{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Update på bonus datter {{forumTopicSubject}}

Som nogen af jer ved så har jeg en rigtig dejlig bonus datter, som kræver en del og hendes mor er lidt for viderekommende.
Syntes dog lige at jeg ville lave en lille update omkring situationen imens jeg har tid..

Der er faktisk sket rigtig meget siden jeg søgte gode råd hos jer smiley

Min bonus datter ville gerne gå til både spejder og klatring, så den klarede jeg, dog vidste vi ikke om hendes mor ville sende hende til de her to aktiviterer når pigen var hjemme ved sin mor da moren nægtede at tale med faren og jeg. Det er hun så begyndt på, eller min mand er begyndt at kører hende dertil og moren taler også med ham nu, men smækker på når jeg tager hans telefon, ikke at det sker så tit. Moren har så også meldt datteren til ridning, og jeg overvejer om 3 aktiviterer ikke er lige lovlig meget, havde det lidt stramt med at spejder og klatring på lige i røven på hinanden, men tænkte at det var kun to dage, så det går nok, nu er det 3 dage lige i rap, men så må vi se hvordan det går.

Min bonus datter er også begyndt at opfører sig mere efter sin alder, og fylder ikke nær så meget i billedet, der er self stadig tidspunkter hvor jeg står og tænker nej nej nej, men det er som om at der er kommet en kovending efter at hun er kommet over til os på halv tid, har fået mere struktur, lidt ansvar i henhold til at skulle rydde op på sit værelse også får hun lommepenge for det. Hun brokker sig heller ikke over at skulle i bad mere fordi hun ved at det er en del af det hun skal for at få sine lommepenge.
Så det kører bare super godt.

Dog! Er jeg lige ved at lære hende at vi går hverken i for stort, for småt eller forvasket tøj!
Hendes mor sendte hende en dag herhjem uden så meget som en sok også fik vi ellers at vide at vi selv måtte købe tøj til hende, den havde jeg godt set komme, så var begyndt at købe lidt, men nogle af bukserne var virkelig for store (hendes mor havde sagt at pigen brugte str 140, det gør hun ikke, hun bruger str 134), og pigen mente at dem kunne hun da sagtens bruge og vokse i. NUL! Opdagede også i går at hun sejler i hendes vinterstøvler, er hammer flov over at jeg ikke har opdaget det før, men hendes mor har købt alt for store støvler til hende for at pigen kan vokse i dem. Har lige bestilt et par nye i den rigtige str (håber jeg), også har jeg forklaret at så gemmer vi de andre væk ind til hun kan passe den str fordi det ikke er sundt for hendes fødder at gå i for store sko, og hendes fødder skal holde i mange år endnu.
Så udover hvad vi lige var ude at købe for at kunne klare den, så har jeg brugt 1500kroner i denne mdr på at udvidde hendes garderobe, så der er lidt at vælge imellem og jeg ikke skal panikke over at skulle vaske så der er rent tøj og det heller ikke bliver forvasket over et par mdr. Og når børn og unge ydelsen kommer så smider vi lige 500kroner mere i den pulje.

Moren er som sagt begyndt at tale med faren igen, det skete efter at han indkaldte til konflikt mægling i statsforvaltningen. Der fik piben lige en anden lyd! Og det kan man også godt mærke på deres datter, hun er meget mere glad og vi bruger ikke hver morgen på at tale om hvorfor mor er sur.


Kommentarer på:  Update på bonus datter
  • #2   6. apr 2016 Helt fantastisk at høre at det går den rigtige vej smiley
    Godt at faren også begynder at tage ansvar!


  • #3   6. apr 2016 Dejligt det går bedre smiley Men undskyld, skal i bad for at få sine lommepenge? måske man i stedet skulle have fokus på at lære pigen om hvor vigtig god hygiejne er?

  • #4   6. apr 2016 Hvor er det fantastisk dejligt at høre, ja for nogle børn er 7/7 modellen den rette løsning for andre ikke det er helt klart den rette løsning for din bonus datter..
    Jeg tænker også at de aktiviteter hun nu er startet på er med til at modne hende, særligt spejder, dog vil jeg nok med give at 3 dages aktiviteter i træk nemt kan blive lige i overkanten, men lad hende blot vide at hvis hun selv syntes det bliver for meget så må hun vælge en fra og så evt gå til det næste år og bytte en af de andre aktiviteter ud. Nogle børn har overskuddet til 3 fritidsaktiviteter andre har ikke, så det må i se på hen af vejen.


  • #5   6. apr 2016 Rikke T nu ved jeg ikke om du har læst Robins tidligere tråd om hendes bonus datter, hvis du ikke har så gør det så forstår du kommentaren omkring bad.


  • #6   6. apr 2016 Jeg fulgte godt med sidst. Men derfor kan jeg da stadig godt synes det er en forkert metode at bruge for at få barnet til at gå i bad smiley

  • #7   6. apr 2016 Det kan du godt, men det handler jo ikke om at Robin og hendes mand ikke lærer bonus datteren omkring hygiejne, men om at pigen ikke vil i bad fordi hun ikke er vant til det hos moderen.
    Man kan godt syntes at lommepenge for at gå i bad uden brøk er mærkeligt, men det handler jo om på en positiv måde at introducere det som en vane og noget der er normalt.
    Som jeg forstår det Robin skriver så får hun heller ikke direkte lommepenge for bandet, men bandet er en del af pakken der skal udføres for at få lomme penge sammen med oprydning og måske også at spise pænt og hjælpe med andre ting i dagligdagen.


  • #8   6. apr 2016 Jaja jeg siger heller ikke de ikke også gør det andet. Jeg mener bare ikke at det er den rigtige måde at give børn penge, for at få dem til at gøre helt almindelige hverdags ting (som at gå i bad, spise, vaske hænder, tale ordentligt og alt sådan noget) - heller ikke selv om det bare er "en del af pakken".

  • #9   6. apr 2016 Rikke hvis du har nogle andre gode forslag til hvordan jeg får hende i bad så er jeg lutter ører, for jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om, og jeg plejer ellers at være ret kreativ. Og det er ikke fordi der ikke er blevet forklaret stolpe op og stolpe ned om hvor vigtig god hygiejne er.
    Og nej det er bare en del af pakken, og håber lidt at badet bare bliver en vane og at hun på et tidspunkt syntes at det er rart og hyggeligt at komme i bad.

    Ja det er super dejligt at det går så godt, og jeg tror ikke at ridning bliver et hit fordi hendes mor havde glemt eller ved ikke at det ikke KUN er at komme og ride på hesten, der er meget mere i det, og jeg kan da huske at man skulle muge ud og alt muligt andet, og det er hun ikke vildt begejstret for at skulle, også skal hun self i bad når hun kommer hjem fordi man lugter af død gnu efter en tur til ridning, også er det ligegyldigt at man har været i bad om onsdagen! Men nu ser vi, hun ved hvert fald at det er helt i orden at sige fra overfor det hun mindst har lyst til hvis det hele bliver for stor en mundfuld.

    Vi er i øvrigt også begyndt at have en lille tradition med at hende og jeg vi sætter os en ned en dag om ugen, ikke en fast dag, men bare en dag og laver noget sammen. Og det er ikke fordi jeg ikke tilbringer tid med hende ellers, men fordi jeg har også hænderne fulde af hendes lillebror, er ved at tage kørekort så jeg kan komme på arbejde når min barsel er færdig og der er hus og alt mulig andet fis og ballade der skal passes, så vil ikke have at hun føler sig helt glemt, så det er kommet på listen over ting som jeg skal.

    Faktisk hvis man ikke spiser pænt i denne husholdning, voksen eller barn, så tager man af bordet! Det skete en gang også sad hun pænt efter det, og nu retter hun faktisk også på andre hvis de ikke sidder pænt haha!


  • #10   6. apr 2016 Det er svært at sige hvad I skal gøre. Jeg kender jer ikke og jeg har ingen ide om hvordan jeres hverdag ser ud og hvad I allerede har prøvet. Jeg synes egentlig også måden man opdrager sit barn på er op til den enkelte (med mindre det selvfølgelig overtræder lovgivningen). Du fortæller blot at du gør sådan og jeg stiller mig undrende fordi jeg ikke selv kunne forestille mig at anvende den metode, hvis det var mig - men hvis det er den måde I synes virker er det jo fint. Men når man vælger at ytre sig offentligt må man jo forvente at der kan være folk der har en anden mening smiley

  • #11   6. apr 2016 Self, og jeg vil give dig ret, måden er ikke optimal, men ind imellem må man bare gøre det der virker.

  • #12   6. apr 2016 Hmm, jeg hader også utrolig meget at gå i bad og har gjort det siden jeg blev født - jeg er hypersensitiv (og har Asperger) og følelsen af vand på min krop, den kan jeg slet ikke kapere. Jeg kan lige spørge min mor når hun kommer hjem, hvordan de fik mig gennem det som lille smiley
    Jeg har fået det råd, at man kan tage en spand eller andet og så selv hælde vand langsomt over sig. Det virker vist for gamle mennesker som ikke bryder sig om brusebad.
    Har du prøvet at spørge lidt til hvorfor hun ikke bryder sig om badet? Er det brusebad eller karbad?


  • #13   6. apr 2016 Mmmm jeg kan ikke uddele likes smiley det ville jeg ellers have gjort mange gange smiley
    Dejligt det går godt, og at belønningssystemet virker, det er faktisk et system som anbefales af de profesionelle smiley om det er penge, klistermærker eller en ønsket ting, når den ønskede adfær er opnået, det er lige meget, det skal være det som barnet er villig til at gøre det rigtige for, at opnå de du som den voksne mener er bedst for barnet og socialt passende.
    Det bliver altid brugt til mit barnebarn som er infantil autist, og hun er stolt og får selvtillid når hun forstår hvad vi ønsker, og det lykkes for hende, og der er ikke nogen problemer med, at stoppe belønningen det sker glidende når hun kan det, men så kan man starte med en ny ting, og så falder der igen en belønning.
    Her er belønningen strakt belønning, også i børnehaven, det kan være klistermærker, eller maoam som hun er vild med smiley
    Det første vi lærte da vi fik at vide, at Emma er infantil autist, var at vi skulle gøre det som virkede smiley


  • #14   7. apr 2016 Ida det må du meget gerne.. Og jeg spurgte faktisk i går aftes, og fik at vide at det er fordi hun hader at få sæbe i øjnene.. Det er der jo ingen som kan lide, prøvede at give hende et par fif til hvordan det kunne undgåes men dem gad hun ikke at gøre og snakkede også med hendes far om det og han sagde at han også havde prøvet flere gange..
    Må ærligt indrømme at hvis det er fordi hun ikke gider enten tage en klud og lige vaske det sæbe der er kommet i ansigtet af eller plaske lidt vand i ansigtet så er det bare surt for hende.. Håber lidt at det bare er en røver hun kom med for at sige noget nyt, da hun også har haft sagt at hendes mor jo ikke går særlig tit i bad, hendes venner er ligeglade med om hun lugter og hun ikke vil være som alle andre..

    Ja ind i mellem kommer man bare til kort og må gøre hvad der virker.. Det må jeg også når det gælder hendes lillebror som nægter at sove om dagen medmindre han bliver trillet i barnevognen..

    Hun har så ikke fået så mange belønninger andet end lommepenge, men tilgengæld har hun fået en helt ny garderobe som godt nok skal suppleres lidt op, og lidt accessories da man jo gerne må se lidt smart ud smiley
    Jeg har så været så udspekuleret at alt det tøj der er blevet købt det kan parres på kryds og tværs uden at hun kommer til at se lidt umage ud.. Hendes mor lader hende selv vælge det tøj hun skal have på og det er fint, men hun ser godt nok sjov ud ret ofte!

    Har lige fået kæmpe ros både i går og i forgårs.. Min svigermor som var forbi fordi hun skulle se efter min søn imens jeg lige havde en kører lektion, (kan ikke få arbejde i den lille by vi bor i nu så skal helst kunne komme fra a til b) gjorde meget ud af at fortælle min bonus datter hvor heldig hun er at jeg har været ude og købe alt det her tøj.. Og i går kom min mand og sagde at han er rigtig glad for at jeg er så glad for hans datter og tager så godt vare på hende..
    Jeg er rigtig glad for at det ikke går ubemærket hen at jeg prøver at gøre mit bedste for at hun skal føle sig velkommen og elsket..

    Nu vil jeg ind i kampens hede hehe


  • #16   7. apr 2016 Der er faktisk rigtig mange børn som hader at gå i bad, præcis fordi de ikke bryder sig om at få vand/sæbe i øjnene. Jeg tror nok man kan købe en slags "skærm" (shampoo skærm?) som forhindrer at vandet kommer i ansigtet ved f.eks hårvask.
    Min mor og far havde hele 3 børn som ikke ville i bad - mest fordi at vi alle tre var pisse bange for at få vand i øjnene. Så begyndte min mor at vaske vores hår hvor vi stod med hovedet nedad og blev så vasket fra oven. Eller lå på knæ over karbads kanten. Det er faktisk sådan jeg vasker hår idag - jeg er stadig hunderæd for sæben XD

    Det er rigtig godt at du tager det med badet! Når hun bliver lidt ældre og skal i bad efter svømning og idræt i skolen, så kan man godt få et stort problem. Især kan det udvikle sig til mobning når et barn ikke går i bad efter en "svedetur".



  • #17   7. apr 2016 Hvad med et par dykkerbriller??

    De kunne være i hendes yndlings farve, eller hvis hun er vild med Disney prinsesser, så kunne der være sådan en på dem


  • #18   7. apr 2016

    profilbillede
  • #19   17. jun 2016 Det med dykkerbrillerne var faktisk en rigtig god ide, men siden April er et bad faktisk ikke et problem mere, hun brokker sig ikke og konstaterer selv at nu er det den og den dag også skal hun i bad.
    Min dejlige bonus datter har virkelig været i gang med den helt store udvikling, det er helt vildt, kan slet ikke genkende den lille pige der ikke kunne hverken fra eller selv til nu.
    Hun begyndte til spejder og klatring, og jeg tror at det har været med til at hjælpe hende til at blive mere selvstændig, lige fra at binde hendes snørebånd til at hun smøre sin egen mad, og kan selv gå i skole hvis hendes lillebror er utilfreds og jeg ikke kan ligge ham ned i barnevognen og følge hende.
    Vi har fået vores egen lille morgen rutine hvor hun laver en kop te (når hun er færdig med de ting som hun skal nå inden hun skal i skole) også sidder vi og snakker om alt og ingenting, det er faktisk meget hyggeligt.
    I går kom hun så og fortalte mig at hun er rigtig ked af hvordan tingene er derhjemme ved hendes mor, så efter at havet tygget på den ind til hun kom hjem fra skole, så spurgte jeg hende om vi skulle snakke med en oppe på skolen omkring det, en som hun har tillid til, og som så kan snakke med hendes mor om at pigen er ked af det? Jeg ville ikke love hende at det ville hjælpe, og det skulle kun være hvis hun gerne ville det. Og jeg kunne godt være der hvis det er, men jeg kan også holde mig væk, så deres bedste ser efter hendes lillebror imens jeg går med min bonus datter op i skolen også snakker vi eller nærmere min bonus datter skal selv sige det (syntes at det er bedre at det kommer fra hende selv, og ikke fra mig), med hendes Dansk lærer som hun er rigtig glad for. Også må vi se hvad der sker.
    Jeg ville havet foretrukket hvis det ikke havde været en fagperson til at starte med, men ingen vil tage den med moren, og eftersom at hun hader mig som pesten, så skal det sgu ikke være mig.
    Min bonus datters far er lidt ked af at hun ikke kom til ham, og jeg ved ikke hvorfor hun valgte at åbne sig overfor mig, men jeg tager det som en rigtig stor ære, og brugte også lang tid på at forklare hende at hvis hun syntes at vi er nogle kæmpe idioter så kan hun altid komme og sige det, for så kan vi snakke om det og finde en løsning i stedet for at hun går og er ked af det.
    Så nu må vi se om jeg bliver skudt af hendes mor!
    Men jeg er bare så stolt af min bonus datter, hele den udvikling som hun har været igennem og at hun pludselig kan alt selv.


  • #20   17. jun 2016 Det lyder til, at du bruger mere tid på bonus datteren end hendes far gør? Og måske er det derfor hun siger tingene til dig, du er der jo til morgen hygge, og er mere hjemme, hvor far måske skal hurtigt ud ad døren og kommer træt hjem, og det ser børn selvom man prøver at gemme det smiley og der ud over har hun en alder hvor det måske er pige ting som der skal snakkes om, og der dur far måske ikke.


  • #21   17. jun 2016 Det er muligt, men nu går jeg jo også på barsel, så det er jo "nemt" nok når mit nuværende "job" er hjem og børn. Selvom jeg ærligt vil indrømme at når klokken er natte nat tid, så er jeg sgu mere end kvæstet ;P

    Det er også muligt.

    Hendes far siger at det er fordi jeg sætter grænser for hende samtidig med at jeg kan være jordens største fjolle hoved der render rundt med to sugerør stikkende ud af håret også jagte hende rundt og sige at jeg er en LOOOVE BUG der kommer for at kilde hende!

    Jeg ved vitterligt ikke hvad det er som gjorde det. Jeg ved bare at jeg gerne stiller mig midt i kryds ilden for hende.


  • #22   17. jun 2016 Ja selvfølgelig er du også kvæstet om aftenen, det har de fleste mødre vist været, mens de har små børn smiley

  • #23   17. jun 2016 Hvor er det dejligt at høre at hun sådan er blomsteret op, så måske ender det alligevel ikke så langt fra den historie jeg fortalte om min kusine og hendes bonusdatter smiley
    Jeg tror hun selv nyder den selvstændighed hun har udviklet og hun har også set at det er dig der har hjulpet hende med at udvikle sig, hun har sikkert også fået mere selvtillid og et større selvværd.

    At hun er gået til dig med det kan der være flere årsager til, den ene er at nok er du fars kæreste, men hun ser dig ikke nødvendigvis som en forældre, og børn vil jo ikke skuffe forældre og hun føler måske at far kunne blive skuffet eller ked af at hun ikke har det godt hjemme hos mor, du er mere en på sidelinjen som hun har tillid til og som hun ikke føler hun skuffer eller gør ked af det da du ikke har nogle følelser i klemme i forhold til moderen. Det er ofte nemmere at åbne op overfor en der ikke er ens forældre når man er barn. Og selvfølgelig er der hele tøse aspektet i det, det er altid nemmere at tale med en pige når man er en lille pige.
    Du skal i hvert fald se det som en kæmpe gave, for det betyder i den grad at hun har tillid til dig og hun ved hun kan åbne op for dig uden at der kommer ballade, du har taklet problemet rigtig flot syntes jeg, for som du siger du kan på ingen måde snakke med moderen, for så vil helvede bryde løs og det vil på ingen måde gavne pigen.

    Jeg håber at din datters lærer kan hjælpe på en eller anden måde, om ikke andet så skal der måske en kommune ind over hvis det står helt galt til hjemme hos moderen, jeg syntes klart at det er hende selv der skal fortælle hendes lærer om hvad hun er ked af hjemme hos mor, men måske bagefter du eller din mand skal tage en snak med læreren om hvordan i oplever hende hjemme hos jer og måske drøfte hvad der måske skl til for at hjælpe pigen, denne samtale skal være uden datteren inden for hørevidde, så måske det skal være en anden dag, evt kan du jo drøfte med læreren om i skal aftale et møde efter hun har tygget på sagen og fundet ud af hvad der kan gøres for at hjælpe.


  • #24   17. jun 2016 Det kan meget vel være det er fordi du er den der sætter grænser, men stadig gider lege og Fjolle med hende, hun ved præcis hvor hun har dig, og det kan børn rigtig godt lide, faste ramme og grænser.

  • #25   17. jun 2016 Heidi, nej det er det ikke, og er rigtig glad og taknemmlig for at det er gået den vej, og ikke tilbage, det kunne det i teorien lige så godt.

    Jeg ved at børn er utrolig loyale overfor deres forældre, det grænser sig til det syge ind imellem, men i sidste ende er det jo ens forældre.

    Det er en meget stor gave at hun har tillid til mig, og jeg havde i første omgang lovet at jeg ikke ville sige det til nogen og gjorde det heller ikke, selvom hendes far kunne se at jeg nærmest kravlede på væggene. Han accepterede også at jeg ikke ville sige en lyd før jeg havde fået lov og bagefter accepterede han at hun ikke vil have at han gør noget ved det.

    Det er en rigtig god ide med det møde, havde overvejet at trække læreren til side også fortælle hende lige ud at jeg føler at hun skal hører fra mig først at jeg har diagnosen borderline (er dog i samarbejde med min læge ved at se om vi ikke kan få fjernet den diagnose), fordi jeg 100 på at moren nok skal smide den på bordet og prøve på at gøre sit til at få mig til at se skingrende sindssyg ud, men udover det så tror jeg at jeg vil følge din ide også se om vi ikke kan få et møde i stand.

    Næste stop ville være kommunen, og dem har jeg slet ikke lyst til at bringe på banen, for der foregår lidt for mange ting i det hjem som der ikke burde, men jeg vil ikke gøre noget som helst uden at få lov af min bonus datter og havet forklaret hende hvad konsekvensen er, både på godt og ondt, så hun forstår det, hvis det skal komme til kommunen.
    For selvom hun kun er 10 år, så vil jeg ikke trække noget ned over hovedet på hende, også bøvler jeg oven i mit hoved lige nu med om jeg så skal fortælle hende at hun var ved at blive fjernet fra hendes mor da hun var et par år gammel efter at moren havde været på et eller andet forældre kursus hvor de åndede hende ned i nakken hver dag for at lære hende hvordan hun skulle være sammen med sin datter. Jeg ved ikke hvad der gjorde at hun ikke blev fjernet, det var ellers blevet planlagt, eller om det er lige hård kost for hende? Men i værste tilfælde så er kommunens indblanding jo en enten frivllig eller tvangsfjernelse, og kommunen er ikke blevet nemmere at danse med de sidste år. Det er meget at ligge over på et barns små skuldre, det ved jeg godt, men jeg tror ikke på at fortælle halve sandheder.
    Jeg er typen der sætter mig ned og siger hvis vi gør det her er der følgende muliger af ting der kan ske.


  • #26   17. jun 2016 Og der er en pointe med at fortælle min bonus datter det med tvangsfjernelsen, det er en del af at hendes mor godt er klar over hvor der kan bære hen hvis hun ikke ændre adfærd, men også at hendes mor vil hade mig endnu mere og vil være ved at tisse i sine bukser af skræk.. Så hvis skolen ikke hjælper, så er der den mulighed. Ikke en mulighed som jeg ønsker at bringe på banen før skolen er afprøvet og self forklare det med kommunen på den langt mere børne venlig måde uden at skræmme livet af den stakkels pige.

  • #27   17. jun 2016 Klart så skal kommunen være sidste mulighed, for det er en barsk omgang for din bonusdatter, og selv om hun er ked af det hjemme hos sin mor så ønsker hun sikkert ikke at hun bliver fjernet, så kan kommunen undgås så er det en fordel, muligheden kunne jo også være at gå til Statsamtet og og søge om ændring i delingsforho!denne med datteren, evt søge om i stedet for 7/7 at det blev 10/4 det ved jeg min kollega har, hun har kun sin søn 4 dag og manden 10 dage i træk, det er efter ønske fra sønnen selv, fordi han sy tes det var forvirrende med 7/7 og da hun ikke kunne give ham den bedste stabilitet så afgav hun 3 dage før hans skyld. Men se nu hvad læreren kan hjælpe med og tag den derfra.

    Jeg syntes ikke læreren har behov for at kende til din borderline, ikke at det skal hemmelighedsgøres men det har i det med sagen at gøre. I øvrigt er du ikke skingrende skør fordi du har borderline, du er blot udfordrere, og alt det du har gjort og gør for din bonusdatter viser i høj grad at du evner at arbejde med dig selv og i od borderline, så du skal være rigtig stolt af dig selv og du skal gå med hovedet højt for det er så flot, det håber jeg du ved.


  • #28   17. jun 2016 Jeg er ikke sikker på at pigen er klar til at få sådan en oplysning om sin mor, den ville jeg vente med et par år, hun må gerne få det at vide en dag, men tænker at lige nu ikke er det bedste tidspunkt, det kan nemt virke som om du vil sætte moderen i et dårligt lys.
    Men det er en vurdering du og hendes far skal tage om hun er klar til sådan en oplysning.


  • #29   17. jun 2016 Nej for Søren, det er de færreste børn der gør, jeg gjorde, men jeg var også 5år ældre end min bonus datter.

    Jeg tror ikke at "vi" kan få moren med på den aftale. Jeg håber et sted at der kan komme en eller anden som kan give moren og sted faren nogle redskaber til at håndterer deres daglig dag på en mere "sund" måde.

    Det har intet med sagen at gøre, men moren har en tendens til at bruge de "ting" som hun har til rådighed som fx hendes børn eller at man er lettere udfordret for at ramme modparten.

    Tusind tak, og det er også en af grundene til at jeg ikke har videre lyst til at nævne det, for jeg ønsker ikke at synke ned på morens niveau, men føler et sted også at jeg er blevet sat i en situation som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal håndterer? Men må jo bare tage det som det kommer også prøve at gøre det ud fra en smule sund fornuft.

    NU vil jeg se om jeg ikke kan blive færdig, for jeg er "trolde" og mande fri hele weekenden, så skal ud og slå lidt til Søren sammen med min ene svoger i aften. Første gang jeg skal ud og lave noget alene siden min søn blev født. Syntes det er meget mærkeligt.


  • #30   17. jun 2016 Jamen så er det da bare med at slå dig løs, rigtig god fornøjelse..

    Dejligt at du vil dele din historie med os, og håber du får nogle indput der kan hjælpe dig lidt.

    Men se at blive klar til i aften så du rigtig kan slå dig løs smiley smiley smiley


  • #31   17. jun 2016 Tusind tak..

    Jeg er bare glad for alle de input jeg får, for en ting er de ting jeg tænker og selvom jeg anser mig selv for en rimelig intelligent person (sætter ikke mit lys under en skæppe griner), så kan man jo ikke tænke på alt, også er det rart med nogle udeforstående som kan komme og sige ja nej, hvad med det her! Også selvom jeg ikke er særlig aktiv herinde smiley

    Og et sidespor, Verdi smager sgu da grimt griner!


  • #32   17. jun 2016 Nej nej da Verdi smager da såååå godt smiley smiley smiley smiley

  • #33   17. jun 2016 Du må godt få resten af flasken! Eller det må du faktisk ikke,, for jeg har ikke set alkohol i to år griner.. Men du må godt smage!

    Mine planer blev lige lavet om, en af min mands x kærester, som er super sød hun ringede og hvis det ikke gjorde min svoger noget så ville vi tage ud og have en tøse aften.. Hun bor på Bornholm, så havde ikke lige regnet med at ringe til hende, men hun er i kbh til en afveksling ;P


  • #34   17. jun 2016 smiley smiley smiley smiley
    Tøseaften lyder også hyggelig, især hvis det er en man ikke har set længe..


  • #35   17. jun 2016 Bliver helt sikkert hyggeligt, selvom jeg har fået streng besked på at jeg ikke må lokke hende i fordærv! Griner..


  • #36   17. jun 2016 smiley smiley smiley spørgsmålet kunne måske blive hvem der lokker hvem i fordærv smiley smiley
    Nyd din aften i frihed smiley


  • #37   10. jul 2017 Hvordan går det med din bonusdatter og jeres forhold??
    Nu er det over 1 år siden, så kom til at tænke på om i havde fået forældremyndigheden eller hun selv er blomstret så meget op at hun stiller krav til sin mor??


Kommentér på:
Update på bonus datter

Annonce