567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hængelåsen Hængelåsen

Hej admin's og brugere på Kattegalleri

Jeg havde for et par uger siden oprettet en debattråd, der hed: "Trusler fra nabo". Denne tråd affødte en livlig debat med mange konstruktive løsningsforslag på mit problem.
Desværre tog tråden en lidt uheldig drejning til sidst, hvor det kom til at køre i ring og folk mundhuggedes og skubbede til hinaden. Det er desværre ikke usædvanligt for en internet-debat at koge over og jeg har set det samme mønster folde sig ud på andre fora også og det skaber bare en rigtig dårlig stemning, som kan sprede sig fra tråd til tråd smiley

Derfor syntes jeg det var et godt initiativ at Janne (co-admin på Kattegalleri) greb ind til sidst ved at poste et billede af en hængelås og slettede alle efterfølgende indlæg. Desværre viste det sig at denne henstilling ikke var helt så effektiv, da der i nat kom et kritisk indlæg fra en anden bruger (ingen nævnt – ingen glemt) og derfor blev jeg desværre nødsaget til at slette tråden.
Det synes jeg var mega ærgerligt, da det kunne være at jeg senere fik behov for at gå tilbage og se på de råd, som jeg havde fået. En sletning er jo som bekendt definitiv og alle indlæg i tråden forsvinder og det gør så også at det ikke er muligt at søge på emnet senere, men man er henvist til at oprette en ny og nogle emner har jo været diskuteret flere gange før og så risikerer man at balladen opstår igen smiley smiley

Derfor vil jeg foreslå at admin's får et værktøj, der gør det muligt at låse tråde, hvor det hele bare kører i ring og hvor folk skubber til hinanden. Det er ganske ulideligt at overvære og min erfaring fra andre internet-debatter er at disse konflikter bare fortsætter i en uendelig fra tråd til tråd.

Jeg er tilhænger af mere konsekvens, da det ofte har vist sig at være det eneste der virker smiley

Hvad mener I ?

P.S. Jeg poster lige billedet af hængelåsen, hvor jeg har tilpasset den til Kattegaller's baggrundsfarve.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hængelåsen
  • #1   4. sep 2015 Det lyder som en god idé smiley

• #2   4. sep 2015 Nu så jeg ikke, hvordan det gik til sidst i tråden, men man har jo da ikke ansvar for hvad andre skriver i de tråde, man opretter, men kun for det man selv skriver, så at man ligefrem føler sig nødsaget til at slette, forstår jeg ikke.

• #3   4. sep 2015 Det er en god ide. Jeg er med på den.

Så heller ikke det nævnte indlæg. Men mon ikke om vedkommende har fået en advarsel af admin

• #4   4. sep 2015 Jeg var selv nødsaget til at slette en tråd som direkte følge af den nærværende debat, fir at forhindre der blev kogt mere suppe på det der skete dengang

• #5   4. sep 2015 Tinka: Vi kan selvfølgelig altid diskutere ordvalget og måske var det et lidt voldsomt et ord at bruge smiley
    Men jeg er ganske enkelt uenig med dig i at jeg som trådstarter ikke har et ansvar for tråden udvikling og hvis det hele ender i ballade og alle mundhugges, så føler jeg mig forpligtet til at handle.
    Vi vil jo alle helst have en god stemning på Kattegalleri og at der er plads til alle smiley

• #6   4. sep 2015 Ja træls når det der kunne være en god debat , med diverse menings udvekslinger /råd ...ender op i ævl og kævl ....Min erfaring er , at det oftest er fordi der er nogen der ikke læser indlægget FØR de svare , og det forsætter de så med , det synes jeg er træls .....God weekend til jer alle smiley

• #7   4. sep 2015 Altså....
    Der er visse emner herinde som kan diskuteres i al evighed.
    Engang var der en fryser..... der var koldt dernede smiley
    Forstår faktisk ikke hvorfor den ikke bliver brugt oftere? Det er jo usmageligt at blive ved med at skrive i en tråd efter at admin har bedt om ro!
    Så frys dog dem der fortsætter...

• #8   4. sep 2015 Tatovering smiley ja og i min ligger der Magnum smiley .....

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #9   4. sep 2015 Jeg nåede heller ikke at se det sidste indlæg, Men så tråden var slettet af nordjyden, det var en aftale mellem os, at den slettes hvis der kom flere indlæg efter jeg skrev at tråden var låst. Men jeg så så indlægget i vores Administration. smiley

Da vi/jeg ikke kan slette en tråd der er over et vist antal dage, tænkte jeg på alle jer på KG, da jeg lavede en "Hængelås" det var ikke for at det skulle diskuteres, men gjort med hjertet, da mange først brokker sig over at "Endnu en tråd er slettet" og nu når jeg fandt på den med låsen, så var det også galt. smiley Der er nogen man desværre ikke kan gøre tilpas og det må vi så leve med. smiley

Nogen gange når vi ikke kan slette en tråd og trådstarter enten ikke er på i mange mange dage eller ikke vil slette tråden. så er det rart at tråden alligevel kan bevares, som mange ønsker. Og så bliver der heller ikke så mange tråde om at .... "Endnu en tråd er blevet slettet""...

Selv nye medlemmer kan vel se og læse at en tråd er låst, når der bliver skrevet
    ""Tråden er låst""...og så en lille hængelås i indlægget.... For der er nogen der kommer til at overse, hvis en af os Hj-Admin giver en henstilling og der kan man så ikke undgå at blive overset, når der også er en hængelås i indlægget fra os. smiley

Tusind takker Nordjyden for at du lavede "Hængelåsen" så den hvide baggrund blev fjernet. smiley

• #10   4. sep 2015 Kender låsningsmetoden fra mange andre internetsider og fora - Det virker, og burde ikke være særlig svært at implementere.

• #11   4. sep 2015 Mener, at der var en der skrev at de har hængelåsen på Hundegalleri.dk (der også er en del af Bazoom)
    Er der nogle, der kan bekræfte om dette er rigtigt ?

• #12   4. sep 2015 Nordjyden - Godt nok er det OT i denne tråd, men det har relevans for det emne, som du desværre valgte at slette. Måske er der et par ideer til dig og naboen i # 3 CAT WARS i den tråd, jeg har oprettet, der hedder 'Dokumentarfilm om katte'.

• #13   5. sep 2015 Hej Tinka

Jeg har svaret dig i den tråd du oprettede smiley

Og så tilbage til emnet.

Tinka har selvfølgelig ret i at man som bruger også selv har et ansvar. Det kan ikke nytte noget, at man bliver ved med at kværulere, når HA (pudsig forkortelse smiley ) har henstillet til at man skal stoppe.
    Man skal respektere de henstillinger som kommer fra HA.

• #17   5. sep 2015 Balloner? Det må da være festrelateret smiley
    OT I øvrigt tusind tak for tilbuddet vedr. turen til Skelde, men min tur går til Odense den aften - og det er til et ikke videre inspirerende møde....

• #18   5. sep 2015 I princippet syntes jeg godt om hængelåsen, men egentlig er jeg også lidt enig med Jesper..
    Lad mig forklare, hvis det er sådan at man af en eller anden grund ønsker at tråden og debatten skal stoppe men ønsker at bevare tråden, så er det fint at låse tråden, men så skal den aktivt kunne låses af admin, altså der kan være en hængelås til slut i tråden og så skal kommentar feltet ikke kunne benyttes, ligesom når man er på filter hvor der i ko mentarfeltet står at du ikke kan skrive i tråden, for man kan ikke forlange at blot fordi der er en hængelås til sidst så ved alle hvad det betyder og som Jesper antyder hvad bliver det næste så, skal der så være symboler der antyder at man ikke vil have kritiske kommentarer, ikke vil modsiges osv.

Hvis der opstår skudder mudder og mundhuggeri i en tråd så må man anmode dem om at forlade tråden hvis de ikke opfører sig ordentligt, hvis de ikke retter ind derefter så må de enten på filter eller i fryseren, det er sådan i en debat at det altid kan gå over gevind når bølgerne går højt, og igen er det sådan at når det er på et forum så har man altid muligheden for at springe de indlæg over som man ikke er enig i eller ikke kan bruge til noget positivt.

Vi har vist i en del år sukket efter den mulighed at låse tråde men altså låse dem aktivt så der slet ikke kan skrives i dem mere, ønsket er blot aldrig blevet opfyldt.. smiley

• #19   5. sep 2015 Så længe man KAN skrive i en tråd, så VIL der (selvfølgelig) blive skrevet. Hvis ikke tråden om nabotrusler var blevet slettet, så havde jeg da også skrevet i den, om der så havde været billede af 20 hængelåse.

Hvis der er et billede af en lås i en tråd, så må muligheden for at skrive mere fjernes. Ellers er det altså for fjollet.

Kommentér på:
Hængelåsen

Annonce