1.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Biologi - reflekser Biologi - reflekser

Hej, håber nogen kan hjælpe!
Jeg sidder med en biologirapport og skal skrive om knærefleks. Men i min forsøgsvejledning står der at det er en myopatisk refleks, når undebenet giver et spjæt. Men når jeg søger på nettet står der, at det er en myotatisk refleks..... Synes at jeg kan læse mig frem til at myopatisk er noget med muskelsvaghed hmmm.... nogen der kan forklare mig hvad forskellen er? og hvilken refleks der er tale om ved knærefleks? smiley
På forhånd tak!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Biologi - reflekser
  • #1   30. mar 2015 Jeg ville så mene det er en automatisk refleks som alle har med mindre de er syge. Hvis det er den der test hvor de slår et bestemt sted på knæet.
    http://www.turboweb.dk/idr/bilag/anatomi/nerver/reflex.htm

• #2   30. mar 2015 Det er rigtigt at Myopati bliver brygt om sygdomme med muskelsvaghed som ikke kun har med knæet at gøre . F.eks Centronukleær myopati er en medfødt muskelsygdom, som medfører ufuldstændig dannelse af muskelceller. Men jeg opfatter det som om din opgave handler mere om reflekser end om sygdomme.

• #3   30. mar 2015 Det blev lidt rodet der er refleksen når man spænder og så er når man slapper af .
    Strækrefleksen og antistrækrefleksen ID
    En muskel, der pludselig udstrækkes, vil reagere med at trække sig sammen (den myotatiske refleks). Denne refleks er musklernes eget beskyttelsessystem mod overstræk, der ellers kan medføre fx fibersprængninger.

Senerne har et tilsvarende beskyttelsessystem, hvis funktion er at afspænde musklen, hvis leddene risikerer at blive overstrakt (den anti-myotatiske refleks).

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #4   30. mar 2015 Jeg har læst mig til at myopati refleks er en muskellidelse i almindelighed.
    Men myotatisk refleks er så vidt jeg har forstået en muskel, der pludselig udstrækkes, vil reagere med at trække sig sammen (den myotatiske refleks). smiley

• #5   1. apr 2015 Tak for hjælpen, er også selv kommet frem til at det måtte være myotatisk refleks, og det andet har været fejl i vejledningen smiley

Kommentér på:
Biologi - reflekser

Annonce