plejehjemskatte {{forumTopicSubject}}
Hva er jeres mening om katte på plejehjem?
Jeg sys det er okay og det sikkert glæder mange af de ældre, men der hvor jeg arbejder må jeg sige jeg sys det har taget overhånd.
der er i alt fire grupper. to grupper har 1 kat hver og to grupper 2 katte hver.
Det vil sige vi har seks katte løbende rundt på plejehjemmet.
mange af de ældre kan ikke fordrage kattene og får flip når de nogle gange når og snige sig ind til dem =(
plus de ældre betaler deres vacc, neutraliseringer, mad, dyrlægeregninger osv. uanset om de har lyst eller ej.
sys det er lidt langt ude at det lige skal være så mange katte. og hvad vil de egentlig gøre hvis de får en ældre med allergi? hmmmm
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 7 Emner: 7 Svar: 132
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
jul 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Katte: 1 Emner: 135 Svar: 1.019
det jeg mener er at hun er der ikke så meget at de bliver irreteret på hende og de får stadigvæk noget tid med et dyr og dem der ikke har lyst får også lov til at blive fri
jul 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Katte: 1 Emner: 135 Svar: 1.019
ville du selv det????
jun 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 66
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 7 Emner: 7 Svar: 132
- et meget Urealistisk billede du vælger at give der, men jeg ville blot være fascineret af, at man på mit plejehjem, havde en tropeafdeling, som jeg kunne besøge... Tænker ikke at man af sikkerhedsmæssige årsager lader krybet rende frit!!
Nej, jeg mener ikke, man skal begå overgreb mod de ældre, men jeg mener absolut ikke, at de ældre skal leve mere isoleret fra samfundet end de allerede gør!
Nu fortæller Carina K, at der på dette plejehjem er 6 katte, hvilket hun mener er for mange! Der nævnes ikke noget med kvadratmeter, antal beboere, udenomsarealer, fællesarealer mv...
Så kan du jo stille alle de spørgsmål om mit menneskesyn, som du har lyst til. Uanset hvad, så er det min holdning, at skønt man er på vej ind i den sidste fase i livet, så skal man ikke 'skånes' for livet...
Der er ikke ressourcer på de enkelte plejehjem til at give beboerne den nødvendige omsorg, for det er der simpelthen ikke personale til, her prøver man da i det mindste, at skabe lidt liv omkring beboerne, samtidig med at kattene giver meget godt til nogle af beboerne..
Nu har jeg ikke megen erfaring med plejehjem, men sidst jeg besøgte et, da var der DØRE på beboernes værelser, og de kunne - hvor fantastisk det end måtte lyde - lukkes!
Så beboerne havde mulighed for at vælge til og fra, og den mulighed må man IKKE tage fra dem! De skal have mulighed for at lukke sin dør!!
Men har demokratiet bestemt, at her har man katte, ja så har man katte...
Der er også en del borgere i Danmark, der har bestemt at vi skulle have en VK regering, og det er der så andre borgere, der må leve med!!!
Åbner beboeren døren, så skal denne vide, at han/hun kan blive konfronteret med en kat
Hvis dyrene er farlige for beboerne, så må man jo skille sig af med dyrene.. Men ud fra ovenstående beskrivelse finder jeg ikke, at der er tale om overgreb. Der er tale om en problematik, der viser at nogle ældre ikke kan lide katte og andre kan!
I mine øjne må det være omsorgspersonens opgave at vejlede den ældre i at lukke sin dør!
Var det svar nok?!
plejehjemskatte