{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

KATTEGRUS!? {{forumTopicSubject}}

Jeg beklager den store, og meget iøjnefaldende overskrift, men jeg må desværre indrømme at det er en ting, der er ret problematisk for mit vedkommende.

Jeg havde for op til en lille måned siden, en skøn lille 30'er knallert, på den kunne læsses uanet mængder af habengut. Deriblandt større mængder af kattegrus, og pengende var både sparet og tjent derved. Dette var så indtil nogle ukendte mands/kvinds-personer besluttede sig for at bortføre den, ved højlys dag *grrrr*

Dyrehandlen ligger desværre lige om hjørnet, og jeg afskyr at køre i bus, da man somregel skal i den anden ende af 'byen', for at komme med den. Derfor vil jeg ærligt indrømme at brugsens den bedste er blevet anvendt....dette er i princippet egentlig også 'ok'. Dog har det ikke ligefrem den lange levetid...
i mine øjne er:

Det røde absolut billigste grus:
suger ikke urin, og derved bliver drøn hurtigt ubrugeligt og hørmer meget hurtigt.

"Luksus"varianterne:

Det hvide, klumpende:
joeh tager urinen nogenlunde, men farver hele badeværelset gulvet hvidt. Jep! har nogle katte der nyder deres udgravning i kattebakken...

Træ-stykker/flakes: smatter ud! og klumper minus, men tilgengæld lugter dte næsten ikke.

Jeg havde overvejet at købe noget grus online, jeg vil gerne give flere penge for grus. Jeg kender siden zooplus.de, men i sidste ende gider jeg ikke bestille flere tons hjem, jeg kunne have købt til 'nogenlunde' sammepris i brugsen eller købe noget dyrt ubrugeligt stads.

Desuden er jeg virkelig DYBT bekymret for alt det grus jeg bestiller bliver 'dumpet' på posthuset....også er jeg lige vidt.

SÅ hvad bruger i af grus?

Samt et tillægsspørgsmål, er det garanteret at, hvis udbringeren (fra zooplus) ikke 'mener' man er hjemme, så kan han dumpe det på posthuset? eller SKAL han vente til man er hjemme ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KATTEGRUS!?
  • #1   14. apr 2007 Jeg synes at du skal prøve at finde en "Bonnie Dyrecenter" i nærheden af dig,du finder nærmeste forhandler på www.bonniedyrecenter.dk .Jeg har i sin tid købt grus hos dem og de levere til døren for en meget billig pris.Ring og tal med dem,jeg er sikker på at de kan hjælpe dig smiley

  • #3   14. apr 2007 Indtil videre er den grus, jeg har været bedst tilfreds med den hvide klumpende fra SuperBrugsen. Den har suget urinen rigtig fint og klumpen går sjældent i stykker, når den skal fjernes. Som den eneste vi indtil nu har prøvet, så kan vi nøjes med, at tømme de to bakker vi har helt ca. 2-3 gange på 2 uger.

    Malonie - hvorlænge rækker sådan en pose til 99 kr. hos dig?


  • #4   14. apr 2007 Hej Heidi

    Her i huset bruger vi extreme classic, det er efter vores mening det bedste kattegrus der findes. Det tager lugten og klumper fint

    Det bliver leveret ved døren og er du ikke hjemme bliver det sat udenfor ( ved selvfølgelig ikke hvor du bor) men her fungerer det fint, vi bor på en landejendom.

    Ved køb af 10 sække af gangen får vi det til 100 kr pr. sæk frit leveret

    Judy


  • #5   14. apr 2007 Lundkvist, ja du har da i hvertfald nogle katte, så du må vide, hvad du taler om smiley

    Hvormange katte bruger de 3 bakker og hvad koster det dig ca. på uge eller månedsbasis? For mig er det i hvertfald heller ikke kun prisen det kommer an på, men også hvor sjældent jeg skal skifte og selvfølgelig helt klart det at være fri for lugten - og at bakken er lækker for katten at bruge.


  • #6   14. apr 2007 bruger golden grey master fra zooplus. det er fuldstændig mage til ext. classic - bare lige en ti 15 kroner billigere pr. sæk. og det er meget billigere end herhjemme. når portoen er 50 krca, så går det lige op med besparelsen på den første sæk. så de efterfølgende ( somregel 4 ialt) er ren besparelse. fik det hjem i to papkasser, fine og hele - leveret til døren en eftermiddag.
    og det rækker LANGT - måske en sæk pr. 1½ mdr eller deromkring.


  • #7   14. apr 2007 Det kattegrus, der ligner sand fra Maxi Zoo lyder som det samme, jeg bruger - Premium Classic. Det er drøneffektivt og langt det mest klumpende, jeg nogensinde har prøvet. Ligesom med Extreme Classic (der vist har nogenlunde samme kg-pris) skal man bare tømme klumper og så fylde grus oveni, så den første pose er dyr, mens de næste er drøje i drift.

    Tidligere brugte jeg mere "almindeligt" grus og når sådan nogle grusstykker ender i ens seng, gør de faktisk ondt og giver rifter på huden - sandet generer ikke på samme måde *SS*

    Man kan dog ikke sammenligne mit forbrug med indekattes, fordi min bakke kun er "back-up" til naturen.


  • #8   14. apr 2007 Jeg vil meget gerne prøve Extreme Classic. Er der nogle af jer der køber de store portioner ind, som bor i nærheden af Herning. Så vil jeg meget gerne købe et par sække og prøve det af - og evt. senere købe ind sammen med jer. Det er meget for mig med 10 sække ad gangen, da det næsten kun er Bebse som bruger bakken.

  • #9   14. apr 2007 Extreme Classic?- Hvem leverer det?
    Pt bruger jeg det hvide fra fakta.. da jeg ikke lige kan tage mig sammen til at være afhængig af andre henter grus til mig..Men før brugte jeg extreme- og det er bedre:-)


  • #10   14. apr 2007 Forresten er der os Olivers.. Ved mig smid de det bare af i gården.. Så lå det klar, når jeg kom hjem.

  • #11   14. apr 2007 Vi bruger Vitakraft's fra Pet World.... 4*8kg for 199kr - nogen gange 4*10kg for 199kr

  • #12   14. apr 2007 Tak- har lige set det:-)
    Det ligner ikke lige det jeg tænkte på.. mener bare det hed det samme..


  • #13   14. apr 2007 Vi bruger Magic Clean fra Vitakraft. Det er super effektivt mod lugt, dog klumper det slet ikke. Det er baseret på det samme som de der små "mølkugle-poser" der er sammen med nye sko osv. Synes det er kanon, men har INGEN lugt overhovedet. Det atger lidt længere tid at gøre bakken ren, da man skal "sortere" det tørre grus fra, men jeg vil ihvertfald gladeligt bruge det ekstra tid og så undgå lugten!!!

  • #14   15. apr 2007 hej min ven nej det røde er ikke en bønne vær, jeg køber det de har i fakta det klumper med det samme både når de laver stort og småt fjerner du det vær gang du ser den har været på lugter det slet ikke og du behøver ikke skifte vær dag knus fra fyn

  • #15   15. apr 2007 hej marianne , det har jeg også prøvet , men jeg var ikke glad for det , syntes jeg kunne lugte når de havde været i kassen , men det kan jo også være at mine katte har en stærker lugt end dine har jeg har jo 2 drenge og en pige knus

  • #16   16. apr 2007 Jeg bruger også det hvide klumpende kattegrus fra Fakta, og det er både vi og kattene super glade for.

    Jeg syntes, at det klumper og suger rigtig godt, også kan vi slet ikke lugte, når de har været på bakken...

    Vi har før prøvet andet grus fra dyrhandleren. men det acceptere "de små" altså ikke, så fra nu af holder vi fast ved det, som både vi 2 benede og 4 benede syntes er godt...smiler.


Kommentér på:
KATTEGRUS!?

Annonce