963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Paragraf 34 Paragraf 34

Snakken med min sagsbehandler faldt for lidt tid siden på, at jeg nok skulle søge en paragraf 34. (Jeg er på ressourceydelse alá kontanthjælp).
(Skulle man være i tvivl, så er der her tale om paragraf 34 i Aktivloven om særlig støtte til høje boligudgifter).
Jeg synes personligt at det er lidt sært - de kan ikke komme videre i planerne så længe jeg bor hjemme. Men de boliger de måske kan tilbyde vil være dyre og jeg vil ikke have råd som tingene ser ud nu.
Så er jeg blevet foreslået at ansøge om denne særlige støtte når jeg bliver tilbudt en bolig.

Er der nogle af jer der har prøvet at søge sådan en paragraf? Eller måske kender nogen der har?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Paragraf 34
  • #1   24. mar 2016 Jeg er på §34. Det var også min sagsbehandler, der anbefalede mig det. Ellers ville jeg ikke have råd til at bo her.
    Man kontakter bare sin økonomiske sagsbehandler, og skal så udfylde nogle papirer. Men de kan først regne støtten ud, når du ved, hvad din husleje er PLUS Udbetaling DK har regnet din boligsikring ud. Derefter regner de §34 støtten ud, og de kan altså gøre det fra den ene dag til den anden. Det gjorde min efter min kontaktperson ringede til ham. Gider nemlig ikke tale med ham selv, da han er en ret tung fætter at danse med smiley

• #2   24. mar 2016 Puha, så er der måske håb forude. Jeg har og er stadig, meget bekymret for økonomien :S Jeg er ikke ligefrem ellevild med min økonomiske sagsbehandler - hun er en skrap tante med en meget markant personlighed. Svær at greje.
    Hvor lang tid kan det tage at udregne boligstøtte? Jeg har vist læst et sted at i tilfælde hvor man lige er flyttet, så vil de bede Udbetaling Danmark lave et skøn indtil de har lavet den korrekte beregning og den skal man så selv oplyse.

• #3   24. mar 2016 Det kan vist variere ret meget, hvor lang tid Udbetaling DK er om det. I mit tilfælde gik det helt galt, men det er en anden historie.
    Men det er nok rigtigt med et skøn, men det ved din sagsbehandler sikkert også.
    Ja §34 er en god ting, og det er bestemt heller ikke noget kommunerne reklamerer med, man kan få smiley
    Altså du beder jo bare om papirerne til §34, og får dem udfyldt og sendt. Du behøver som sådan ikke have den store kontakt med din økonomiske sagsbehandler. Men skal måske lige holde dem i ørene, når Udbetaling DK er færdig med sagen.

• #4   24. mar 2016 Hov. Glemte helt at du jo søger boligsikring på Borger.dk, og der får man Udbetaling DKs skøn med det samme. Altså hvor meget du får i støtte smiley
    Og i mit tilfælde var det spot on.

Kommentér på:
Paragraf 34

Annonce