{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Høj vs. Lav {{forumTopicSubject}}

Okay.. Vi er nok alle sammen klar over hvordan vote systemet fungere her på sitet. En pæn/sød kat får høj, en rigtig lækker misser får ekstra høj, en måske lidt alt for kedelig typisk 'siger mig ikke noget' kat får mellem, men er det kun misfrostrede skaldede katte (som ikke er spynxer) kan måske riskikere at få en lav, men også kun måske?

Jeg synes folk voldtager 'høj' stemmen enormt meget. Jeg har været lidt rundt og kigge på folks profil, og set at mange næsten ikke har stemt andet end høj, og af og til ekstra høj.
Det er også fint nok at være posetiv, og alle katte er jo søde og dejlige dyr, og det er svært at synes andet når man er katteejer og -elsker, men jeg synes måske bare folk er en anelse overfladiske, og kaster sig ret meget om med det.

Samtidig med det.. Hvis man så måske personligt ikke lige synes katten er et vidunder, og i forhold til mange andre katte man har set, måske ikke er en skønhedspris vinder, så får man virkelig bare verbale slag hvis man stemmer lav. Hvorfor skal det være sådan?
Det er da klart, at man som ejer af dyret kan blive såret over, at en enkelt måske ikke synes ens kat er en prisvinder, men det er jo en dråbe i havet blandt alle dem som kaster om sig med høje stemmer, og ærlig talt... Der er mulighed for at stemme lav, så hvis man synes det, hvorfor må man så ikke bruge den? Hvis man ikke kan kapere at nogen måske stemmer lav, hvorfor så sætte den til vudering?

Jeg synes måske ikke det burde være muligt for brugeren selv at se hvem der har stemt hvad. Måske er det også derfor at nogen slet ikke tør bruge den lave stemme, for folk bliver godtnok nærtagende når en enkelt ubetydelig person, stemmer lav som én ud af flere hundrede høje.
Eller er det bare blevet en vane at alle katte er lige søde, og alle skal have høj? Jeg skammer mig næsten over at være ærlig i min vudering, for jeg får hele tiden skældud, hvis jeg bare overvejer at stemme lav.
Kan det overhovedt passe at det skal være sådan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Høj vs. Lav
  • #1   2. sep 2007 jeg synes heller ikke det kan passe, men hvis man stemmer lav et par gange kan man risikere at blive frosset. det synes jeg også er forkert. hvis det ikke er "lovligt" at stemme lav, hvorfor så overhovedet have den lave stemme

• #2   2. sep 2007 Man bliver ikke frosset af en stemme "lav".

Nogle af de brugere der virker somom de kun stemmer høj undlader måske at stemme middel og lav, da nogen virkeligt tager det personligt, især børn.

Hvis mine katte får middel og lav, vil jeg egentligt bare gerne have en begrundelse til hvorfor. smiley

• #3   2. sep 2007 Hvorfor skal man begrunde middel og lav, hvis man ikke behøver at begrunde høj?
    Er det ikke et spørgsmål om forfængelighed, på sin vis? Alt hvad der er posetiv må gerne komme i stive strømme, uanset grunden. men er det negativt, bare en lille smule, skal det have en god grund. Det synes jeg ikke virker fair.

Afstemningen er meget overfladisk (man kender jo ikke katten, og ser den kun ud fra billeder, og hvad ejer har skrevet) og er derfor 100% en individuel og personlig vudering når en bruger stemmer. Hvordan skulle du kunne argumentere for hvorfor du synes den ene kat er pænere end den anden? (især uden at fornærme nogen).. eller rettere omvendt.

Nu ved jeg ikke ret meget ang. blokering hvis man stemmer lav for meget, men hvis det er tilfældet, så synes jeg godtnok det er for meget, og virkelig en krækelse på ens 'ytrings'frihed. Man må gerne misbruge høj, og udelukkende stemme høj, fordi det skader ikke nogen, men man må ikke stemme lav hvis deet virkelig er det man synes, fordi man måske er lidt kræsen og har høje standarter?

• #4   2. sep 2007 Stemme systemet fungerer ikke, der er alt for få stemmer at vælge imellem.. Og bare udtrykkene høj-middel-lav synes jeg er dårligt udtænkt..
    Men en dårlig profil ville få lav fra mig, hvis jeg stemte på den.. Det gør jeg ikke. Jeg lægger istedet en besked med forslag til mulige forbedringer og håber de tager dem til sig..

• #5   2. sep 2007 Charli - Fordi høj er at man er tilfreds med profilen, middel og lav gør at man måske skal overveje ændringer..

• #6   2. sep 2007 Eva K : Helt enig, hvis man stemte på den...Hvad jeg heller ikke gør.....

• #7   2. sep 2007 Jeg kan følge dig 100 %... og jeg er da nok en af dem der har "voldtaget" den høje, men jeg gider ik få en sviner hvis jeg giver kat lav og så undlader jeg helst at stemme....

Får mine en lav eller middel vil jeg som regel gerne have en begrundelse for at høre om jeg kan lave noget om på den pågældenes profil....

• #8   2. sep 2007 Er lav ikke til for at blive brugt? Hvis det altså ikke var fordi man risikere verbale lussinger fra ejeren.. Hvorfor er funktionen der ellers? Er katten ikke sat til vudering måske?

• #9   2. sep 2007 jeg går overhovdet ikke op i hvad mine for. er egentlig ligegald. jeg har engang givet en lav, og så gav hun mig en lav igen for hævn.. så det er et ondsvagt system.
    jeg kigger heller ikke på alderen at ejeren.,

• #10   2. sep 2007 Det er dit valg, jeg ønsker ikke at såre nogen unødigt, det ser jeg ingen mening i. Hvis jeg ikke synes om katten, så finder jeg da bare en anden at kigge på, herrregud her er da så mange smiley

• #11   2. sep 2007 jeg giver høje + ekstra høje stemmer hvis jeg render over en kat jeg synes er lækker, hvis ikke katten siger mig noget, vælger jeg at lade være med at stemme med mindre jeg har en god grund jeg kan sende sammen med min stemme. Synes selv det er irriterende at få andet end høje hvis ikke der er en god grund til det..

• #12   2. sep 2007 Jeg giver ikke ret gerne middel eller lav, fordi jeg ved at mange tager det personligt.
    Hvis jeg ser en kat/profil jeg kan lide (det kan være katten eller beskrivelsen af katten) så giver jeg en høj, og ser jeg en kat/profil jeg ikke synes så godt om, så undlader jeg hellere at stemme.

Ingen skal "tvinge" mig til at give en stemme, og da jeg er sådan indrettet, at jeg ikke er ude på at gøre nogle mennesker kede af det, så vil jeg hellere lade være med at stemme...

jeg har givet en enkelt eller to middel, men det er bestemt ikke fordi jeg bruger det ret tit....
    Lav har jeg aldrig givet, da jeg ikke mener at nogen katte er så ringe eller dårlige/grimme, at de fortjener en lav.

• #13   2. sep 2007 Jeg forstår ikke hvorfor profilerne pludselig blandes ind i det... det er altså kattene der stemmes på IKKE profilerne, og det er altså lidt svært at ændre på sin kat

• #14   2. sep 2007 Max - hentyder du til det jeg har skrevet??
    Jeg vil gerne forklare hvad jeg mener med profilerne smiley
    Det er hvordan katten er beskrevet.. Ikke hvem der ejer katten...
    Er katten beskrevet godt. Ikke nødvendigvis med mange ord, men så man kan "føle" katten, så giver jeg gerne høj.

Hvis der eksempelvis står:

temperament: sød
    Tricks: ingen
    Køn: ja
    Beskrivelse: sød kat

Så kan jeg jo ikke læse noget om katten...

Håber du kan følge mig i det jeg skriver....

• #15   2. sep 2007 I teorien kunne "lav" ligeså godt fjernes`? Men så ville middel, jo bare blive den nye lav. og fjernede vi middel, vil høj blive den nye lav.
    Folk er jo umulige at stille tilpas, og jeg synes det er for dårligt at man skal begrænse sin ærlige mening, bare fordi nogen er for nærtagende.

Selvfølgelig er det da irritende at høre på brok fra en nærtagen bruger, og det er jo de færreste der gider, og letteste måde at slippe for det for, er at lade være med at stemme. Men det synes jeg personligt bare er for lavt, at man skal bukke under for nogen sarte brokhoveder.

Hvis man har sat sin kat til vudering, må man satme også forvente den bliver vuderet. Der er jo en grund til lav er der, og katten bliver jo ikke sat til vudering for kun at roses, vel? Hvis man ikke kan håndtere en lav stemme, så må man da lade være med at oprette sin kat.

• #16   2. sep 2007 Charlie: Jeg kan slet ikke følge dig og forstår ikke, at du har sådan et behov for at bedømme andres katte på den måde, det har vi jo udstillingerne til. Mange er her på gallewriet for at tale med andre, som deler interessen for katte og for at søge gode råd etc. og der er vel ingen af os, som har et stort latent behov for at få at vide, at vores kat er grim...?

• #17   2. sep 2007 Jeg synes egentlig ikke at du er fair..
    Alle katte er søde og har hver deres charmer..
    Når jeg giver middel og lav er det ikke fordi jeg synes noget dårligt om katten, men fordi billederne er dårlige eller få, og mere eller mindre mangelfuld tekst..

Mange synes ikke persere er pæne, og hvis fx Arthurs hver anden stemme var en lav efterfulgt af kommentaren "jeg synes din kat er grim for jeg kan ikke lide persere" (grovt sagt), så ville jeg da synes det var træls, og have lyst til at fjerne ham herinde fra..

Jeg har intet problem med at indrømme at jeg så er en af dem "som ikke kan klare en lav, og derfor ikke burde vise andre mine elsklinge".. Jeg synes det er træls at få lav og middel fordi jeg har gjort det ud af Puttis profil og billeder som jeg kan, og jeg synes hun er den smukkeste i verden.. Jeg har hverken behov for at andre siger at hun er rigtig smuk, eller det modsatte.. Jeg tror da at de fleste har det som mig, at man har sine katte herinde for at vise dem til andre, og ikke for at få dem bedømt..

• #18   2. sep 2007 PS : Godt sagt Beanmor smiley

• #19   2. sep 2007 Da det er et galleri, mener jeg det er billederne der skal bedømmes og ikke dyret på billedet, eller bilen, eller scooteren alt efter hvilket galleri man er på.

Vi har alle anskaffet og det dyr/genstand som vi synes om og holder af som det er, og vi suser ikke ud og udskifter dyret fordi en anden bruger ikke bryder sig om langhårede katte med hvide poter og derfor giver en lav.

Billederne derimod kan vi ændre på, vi kan sørge for de er skarpe, tydelige, interessante, sjove og gode, og på den måde få en evt. dårlig bedømmelse ændret til en bedre.

De fleste vil nok føle det lidt træls, hvis nogen haglede deres elskede kat ned, mens det vil være knapt så sårende hvis det er billederne brugerne ikke synes om.

• #20   3. sep 2007 Helle - jeg tror ikke der er mange der er utilfredse.. smiley
    jeg synes hvert fald at det fungerer bedst som det gør nu..

Kommentér på:
Høj vs. Lav

Annonce