NU er det altså nok!! Roskildefestival {{forumTopicSubject}}
Så starter festivalen på torsdag. Dette betyder for os Roskildegensere, at byen allerede i går blev invaderet af folk.
Men for os der bor tæt på, der invaderer de også vores private parkeringspladser, og vores private fælles græsareal ude foran vores lejligheder.
Ja fandeme om der ikke ligger 2 og sover derude + der sidder 5 og snakker højlydt ved siden af.
ALLE vores parkeringspladser derude er blevet kapret af de her hippier, og der ligger skrald både til højre og til venstre allerede..
Jeg synes godt nok at det er svært ikke at blive små-arrig på dem der kommer til festivalen, når det er på denne her måde det hele løber af staben.
Min kæreste og jeg har været ude og bede dem om at fjerne sig fra vores have (og endda ret pænt, og bare sagt at det her altså var privat område og ikke et camperings-sted) men de sidder der stadig, og man kan ikke engang have sit privatliv i fred med havedøren åben og gardinerne trukket fra, uden at de alle skal sidde og glo ind.
(Det er en dejlig søndag morgen, og hvorfor i alverden skal vi forhindres i at åbne ud til haven??)
Der går ikke lang tid før vi kontakter politiet og hører om det her virkeligt kan være rigtigt, og om det ikke er muligt at få smidt dem væk fra vores arealer.
Desuden er det da vist ulovligt at sove i sin bil, og mon ikke det gør det lidt værre at de så har valgt at gøre det på vores privatparkering...!??
Jeg håber godt nok at politiet vil gøre bare et eller andet, for det her kan vi da ikke holde ud i over en uge endnu.. De må da være vanvittige!!
Ja imens jeg har skrevet har gruppen i haven faktisk formeret sig til det dobbelte, og uuuuh hvor er jeg irriteret.
Jeg plejer ellers at være rimeligt large, og om folk de sover i deres biler, jamen der er jeg da som regel græsk katolsk. Men lige nu der er jeg nok så indsnævret og smålig som jeg overhovedet kan være og jeg har bare lyst til at kyyyle dem ud på r** og albuer.
Nogen der har nogen gode ideer til hvordan man får sådan en omgang festivals-hippier UD fra min have, og væk fra min parkeringsplads? JEG KAN IKKE HOLDE DET UD...!!
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Men at blive invaderet på den måde... Ja, jeg tror faktisk der er MANGE fastboende Roskildegensere der er GODT trætte af den festival...
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Men ja.. Vi her i vores område er VIRKELIGT trætte af alle de fjolser som invaderer vores private rum.. Men der står vist noget i §17 om at de ikke må opholde sig på vores område, så om ikke så lang tid kontakter vi nok policen. ;0) Så kan de lære det, kan de!!
apr 2006
okt 2005
Men én ting som vi KAN få gjort, det er at få dem smidt ud af vores have! Det er da også det mindste politiet kan gøre for os, skulle jeg mene.
De får jo ikke lov til at være og campere i andre folks private haver, når de er indhegnede osv. Men fordi vores have kun er 3/4 lukket, så tager de det åbenbart som en indbydelse til fri campering, og det synes jeg altså er respektløst.
Men hvor er jeg dog glad for at jeg i år ikke har sommerferie, og rent faktisk kan tage på arbejde i den modsatte ende af byen, og dermed få et lille frirum fra dem alle sammen!! - Sagen er desværre en helt anden for min kæreste. :0) Stakkel.
apr 2006
okt 2005
Det var jeg da vist ikke så god til. Må hellere prøve at følge lidt bedre med en anden gang. ;0)
Og ja.. Det gør den da også. Men den anden del af den tekniske skole ligger de herovre på den anden side af motorvejen.
Bær over med mig, hva? *GG* Det er søndag morgen, og der er camperende hippier i min have. ;0)
apr 2006
Eller hvad med at lokke dem væk, ved at smide et par dåse-øller over hegnet/hækken...? Apport hippier... *G*
(Kom vist til at tænke højt...)
okt 2005
Ellers kan jeg sætte skilte op som vildleder dem " Bare en smule længere nede af vejen, og du kommer til festivitas-huset" (den opdaterede udgave af pandekagehuset hvor heksen bor. ;0) *G*) og så bare blive ved med at have skilte som så kan lede ud af byen.
Jamen Tut, jeg troede da at du skulle afsted.. Havde du ikke tidligere sagt det? Er det blevet aflyst?
Men altså jeg kender da også selv en del der skal til Roskilde, og som kommer langvejs fra. Det er selvfølgeligt i orden med dem (hehe) men alle de andre må da for min skyld gerne blive væk. Desuden ser mine venner altså ikke så usle ud som de fleste af dem altså desværre gør. Ja jeg er ked af det, men det er da ikke just de mest velsoignerede mennesker der tropper op i de her dage. BVAADR
okt 2005
Men altså jeg har da også tænkt mig, så vidt det overhovedet er muligt, at nyde musikken/larmen og så måske få lidt sol og lidt hygge i haven. Det er jo trods alt ikke hver dag der er livemusik i baghaven vel? ;0)
okt 2005
Der er Gun's roses, Bob Dylan, The Streets og Kanye West som jeg godt gider at høre.
NU er det altså nok!! Roskildefestival