656 visninger
|
Oprettet:
Jordbakterier i hvidløgsolie? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har søgt og søgt og atter søgt på dette emne, og jeg kan ikke finde det, så nu spørger jeg ...
Hvis man putter hvidløg i sin olie (hele fed som bare ligger i bunden), kan der så komme jordbakterier i det, hvis man har det i køleskabet, og hvor lang tid må det max stå???
(skal lige siges at jeg bruger det til mine katte (i perioder) for at de ikke skal få lopper, de spiser ikke hvidløgene, men de får lugten, dog ikke så meget at vi kan lugte det...
Håber der kommer nogle svar
Knus Sanne
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 60
Hvis du gør kan du evt. lige hælde noget kogende vand over dem, for så dræber du evt bakterier der er.De skal ikke ligge i vandet, bare lige en lille skål og vand på og af igen ca. 5-10 sek.
Det lyder ellers som en god kur *S*. Hvor længe det holder ved jeg ikke, men formodligt et godt stykke tid kunne jeg forstille mig.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Ja jeg piller hvidløget
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 60
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 55 Svar: 311
har ikke lige hørt om den metode før...
Mvh
Maria
feb 2007
Jeg piller et par fed hvidløg, putter dem i en raspolie og giver kattene lidt en gang imellem (det skulle holde lopper væk)...
Jeg begyndte at bruge olie, da deres pels blev rigtig grim (de var gået til ligth), så derfor fik jeg det fif at jeg kunne bruge olie, og samtidig putte hvidløg i..... Giver dem det kun i perioder.
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 55 Svar: 311
feb 2007
Jamen det er det også,. Men der har været mange henvendelser om, at katte ikke kan tåle hvidløg (noget med at de lige pludselig kan lide af blodmangel), men om det er en skrøne eller hvad, det aner jeg ikke.. Så skal lige have forhørt mig hos dyrlægen på mandag - vil sgu ikke have mine katte skal blive syge
Jordbakterier i hvidløgsolie?