{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

operere på 13årig hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg ser tlc og der er man i gang med at fixe en knust ankel med søm og ståltråd. Den blev kørt over af lastbil..
Hunden er 13 år, mellem størrelse.
Den har nærmest et stativ på, ala når man fixer brækket ben, arm ved operation hos os.

Der er jo vildt mange følelser involveret i det, men mener i det er fair at slæbe en ældre hund igennem sådan et indgreb??
Så vidt jeg forstod, så ville de amputere benet hvis det ikke kunne fixes med jern..
Synes det er endnu mere hul i hovedet at overveje amputation på en ældre hund!!

Men det er jo gratis for mig at have den holdning, det er ikke mit dyr.

Men, korte af det lange, hvornår er det for vores skyld at fido skal igennem alt muligt i en alder af 13, og hvornår er det for dyret

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  operere på 13årig hund?
  • #1   9. mar 2015 Det ville for mig at se komme an på Fido's øvrige helbredstilstand og prognosen for behandlingen smiley Helt ligesom det ville for mig med Garfield..

• #2   9. mar 2015 Hvis jeg troede på, at en operation kunne give Fido sin fulde livsglæde igen og Fido, inden mødet med lastbilen, var sund og rask, ville jeg gøre det.

Men hvis Fido viste tegn på alderdom eller jeg ikke kunne blive garanteret fidos fulde førerlighed eller livsstyrke, ville jeg give ham fred. Alt andet ville være egoistisk.

13 år er en meget gammel hund, der nemt kunne dø bare et år efter af alderdom. Og hvis jeg kunne se på min hund, at det var den vej, vi allerede var på, ville jeg ikke slæbe ham igennem den smerte

• #5   9. mar 2015 Jeg syntes alt for ofte at mennesker forsøger at helbrede for enhver pris, de glemmer den lange helingsprocces / genoptræning med efterfølgende smerter som dyret skal gennemgå, smerter og arbejde som dyret ikke forstår..

Som felis skriver dyret tænker ikke "nej hvor er jeg heldig at få en chance mere"

Nej jeg syntes ikke det er en fair behandling af en 13 år gammel hund smiley

• #6   9. mar 2015 Jeg ville ikke lade en hund i den alder gennemgå så stor en operation.

• #7   9. mar 2015 jeg ser også både bondi vet og så det program med det engelske dyrehospital. Og må sige at de i begge programmer går noget længere end vi her i dk normalt gør

• #8   9. mar 2015 Jeg tror heller ikke jeg ville udsætte en ældre hund eller kat for et større indgreb som måske er med langvarig efterbehandling???
    Den forstår jo ikke det får ende med smerterne.
    Jeg har selv behandlet en kat for længe, og er ikke glad for det, men dengang vidste jeg ikke bedre og hun var jo helbredt en gang for det samme, så jeg var overbevist om, at det gik anden gang også.
    Men det har påvirket mit syn på behandling af dyr med langvarig sygdom og skader, for uden på kunne man jo ikke se hun havde det dårligt, hun var strålende smuk med perfekt pels og klare øjne, det var det indre som gik ned.
    Jeg ser jo også nu hvordan Røde reagere når bare man skal se hans tænder, eller mangel på samme, jeg troede ikke en kat kunne lave høne røv med munden smiley han vil bare ikke kikkes, det har jo også været en hård omgang ind til nu, 3 operationer på 1 1/2 år og en mere til efteråret.
    Var det ikke fordi han er så ung ( kun 3) og, at han hurtigt er oven på, så ville jeg ikke udsætte ham for det og Mitti heller ikke, men de er unge og har til forskel fra mine himmelkatte endnu ikke haft en sygedag, og har ikke kroniske lidelser, så når tænderne er væk, håber jeg de kan have mange gode år, og forhåbentligt uden sygdom smiley

• #9   9. mar 2015 Jeg ville nok ikke udsætte et så gammel dyr for alt det... Både operation, genoptræning, smerterne osv. var dyret ungt og frisk ville jeg nok kunne overveje det.

• #12   15. mar 2015 Jeg havde ikke gjort det , med en hund i den alder

• #13   15. mar 2015 jeg fik da operaret en hunkat på 14 år, pga mælkekirteknude. Hun blev 16 år inden hun blev aflivet.
    men her var vi også selv inde på om det er ok. dyrlægen sagde ok for hendes helbred, og da hun var meget frisk af sin alder, ja så blev hun ordnet.

Kommentér på:
operere på 13årig hund?

Annonce