{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Svindel på Nettet ! {{forumTopicSubject}}


Jeg ville lige fortælle jer allesammen, hvad jeg har oplevet.

Jeg har købt en mobil telefon på nettet, jeg handlede med en dame over sms beskeder.

Han sagde jeg skulle først sætte penge ind på hendes konto, og når hun kunne se pengene, sendte hun telefonen.. Sådan gør de alle steder, a hva jeg ved.
Men da jeg sendte hende en sms tilbage med at nu var pengene sat ind på hendes konto, hvad tror i så??? Hende jeg handlede med slukkede telefonen, og på nettet når jeg søger på nummeret skriver den at det er et taletidskort. Stadig kan jeg ikke få fat på hende, og telefonen som hun ville sende er aldrig kommet.. Men hun har fået penge.

Hvad kan jeg gøre??


Kommentarer på:  Svindel på Nettet !
  • #1   10. sep 2006 Tror desværre ik der er meget at gøre hvis du ikke ved hvem personen er.. måske gå til politiet med hendes nummer men hvis hun lader den forblive slukket kan de intet gøre da det jo er et taletidskort..
    lad dette være dig en kæmpe lærestreg.. giv aldrig penge ud før du har fået tingene.. forlang at tingene bliver sendt pr. efterkrav så du betaler ved modtagelsen..


  • #2   10. sep 2006 Jeg har hørt at de ikke må tilbage trække penge..

    Men jeg vil da gå derned i morgen og høre dem af..


  • #3   10. sep 2006 Ja, det er en lærestreg fra min side.. Men jeg har jo handlet sådan mange gang, meen...

    På et tidspunkt går det vel galt..


  • #4   10. sep 2006 er blot nysgerrig smiley hvor på nettet ? jeg har aldrig prøvet at købe noget på den måde.
    Det er nok svært at gøre noget ved det , du er desværre blevet snydt.
    Har du kvitering på at du satte pengene ind på kontoen ?


  • #5   10. sep 2006 Jeg handlede først på trendsales med en, som havde dem telefon som jeg ville have, og han fik mit nummer, og kort tid efter fik en sms fra en anden at hun havde den samme telefon, men bare billigere.. Så valgte jeg jo den i stedet. På den måde, hvis det er forklaret ordenligt. smiley

    Ja, jeg har en kvitering, men som jeg hørte så kan jeg jo hller aldrig overbevise banken at jeg ikke har fået noget for de penge.. Så den er svær..

    Men til alle andre, så pas på over nettet, når i køber noget. Det har jeg lært.. smiley


  • #6   10. sep 2006 årrh , det var da for surt smiley
    Hvor meget kom du a med ?


  • #7   10. sep 2006 Kan man ikke finde frem til ejeren af det konto nummer via politiet ? jeg ved det ikke , men jeg ville da gøre et forsøg smiley

  • #8   10. sep 2006 Jeg kom af med 750, mega billig mobil, meen for dyrt hvis ikke man får noget for pengene.. smiley

    Jo jeg vil undersøge det hele i morgen, synes bare det er så svinsk, men det er da nemt tjent penge for hende.

    Konto nummert jeg fik, skrev hun at hun lige var på arbejde, men jeg kunne bare sætte dem ind på en af hendes arbejds kollegaers konto.. Såå?? Det er nok ikke en gang den rette der for på puklen, hvis politiet kan gøre noget.


  • #9   10. sep 2006 Hvor træls, sådan en mæfikke.

    Jeg synes det er synd for dig, du sådan er blevet taget ved næsen og håber du får held af at stoppe pengene. Om ikke andet, så har du da fået held til at advare andre om damen, så mon ikke du reder andre fra at gøre samme erfaring?


  • #10   10. sep 2006 Glemte lige.
    Hvis den "arbejdskollega har givet tilladelse til at hun må bruge kontoen, er vedkommende i ledtog med hende, så giv du bare politiet de oplysninger også smiley


  • #12   10. sep 2006 Ja som marianne H skriver, så burde du altså godt kunne nå at stoppe overførslen. Håber du får dine penge tilbage.. men jeg har godt nok heller ikke prøvet at handle på den måde over nettet.. hvor fik damen dit nummer fra - var det ikke først en mand du gav dit nr?

  • #13   10. sep 2006 du har bank og konto nr. gå til politiet med og lad dem finde ud af hvem hun er og få dine penge tilbage denvej

  • #14   10. sep 2006 Jo først en mand, hans mobil havde jeg faktisk købt men han havde ikke fået pengene endnu.
    Damen havde så set at jeg havde skrevet at jeg var intr i telfonen, så hun sendte mig en sms. Mit nummer stod på siden.
    Jeg overførte pengene i Onsdags. Og det ordnede jeg i min egen bank.
    Jeg vil lige se tiden and til i morgen, ellers må jeg gå videre med det.

    Men hvem siger at damen er en dame? At det ikke er en ung eller gammel mand? Jeg er blevet helt nervøs, for "damen" fik jo min adresse.. Tænk hvis der er noget andet over det.. smiley
    "damen" spurgte mig også om vi evt kunne mødes og handle, men da hun boede i København og jeg i Sønderjylland, var det jo nemmest at sende.
    Synes det lyder meget mystisk alt dette..



  • #15   10. sep 2006 jeg har oplevet det samme.. Jeg fik dog mine penge retur efter et par uger, hvor jeg havde haft kontakt til hendes bank, hendes udlejer (jeg havde fået hendes adresse) samt ved at skrive og ringe til hende hver eneste dag, og true med politianmeldelse.
    ENDELIG fik jeg så pengene retur.. og efter et par måneder blev jeg kontaktet af politiet i den kreds hun boede i, fordi de havde fået en anmeldelse på hende, og ud fra hendes konto bevægelser kunne se der var kommet penge ind fra mig. Hende jeg handlede med, havde allerede da, 2 domme og er senere blevet dømt.

    Og så har jeg søgt om venskab med dig ~* M


  • #16   10. sep 2006 det er jo en privat handel.. har søgt hendes nummer men det er et taletidskort! Såå, hendes mobil er slukket, og hun har ikke haft tændt den siden jeg sendte hende en sms med at pengene var gået ind. Så kom der ikke mere..

  • #17   10. sep 2006 hm .. du satte pengen ind onsdag, hun sende mobilen torsdag, den går i stå et sted, det blive weekende, og mandag når den endelig til søndjylland , og tirsdag har du den måske ?? hvad ved jeg . har i hvertfald før prøvede en veninde sendte en gave fra kbh her til århus, og der gik 1½ uge, fordi den gik i stå et sted smiley

  • #18   10. sep 2006 Det kan også sagtens være at den er gået i stå. MEN hun har ikke skrevet igen eller noget, hun sendte telefonen Onsdag. Skrev hun.. Men jeg har ringet og skrevet til hende, ang et pakke nummer som jeg fik afvide jeg skaulle få fat på..

  • #19   13. sep 2006 man kan jo bare gå til politiet så tror jeg at de sætter en lærestreg til hende og du får dem til bage

Kommentér på:
Svindel på Nettet !

Annonce