355 visninger
|
Oprettet:
nyt dilema(mobning) {{forumTopicSubject}}
der er en i min nye klasse der bliver mobbet fordi han ikke siger noget og han går ikke rigtig i bad.han er ikke social. de kalder ham stinky bag hans ryg.
idag var der en der limede hans pose fast til bordet og han sig ikke noget til det..
jeg er i vildrede om jeg skal sige det til min lærer, jeg hvis jeg gør vil jeg have 24 andre elever imod mig og vi er kun lige startet på uddannelsen..
men det kan ikke være rigtig de må mob ham.
hvad skal jeg gør vil ikke have de mobber ham da vi alle jo ikke er ens men samtidig vil jeg heller ikke have 24 elever imod mig.
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 304
Mobning kan give alvorlige ar på sjælen.
Du skal ikke gå så meget op i, hvad de andre siger til det - Det handler om du kan leve med at lade stå til, eller om du vil gøre en forskel for denne dreng
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
det ka squ da ikke passe at ud af 25 voksne elever er der kun en fornuftig(dig) og resten er bare ude på at drille osv osv
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 129 Svar: 402
de andre imellem 17-19år
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 319
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
Desværre i den aldersklasse de fleste af dine kammerater ligger i er i mobbe alderen men ofte er det fordi de gør det for at hæve sig over andre men når det kommer til stykket har det selv nogle svagheder som det let kunne blive mobbet med.. men det gør av at bare stå og se på det ske.. men ofte er der altid den kloge, den dumme, den stille og mobbe typen i en klasse.. men lad os endelig vide hva der sker i tråden her..
nov 2006
6 mdr også går man videre til hovedeforløbet og der bliver vi del efter hvad vi vil..
jeg kan ikke lide min klasse da de er falske.
min uddannelse kommer til at tage 3år.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Fatter ikke folk altid skal være så ondskabsfulde... syntes det er blevet mere udbredt nu, end det var for nogle år tibage, at unge helt op i 20 års alderen mobber på skoler... det er træls de skal være så usympatiske som mennesker... at de skal hæve sig selv op, ved at bringe andre ned...
Jeg har også mødt mobning på mine uddannelser... og det bringer virkelig en helt ned, når man troede man var ude af folkeskole-helvedet...
Syntes også du skal tage en snak med dine lærer... ved godt det kan være skide svært, for man føler at så er de bare alle imod en... sådan burde det fandme ikke være!
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 298
Selvom jeg ved mobning desværre foregår allesteder, har jeg ikke set det siden jeg gik ud af folkeskolen.
Jeg ved ikke om du I forbindelse med din klasse har holdt nogen form for intro/rustur sammen med klassen.
Ellers ville det jo være oplagt, at rejse sig op i klassen og spørge om der var stemning I klassen for at finde på noget i fællesskab.
Måske nogle har nogle forældre der har en stor have og en pavillion, eller måske det bare bliver en øl fredag eftermiddag.
Hvad det så hjælper på mobningen, er når først folk får et par øl indenbords tør de lidt op, det bliver måske grobund til en stærkere fællesskabsfølelse og ham 'stinky' for måske åbnet munden lidt på gled og snakket med nogle han ellers ikke turde tage kontakt til.
Jeg syntes at sige direkte til ham, at han lugter er meget ubehageligt. Selvom man måske kan sige, at;"jeg ville gerne have vidst det" - så kan grundene være mange, måske han ikke bruger den rigtige parfume, sveder lidt mere end gennemsnittet eller ja. Det er klar en mulighed, men jeg syntes det er noget der skal overvejes, hvordan siges så pænt så muligt. Måske han ville se det som et direkte frontalt angreb, og blive mere ked af det.
At sige det til læren, er igen, for meget syntes jeg. Gutten ved ikke hvad der bliver sagt bag hans ryg, forhåbentligt, at tage op i en klasse at X mobber Y, kan være endnu mere sårende end ordene. Da jeg tror når man når den alder, man gerne vil tage sine kampe selv...end at hr.klasselærer skal træde ind på ens vejne.
Jeg syntes klasselæren skal være den allersidste konsekvens.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Har været i hans sted selv... ensom, folk snakkede bag ryggen på mig og når nogle gjorde noget ondt, så siger man ikke noget og finder sig i det, fordi at sige noget kan lede til meget mere mobning...
Hvis han har det, som jeg f.eks har haft det i de skoler jeg har gået på... specielt uddannelser, så er det sgu svært...
Det med at få et par øl ind, kan jo også risikere at gøre klassekameraterne mere ubehagelige?
Eller hvad hvis han ikke drikker?
Personligt ville jeg ha ønsket nogle bare gad snakke til mig, som et menneske og ikke være ubehagelig... bare snakke og vise at ikke alle i klassen var nogle idioter...
Der behøver ikke at blive nævnt noget med at personen lugter, eller hvad anden skavank, der måske er... for personen indeni, er måske et rigtigt godt mennesker, der bare gemmer sig af en eller anden grund...
Venlighed og forståelse ville betyde meget, det er jeg ikke i tvivl om...
Men i bund og grund er han også uheldig at lande i sådan en klasse...
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 298
Ja du har ret i at han muligvis slet ikke vil ønske at deltage i aktiviteter, men chancerne for at alt er så nyt og han er genert er større.
Det kan være svært i en større forsamling af fremmed mennesker at finde sig tilpas, og efter en-to uger er 'kliker' - grupper dannet. Hvad enten man vil det eller ej...så dannes et form for tilhørsforhold meget hurtigt.
I større forsamlinger tror jeg de fleste mennesker bliver små skræmte individer og derfor finder man drøn hurtigt de mennesker man kan følges med, om det så bare er til kantinen. Fordi det er ikke sundt for nogle af vores egoer at blive outsidere.
Hvis man ikke holder sig med og skaber kontakt, men sidder sig ned og kommer til at sidde ved siden af den forkerte (stodder) eller alene. Samt er en smule genert...
Så er løbet pludselig kørt og der er ikke så meget at gøre end at vende tilbage i kampen og klistre til nogle der finder ens selvskab acceptabelt og derefter lade det udvikle sig.
Hvis man acceptere situationen, bliver man outsider, men måske han har svært ved at finde de mennesker han føler han kan relatere til eller bare er så genert og måske folkeskolevant, at venner/uddannelseskammerater skaber sig selv.
Et fælles komsammen ville gøre at han måske åbnede op, at lave det sådan alle skulle tænke og forsøge at komme med en idé og dato for dagen...ville lave den første fællesskabfølelse og alle der ikke kunne den præcise dato ville kunne sige fra. Dvs. Ingen undskyldninger.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan personerne kender hinanden fra, og hvordan i Amanda & Luna's klasse.
Hvis det er en gruppe der kender hinanden fra før uddannelsen, så vil jeg først til at blive bekymret... men er alle nye og med de små smarte smådrenge der er, så kan der stadig åbnes op.
Jeg vil så give dig ret i, at tale med folk er en god ting, men det kan ikke 'redde' ham fra mobning. At han lugter kan måske være en bi-ting, for er han outsider og stemplet dertil, så vil der hurtigt blive noget andet...for fed, for dum og for noget tredje.
Han skal ind i en drengegruppe, han tør måske ikke holde sig til pigerne, men når klassen er så ny, syntes jeg også det er meget at pålægge Amanda & Luna at skulle holde ham under hendes vinger.
Derfor ville et fællesarrangement måske åbne op for folk, når det er skabt i fællesskabetsånd og for at møde folk. Så vil folk forhåbentlig ikke være den der ødelægger stemningen ved at sende ham den tykke, lugtende, stammende, fedtede behårede derfra...
nov 2006
jeg har mest løst til at sige det til læreren men alle andre kommer til at hade mig og jeg ved ikke om jeg kan klare 6mdr på den måde.
nyt dilema(mobning)