operere på 13årig hund? {{forumTopicSubject}}
Jeg ser tlc og der er man i gang med at fixe en knust ankel med søm og ståltråd. Den blev kørt over af lastbil..
Hunden er 13 år, mellem størrelse.
Den har nærmest et stativ på, ala når man fixer brækket ben, arm ved operation hos os.
Der er jo vildt mange følelser involveret i det, men mener i det er fair at slæbe en ældre hund igennem sådan et indgreb??
Så vidt jeg forstod, så ville de amputere benet hvis det ikke kunne fixes med jern..
Synes det er endnu mere hul i hovedet at overveje amputation på en ældre hund!!
Men det er jo gratis for mig at have den holdning, det er ikke mit dyr.
Men, korte af det lange, hvornår er det for vores skyld at fido skal igennem alt muligt i en alder af 13, og hvornår er det for dyret
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Men hvis Fido viste tegn på alderdom eller jeg ikke kunne blive garanteret fidos fulde førerlighed eller livsstyrke, ville jeg give ham fred. Alt andet ville være egoistisk.
13 år er en meget gammel hund, der nemt kunne dø bare et år efter af alderdom. Og hvis jeg kunne se på min hund, at det var den vej, vi allerede var på, ville jeg ikke slæbe ham igennem den smerte
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Som felis skriver dyret tænker ikke "nej hvor er jeg heldig at få en chance mere"
Nej jeg syntes ikke det er en fair behandling af en 13 år gammel hund
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Den forstår jo ikke det får ende med smerterne.
Jeg har selv behandlet en kat for længe, og er ikke glad for det, men dengang vidste jeg ikke bedre og hun var jo helbredt en gang for det samme, så jeg var overbevist om, at det gik anden gang også.
Men det har påvirket mit syn på behandling af dyr med langvarig sygdom og skader, for uden på kunne man jo ikke se hun havde det dårligt, hun var strålende smuk med perfekt pels og klare øjne, det var det indre som gik ned.
Jeg ser jo også nu hvordan Røde reagere når bare man skal se hans tænder, eller mangel på samme, jeg troede ikke en kat kunne lave høne røv med munden
Var det ikke fordi han er så ung ( kun 3) og, at han hurtigt er oven på, så ville jeg ikke udsætte ham for det og Mitti heller ikke, men de er unge og har til forskel fra mine himmelkatte endnu ikke haft en sygedag, og har ikke kroniske lidelser, så når tænderne er væk, håber jeg de kan have mange gode år, og forhåbentligt uden sygdom
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
men her var vi også selv inde på om det er ok. dyrlægen sagde ok for hendes helbred, og da hun var meget frisk af sin alder, ja så blev hun ordnet.
operere på 13årig hund?