{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Debatter der skrider i svinget! {{forumTopicSubject}}

Det er da helt utroligt, at det her på KG i perioder ikke kan lade sig gøre at debattere, uden hele debatten skrider i svinget.

Jeg ved ikke om det kun er mig der gør mig tanker omkring dette, men hvis det ikke er, kunne jeg virkelig godt tænke mig at høre andres mening.
Og vær lige søde at holde den gode tone, så denne tråd forbliver en DEBAT og ikke et katte-slagsmål, hvor kløerne er ude.

Først det positive.
Jeg synes det er FLOT, at vi kan være SÅ mange på et forum og alligevel, for det meste, holde en god og hyggelig tone.
Og jeg beundrer HAérnes tålmodighed og det at DE formår at opretholde god ro og orden.
Det er jo altså noget af en opgave, når vi er SÅ mange, med SÅ mange forskellige meninger og SÅ mange forskellige baggrunde og SÅ mange forskellige erfaringer.
Hatten af for dem.

Så det negative.
Det er så åbenbart MEGET svært for nogen, at finde ud af HVAD en debat indeholder. De mener åbenbart, at hvis de nu råber HØJT og giver andre "tørt på", så har de "vundet" og fået ret.
Det er altså IKKE det, en debat går ud på.
En debat er MENINGSUDVEKSLING, hvor alle kan komme til orde, hvor alle kan argumentere for deres meninger og hvor man har lov at være uenig med en debattør, dog uden at fortælle vedkommende, at hun/han er en kyllingehjerne.

Selvfølgelig kan der ryge nogle finker af fadet, men gør der det, så giv en undskyldning....eller modtag den....og kom videre.

Nogen snakker altid om ytringsfrihed. Jeg kan godt se, at hvis man tor at ytringsfrihed = jeg må sige alt, uden tanker på andre menneskers følelser, uden at tænke på at det kan have konsekvenser for både andre og mig selv,.....ja så er det da forfærdeligt, at ytringsfriheden er begrænset.
Men ser man på ytringsfriheden, som en RET til at udtale sig, men at man godt ved at man gør det under ansvar og er KLAR over, at det man siger kan have konsekvenser, så er man efter min mening på rette spor.

Den sidste tid, har der her på KG, været en tendens til, at man leger "politi", man SØGER efter fejl hos andre brugere.
Som jeg ser det, er det helt og aldeles et udslag af dårlig opførdsel og mangel på dannelse..........hvilket kommer af mangel på opdragelse..............

Til slut vil jeg godt lige opfordre til, at man retter sig efter de regler man jo altså har ACCEPTERET inden man overhovedet fik lov at blive lukket ind OG at man retter sig efter HAérnes anvisninger.......................så kunne vi undgå rigtigt mange tråde, der skrider i svinget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Debatter der skrider i svinget!
  • #3   31. aug 2007 Helle H smiley
    Godt at vi da kan blive enige om noget smiley

Når jeg taler om ytringsfrihed under ansvar, så er det netop fordi, at lige præcis det, at sige LIGE hvad man har lyst til, ret ofte kan have grusomme konsekvenser for både en selv om for andre.

Nu nævner du jo de famøse tegninger. Vi har jo i Danmark en ret speciel form for humor og efter min mening, bør vi også have lov at have den. Men ikke for enhver pris.
    Med de tegninger blev der trådt ret eftertrykkeligt på et folks tro. Et folk der i forvejen er ude af ballance og som styres af fanatisme...for mig at se pustede man til en ild, der ikke burde være pustet til.
    VI kan jo også være hudløse.......er det helt okay at man brænder vores flotte flag? Er det helt okay at vi bliver kaldt for vantro og at vi ikke respekteres for vores levevis.........nej vel. Når vi nu mener at VI skal behandles med respekt, skal det så ikke gå begge veje?
    Kan nogen huske, at vi kort efter den krise med tegningerne, havde en mindre krise med nogle sko?
    Det var sandaler hvorpå der var trykt billeder af Jesus....fordi de var det man kaldte for jesus-sandaler i "gamle dage".
    De sko blev kaldt hjem ret hurtigt, da man i visse kredse mente det var blasfemi..............var det ikke bare et udtryk for en designers kreativitet og ret til at ytre sig?

Som du ser, mener jeg stadig at man kan udtale sig om sine meninger og så alligevel tænke over de konsekvenser det kan have

• #4   31. aug 2007 Jamen Helle, hvis HAérne ikke skal kunne lukke en debat, hvem skal så?
    Faktsik kunne jeg unde vores HAér at de fik mulighed for at låse en debat.
    At fortsætte med at skrive i en debat EFTER en HAér har sagt slut, det er total mangel på respekt.

• #5   31. aug 2007 Nu er det jo så ikke HAérne vi skal diskutere og da slet ikke deres måde at håndtere deres job..........som bekendt mener jeg de gør det flot.

Men vi kan da godt tale om, at bryde regler og henstillinger fra HA.

Det kan jo godt være, at vi ikke altid er enige med HA i, hvornår en tråd skal lukkes, men det er faktisk ikke vores mening der tæller. Hvis vi skulle spørges hver gang, ja så var der ingen ide i at have HAér, så kunne admin bare ansætte en person der oprettede "stemmetråde" hvori vi blev spurgt om det var okay at lukke en tråd og personen kunne så gøre hvad vi mener var rigtigt.
    Den form for demokrati ville jeg gerne have mig frabedt.

Jeg ved godt, at rigtigt mange, især unge mennesker, mener at alting skal foregå demokratisk, men sådan er livet altså ikke skruet sammen..........tror man det, bliver det meget svært at begå sig i livet.

• #9   31. aug 2007 Helle, du har lige nævnt, hvorfor fortsætte med at tage emnet, når man ved, hvad man kan forvente. Det er også et rimeligt godt argument for ikke at bruge dette forum til at forvente sympati, når en kat køres ned.

• #10   31. aug 2007 Hey...

Jeg Var en meget flittig bruger af forummet indtil for 2 mrd siden.. ca... men gider sq ikke mere....

Jeg gider ikke blive svinet til hver gang man træder lidt ved siden af eller siger sin 100% ærlig mening om noget der er lagt til debat...

Jeg må ærligt indrømme at jeg har synes at der har været "børnehave" stemning i mange af de ellers vildt gode debatter.. men fordi man ikke er enig blir det til...

Det var ikke mig men dig.. og du sagde.. nej det gjorde jeg ikke...

og det ødelægger bare det hele synes jeg...

Så Fedt indlæg... Tænk før i svare i en debat... og hvis noget "grimt" skal siges så hold det dog Privat...

Naja, Der lige kryber i skjul igen der bllir kastet en masse efter hende...

• #12   31. aug 2007 Naja - jeg håber du sidder godt gemt bag sofaen, for her kommer fjernsynet *GGG*

Jeg mener at man har ret til at skrive sin mening i en debat, men at man nok bør overveje hvordan man formulerer sig.

Nogle gange oplever jeg, at der kommer små bemærkninger i modsat retning af det jeg skriver - simpelthen fordi det er mig der skriver dem, men jeg hopper op og falder ned på dem, for jeg har min viden omkring forskellige ting, og det kan jeg argumentere for.

Jeg gider ikke de personangreb, men indrømmer gerne, at jeg kan blive endog MEGET provokeret, når folk anfægter min viden eller min mening (Jeg SKAL acceptere andres mening uden de behøver at overveje, at acceptere min mening)

Ytringsfrihed er ikke lig med at nedgøre andre, det drejer sig heller ikke om at "jorde" en eller anden religion (som skete med Muhammed tegningerne) for det går hen og bliver injurierende, hvilket er strafbart i Danmark.
    For mig handler respekt om, at acceptere andres holdning og mening, uden at blive personlige.

• #14   31. aug 2007 Annette....

Alle har ret til deres mening men lægger man noget ud på et "offenligt" forum må man jo forvente at blive sat imod.. og jeg er ikke i tvivl om du er af samme mening...

Jeg elsker en god debat og den må da også godt blir intens... men den må ikke blive personlig der står jeg fuldsændig af....

Naja, som nu er den stole ejer af Anettes Tv.... er nemlig god til at gribe..;-)

• #15   31. aug 2007 STOLTE Sq...

• #17   31. aug 2007 Klapper i hænderne og griner skummelt... Naja fjernsynet er nemlig gået i stykker *GGGG*

Jeg er enig med dig Naja. Når man skriver i et offentligt forum, så er man nødt til at acceptere de forskellige meninger der kommer i forbindelse med indlægget.
    det jeg mente, i forbindelse med det jeg skrev er, at når jeg kommer med et svar i en tråd, så kommer der til tider et par småbemærkninger modsat min mening (sjovt nok fra et par gengangere) og det er - som jeg ser det - kun fordi det er min mening, men op i måsen med det, for jeg har styr på min viden om forskellige ting, så jeg læser det oftest som en provokation for at få mig op af stolen ;-))

• #18   31. aug 2007 Annette... Heads Up....

*Smider skod tv´et tilbage hvor det kom fra...*

Ja se sådan noget personlige "HERTZ" kan gør mig gal i skralden....

Naja

• #19   31. aug 2007 Sprang lige til siden og kigger påtaget forarget over denne form for forurening....... *GGGG*

• #20   31. aug 2007 Hej. Kan kun give dig ret. Vi er alle forskellige, gør også ting forskelligt mht til vores katte, men nogle mener kun de gør det rigtige, og river næsten hovedet af dem som har en anden mening.

• #21   1. sep 2007 Puha ja - Der er jo mange forskellige mennesker herinde ......
    Og ja debatterne skrider tit i svinget - såen er det nu bare engang ... Tror jeg desværre ikke at man kan gøre det vilde ved... smiley

Kommentér på:
Debatter der skrider i svinget!

Annonce