{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

At arbejde med sin selvtillid {{forumTopicSubject}}

Hej alle på KG!

Jeg tænkte at der nok er flere af jer, der har joberfaring, og som muligvis kan hjælpe mig lidt? smiley
- Sagen er den, at jeg er så heldig at have fået en elevplads i en dagligvarebutik fra 1. august. Det er jo fantastisk, og det er det jeg har gået og ventet på i snart 10 mdr. Jeg har tidligere være heldig at komme ud i en dagligvarebutik i skolepraktik, hvor jeg desværre kun kunne være i 4 uger. Jeg lærte en del om hvad det vil sige at arbejde med dagligvarer, så det er jo godt. Noget af det jeg dog fik besked på, var at jeg skal arbejde mere med min selvtillid. Det har også spændt ben for mig i alle de år jeg har gået i skole, derfor sagde jeg aldrig noget i timerne. Dette gør, at jeg ikke er særlig god til at tænke hurtigt, have mange bolde i luften, tage selvstændige beslutninger og til at bevare roen i stressede situationer.
Jeg vil bare så gerne gøre et godt indtryk, når jeg starter på min nye arbejdsplads. Jeg vil gerne vise dem, at jeg dur til noget, og at jeg kan gøre mit arbejde godt. Normalt er jeg jo god til at vise engagement, arbejde effektivt, være punktlig, hjælpsom, venlig og serviceminded. Men de ting som jeg er knap så god til, vil jeg gerne rette op på (Helst inden jeg får alt for meget kritik fra chefen...) Nogle der har nogle gode råd, eller som selv har stået i samme situation?

Tak på forhånd og god sommer til alle! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At arbejde med sin selvtillid
  • #1   5. jul 2015 Ved du hvad du lyder præcis som mig da jeg var ung.
    Jeg kan trøste dig med at en del af selvtilliden kommer med alderen og i takt med at man bliver glad for og god til det man laver, en god chef er dygtig til at rose frem for at kritisere, kritik er fint så længe den er konstruktiv.
    Bliv god til at når du får kritik ikke at fokusere på at du var dårlig til til opgaven men fokusere i stedet for på hvordan du kan Gøre det bedre eller anderledes næste gang.

    Du må aldrig fokusere på det du ikke kan eller ikke er god til, men fokuser på det du kan og er god til og forsøg så at blive bedre til det du ikke er så god til, se det aldrig som et nederlag at du ikke havde succes med en opgave men se det som en lektie du skal Gøre bedre næste gang.

    Du skriver at du er hjælpsom og serboceminded, det er rigtig gode egenskaber i butikscenter, udnyt de ege skaber, for hvis du er en god kollega og en hjælpsom ansat over for kunderne så kommer de andre egenskaber efterhånden som du får erfaring.

    Jeg er selv uddannet salgsassistent og har arbejdet i faget i over 15 år. Jeg er også yderst hjælpsom og serboceminded og det er det kunderne ønsker og kommer man på kundernes gode side så er alt godt.

    Det med at bevare overblikket i stressede situationer det skal du lære, kunsten er ikke at lade kollegaer eller kunder stresse dig, men lære at sige lige et øjeblik så skal jeg Være der når jeg har klaret den opgave jeg er ved, træk vejret dybt og koncentrer dig så skal det nok gå og efterhånden som du føler dig tryg og ved hvad du laver så kan du have flere bolde i luften på en gang.

    Held og lykke, praktik er jo netop for at man skal lære..


  • #3   6. jul 2015 Husk at evt kritik handler om at du GØR noget forkert. Det skal du øve og forbedre. Men kritik af opgaven er IKKE en kritik af DIG!
    Held og lykke!


  • Hittemis
    Hittemis Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #7   6. jul 2015 Lån bogen "Styrk selvtilliden" af Russ Harris - det er en "øvebog", og den psykologerne anbefaler til folk, der skal arbejde med deres selvtillid.

    Jeg ved ikke om du har en mild grad af socialangst eller ej (her er man meget bange for at blive vurderet af andre pga. manglende selvtillid), men i så fald vil bogen også hjælpe dig.


Kommentér på:
At arbejde med sin selvtillid

Annonce