mit nr fra, da jeg har hemmeligt og udeladt nr, når h*n siger øh, fortsætter jeg med at fortælle at det er ulovligt at købe nr og at jeg for øvrigt ikke er interesseret. Så plejer de at sige pænt farvel smiley

  • #22   26. feb 2015 Ja det jo nemt nok hvis man ikke er interesseret smiley
    Jeg er jo interesseret i tilbud, så længe de opfører sig ordentligt, snakker med ca to sælgere om ugen og har gjort det i et par år efterhånden og 9 ud af 10 gange har de heller ikke noget de kan tilbyde, men derfor får man stadig 'god dag' i en venlig tone eller 'så kan vi desværre ikke hjælpe dig' o.lign og tit ringer de også fra gul strøm eller lignende og så må jeg jo sige at vi ikke kan skifte da el er med i lejen osv. smiley
    Blev bare overrasket da det er første gang en sælger har opført sig på den måde overfor mig. Har haft enkelte småsure med en negativ/trist tone sagt 'nå okay så farvel da' men aldrig nogen så flabet som ham her 0.o


  • #23   26. feb 2015 Har også altid krydset af at de må ringe mig op med tilbud om bedre abb. Når jeg har haft sådan et. Det kan tit godt betale sig. De ringer nu ikke så tit til mig heldigvis og har heldigvis kun oplevet flinke folk. Ja. Det kunne selvfølgelig være tilbage i tiden at jeg havde udfyldt et skema og glemt nummeret eller noget. Men havde lige udfyldt et for første gang i lang tid. Og havde lige skiftet nummeret fordi at jeg havde glemt at tanke op så det gamle var udløbet. Og han sagde at jeg for nylig havde været inde og sige ja tak til at blive ringet op. (Deres sædvanlige smøre) gik over til falsk nummer løsningen fordi at jeg blev ringet op i tide og utide af sælgere for længe siden. Det var det samme selskab jeg var skiftet over til. Det er den eneste måde jeg kan forestille mig de har fået mit nummer på.

  • #24   26. feb 2015 Den telesælger er måske fra Telenor, for jeg har haft en uforskammet - eller tungnem, vedholdende sælger i dag!
    Adskillige gange har der været "skjult nummer" på både mobilen (er på lydløs når jeg er på arbejde) og når jeg så er kommet hjem, så har der også været prøvet på fastnettet.
    I dag var mobilen ved en fejl ikke på lydløs. Så jeg fik ham imens jeg var på arbejde og han ville faktisk ikke acceptere mit nej og ville slet ikke forstå at sådan noget havde jeg ikke tid til på arbejdet.
    Så nu er det mig der ringer til dem - og ikke omvendt.


  • #26   27. feb 2015 Min sælger var fra tellmore, som samarbejder med tdc smiley Fra tdc har jeg aldrig fået andet end elendig kundeservice, så tænkte det nok var derfor han var så strid XD
    Fik ringet til dem i går og det eneste de kunne sige var 'undskyld det skal ikke ske igen', føler ikk rigtig jeg fik noget ud af det -.-'


  • #27   27. feb 2015 Jeg er hos telmore og har kun mødt søde og hjælpsomme folk når jeg har ringet, så enten var det en ensom spade eller også er deres salgsafdeling betydeligt dårligere end deres kundeservice smiley

  • #28   27. feb 2015 Har også kun hørt godt om tellmore og overvejede kraftigt ay skifte til dem (derfor jeg sagde ja til opkald) men efter sådan en spade, om han så bare havde en dårlig dag er for mig irrelevant, så gider jeg ikke skifte foreløbigt smiley
    Der er som regel stor forskel på et salgsteam og kundeservicen, men derfor forlanger jeg god service begge steder smiley
    I know jeg er en meget krævende kunde smiley


  • #29   27. feb 2015 Har aldrig haft kontakt med deres sælgere, da jeg sprang ombord dengang de blev oprettet/opfundet/hvad set nu hedder smiley

  • #31   27. feb 2015 Der er vi jo forskellige smiley

  • #32   28. feb 2015 Okay, det endte jo i en hel føljeton her. For da jeg kommer hjem (influenzaramt og aldeles ikke i humør til platte sælgere) ringede de fra Telenor. En flink fyr! Irriteret spurgte jeg om det var ham jeg havde talt med tidligere i dag - nææhh.. det var det ikke. Jeg fortalte ham pænt at jeg ikke var interesseret i at skifte og at jeg nok skulle kontakte dem hvis det blev aktuelt. Han forstod det og afsluttede høfligt!
    Nu var min tålmodighed derfor opbrugt og jeg ringede til Kundeservice og beklagede min nød og troede at dét var dét!
    Men nej! Ca. et kvarter senere kommer der en sms.. "Kære Telenorkunde!"
    Hvor tilfreds er du fra en skala fra 0-10 med bla bla bla..... 0!
    Jeg troede at jeg var dem kvit, men i går hvor jeg spenderede min tid på sofaen bevæbnet med lommetørklæder og rabarbersaft.... ringede telefonen! Goddag det er fra Telenor smiley "Nej! jeg skal ikke købe noget! " Rolig jeg skal slet ikke sælge dig et produkt, jeg er kundeserviceleder og skal ringe til dem der har givet en lav score så vi kan forbedre uddannelsen." Se! Det var jo en hel anden snak! Vi fik en konstruktiv samtale og vi blev enige om en formulering der blev videresendt til de rette. Det var en god afslutning smiley

    Men det var som om at alle sælgere havde opdaget at jeg lå på langs, for et par timer senere ringede der en flink fyr fra Gul Strøm.... Han var dog både fornuftig og flink. smiley


  • #33   28. feb 2015 Jeg tror at vil alle har haft dårlige oplevelser med telefonsælgere på et eller andet plan.
    Men det er jo sådan med dem at de blot udfører deres job og de har et skema de skal følge med modsvar hvis "kunden" svare sådan og sådan, de bliver målt på hvor mange nye kunder de tegner på hver vagt og hvis de ikke opfylder deres kvote så er det ud af vagten der er ingen pardon, de får 3 advarsler og når 4 er en fyrreseddel smiley
    Min nevø har været ansat som telefonsælger ikke hvor han skulle sælge noget men hvor han skulle aftale møder med en forsikringsagent om tilbud på forsikringer og han skulle lave mindst 5 mødeaftaler på hver vagt af 3 timer. Jeg tror han havde jobbet i 4 mdr. Før han fik at vide at han ikke opfyldt kvoterne tilstrækkeligt og blev fyrret,. Men som han sagde han kan jo ikke tvinge folk til at sige ja og han skulle jo ikke engang sælge noget.


  • #35   1. mar 2015 Kan faktisk ikke huske hvor meget man melder fra. Men mener det ikke gælder de alm. Daglivarebutikkers reklamer. Det vil stå på Kommunens hjemmeside. Vi får de alm. Dagligvare reklamer, men ikke alt muligt andet salgsfremmende materiale fra firmaer

  • #36   1. mar 2015 Ellers er der noget der hedder Mine Reklamer hvor du kan tilmelde dig reklamer fra visse butikker og fravælge alle andre

  • #37   1. mar 2015 Vi er tilmeldt mine reklamer og er nu på 5. uge uden nogle reklamer overhovedet -.-' har ringet og klaget tre gange nu, men de siger at de er blevet sendt, vi modtager bare intet... I starten var der ingen problemer (godt to måneder) og nu er der gået over en måned siden sidste reklame, så man skal ikke forvente for meget af dem smiley
    Og så får man reklamerne ca tre dage forsinket, da de først afsendes når 'alle reklamer i pakken' er ankommer, hvilket for vores vedkommende betød at netto og faktareklamer næsten blev en uge forsinket, så man skal også tænke over sammensætningen smiley


  • #38   1. mar 2015 Almindelige reklamer skal du på postkontoret (måske kan du gøre det på nettet også) og udfylde en blanket. Men du får stadig dem der er adresseret til dig. Jeg er ikke sikker på hvordan man slipper for dem.

  • #40   2. mar 2015 Da jeg boede sammen med eks'en havde vi 'Reklamer Nej Tak', som man 'bestiller' på PostDK. Men vi fik stadig de, der var adresse på. Så fik vi hemmelig adresse, og så stoppede de smiley

Kommentér på:
Når telesælgere går over stregen!

Annonce