{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

Kommunen, whaaaat!? {{forumTopicSubject}}

Så, her igår får jeg en advisering om hvad jeg vil få udbetalt
Jeg er på ressourceydelse og er lige flyttet hjemmefra, så satsen er justeret.

... 10968kr før skat

Jeg fatter ikke en dyt - ud fra hvad jeg kan læse mig til burde jeg få 7069kr.
Og da jeg så ringer til dem idag, ja GÆT
De er alle sammen på ferie i økonomiafdelingen !! Der sidder EEN mand hvor vi så får telefonsvarer - ringer igen senere det samme.
Jeg forstår simpelthen ikke hvad der foregår.

Så nu sidder jeg virkelig bekymret om jeg får et tilbagebetalingskrav, om de nu vil påstå jeg ikke har oplyst dem eller hvad ved jeg D:

Er meget forvirret :??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kommunen, whaaaat!?
  • #2   28. jul 2016 Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på det - det er sådan en obsession med at numre passer og der er styr på det. Ellers ligger jeg bare søvnløs og vender og drejer det XD

• #3   28. jul 2016 Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt usikker, men brug kun det beløb du har fået at vide, at du skal have.
    Tjek eventuelt datoerne for hvilket tidsrum de gælder for, det kunne jo være 6 uger eller noget lignende.
    Men brug ikke bare løs, for så står du dårligt, hvis de skal tilbage, og på den anden side er korrekt, ja så har du pludseligt en mindre opsparing, til nød situationer ??

• #5   28. jul 2016 Problemet er at jeg i realiteten ikke ved hvad jeg skal have i sats - det er derfor jeg synes det bliver noget rod.
    Jeg tror måske det er en fejl, men de har aldrig lavet fejl før i mine ting og min sagsbehandler er meget seriøs og striks når det kommer til økonomi tingene.

Der står det er udbetalt for Juli måned (da min ydelse er bagudbetalt)
    Der står all de rigtige ting men jeg undrer mig bare over satsen. At læse retsinformationen gjorde mig heller ikke klogere smiley Det er da mærkeligt at man sender alle på ferie på samme tid-

• #6   28. jul 2016 Får du paragraf 34? For så kan det godt skyldes det, at du synes det er højt.

• #7   28. jul 2016 Nej, jeg ville søge paragraf 34 men har ikke haft overskud til at få fat i papirerne.

Her er "adviseringen" som jeg har fået

profilbillede
  • #10   28. jul 2016 Jeg kan se på en uddybende side at det er fordi jeg ikke længere er hjemmeboende og under 25 år. Så får jeg en andet sats som er ligegyldig af alder.
    Tak Solveig smiley

• #11   28. jul 2016 Så kan du slappe af smiley dejligt.

• #13   29. jul 2016 Nej, kun ressourceydelse smiley

• #15   29. jul 2016 "Hvad er målet med ressourceforløb?
    Ressourceforløb skal sikre, at personer, som er i risiko for at komme på førtidspension, får udviklet arbejdsevnen. Målet er, at forløbet på sigt kan hjælpe den enkelte i arbejde eller i gang med en uddannelse.

Hvem skal have ressourceforløb?
    Ressourceforløb er målrettet personer, der har komplekse problemer ud over ledighed, og som i høj grad risikerer at komme på førtidspension, hvis de ikke får en særlig indsats.

Personer under 40 år, der allerede er på førtidspension, men som har et ønske om at komme tilbage på arbejdsmarkedet, kan også få et ressourceforløb."

Da jeg desværre lider af en del komplekse ting så er jeg blevet tilkendt et forløb som, når vi når 2018, gerne skulle have hjulpet mig så meget at jeg kan tage en uddannelse.
    Idag talte min mor med kommunen (da jeg ofte har svært ved at snakke med dem uden at tolke på det) og de siger at det ikke er en fejl - faktisk vil de gerne have dokumentation for mine boligudgifter så de kan se på om jeg er berretiget til mere støtte.

Det overrasker mig, fordi pludselig så går alting bare op i en højere enhed - jeg har lidt svært ved at tro på det XD
    Jeg har fået tilkendt et forløb hos venter for autisme som er virkelig godt, og de vil nu søge støttekontaktperson som skal hjælpe mig med rutiner og planer når jeg har det skidt (jeg har bla. Asperger's)

Kommentér på:
Kommunen, whaaaat!?

Annonce