Paragraf 34 Paragraf 34
Snakken med min sagsbehandler faldt for lidt tid siden på, at jeg nok skulle søge en paragraf 34. (Jeg er på ressourceydelse alá kontanthjælp).
(Skulle man være i tvivl, så er der her tale om paragraf 34 i Aktivloven om særlig støtte til høje boligudgifter).
Jeg synes personligt at det er lidt sært - de kan ikke komme videre i planerne så længe jeg bor hjemme. Men de boliger de måske kan tilbyde vil være dyre og jeg vil ikke have råd som tingene ser ud nu.
Så er jeg blevet foreslået at ansøge om denne særlige støtte når jeg bliver tilbudt en bolig.
Er der nogle af jer der har prøvet at søge sådan en paragraf? Eller måske kender nogen der har?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Man kontakter bare sin økonomiske sagsbehandler, og skal så udfylde nogle papirer. Men de kan først regne støtten ud, når du ved, hvad din husleje er PLUS Udbetaling DK har regnet din boligsikring ud. Derefter regner de §34 støtten ud, og de kan altså gøre det fra den ene dag til den anden. Det gjorde min efter min kontaktperson ringede til ham. Gider nemlig ikke tale med ham selv, da han er en ret tung fætter at danse med
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Hvor lang tid kan det tage at udregne boligstøtte? Jeg har vist læst et sted at i tilfælde hvor man lige er flyttet, så vil de bede Udbetaling Danmark lave et skøn indtil de har lavet den korrekte beregning og den skal man så selv oplyse.
feb 2011
Men det er nok rigtigt med et skøn, men det ved din sagsbehandler sikkert også.
Ja §34 er en god ting, og det er bestemt heller ikke noget kommunerne reklamerer med, man kan få
Altså du beder jo bare om papirerne til §34, og får dem udfyldt og sendt. Du behøver som sådan ikke have den store kontakt med din økonomiske sagsbehandler. Men skal måske lige holde dem i ørene, når Udbetaling DK er færdig med sagen.
feb 2011
Og i mit tilfælde var det spot on.
Paragraf 34