{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

FU** de danske sygehuse! (%#¤)/¤#¤ {{forumTopicSubject}}

Jeg er i chock, jeg er rasende, jeg er blevet sindssyg!
Og jeg fatter ikke hvad vores skattekroner går til.

I mandags blev min mor opereret for galdesten på Nykøbing Falster sygehus, det gik som sådan fint nok, og hun kom hjem samme dag.

Tirsdag aften ligger jeg inde i min seng, og pludselig kan jeg høre at min mor ligger og skriger inde i stuen.

Da jeg kommer derind, ligger hun på sofaen, sveden hagler af hende, hendes mave var større end en højgravid, og hendes mave stod og hoppede og boblede, og hun skreg (jeg mener virkelig skreg) af smerte.

Jeg måtte ringe 112, da jeg ikke anede hvad hulen jeg skulle gøre.
Falck kom for at undersøge hende, og da de lyttede på hendes mave fik de pakket hende sammen, og båret hende ned i ambulancen.
Vi kom ud på sygehuset og blev smidt ind på en stue, hvor vi sad 1½ time før nogen overhovedt kom for at kigge hende.
Vi lå så inde på den her stue i godt og vel 4 timer, før der kom en længe ind, som egentlig ikke kunne sige noget alligevel, han vidste ikke rigtig om han skulle åbne hende igen, eller scanne hende.

Ude i venteværelset på skadestuen, der stod godt og vel 10 par, som havde ventet i 3 timer, pludselig kommer en sygeplejerske ud og siger "Guuud, er i så mange, klokken er vist gået i stykker" - og der sad bare folk med øjne der var prikket ud, fingrer der var skåret af, og korsbånd der var revet over, det fortæller lidt om hvor meget de har at rykke med oppe på øverste etage.

Min mor fik så et skud morfin og blev sendt hjem, for de kunne ikke gøre noget for hende, efter 6 timer ude på sygehuset. (her har jeg så lyst til at slå nogen ihjel)

Vi fik så af vide at vi skulle dukke op næste morgen kl 8, på kirugisk afdeling.
Det gjorde vi så, min mor blev placeret i en seng ude på gangen hvor der render folk rundt 24/7, der var INTET at komme efter, sygeplejerskene snakkede til os som om vi var total sindsforvirret, og for pivet, vi skulle tage og slappe af, og lade være med at køre det hele op i en spids.
Jeg spurgte dem så hvordan det kunne være at hun skulle tisse hele tiden, for hun havde fastet siden tirsdag eftermiddag (på det her tidspunkt er det onsdag og kl er 12:36.) så sagde hun sku' at min mor var epeleptiker?!?

Kl 14:00 kommer min mor ind til scanning (6 timer efter planen, uden smertestillende, mad eller drikke) 10 min efter, finder de ud af at der siver galde ud i hendes mave, og de bilver nødt til at operere akut, da dette kan være farligt.'
Kl 16:00 ryger hun op til operation, og kl 20:15 kom hun tilbage igen.

Lægen kommer ind til mig og fortæller mig, at ved første operation havde han GLEMT at lukke et forholdsvis stort hul inde i maven, hvor der var sevet galde ud, som var røget ned i buhulen og var begyndt at ætse hende op, indefra

HVORDAN FANDEN KAN MAN GLEMME AT LUKKE ET HUL??
Og så den service man fik af sygeplejerskene.
I 3 døgn fik vi afvide at vi var overpylret og ikke anede hvad vi snakkede om.
Men efter de fandt ud af at det var dem der havde lavet en fejl, så kom der pludselig andre boller på suppen.

Så er det så jeg gerne vil spørge .. Hvad fanden går vores skattekroner til?!?

Ja undskyld hvis der er sygeplejersker herinde på KG, men jeres service er fandme for ringe, i burde tænke med hovedet istedet for alt andet, og jo jeg har oplevet denne service andre steder end på Nykøbing F sygehus, det her var bare dråben!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FU** de danske sygehuse! (%#¤)/¤#¤
  • #1   2. jun 2006 Ok jeg er målløs. Sikke da en omgang for jer smiley
    Kan man ikke ligge sag an og få erstatning for svie og smerte?
    Det her synes jeg ikke, at hospitalet skal slippe godt fra.

    Gitte


  • #2   2. jun 2006 Tilde: En af mine veninder har været ude for noget af det samme, bare på fakse sygehus..

    Jeg ved ikke om man kan klage, og om det overhovedt bliver taget seriøst nogen steder?!

    Jeg er bare gal, og ked af det på min mor's vejne..


  • #3   2. jun 2006 Årrh , hvor er sådan noget surt ! i skulle tage at klage , ligesom nogle af de andre siger ..!

    men med skattekronerne .. så går de fks til at min mormor blev akutindlagt igår og operes i hovedet her omkring denne tid idag smiley


  • #4   2. jun 2006 Det er regeringen der skal klages til.
    De fleste fejl bliver lavet, når man er stresset eller for træt. Det er ligegyldigt hvad arbejde man har.
    Der er bare for lidt læger / sygeplejer til at tage sig af sygehusene. De er jo fuldstændig udpint. Det er da dybt uforsvarligt at lade læger have 24 timer vagter.
    Der er bare for lidt penge til at have et forsvarligt sygehus system.
    Jeg er "bare" fodermester, der er det "bare" grisene der må betale prisen for mine fejl bedømmelser


  • #5   2. jun 2006 Julie: Det må du meget gerne .. Jeg har været vidne til meget, men det her kan jeg bare ikke klare, jeg er skuffet over hvordan man kan behandle patienter som er syge.
    Jeg mener .. der er en grund til at man kommer der, så skal man ikke have smidt i hovedet at man er pylret!

    Min mor's tilstand er ok nu, hun skal dog stadig blive på sygehuset, da hun stadig får antibiotika, samt at de stadig tapper galde fra hendes mave via slanger.

    Men hun er begyndt at kunne gå, *wehee* - det er flot, når man tænker på at hun har 5 store snit rundt omkring på hendes lille mave smiley


  • #6   2. jun 2006 Julie: Jeg prøver det så .. og 1000 tak for hjælpen smiley

    Og til jer andre, tak for opbakningen ..


  • #7   3. jun 2006 Lady Alpine Blue: Så må man ansætte flere folk, det er den eneste løsning, og selvom der er pres på, på et sygehus, så kan man godt tale pænt til de folk der ligger syge og deres pårørende..

    Nu sidder jeg både i Sterling og Tele2 kundeservice, når en kunde ringer ind og siger at hans/hendes internet ikke virker, skal jeg så også sidde og svine personen til, når det er vores skyld at vi ikke har lavet det vi skulle?!

    Jeg bliver da nødt til at tale pænt til kunden og beklage for den fejl vi har begået.

    Det er samme princip.


Kommentér på:
FU** de danske sygehuse! (%#¤)/¤#¤

Annonce