{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Dyrlægeregningen er ankommet {{forumTopicSubject}}

Så har jeg i fredags fået min dyrlægeregning for Dufas indlæggelse (grunden og historien kan ses på hendes profil) og hold da op.
Jeg vidste godt at dyrlæger er dyre, og at det nok ikke ville være spor billigt, og mit eget bud på en regning lå på omkring det samme.. - Og alligevel er det et slag i hovedet at få stukket sådan en stor, grim regning i hånden.
En 5-cifret regning er godt nok ikke at kimse af, men heldigvis og gudskelov har jeg fået min Dufamisser hjem, og hun er næsten så god som ny.

Men nu er min ferie fra arbejdet blevet aflyst, og vi står i forvejen overfor en flytning og skal derfor betale dobbelt husleje i 3 mdr, så puuuha det bliver en grim tid vi går i møde.
Ingen penge og *piv piv* ingen sommerferie til lille Camilla.

Jeg kan heldigvis trøste mig med at jeg har min Dufa hos mig, og at hun ikke kan måles i penge eller ferie. Hun har været hver en øre værd, og jeg ville til hver en tid gøre det hele igen.

Så hvis der er nogen af jer der har brug for en udpensling af hvad det koster at få ens kat røntgenfotograferet, åbnet i bugen, få sendt biopsi-prøver til dyrkning, blodprøver til dyrkning eller andet i den stil at vide, jamen så har jeg en fin A4 side med en masse priser på.. hahaha.

Kan I nu alle sørge for fortsat at nyde jeres søndag aften, og så vil jeg tulle over og nusse mine 2 glade og sunde missere, og så kysse min kæreste. :0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægeregningen er ankommet
  • #1   18. jun 2006 Pyha et 5-cifret beløb.. Det lyder ikke godt.. Men der skal heller ingen tvivl være om at jeg også ville gøre det for mine to.. Jeg har det ligesom dig, de kan ikke måles med noget andet overhovedet..

    Har du 2 missere nu? Hvorfor har du ikke oprettet dem begge så?

    Jeg håber din Dufa er helt rask nu og kan leve resten af sit liv uden problemer fra nu af..


  • #2   18. jun 2006 Ja, man skulle da have gjort sig selv den tjeneste at have læst til dyrlæge.. Man kunne have sparet sig selv for nogle ENORME regninger, + man kunne have tjent ret pænt. ;0)

    Hehe. Ja har 2 missere nu, men har ikke fået Enzo oprettet. Har ikke så mange gode billeder af ham endnu, og han er desuden svær at fange på billeder hvor hans rigtige farve kan ses, og det synes jeg er en smule synd.
    Jeg ved jo at begge mine katte er flotte, men folk herinde har jo ikke nødvendigvis det samme syn på dem, og så synes jeg måske ikke helt at jeg er interesseret i at have ham oprettet herinde, da jeg ikke kan lade være med at blive små-fornærmet hvis ikke alle elsker ham lige så meget som jeg. hihihi.
    Dufa blev oprettet tidligere, og synes da at hun skal have lov at være her når hun nu er oprettet, og jeg har betalt for det, men ved endnu ikke med den bette misser. :0)
    Han er jo heller ikke så gammel endnu, og har kun haft ham halvanden måned, så det kan stadig nås. ;0)

    Regner også med at Dufa er rask nu, og håber da på at vi kan gå igennem resten af hendes dage uden flere problemer. Hun fortjener lidt fred og ro, den lille misser. Denne her omgang har været nok for hendes livstid synes jeg.
    Er nu så stolt over hende, og over hvor godt hun har taklet det hele, og at hun er kommet helskindet igennem. Hun er noget af en fighter..!!


  • #3   18. jun 2006 Hvor er det dog godt at det hele er endt så godt med Dufa smiley

    Jeg blev så ked af det første gang jeg hørte at hun ikke havde det godt.. Puha..
    Og dyrlægeregningen, ja, den er dyr, men det kom jo heller ikke bag på dig smiley
    Min sidste var ikke helt lige så dyr, men den var også mere end rigeligt, specielt fordi jeg ikke fik min lille dreng med mig hjem igen..

    Du kan da nå at læse til dyrlæge endnu smiley Hehe..

    Men i hvert fald, så håber jeg da ikke du og Dufa (eller Enzo for den sags skyld) kommer igennem sådan en tur igen.. Det tærre på en, men tilgengæld får man øjnene op for hvad man skal nå at gøre sammen med sin elskede misser før det måske er forsent.. smiley

    Kram dem begge og nus Dufa ekstra meget, og sig hun er en stærk og dygtigt kat.. Hende kan du sagtens være stolt af smiley
    (og jeg ved du er det) smiley


  • #4   19. jun 2006 Kan du ik lave en avdrgsordning??

  • #5   19. jun 2006 Camilla for søren da, sikke en omgang. Jeg har lige været inde og læse om Dufa, hun er en fighter i stor format må jeg sige. Tarmlammelse er ikke at spøge med.

    Jeg kender godt det med store dyrlægeregninger, har prøvet at være over 20.000, men som du selv skriver er det vigtigste katten/kattene som ikke kan gøres op i penge.



  • #6   19. jun 2006 Vi har også lige haft Sofie til dyrlæge... Hun var gravid og aborterede. Derfor skulle hun røngten fotograferes for at se om der stadig lå en killing i hende og rådnede op... Et røngten billede koster 550 kroner smiley PUHA!

  • #7   19. jun 2006 Forresten er det da godt at hun kom sig over det, din lille misser smiley Er også glad for at vores lille dronning kom godt over det! smiley

  • #8   19. jun 2006 Hulk... sikke en historie...... fik da lige tåre i øjnene... jeg er bare så glad for hun har det godt nu...... Men føj for en regning....

    Naja


  • #9   19. jun 2006 Tusind tak alle sammen. Hvor er I søde. :0) *stooor krammer til jer alle*

    Lone J -> Ja, vi fik jo aldrig rigtigt stillet en diagnose, men vi må gå ud fra at det "kun" har været en tarmlammelse der har været tale om. Men hvad søren den er kommet af, ja det vides altså stadig ikke. Meget mærkeligt, og jeg håber bestemt ikke at det sker igen!! Det var virkelig en meget grim omgang, og bare det at vi fik at vide om lørdagen at vi nok ikke fik hende hjem igen, ja der troede jeg godt nok aldrig at verden ville blive et sted jeg ville leve igen..

    Vi har også fået lavet en afdragsordning der hedder 2000 om mdr. - Og selvom det er bedre end at betale hele regningen på én gang, er 2000 om mdr fandeme godt nok stadig mange penge for os. Hvilken normal husholdning kan undvære 2000 kr hver måned bare sådan lige? Tihvertifald ikke os.. Puuuha.
    Undrede mig faktisk lidt at vi ikke kunne få en afdragsordning der var egnet lidt bedre for de studerende, men niksen biksen. Sådan skulle det ikke være.
    Jeg har også været inde og søge på nettet om man kunne få tilskud til dyrlægeregningen, da jeg har hørt noget lignende fra min kollega, men det kan man ikke med mindre man er pensionist, kontanthjælpsmodtager, eller man kun har en indtægt på max 7400 om mdr, og det er vores jo ikke helt nede på.

    Janni P - Er glad for at høre at jeres lille misser er okay igen ovenpå sådan en grim omgang.
    I har dog fået den røntgen rimeligt billigt synes jeg. Vores kostede 800 kr, og så kunne den ikke en gang hjælpe til at fortælle hvad det var der var galt.. Sørens smiley

    Endnu en gang tak fordi I er så søde. Dejligt med lidt mental opbakning. :0)


  • #10   19. jun 2006 Nej det var ikke Dyrenes Beskyttelse.. Hmm... Jamen det kan da godt være at jeg lige skulle undersøge det. :0)
    Tusinde tak for det. Det sætter jeg stor pris på at du fortæller.


  • #11   20. jun 2006 Hej Camilla

    Jeg kan trøste dig med, at HVIS det var tarmlammelse, så havde Dufa ikke ondt.
    Jeg kender til et par killinger, der fik tarmlammelse, men har aldrig hørt om det hos voksne katte.

    Her er lige et sted, hvor du kan finde muligheder for lidt tilskud til regningen.
    http://www.danmark.legater.nu/


Kommentér på:
Dyrlægeregningen er ankommet

Annonce