{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
241 visninger | Oprettet:

Hjælp miiiiiiig {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige mennesker!
jeg har en lille problem, som jeg ønsker at dele med jer. jeg kan ikke finde ud af, hvad; holdningsmarkører og argumentationskneb er... jeg har søgt på nettet, men jeg forstår simpelthen ikke hvad de snakker om..

Jeg håber i lige vil hjælpe mig med at forstå disse ting, tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp miiiiiiig
  • #1   3. jun 2016 Argumentationskneb er noget man bruger når du ikke har nok gode(dvs faktuelle) argumenter for det du skal argumentere for. Ligesom når politikere vil vinde stemmer på at vi er bange for fremmede. (Altså når de løber tør for andre argumenter så bruger de "frygt" argumentet)
    Holdningsmarkører er udtryk folk bruger når de taler om bestemte ting, f.eks besparelser - nogle kalder det "effektivisering" eller pynter på det (positive ord)- mens andre bruger ord "skære i" "tager fra" "tyveri" (negative ord)

Håber det hjalp, ellers kan jeg godt uddybe.
    Men mest af alt er der gode informationer på denne side:
    http://fmb.dk/Scoop/opinion.htm

• #2   3. jun 2016 #1
    Mange tak, fordi du gad at forklare det.
    Men problemet er, at jeg skal analysere en artikel, og der bliver jeg spurgt om; argumentationskneb og holdningsmarkører bliver brugt..
    og det forstår jeg ikke helt..

• #3   3. jun 2016 Ah, så jeg ville jeg foreslå du læser artiklen højt sammen med en anden. understreg alle adjektiver (er tit holdningsmarkører).
    Og så se på hvordan der argumenteres i artiklen - Hvad er argumenterne for det der kommer til udtryk i artiklen? F.eks kan vedkommende synes at vi skal gå mere op i miljøet, så vil der være nogle grunde til at vi skal gøre som forfatteren siger.
    Find alle de argumenter du kan fra start til slut.

Mest af alt handler det om at forestille sig man er forfatter til artiklen. Du har en bestemt holdning og vil gerne overbevise andre om at du har ret og de tager fejl.

• #4   3. jun 2016 Omvendt kan du jo spørge dig selv : hvad vil forfatteren have jeg skal tro, efter jeg har læst artiklen?

Kommentér på:
Hjælp miiiiiiig

Annonce