Hængelåsen Hængelåsen
Hej admin's og brugere på Kattegalleri
Jeg havde for et par uger siden oprettet en debattråd, der hed: "Trusler fra nabo". Denne tråd affødte en livlig debat med mange konstruktive løsningsforslag på mit problem.
Desværre tog tråden en lidt uheldig drejning til sidst, hvor det kom til at køre i ring og folk mundhuggedes og skubbede til hinaden. Det er desværre ikke usædvanligt for en internet-debat at koge over og jeg har set det samme mønster folde sig ud på andre fora også og det skaber bare en rigtig dårlig stemning, som kan sprede sig fra tråd til tråd
Derfor syntes jeg det var et godt initiativ at Janne (co-admin på Kattegalleri) greb ind til sidst ved at poste et billede af en hængelås og slettede alle efterfølgende indlæg. Desværre viste det sig at denne henstilling ikke var helt så effektiv, da der i nat kom et kritisk indlæg fra en anden bruger (ingen nævnt – ingen glemt) og derfor blev jeg desværre nødsaget til at slette tråden.
Det synes jeg var mega ærgerligt, da det kunne være at jeg senere fik behov for at gå tilbage og se på de råd, som jeg havde fået. En sletning er jo som bekendt definitiv og alle indlæg i tråden forsvinder og det gør så også at det ikke er muligt at søge på emnet senere, men man er henvist til at oprette en ny og nogle emner har jo været diskuteret flere gange før og så risikerer man at balladen opstår igen
Derfor vil jeg foreslå at admin's får et værktøj, der gør det muligt at låse tråde, hvor det hele bare kører i ring og hvor folk skubber til hinanden. Det er ganske ulideligt at overvære og min erfaring fra andre internet-debatter er at disse konflikter bare fortsætter i en uendelig fra tråd til tråd.
Jeg er tilhænger af mere konsekvens, da det ofte har vist sig at være det eneste der virker
Hvad mener I ?
P.S. Jeg poster lige billedet af hængelåsen, hvor jeg har tilpasset den til Kattegaller's baggrundsfarve.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 88 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 125
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Så heller ikke det nævnte indlæg. Men mon ikke om vedkommende har fået en advarsel af admin
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 12 Svar: 16
Men jeg er ganske enkelt uenig med dig i at jeg som trådstarter ikke har et ansvar for tråden udvikling og hvis det hele ender i ballade og alle mundhugges, så føler jeg mig forpligtet til at handle.
Vi vil jo alle helst have en god stemning på Kattegalleri og at der er plads til alle
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 63
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.291
Der er visse emner herinde som kan diskuteres i al evighed.
Engang var der en fryser..... der var koldt dernede
Forstår faktisk ikke hvorfor den ikke bliver brugt oftere? Det er jo usmageligt at blive ved med at skrive i en tråd efter at admin har bedt om ro!
Så frys dog dem der fortsætter...
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 63
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Da vi/jeg ikke kan slette en tråd der er over et vist antal dage, tænkte jeg på alle jer på KG, da jeg lavede en "Hængelås" det var ikke for at det skulle diskuteres, men gjort med hjertet, da mange først brokker sig over at "Endnu en tråd er slettet" og nu når jeg fandt på den med låsen, så var det også galt.
Nogen gange når vi ikke kan slette en tråd og trådstarter enten ikke er på i mange mange dage eller ikke vil slette tråden. så er det rart at tråden alligevel kan bevares, som mange ønsker. Og så bliver der heller ikke så mange tråde om at .... "Endnu en tråd er blevet slettet""...
Selv nye medlemmer kan vel se og læse at en tråd er låst, når der bliver skrevet
""Tråden er låst""...og så en lille hængelås i indlægget.... For der er nogen der kommer til at overse, hvis en af os Hj-Admin giver en henstilling og der kan man så ikke undgå at blive overset, når der også er en hængelås i indlægget fra os.
Tusind takker Nordjyden for at du lavede "Hængelåsen" så den hvide baggrund blev fjernet.
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
maj 2015
Er der nogle, der kan bekræfte om dette er rigtigt ?
dec 2006
maj 2015
Jeg har svaret dig i den tråd du oprettede
Og så tilbage til emnet.
Tinka har selvfølgelig ret i at man som bruger også selv har et ansvar. Det kan ikke nytte noget, at man bliver ved med at kværulere, når HA (pudsig forkortelse
Man skal respektere de henstillinger som kommer fra HA.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.291
OT I øvrigt tusind tak for tilbuddet vedr. turen til Skelde, men min tur går til Odense den aften - og det er til et ikke videre inspirerende møde....
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Lad mig forklare, hvis det er sådan at man af en eller anden grund ønsker at tråden og debatten skal stoppe men ønsker at bevare tråden, så er det fint at låse tråden, men så skal den aktivt kunne låses af admin, altså der kan være en hængelås til slut i tråden og så skal kommentar feltet ikke kunne benyttes, ligesom når man er på filter hvor der i ko mentarfeltet står at du ikke kan skrive i tråden, for man kan ikke forlange at blot fordi der er en hængelås til sidst så ved alle hvad det betyder og som Jesper antyder hvad bliver det næste så, skal der så være symboler der antyder at man ikke vil have kritiske kommentarer, ikke vil modsiges osv.
Hvis der opstår skudder mudder og mundhuggeri i en tråd så må man anmode dem om at forlade tråden hvis de ikke opfører sig ordentligt, hvis de ikke retter ind derefter så må de enten på filter eller i fryseren, det er sådan i en debat at det altid kan gå over gevind når bølgerne går højt, og igen er det sådan at når det er på et forum så har man altid muligheden for at springe de indlæg over som man ikke er enig i eller ikke kan bruge til noget positivt.
Vi har vist i en del år sukket efter den mulighed at låse tråde men altså låse dem aktivt så der slet ikke kan skrives i dem mere, ønsket er blot aldrig blevet opfyldt..
dec 2006
Hvis der er et billede af en lås i en tråd, så må muligheden for at skrive mere fjernes. Ellers er det altså for fjollet.
Hængelåsen