{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

kan I huske for 15 år siden i dag? {{forumTopicSubject}}

a klokker er kun lige landet lidt over 24 natten imellem lørdag og søndag.
har lige siddet og tjekket nyhederne på tv2. og hvad springer lige i øjene?
at det nu er 15 år siden nogle fjolser mente at man bare måtte flyve ind i to tårne i New york

de viser nogle indslag fra den dag. Og lige så hurtigt er den dag bare tilbage.
kan huske at vi sad og så en serie på tv2 - den med greengras (navnet er bare væk). Pludselig kommer der en linie med sidste nyt : " 1 flyv er fløjet ind i det ene tårn på world trade center"
man sidder bare og glor. for man fatter ikke at der bare flyver et fly ind i sådan et stort tårn - man må da være halv blind
imens det hele er live så kommer fly nr 2. Og så er det bare alvorligt. her sidder hele verden og ser live tv, og så sker det som bare ikke må ske.
tårnene brænder - folk springer ud af vinduerne - springer fordi de vil hellere tage et spring for en change, fremfor at brænde ihjel. Tænk at folk må tænke sådan

alt imens er Petagon også blevet ramt, og det forlyder at endnu et fly har problemer.

og så sker det værste bare. og jeg sidder virkelig næsten med en klump i halsen nu. tårnene falder sammen. Og man sidder bare og ved at nu er det bare slut for en masse mennesker. ingen kan jo overleve sådan noget.

og her sidder man bare og følger det live lige før spisetid.

tænk næsten 3000 mennesker omkom - mega mange kom til skade. Helt almindelig mennesker som "bare" stod op og gik på arbejde......

ja selv den dag i dag kan man bare ikke undgå at få tåre i øjene når man "mindes" den dag for nu 15 år siden.
jeg gør -sidder med en klump i halsen lige nu..... håber aldrig at man skal opleve sådan noget igen

hvad med Jer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan I huske for 15 år siden i dag?
  • #1   11. sep 2016 Jeg havde ikke noget fjernsyn dengang, så var gået glip af det hele.
    Næste morgen, da jeg mødte ind på et kursus, stod alle og talte om et eller andet helt vildt, der var sket. Jeg anede intet om det på det tidspunkt. "Jamen har du ikke HØRT det?! smiley " Og det havde jeg jo ikke. Min reaktion var mest ærgrelse over, at jeg ikke havde set det.

Nu har jeg lige set en 9-11-udsendelse på DR. Vildt at se. Uanset hvor helt forfærdeligt det er, er det ikke noget jeg har nogen særlig følelsesmæssig reaktion på.

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 508 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #2   11. sep 2016 Jeg husker det tydeligt,da man så det dengang i tv,det var så ganske forfærdeligt.Og det var en katastrofe,som på en eller anden måde berørte os alle,både fordi at så mange uskyldige mennesker omkom,men også følelsen af utryghed,og usikkerhed for fremtiden,for hvad kunne der ikke ske igen,et andet sted.
    terrorisme er så afgjort noget af det mest afskyelige,og kujonagtige handlinger,og det uhyggelige er,at man ikke ved hvor og hvornår det kan slå ned igen.
    nej det var så afgjort forfærdeligt,og håber aldrig at det sker igen,men der er man jo nok lidt i tvivl,for terror handlinger ser desværre ud til at eskalere rundt omkring i verden smiley

• #3   11. sep 2016 Jo jeg husker dagen, jeg fik nyheden af min yngste datter pr tlf. Jeg var i kolonihaven og havde besøg af min moster, og jeg kunne ikke rigtig tro på det, før jeg kom hjem, og så og hørte det på tv.
    Det værste er, at ud over, at mange mennesker mistede livet, så opnåede de hvad de ville, de skabte angst i hele verdenen, og konflikter mellem udlændinge/muslimer og os andre smiley og siden da har der været mere radikalisering, netop hvad de var ude på.

• #4   11. sep 2016 Jeg var ikke så gammel dengang (16-17 år.)
    Men jeg husker det så tydeligt, som var det i går.
    Jeg forstod ikke så meget af det dengang. (selvom jeg sad og så det hele dagen)
    Men i årene efter, hvor der ligesom er gået op for mig hvad det var der skete den dag, kan jeg ikke rigtig tænke eller høre/læse om det uden og få en klump i halsen og en tåre i øjenkrogen. smiley

• #5   11. sep 2016 Jo tak, det var en dag der ændrede verden.
    Ændrede den fra at vi levede side by side med forskellige trosretninger.
    Her 15 år senere og flere terrorangreb er der desværre nogle der ser terrorister over alt!
    Politisk har Europa taget en højredrejning, nye partier der kun har én mærkesag, nemlig at alle flygtninge / migranter skal sendes hjem, ja selv Inger Støjberg er imponeret af den "Australske model" som er så grufuld. Jeg så en dokumentar i sidste uge og måtte slå fra, den var for hård.

Jeg husker billederne, råbene osv. men det er ikke noget der får mig til at græde - men gyse.

• #6   11. sep 2016 Ja jeg husker det desværre også ret tydeligt, også for 15 år siden gik jeg ledig og tændte tilfældigvis for fjernsynet og zappede rundt og landede tilfældigt på tv2, jeg troede i starten at det var en film, men nej det var en liveudsendelse der kort forinden den var startet klokken var lidt over 15 og nr 2 fly havde lige ramt det andet tvillinge tårn, jeg sad der og så live at de 2 tårne styrtede sammen en helt almindelig tirsdag eftermiddag, det var totalt uvirkeligt og samtidigt frygtindgydende, det var noget der fyldte alt, tv, samtaler, aviser, blade ja uanset hvor man så eller var så blev man mindet om det i meget lang tid efter, selv i dag fylder det folks bevidsthed, det var den dag verden blev frarøvet sin uskyldighed, sin tro på det gode, den dag alle mistede tilliden til det gode i andre mennesker.
    Jeg tænker ikke tilbage på den dag og får tårer i øjnene ( det skal der i øvrigt også rigtigt meget til) nej jeg tænker til bage på den dag med foragt, jeg forbander terrorister og snæversynet mennesker, jeg er totalt ligeglad med deres tro, for sådan en gerning har i tet med tro at gøre, det er blot noget de bilder sig selv ind.
    Jeg har ondt af alle de familier som blev berørt af tragedien og som har mistet deres kære ved dette angreb, selvfølgelig føler jeg også en vis sorg for disse mennesker men mest vrede mod terroristerne. Jeg føler også med alle dem som overlevede angrebet, både dem der var på arbejde i går den og de brandmænd og politifolk som skulle redde overlegne, mange af de mennesker er jo også siden døde af forskellige sygdomme som er evt eftervirkninger af den luft med betonstøv som de uundgåeligt har indåndet.

Jeg skal alligevel i drømme at mens jeg skriver nu så bliver jeg trist, på vegne af efterladte og på vegne af den forandring som verden kom i efterfølgende. Og lige præcis den ændring i verden styrker mig i at min beslutning om ikke at få børn var den helt rigtige, for jeg kan ikke lide den verden vi lever i i dag.

• #7   11. sep 2016 Jeg hustler den overhovedet ikke o.o Jeg var 9 år gammel - Jeg kan ikke engang huske at folk talte om det.
    Jeg har set udsendelser - men det rammer mig bare ikke rigtigt.
    Minder er mærkelige.

Men det er godt vi bliver mindet om det, for det ændrede jo verden - så mange ting er sikrere idag... Og så alligevel ikke, for de fortsætter bare ;(

• #8   11. sep 2016 Så du " små og store synder" smiley eller Heartbeat som den hedder på engelsk.

Ja jeg husker tydeligt den dag. Jeg var på travbanen og træne hest, da der kommer en af vores venner forbi og fortæller hvad der er sket. det lød fuldstændig vanvittigt. smiley Vi fik tændt for CNN på et kontor og følge lidt med i de tragiske hændelser smiley

Gid der dog kunne blive fred i denne verden! smiley

• #9   11. sep 2016 Min veninde ringede til mig og fortalte det, da jeg var på vej hjem fra mit praktik sted. Husker det tydeligt. Der gik en uge før vi hørte noget fra familien (har en del familie derovre, dengang på staten Island, NY). En af mine kolleger brugte de næste par dage på desperat at ringe rundt til familie medlemmer i USA.
    Grusomt!

• #10   11. sep 2016 Jeg kunne og kan stadig delvis ikke forholde mig til det. Ja, jeg hørte og så det på tv den dag. Og jeg synes, at det var forfærdeligt. Men jeg havde født en lille dreng den 5. September og mistet min mor den 9. September. Og det fyldte for meget hos mig til, at jeg kunne forholde mig sådan rigtig til det.

Kommentér på:
kan I huske for 15 år siden i dag?

Annonce