9. feb 2005 Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
1. dyr i 2. række... {{forumTopicSubject}}
- Hvad mener I?
Jeg har lige skrevet med én, der vil gå af med sine katte, fordi vedkommende skal til at anskaffe sig en hund, og ikke mener at kattene og hunden ville kunne leve sammen! Kattene bliver aflivet, hvis vedkommende ikke finder et hjem til dem!
Sådan noget bliver jeg altså harm over!
Kattene var der først, og så går man ikke bare af med dem, som et stykke legetøj man er blevet træt af, fordi man vil have noget andet nu!
Dette gælder selvfølgelig også den anden vej, hvis f. eks. hunden var der først, og man vil gå af med den, fordi man nu vil ha´ kat! - Eller hvilken som helst dyrerace!!!
Dyr er ikke legetøj man kan skifte ud, som man skifter sokker, med mindre dyret man skal af med er sygt, eller af anden grund (f. eks. allergi) bliver <b>nødt</b> til at gå af med!
Hvad mener I?
Potedask herfra.
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
dec 2005
Følger: 231 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 357
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
enten har man dyr eller har man ikke , har man taget et dyr indenfor så beholder man det til det dør osv.
dyr har også følelser ligesom os og skal derfor behandles med samme værdighed som mennesker
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Hvis der er fare for at man bliver træt af sine dyr, skal man nok ikke købe et..
Jeg synes det er utroligt at nogen kan få sig selv til at aflive et raskt dyr, pga de ikke gider ha dem mere..
Min bedste venindes kat fik killinger på et tidspunkt.. som ikke var med vilje.. og de skulle også aflives hvis ikke hun fandt hjem til dem.. det gjorde hun så, hvilket var rigtig heldigt.. Det skal så siges at katten slap ud ved et uheld.. Men alligevel.. så må man jo sterilisere den..
Det er efter min mening aldrig iorden at aflive en kat fordi man ikke kan finde et andet sted til den, fordi man ikke gider.. Når man får sig et dyr må man lige tænke lpå lidt længere sigt, end at man har en lille tumling der render rundt.. alle ved jo at de lever længe..
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
jeg havde skrevet i tråden en gang.. men jeg har åbenbart gjort et eller andet forkert for det var her da ikke..
Hvordan er det lige at man kan få sig selv til at aflive sine raske katte, pga en hund man vil have.. tænk hvis nu de blev de bedste venner.. så har man abre dræbt dem.. Det er lige så jeg får det dårligt.. Føj, at man kan få sig selv til det.. Så har man ikke meget til overs for dyr.. det er hvert fald min mening...
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 20 Svar: 1.582
1. dyr i 2. række...