{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Rentefri Finansering, eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Jeg har kig på en MacBook 12 (guld)
Men ved ikke om jeg skal vælge rentefri finansering, da nogle siger at det bliver dyrere. Pga oprettelses gebyrer og prisen pr måned bliver en del højere..
Så tænkte at, hvis jeg købte fra Apples hjemmeside om det vil være bedre? For de har den til næsten 12000 kr med Office pakke, adapter OG USB. (Pris pr måned med renter ca. 300)
Men er der noget andet bag i når der er renter, eller vil det være bedst uden? Er virkelig forvirret. Håber i kan hjælpe, Tak på forhånd. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rentefri Finansering, eller ikke?
  • #1   16. jan 2016 Nora:
    Jeg ved godt at det lyder barskt, men undgå at købe på afbetaling, det bliver oftere dyrere i sidste ende.
    Hvis det er noget du kan undvære - altså ikke mangler, så vent til du har sparet sammen.
    Måske en gammeldags tankegang, men du vil sætte pris på den om 10 år smiley
    Selvf. kan du ikke købe hus osv. uden at optage lån, men undgå at optage kviklån så langt hen du kan.
    Spar op alt hvad du kan smiley

• #2   16. jan 2016 Jeg kan se, at du er under 18, så jeg er i tvivl om du overhovedet kan købe på den måde. Du er da i hvert fald ikke gammel nok til at optage kviklån uden dine forældres underskrift smiley

• #3   16. jan 2016 Mine forældre underskriver selvfølgelig. ***
    Og jeg tænker lidt at det vil være bedst med renter for som #1 siger bliver det jo nok dyrt insidere ende. smiley

• #4   16. jan 2016 som #1 siger, så spar sammen og køb først når du har alle pengene smiley
    det er noget lort at købe med afbetaling uanset om det er rentefrit eller med renter! det bliver for dyrt i sidste ende.
    jeg er 40 nu og nægter afbetaling (undtagen ved hus/bil)

• #5   16. jan 2016 Ja uanset kommer du af med flere 1000kr i renter eller gebyr, gebyr og renter skal de oplyse, og så kan du lave et regnestykke.
    Noget jeg gerne ville købe til knapt 7000kr ville koste ca 1800kr i renter og gebyr i løbet af 2 år, og derfor må jeg vente, for har jeg x antal kr til, at afbetale, kan jeg jo også lægge x kr til side, så jeg må lige vente 7-8 mdr, og det er faktisk noget jeg behøver her og nu, men det er billigst at vente smiley

• #6   16. jan 2016 Hvorfor er det så vigtigt, at det SKAL være en Mac til 12.000 kroner? Har Mac nogle særlige programmer du, som folkeskoleelev, SKAL have?

Jeg er bachelorstuderende og har en Asus til 5000 kroner. Og den får mig sku igennem studiet.

En Mac kunne være lækkert, fordi den er pæn, men ville aldrig tage et lån, for at få råd til sådan en luksus. Det må vente, til jeg tjene rigtige penge.

Så overvej om det SKAL være en Mac og hvorfor det SKAL være en Mac. Handler det om, at det er cool eller er der en praktisk grund til det?

Uanset hvad, så skal du ikke låne. En pige på 15 skal ikke have lån (utroligt at dine forældre ikke tænker det samme)

• #7   16. jan 2016 #6
    Jeg har 5000 kroner tilbage fra nonfi. Dem giver jeg til mine forældre. Resten betaler de, men JEG vil gerne selv finde udbad om der skal være end renter, eller ej.. Derfor spørg jeg ind hertil om råd.

Nu siger mange af jer så at det vil være bedst, at betale det hele på en gang og spare sammen. Altså hvis jeg skulle betale det hele selv vil jeg selvfølgelig gøre det på den måde, men mine forældre betaler for det meste af macbooken. Så ser ikke rigtig et problem I at vi betaler med eller uden renter, istedet for det Hele på en gang. Det har vi ikke råd til. Så vi havde aftalt at jeg bruger de 5000 kr til at betale et beløb om måneden, og når de 5000 kr er betalt.
    Betaler de resten af beløbet, som skal betales, hver måned.

• #8   16. jan 2016 Problemet med at betale mobiler/computer/tablets o.l på afbetaling er at du ofte ender med at kunne have købt to computere for samme pris.
    Når det så er sagt så forstår jeg ikke hvorfor folk er så vilde med apples produkter, det er ofte et ringere produkt til overpriser. Jeg ville finde en Asus. Du kan ofte finde en mindst lige så god computer til under halvdelen, og så vil du komme langt med dine 5000 kr. Men det er selvfølgelig en smagssag. smiley

I forhold til dit spørgsmål synes jeg det er svært at svare på om du skal vælge den ene eller den anden betalingsform, når vi ikke kan se præcis hvad der indgår i de forskellige tilbud, der kan jo være meget der spiller ind smiley

• #11   16. jan 2016 Nora:
    Nu aner jeg ikke hvad "nonfi" er, men uanset hvad, så gør dine forældre dig en bjørnetjeneste ved at betale for dig eller underskrive kviklån.
    Når en bachelorstuderende kan nøjes med mindre, så kan du også.

Du bliver ikke mere cool, sej eller nice bare fordi du har noget som de andre ikke har.
    Det du bliver målt på når du engang skal ud på arbejdsmarkedet er din personlighed - og i sidste ende så kan det altså ende med, at "hende med alt det nye" faktisk bliver betragtet som en der ikke har styr på sin privatøkonomi og det bliver man ikke mere populær af.
    Lærer I ikke om privatøkonomi i skolen?

• #12   16. jan 2016 Da jeg gik i folkeskole lærte man i hvert fald ikke om privatøkonomi, det er vidst noget man lærer hjemme (forhåbentlig) smiley og nonfi(rmation) er når man vælger ikke at blive konfirmeret men får festen og gaverne alligevel smiley

• #13   16. jan 2016 Så blev jeg så klog.....
    Jeg troede at det var enten eller - altså dåb inden konfirmation og så fik man gaver eller ingen dåb og konfirmation = ingen fest og gaver.

Jeg er vist ved at blive gammel....
    Jeg er også fra den tid, hvor man lærte at sætte "tæring efter næring" smiley

Privatøkonomi fik man ind med modermælken, allerede da man sad i indkøbsvognen og pegede ned på grisehalerne og meget tydeligt sagde:
    Moar Hvornår skal vi have grisehaler??????? Det var billig mad i 70érne smiley

Min mor blev lidt flov over mig..... "Det har vi ikke råd til" hørte vi også og accepterede, at det var en pixibog til 2,50 kr. om fredagen og min søster et Anders And blad om mandagen til en 5'er!
    No matter what: Vi lærte at der var noget der hed opsparing - og det er jeg glad for i dag smiley

• #16   16. jan 2016 Der kan være mange ting der er afgørende for hvad der sammenlagt er billigst. Men ja ofte vil rentefrit bedst kunne betale sig. Men når du nu sidder med de forskellige tilbud ville jeg da lave nogle udregninger i Excel. Hvis du har problemer med det, kan du da evt spørge dine forældre om hjælp til at beregne slutprisen. Det vil da i hvert fald for både dig og dem være lækkert at få et overblik over hvad der præcis skal betales og hvad pengene går til smiley

• #17   16. jan 2016 Tak for jeres svar! Vi har snakket om at vente til at Elgiganten for rentefri finansering, for det har VI valgt!! smiley

• #27   17. jan 2016 først og fremmeste ville jeg nok kigge lidt mere på priserne
    http://www.pricerunner.dk/pl/27-3049846/Baerbar/Apple-Macbook-Retina-1.1GHz-8GB-256GB-SSD-12-Sammenlign-Priser

for der er næsten 3000 kr forskel hos de forskellige steder

og så er banken stort set altid billigere end de forskellige finans"butikker" - man bliver nemlig aldrig færdig med at betale....

• #28   17. jan 2016 Ja generelt kan man jo sige, at vil banken ikke låne dig, så har du ikke råd til, at låne smiley

Kommentér på:
Rentefri Finansering, eller ikke?

Annonce